|
Visa resultat för omröstning: Hur mycket bryr du dig om Nobelfirandet?
|
|
1 - I paritet med Linda Rosings kärleksaffärer
|

|
107 |
57.53% |
|
2
|

|
17 |
9.14% |
|
3
|

|
16 |
8.60% |
|
4
|

|
4 |
2.15% |
|
5
|

|
10 |
5.38% |
|
6
|

|
8 |
4.30% |
|
7
|

|
8 |
4.30% |
|
8
|

|
5 |
2.69% |
|
9
|

|
3 |
1.61% |
|
10 - Årets självklara höjdpunkt! Jag har sjukskrivit mig för att kunna se allt.
|

|
8 |
4.30% |
2007-12-10, 22:46
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2003
|
5
Faktiskt.
Nobelpriset är viktigare än vad jag, och rätt många andra svenskar, inser. Men om någen inavlad von Schmeck har en kaftan eller murmeldjurspäls skiter jag fullständigt i, så hela festen är egentligen trams med nobelpristagarna undantaget, och de är tillräckligt viktiga, tillsammans med den PR det är för forskning, för att ge omdömet 5.
Sedan satt jag och körde trainer till P1's bevakning, av någon anledning. Så jag lyssnade rätt ordentligt. I nästan tre timmar. Usch.
|
|
|
|
2007-12-10, 22:47
|
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2006
|
typ 5. Det är fint med alla kläder och folk verkar "glada", det är en ärofylld tradition.
Men jag tittar inte gärna på det. O.o
|
|
|
2007-12-10, 22:50
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2004
|
-1, ungefär.
|
|
|
|
2007-12-10, 22:55
|
|
|
special snowflake
Reg.datum: Nov 2004
|
På ett vis kan jag ändå tycka att det är lite kul att Nobelfesten får så pass stor uppmärksamhet i svensk media, om man betänker hur mycket annan smörja som också ges åtskilliga spaltmeter (bevakningen av dokusåpafinaler och Melodifestivalen kan man ju också kritisera på samma grunder). Nobelfirandet har ju trots allt både ett fint syfte, en anrik historia och kanske mest glamourfaktor av alla partyn.
Det här inlägget var mest för att friskriva mig, utifall jag nu i framtiden skulle bli tillfrågad att delta på Nobelfesten i egenskap av pristagare eller rikskändis. Nutidsorienteringen gick aldrig min väg så jag är väl egentligen mest bitter.
//Kristin
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
|
Brevis esse laboro, obscurus fio
|
|
|
2007-12-10, 22:56
|
|
|
Moralistmoderator
Reg.datum: Aug 2003
|
Lite intressant är den allt, Nobelprisen är en större grej internationellt än vad många svenskar tror. Lagom att ha på i bakgrunden när man surfar Kolo.  Flera tal som var ovanligt bra, tycker jag faktiskt.
F.ö. måste jag, nu när dansen har börjat, säga att det är många som dansar hemskt illa.
|
|
|
2007-12-10, 23:00
|
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2006
|
" F.ö. måste jag, nu när dansen har börjat, säga att det är många som dansar hemskt illa."
Det är väl för att 98% av dem är gamlingar som egentligen borde ligga på dödsbädden?
|
|
|
2007-12-10, 23:01
|
|
|
Adam e söt.
Reg.datum: Mar 2004
|
ungefär lika intressant som att jag är kissnödig just nu men min värmekudde e för skön för att lämna, ens någon minut.
|
|
|
2007-12-10, 23:03
|
|
|
Moralistmoderator
Reg.datum: Aug 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av joriice
" F.ö. måste jag, nu när dansen har börjat, säga att det är många som dansar hemskt illa."
Det är väl för att 98% av dem är gamlingar som egentligen borde ligga på dödsbädden? 
|
Nope, det är för att de aldrig har lärt sig dansa mer än ëeeen-tvåtre-eeeen-två-tre i skolgympan. Så ser det också ut som om de dansar i gympadojor.
|
|
|
2007-12-10, 23:05
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2006
|
Det är helt okej att titta på under en kort tid, men kanske inte en hel kväll. Särskilt inte samtidigt som det råkar pågå korridorfest utanför dörren.
Nobelpriset som sådant är jag väldigt intresserad av, jag läste mycket om dom olika pristagarna och deras arbete under den tiden när dom tillkänagavs. festen är desto mindre intressant.
Långtråkig fest som funkar en kort stund + väldigt intressant sett till pristagare och det dessa sysslar med = 6
|
|
|
2007-12-10, 23:07
|
|
|
special snowflake
Reg.datum: Nov 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av skaparn
5
Sedan satt jag och körde trainer till P1's bevakning, av någon anledning. Så jag lyssnade rätt ordentligt. I nästan tre timmar. Usch.
|
Trainer+Nobelfestrapportering i tre timmar? Det räckte alltså inte med pest eller kolera, istället väljer du att kombinera varbölder med blodig avföring. Hardcore indeed.
//Kristin
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
|
Brevis esse laboro, obscurus fio
|
|
|
2007-12-10, 23:30
|
|
|
Finlands svar på Schenkenberg
Reg.datum: Apr 2002
|
Jag har kollat alla dokumenträrer/presentationer av pristagarna som svt sänt, men själva cermonin är helt ointressant. Kollade bara snabbt om Madde tryckt upp tuttarna nåt i år.
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
|
|
|
|
2007-12-10, 23:34
|
|
|
tuff shit
Reg.datum: May 2005
|
Maken till ointressant skit har sällan skådats. Pristagarna är en aning mer intressanta, men att se "festen" på TV är det sista jag skulle göra i soffan.
|
2007-12-10, 23:47
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2003
|
Lite kul är det iaf.
Jag var dessutom där idag på dagen och kollade runt lite på allt med videoprylar, dukning o grejjer. Käkade på Eken gjorde jag också. Mycket gott. =)
|
|
|
|
2007-12-10, 23:52
|
|
|
Korsordet
Reg.datum: Oct 2007
|
Årets höjdpunkt! Jag dör inombords av att bli påmind om att "åh nej det var ju idag!"
|
|
|
2007-12-11, 00:09
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2004
|
Kanske ett av de viktigaste evenemangen vi har i Sverige. Det är Nobel som sätter oss som en vetenskapsnation på kartan för många utomlands. Även om det finns många andra stora svenska vetenskapsmän (och kvinnor).
Tycker det är extremt positivt att vetenskap får en helkväl för att fira sina hjältar när melodifestivalen har .... är det nån som kan hålla reda på hur många? Tycker det borde uppmärksammas mer och framförallt att de som får prisen oftast inte alls är några 2000 åriga torrbollar som vissa verkar tro. Ta t.ex. en av medicinpristagarna: Levde helt själv mellan 4 till 8 års ålder i Italien som hemlös, sedan flyttade han och hans mor till USA där han var värsting, för att nu kunna ta emot det finaste man kan få inom vetenskapsvärlden.
Dessutom tränar han två träningspass per dag vilket ändå borde intressera vissa här på kolozzeum något
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:30.
|

|