Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-07-17, 07:54   #16
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Reg.datum: Aug 2002
Känner mig nästan ovanlig som rågillar små människor!

Anonyma lämnar jag ifred (är ingen tant som sticker in huvudet i främmande barnvagnar och nyper till och tjuter), men de som har föräldrar jag gillar är kul att umgås med.

Och dom som skaffar ETT barn borde ha stryk... barnplågeri!

(är själv ensambarn.. )

När det gäller själva frågan så har jag också hört det där med knäböj och barnafödsel, men annars tror jag verkligen bara att det är fördelar med att vara genomtränad. Jag har hört att mer än 12 kg´s uppgång är onödigt - såå mycket extra energi behöver inte barnet.

Men så får många konstiga "sug" också.. (undra hur många kalorier det är i murbruk? )
Lellan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-07-17, 11:44   #17
Fredrik Age
Registered User

Fredrik Ages avatar

Reg.datum: May 2001
Allvarligt talat så undrar jag vad ni sk. nej-säjare till barn har för verklighetsförankring? Att inte vilja skaffa barn är en sak, men att tycka att dom är äckliga, gnälliga, störande, bortskämda osv, är rätt ointelligent uttryckt. Det är samma sak som att säga att man är emot alla kvinnliga forumsinläggare på Kolozzeum bara för att en del av dem inte vet ett endaste om barn och barnafödslar utan bara tror sig veta samt baserar sina inlägg på ointelligenta egna slutsatser. Inte bra.

Citat; "jag kaaaan sjäääälv, buäääh!" - yeah right, du kan ingenting ungjävel!" Små bebisar brukar inte klara av saker själv till en början, precis som du när du själv såg ljuset första gången. Jag hoppas verkligen inte att du arbetar inom någon sektor som har något med empati att göra?

Citat; "...därför har vi skaffa ett par hundar i stället. Ibland är de som barn kan jag intyga. Gnäller och blir sura om de inte får sin vilja genom...". Barn gör inte som du säger, dom gör som du gör! Dålig uppfostran kan man aldrig beskylla barnet för utan är endast föräldrarnas fel. Att jämföra barn med hundar är som att jämföra byggning och tv-tittande av byggning. Inte ens i närheten alltså.

Citat; "...jag tål inte de små rackarna och blir galen när jag hör en ungen gapskrika i affären...". Återigen då är det föräldrarna som du ska hata och inte barnet.

En del av er verkar tro att man skulle förstöra kroppen och att man skulle gå upp massor i vikt samt att all träning skulle gå åt skogen och snart skulle ni sitta hos ViktVäktarna för en konsultation ā 160 bagis. Ni har helt fel. Det finns en mängd bra tävlande inom vår ankdammssport som lyckas lika bra om inte bättre efter graviditeten/-erna.

Ni tycks också glömma bort det absolut viktigaste i allt detta - barnen förblir bebisar endast ett kort tag och det är under denna tid som man formar den underbara lilla krabat som en vacker dag kryper upp i sängen på söndagsmorgonen och viskar att han eller hon älskar dig. Känns lite svårt att jämföra det med en jycke som på sin höjd kanske kan slicka dig på halsen - efter det att han slickat sig i skrevet förstås...

Viveqa: Angående din fråga om hudbristningar så finns det tyvärr INGET som man själv kan göra eller tillföra för att förhindra detta, om du nu skulle vara så att din hud brister. Feta krämer eller annat kan inte påverka det faktum att det är kollagenet i huden som brister av utmattning. Det enda bra tipset är att försöka hålla ner lite på det överflödiga ätande som kan ske under en graviditet. Lycka till i så fall.

... Jaa, pappa kommer... (måste sluta nu, min son rycker mig i armen och vill bada)

www.fredrikage.com
Fredrik Age är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-07-17, 11:59   #18
gasoliner
pölsa å hackorv!

gasoliners avatar

Reg.datum: Dec 2001
Citat:
Originally posted by Fredrik Age

Citat; "jag kaaaan sjäääälv, buäääh!" - yeah right, du kan ingenting ungjävel!" Små bebisar brukar inte klara av saker själv till en början, precis som du när du själv såg ljuset första gången. Jag hoppas verkligen inte att du arbetar inom någon sektor som har något med empati att göra?

Heey!

Du såg inte Smileyn i slutet på inlägget Va Age?

Gass/ defender of the nate..
Gammal 2003-07-17, 12:00   #19
tinus
Biffig.

tinuss avatar

Reg.datum: May 2003
Det är absolut ingenting fel på min "verklighetsförankring" frågan är vad som är fel på din?Varken jag eller ngn av de andra sk nej-sägarna till barn kritiserar din eller andra föräldrars val att skaffa barn eller kallar er ointelligenta bara för att ni har gjort det.Så jag har lite svårt att förstå varför inte du kan acceptera det val jag och andra med mig gjort att INTE skaffa barn.

Jag är absolut inte rädd för att kroppen och träningen ska förstöras om jag skulle bli gravid,jag VILL helt enkelt inte.Jag har den insikten att jag inte skulle bli en bra mamma och istället för att sätta ännu ett oönskat barn till världen så väljer jag att låta bli.
tinus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-07-17, 12:34   #20
Grahn
Registered User

Grahns avatar

Reg.datum: Jul 2002
Folk får väl välja att inte skaffa barn, tyckte det lät vettigt när jag var mindre. Nu är jag inte så säker längre iofs.
Tror iofs det är ett tecken på att man är rätt självupptagen, knappast ovanligt bland tränande heller.

Kvinnor som inte gillar barn och tränar hårt, östrobrist?
Bara en teori att inte smälta vid åsynen av knubbiga små saker med stora ögon brukar ju vara männens område.

Klart det är föräldrarnas fel om barnen är jobbiga när de blir äldre, spädbarn däremot tycker jag är en annan fråga, knappast att de hunnit med så mkt uppfostran där.
Grahn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-07-17, 13:19   #21
The Dwag
Guest

Citat:
Originally posted by tinus

Jag är absolut inte rädd för att kroppen och träningen ska förstöras om jag skulle bli gravid,jag VILL helt enkelt inte.Jag har den insikten att jag inte skulle bli en bra mamma och istället för att sätta ännu ett oönskat barn till världen så väljer jag att låta bli.
Du har bara inte träffat rätt kille ! När du gör det kommer din kropp skrika att du vill ha barn med han
  Svara med citat
Gammal 2003-07-17, 14:10   #22
gasoliner
pölsa å hackorv!

gasoliners avatar

Reg.datum: Dec 2001
Citat:
Du har bara inte träffat rätt kille ! När du gör det kommer din kropp skrika att du vill ha barn med han
har du träffat "rätt kille" Dwag?

hehe,lät nästan som om du hade egna erfarenheter i frågan?

Senast redigerad av gasoliner den 2003-07-17 klockan 14:28.
gasoliner är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-07-17, 14:21   #23
tinus
Biffig.

tinuss avatar

Reg.datum: May 2003
Citat:
Originally posted by gasoliner
har du träffat "rätt kille" Dwag?

hehe,lät nästan som om du hade egna erfarenheter i frågan?
tinus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-07-17, 16:05   #24
Bamse
Registered User

Bamses avatar

Reg.datum: Oct 2001
Självklart vill man ha barn!!

Eller... JAG vill i alla fall det! :love:

Åtminstone om 5-10 år eller så, då jag förhoppningsvis har en stabil inkomst och ett bra boende! (En kvinna att älska bör jag naturligtvis ha hittat till dess också - och det blir troligen den klurigaste biten att fixa )

Hur som helst så skulle det kännas som ett enormt personligt nederlag ifall det visar sig att jag (p.g.a defekta spermier eller dylikt) inte KAN få barn. Men det hoppas jag väl inte!

Tar mig friheten att klistra in en bild på grannparets 1-åring (Jakob) som var och hälsade på mig härom veckan! He likes me! :love:
Bifogade bilder
Filtyp: jpg jakob.jpg (14.0 KB, 317 visningar)
Bamse är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-07-17, 16:09   #25
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Reg.datum: Mar 2002
Citat:
Originally posted by Bamse
Tar mig friheten att klistra in en bild på grannparets 1-åring (Jakob) som var och hälsade på mig härom veckan! He likes me! :love:
Du har väl ersatt saften eller vad det var i Jakobs glas med en proteindrink? Det skall böjas i tid.

Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-07-17, 16:11   #26
tortured
meeeow

Reg.datum: Jun 2003
jag känner att jag måste spy varje gång jag tänker på att någon gång i framtiden skaffa barn, känns väldigt främmande och obehagligt att vara gravid, varför kunde inte männen fått den uppgiften istället..
tortured är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-07-17, 16:26   #27
Linnet
Ett steg till!

Linnets avatar

Reg.datum: Aug 2002
Tycker inte att det bör vara en nackdel att vara den som föder, mammor har i regel ett tightare förhållande med sitt barn, något jag tror kan ha med födseln att göra.

Klart man skall sätta en eller några krabater/krabator till världen! Men då jag är 19 och ingen tycker om mig lär det dröja ett tag, har precis som bamse ett par detaljer att fixa först, jobb, en kvinna med mera. Har man barn har man en familj, och de kan vara stöd för dig lika mycket som du är ett stöd för dem!
Gammal 2003-07-17, 17:55   #28
Grahn
Registered User

Grahns avatar

Spy...orginellt...det brukar man ju traditionellt göra när man ÄR gravid...du Tortured har Clash varit framme?
Grahn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-07-17, 20:28   #29
clash
Big tits, round ass and a smile to match. Call me Sweetcheeks and I'll flip your pancake!

clashs avatar

Reg.datum: Sep 2002
JAA!!! Ages inlägg ägde!

Det är alltid lika kul att höra tjejer säga ¨åh gud jag skall aldrig ha barn dom är så jobbiga och äckliga" ... Ni säger nästan samma sak allihopa ... hehe tur att man sedan länge slutat lyssn på vad ni säger för då skulle jag börja känna mig upprörd. ´Fan skit på er, ni träffar rätt kille och sen gör era biologiska klockor och hormoner resten... Fan alla säger samma sak och vet ni vad ... sist ja kollade hade Sveriges befolkning ökat igen ...och så jävla mycket invandrare tar vi inte in!

Det är helt enkelt så att brudar verkligen ÄR korkade!

ps. jo glömde... kiss my ass
Gammal 2003-07-17, 22:41   #30
Janna
Owner of the lammkött!

Jannas avatar

anledningen till att barn är jobbiga är att föräldrarna släpar med dem till helt fel ställen

till exempel de som tar med sig barnen till gymmet det är inte många barn som tycker om at bli satta i lekhörnan utan istället blir de lessna och osäkra och vill springa ut till mamman eller pappan på gymmet som blir irriterad och säger åt barnet att gå in i lekrummet igen. Om barnen inte vill va med på gymnmet är det för tusan föräldrarnas ansvar att se till att någon kan passa dem. Det är enligt mig inte heller okej att låta ungarna fara runt som tokar inne på gymmet och hänga o slänga i maskinerna, dels kan de leda till att de själva skadar sig eller till att nån annan skadar sig.

barn bör heller inte släpas runt när föräldrar handlar på IKEA och andra varuhus om de inte gillar det.

Så alla som vill ha barn tänk er för om ni verkligen kan ta ansvar och sköta era barn enligt barnens bästa. Barn kräver en massa uppoffringar och de är säkerligen värda det om man är mogen för att skaffa barn. Men många som har barn idag är inte alls bra föräldrar de har inte tid med sina barn och barnen blir lidande och i många fall leder det även till att andra i samhället blir lidande eftersom ingen satt gränser eller lärt barnen hur man beter sig och vad som är rätt eller fel.

själv vill jag inte ha barn på väääääldigt vääääldigt länge ... jag tror faktiskt inte jag vill ha det alls ..

Don't believe what you hear
Don't believe what you see
If you just close your eyes
You can feel the enemy

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:41.