Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-10-30, 18:34   #16
stiffieboy
Registered User

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Ursprungligen postat av piraten99 Visa inlägg
hej hej!

ser att det går bra här! grymt bra maxning i bänken!
hehe tack bra är väl att ta i, men de kommer

Träningsjournal: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=103046
stiffieboy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-31, 19:51   #17
stiffieboy
Registered User

träning 31/10

Dagens pass: BEN

Ben idag, kort pass!! Ska ta tag i ben, men ida va inte rätt dag.. gick i skolan till 16 och åt lunch kl 12, va vid gymmet runt 18 tiden, med en banan innan så gick de..!

Benspark

45kg x 15 (uppvärming)
60kg x 15 (uppvärming)
75kg x 10
70kg x 10
65kg x 15

Lårcurl (baksida lår, maskin)
30kg x 15 (uppvärming)
50kg x 10
50kg x 10
45kg x 12
45kg x 10

Benpress (nordic gym)
(Strikta och djupa)
80kg x 10 (uppvärning)
130kg x 15 (uppvärning)
150kg x 10
160kg x 8
170kg x 5

Tid: ca 45min

Ben, what can i say? inte min starka sida.. men de ska prioriteras nu!! ska sätta igång me böj nästa vecka

Gammal 2007-11-03, 19:23   #18
Animalistic
Banned

Reg.datum: May 2007
allt ser bra ut vore skoj med ett par bilder
riktigt fina armar & tuttar

journal kommer följas!
Animalistic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-03, 19:56   #19
stiffieboy
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Animalistic Visa inlägg
allt ser bra ut vore skoj med ett par bilder
riktigt fina armar & tuttar

journal kommer följas!
nu blir jag generad ska slänga upp några bilder här då för din skull!

Gammal 2007-11-03, 20:14   #20
stiffieboy
Registered User

Lite bilder, kan verkligen inte posera
Ursäkta dom konstiga ansiktsutrycken

Sidechest..
kolo.JPG
Får inte ut mina lats när jag kör dubbelbicce, ska ta ett bättre foto snart där ryggen gör sig mer rättvis!!
kolo2.JPG

Gammal 2007-11-03, 20:17   #21
stiffieboy
Registered User

Fler bilder

Sidechest..
kolo3.JPG
Nån gheypose
kolo6.JPG
Sidechest igen..
kolo7.JPG

Gammal 2007-11-03, 21:57   #22
Animalistic
Banned

nahajs! vad ligger vikten på just nu? och längden?

riktig behaglig bf% också. jag jobbar mig sakta men säkert emot den
är det din året runt form eller kör du bulk/deff perioder?

Keep it up
Gammal 2007-11-03, 21:59   #23
Animalistic
Banned

Vill även se upplägg för hur dina magpass ser ut
Gammal 2007-11-03, 23:58   #24
stiffieboy
Registered User

Citat:
nahajs! vad ligger vikten på just nu? och längden?

riktig behaglig bf% också. jag jobbar mig sakta men säkert emot den
är det din året runt form eller kör du bulk/deff perioder?

Keep it up
jag varken deffar eller bulkar utan jag tränar och äter som jag känner för.. men min grundfilosofi lyder, träna hårt och ät dig mätt

på bilderna (som är från idag) låg vikten på 68,2kg och längden på 178cm.. hade dock tänkt packa på mig ca 2 kg nu inför vintern och bli stark, mitt mål är 5 reps på 100kg i bänk däremot vill jag inte gå upp massa onödigt fett som man gör när man bulkar (vilket jag gjorde och gick upp till 80kg), så jag vill bli starkare men ligga på ca 70-75kgs kroppsvikt! vill vara stark för min vikt och smidig, så jag kan göra många chins, dips osv

men jag kan säga såhär, dom dagarna jag tränar så äter jag säkert runt 3000-3500 kcal (uppskattningsvis, räknar inte) men jag har en hög förbränning..

Gammal 2007-11-04, 00:02   #25
X-ecuter
Registered User

X-ecuters avatar

Reg.datum: Nov 2005
Ser riktigt bra ut!! kämpa på

/ X
X-ecuter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-04, 00:05   #26
stiffieboy
Registered User

Citat:
Vill även se upplägg för hur dina magpass ser ut
de blir lite pinsamt nu, men jag har inte kört mage på ca 5 månader
saken är den att i vintras vägde jag runt 80kg och bestämde mig för att deffa ner mig till 70kg(som är min idealvikt enligt mig) och för att göra de så åt jag likandant men jag tränade mycke kondition!

jag gick ner och defenitionen började synas och orkade inte träna mage så mycket.. har min mage pga konditionen och att jag har en hög förbränning..

ska börja köra mage ordentligt nu och mitt upplägg är då följande, absolut bästa som funkar för mig iaf!

kör mage 2ggr i veckan (som vilken muskel som helst, inte 1 set 2 min innan du ska hem från gymmet) och jag kör följande övningar..

5 set situps på bänk (har som en ställning på mitt gym.. är iaf en nordic gym "maskin")

3 set magmaskin, då man drar upp benen mot armarna och drar ihop sig eller vad man ska säga..

3 set benlyft (ligg på en bänk och rumpan precis utanför bänken och ha så raka ben som möjligt)

eventuellt 3 set dragonflags med riktigt kort vila..

men mitt råd till dig om du vill få en bra deff och synligare magmuskler är att träna kondition (du har säkert redan musklerna bara att dom måste bli mer synliga).. springa är ju överlägset bäst, men de funkar inte för alla och jag har även svårt för de själv eftersom jag tycker de är så segt! jag cyklar hellre och de är helt ok också.. men släng in 1-2 kond-pass i veckan då du kör cykel eller spinger ca 45min eller så kör du cardio i samband med gymmet!

Gammal 2007-11-04, 00:06   #27
stiffieboy
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av X-ecuter Visa inlägg
Ser riktigt bra ut!! kämpa på

/ X
värst va alla är snälla här tack så mycket, de värmer och gör mig motiverad att köra ännu hårdare ska kolla in din journal

Gammal 2007-11-04, 00:22   #28
Animalistic
Banned

Citat:
Ursprungligen postat av stiffieboy Visa inlägg
de blir lite pinsamt nu, men jag har inte kört mage på ca 5 månader
saken är den att i vintras vägde jag runt 80kg och bestämde mig för att deffa ner mig till 70kg(som är min idealvikt enligt mig) och för att göra de så åt jag likandant men jag tränade mycke kondition!

jag gick ner och defenitionen började synas och orkade inte träna mage så mycket.. har min mage pga konditionen och att jag har en hög förbränning..

ska börja köra mage ordentligt nu och mitt upplägg är då följande, absolut bästa som funkar för mig iaf!

kör mage 2ggr i veckan (som vilken muskel som helst, inte 1 set 2 min innan du ska hem från gymmet) och jag kör följande övningar..

5 set situps på bänk (har som en ställning på mitt gym.. är iaf en nordic gym "maskin")

3 set magmaskin, då man drar upp benen mot armarna och drar ihop sig eller vad man ska säga..

3 set benlyft (ligg på en bänk och rumpan precis utanför bänken och ha så raka ben som möjligt)

eventuellt 3 set dragonflags med riktigt kort vila..

men mitt råd till dig om du vill få en bra deff och synligare magmuskler är att träna kondition (du har säkert redan musklerna bara att dom måste bli mer synliga).. springa är ju överlägset bäst, men de funkar inte för alla och jag har även svårt för de själv eftersom jag tycker de är så segt! jag cyklar hellre och de är helt ok också.. men släng in 1-2 kond-pass i veckan då du kör cykel eller spinger ca 45min eller så kör du cardio i samband med gymmet!
Tack för mycket utförligt svar jo musklerna finns där men fett ivägen så de ska bort nu, nu under höstlovet har jag kört kondition varje dag. de blir då cykel samt "stav och tramp" maskin. springer jag får jag ont i fötterna "/ trots att jag fått specialgjord sko.. men men, så konditionsträningen finns där och dieten sitter rätt så nu är det bara att vänta. skulle du kunna slänga upp en relax bild på magen? haha nej jag är inte kåt på dig, bara nyfiken
Gammal 2007-11-04, 00:31   #29
stiffieboy
Registered User

Citat:
Tack för mycket utförligt svar jo musklerna finns där men fett ivägen så de ska bort nu, nu under höstlovet har jag kört kondition varje dag. de blir då cykel samt "stav och tramp" maskin. springer jag får jag ont i fötterna "/ trots att jag fått specialgjord sko.. men men, så konditionsträningen finns där och dieten sitter rätt så nu är det bara att vänta. skulle du kunna slänga upp en relax bild på magen? haha nej jag är inte kåt på dig, bara nyfiken
blir glad när nån äntligen skriver, så då är de klart man svarar glömde en sak, kondtion tycker jag inte man ska köra för ofta, min filosofi är less is moore, alltså jag kör hellre 2 riktigt hårda pass på en vecka än att köra 5 st rätt hårda och slita ut mig!

hur långt cyklar/springer/går du? och hur lång tid tränar du kondition?

klart jag kan ta ett foto på min mage relaxed, men inte just nu bara (har ätit jordnötter, chips och choklad )

hur ofta tränar du då och va har du för upplägg generellt? helkropp? uppdelat? hur många pass?

Gammal 2007-11-04, 00:40   #30
Animalistic
Banned

Citat:
Ursprungligen postat av stiffieboy Visa inlägg
blir glad när nån äntligen skriver, så då är de klart man svarar glömde en sak, kondtion tycker jag inte man ska köra för ofta, min filosofi är less is moore, alltså jag kör hellre 2 riktigt hårda pass på en vecka än att köra 5 st rätt hårda och slita ut mig!

hur långt cyklar/springer/går du? och hur lång tid tränar du kondition?

klart jag kan ta ett foto på min mage relaxed, men inte just nu bara (har ätit jordnötter, chips och choklad )

hur ofta tränar du då och va har du för upplägg generellt? helkropp? uppdelat? hur många pass?
när jag är ute och går (väldig snabb takt) så blir det i skogen och minst 5 kilometer. när jag kör cykel+tramp maskin blir det upp emot 90minuter oftast och bränner ca 500kcal

"men inte just nu bara" haha lugnt

"hur ofta tränar du då och va har du för upplägg generellt? helkropp? uppdelat? hur många pass?"

jag tränar styrketräning på gymmet 5 dagar i veckan. nu under deffen kör jag väldigt strikt och utförligt för maximal pump & kontakt med musklerna.
kör 1-3 muskelgrupper per träningstillfälle.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:43.