Fifan, inbrottstjuv i studentkorridoren då det begav sig är väl det enda jag råkat ut för men då var jag ändå vaken och påklädd.
Jag: "Hej, är du ny här eller?"
Han: "Jag letar efter en Tomas Holmström...."
Jag: "Nån sån bor inte här?" (jag har fortfarande inte kopplat att han e tjyyyv)
Han: "Mummel mummel och börjar gå mot dörren, förbi mig när jag står i korridoren.
Jag: "Men hur kom du in hit om du inte bor här"
*Liljeholmens*
Jag: "Hörru vänta du där hallå.."
*borta*
Jag hade varken nyckel eller skor på mig och det var vinter ute så jag hade ingen större lust att bli utlåst eller stå i kylan barfota. Det är mina ursäker, annars hade jag fan stoltzat direkt rakt på!
Det hände mig något konstigt idag... Jag var på väg till jobbet och gick in för att hämta en sista grej i sovrummet, då jag upptäcker att det ligger en kille och sover i min säng! Vetifan hur han hamnat där, men när han vaknar mumlar han bara något om att "det här är inte Skansen", sen somnar han om.
Jag kände att jag fan inte har tid att bråka och han verkade ju snäll, så jag gick, hade lite bråttom. Hoppas bara han inte ligger kvar där när jag kommer hem... Jävligt skum händelse i alla fall.
Vänta lite här, är ni kritiska till att jag inte slog ned honom?
Jag låg utan kläder i sängen och innan jag hann ställa mig upp så hade han tagit på sig skorna och gått ut (vafan tog han av sig skorna för?). Men jag hade gärna stannat honom och frågat lite mer, typ "är du på riktigt", eller drömmer jag... vafan han gör där, om han smittat mig med hiv när jag sov osv?
Han går på toa, sen står han vid sängen och snackar med mig så jag vaknar. För jag vaknar INTE lätt. När jag vaknar och kommer ut ur täcket så säger han: Bor det någon här eller? Jag ligger och kollar på honom och typ: EUHEUH *DRÖMMER*. Sedan frågar han om det här är skansen och jag säger ingenting. När jag ska ställa mig upp går han till dörren, tar på sig skorna och går. Han ber om ursäkt när han går också.
Jag står upp och undrar om jag är vaken. Haha min första tankte var att han hade lagt en skitkorv på golvet nånstans, vet inte varför. Men det hade han inte gjort iaf.
Hade jag vaknat upp i liknande situation hade jag skyndat mig att låsa dörren, så han inte kom ut. Efter en halvtimme eller så hade jag ringt polisen och bett dem hämta det som fanns kvar efter ett hemfridsbrott.
Läskigt, verkligen, jag hade garanterat blivit skitskraj.
Den här tråden får mig att tänka på en tidig morgon för många år sen, jag var väl 13-14 tror jag och min mamma skulle skjutsa iväg mig till en basketmatch eller liknande. Klockan var väl 7 på morgonen och när vi går ut till bilen så ser vi att det ligger en snubbe i 20 årsåldern och sover i bilen. När vi öppnar och säger åt honom att sticka iväg så säger han "hejsan svejsan" ,snabbt, ungefär 10 ggr.
När min mor senare kom hem efter ca 30 min så stod han fortfarande kvar på vår tomt och såg ut som ett stort frågetecken, han var hela wasted. Det kom senare fram, eftersom jag kände igen snubben, att han gått barfota ca en mil, mitt i natten, hans destination var hans hem men han hittade inte riktigt rätt och gick och la sig i baksätet på vår bil istället. Han bodde dock i området så helt fel var han inte, bra jobbat ändå med tanke på hur borta han var.