2008-11-10, 16:52
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2004
|
7-12kkr för ett ärr på en hand. Kanske är dags att kolla vad man kan få ut av mitt ganska fula ärr jag har i ansiktet isf
|
|
|
2008-11-10, 19:44
|
|
|
Hårdrockare
Reg.datum: Mar 2006
|
Behöver du pengar? Har du mat på bordet? Jag säger som Silbersky, vad säger lagen och vad säger moralen.
Chins utförs med supinerat grepp, pullups med pronerat. Av någon oförklarlig anledning har svenskar svårt att greppa det.
|
|
|
|
2008-11-10, 19:49
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av Arf Pingvin
Behöver du pengar? Har du mat på bordet? Jag säger som Silbersky, vad säger lagen och vad säger moralen.
|
Vad har ett försäkringsbolag med lagen att göra? Lämnar du inte in en lott till svenska spel om du vunnit?
|
|
|
2008-11-10, 19:50
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av jakke
Lämnar du inte in en lott till svenska spel om du vunnit?
|
Huvudet på spiken! Exakt samma sak
|
|
|
2008-11-10, 19:52
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av sunkan
7-12kkr för ett ärr på en hand. Kanske är dags att kolla vad man kan få ut av mitt ganska fula ärr jag har i ansiktet isf
|
jag har ett ganska stort ärr i ansiktet och fick en väldigt bra ersättning.. så det är en god idé! dock har man bara tre år "på sig" att ansöka om ersättning. Eller ja, det gällde iaf hos mina försäkringsbolag, kanske är annorlunda hos andra iofs.
edit: för mig gällde vänta ett år efter olyckan.
Senast redigerad av lectris den 2008-11-10 klockan 19:55.
|
|
|
2008-11-10, 19:52
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2005
|
Citat:
|
Typiskt den Svenska Avundsjukan.
|
|
|
2008-11-10, 20:46
|
|
|
Hårdrockare
Reg.datum: Mar 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av PowPow
Typiskt den Svenska Avundsjukan.
|
Bröt ett finger en gång, tog ett år att bli bra. Bröt en fotknöl, har ett operationsärr på 10 cm och tre titanspikar. Sökte jag ersättning för det? Nej.
Jag hade rätt till motsvarande A-kassa för en praktikplats, men jag fick en (visserligen låg) lön för jobbet under praktiktiden. Lämnade jag in pappren till försäkringskassan och cachade ut ett antal tusenlappar under 3 månader? Nej.
Jag kände inte att jag behövde pengarna som jag möjligen hade rätt till. Ni får tycka vad ni vill men det kändes rätt för mig. Det finns många som har det värre.
Chins utförs med supinerat grepp, pullups med pronerat. Av någon oförklarlig anledning har svenskar svårt att greppa det.
|
|
|
|
2008-11-10, 20:51
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Bröt ett finger en gång, tog ett år att bli bra. Bröt en fotknöl, har ett operationsärr på 10 cm och tre titanspikar. Sökte jag ersättning för det? Nej.
Jag hade rätt till motsvarande A-kassa för en praktikplats, men jag fick en (visserligen låg) lön för jobbet under praktiktiden. Lämnade jag in pappren till försäkringskassan och cachade ut ett antal tusenlappar under 3 månader? Nej.
Jag kände inte att jag behövde pengarna som jag möjligen hade rätt till. Ni får tycka vad ni vill men det kändes rätt för mig. Det finns många som har det värre.
|
Ja, det finns många som har det värre. Men inte på försäkringsbolaget
Fast att tacka nej till försäkringskassans pengar är ju mer cred-.
|
|
|
2008-11-10, 20:58
|
|
|
-
Reg.datum: Nov 2002
|
Citat:
|
Det är ingen förutom försäkringsbolaget som vinner på att du inte söker ersättning. Och det är inte synd om försäkringsbolag. Du själv (eller arbetsgivaren) finaniserar ju försäkringen, så varför skulle du inte söka ersättning när du kan? Det är väl därför du (eller arbetsgivaren) betalar försäkringen?
When you wish upon a falling star, your dreams can come true. Unless it's really a meteorite hurtling to the Earth which will destroy all life. Then you're pretty much hosed no matter what you wish for. Unless it's death by meteor.
|
|
|
2008-11-10, 21:08
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2006
|
|
|
|
2008-11-10, 21:30
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Hades
Det är ingen förutom försäkringsbolaget som vinner på att du inte söker ersättning. Och det är inte synd om försäkringsbolag. Du själv (eller arbetsgivaren) finaniserar ju försäkringen, så varför skulle du inte söka ersättning när du kan? Det är väl därför du (eller arbetsgivaren) betalar försäkringen?
|
Nja. Man kan ju hårddra det och peka på att fler utbetalningar ger högre premier för kunderna. Föräkringsbolagen håller alltid marginaler så att de själv vinner på det såklart. Och får de ökade utgifter så skaffar de ökade inkomster.
Men jag håller med. Skulle inte tveka att använda mig av en försäkring jag eller min arbetsgivare betalar för.
|
|
|
2008-11-10, 21:40
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2004
|
det sög ju. Bör nog vara närmare 15år sen jag fick mitt ärr  jaja det är ju inga pengar jag haft så jag förlorade ju inget direkt.
|
|
|
2008-11-10, 22:45
|
|
|
-
Reg.datum: Nov 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av PowPow
Nja. Man kan ju hårddra det och peka på att fler utbetalningar ger högre premier för kunderna. Föräkringsbolagen håller alltid marginaler så att de själv vinner på det såklart. Och får de ökade utgifter så skaffar de ökade inkomster.
Men jag håller med. Skulle inte tveka att använda mig av en försäkring jag eller min arbetsgivare betalar för.
|
Om premien ska påverkas krävs att andra resonerar som Arf Pingvin. Vilket nästan ingen gör. Men visst, teoretiskt så...
When you wish upon a falling star, your dreams can come true. Unless it's really a meteorite hurtling to the Earth which will destroy all life. Then you're pretty much hosed no matter what you wish for. Unless it's death by meteor.
|
|
|
2008-11-10, 23:25
|
|
|
bulktime
Reg.datum: Sep 2001
|
Citat:
Ursprungligen postat av lectris
jag har ett ganska stort ärr i ansiktet och fick en väldigt bra ersättning.. så det är en god idé! dock har man bara tre år "på sig" att ansöka om ersättning. Eller ja, det gällde iaf hos mina försäkringsbolag, kanske är annorlunda hos andra iofs.
edit: för mig gällde vänta ett år efter olyckan.
|
vilket bolag har du? hur mkt fick du?
jag har ett ärr jag fick ansiktet för nästan ett år sen pga av en olycka, som e anmäld till f-bolaget..
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:24.
|

|