Citat:
Ursprungligen postat av piraten99
känner igen det här mannen!
jag har ett ord till dig och det är att trappa ner, eller om du vill ha snabba resultat på att sluta äta godis; så sluta helt! pronto!
det härliga när man slutar är att godissuget kommer försvinna efter en tid och då kommer den bara dyka upp som en gubbe ur lådan ibland och då kan man ju ta sig en mumsbit eller fetaste kebabrullen. detta kommer ske bara då och då så det är ju inget man behöver oroa sig för att vara onyttig och bli fet av.
set till att du äter ordentliga måltider, så du blir mätt, av bra mat under veckans alla dagar så kommer det gå bra om du lägger till lite vilja!
|
+1
Kan verkligen stämma in. Jag har haft som problem som du (/ni?) i flera år. Kör mkt löpning för övrigt men jag och min omgivning har förvånats över att jag inte dumpat mer vikt. För exakt 1 månad sedan, måndagen den 3/9 bestämde jag mig för att nu får det vara nog;
inget godis/läsk/kakor/bullar /chips/glass på en månad. Jag pluggar ung. mellan 08.30 - 18.00-19tiden varje dag och var i behov av minst en kaka e.d under dagen "för att klara av pluggandet"

och nästan varje kväll blev det en sväng till närbutiken för att ha lite lösgodis e.d till något som gick på TV. Har försökt sluta tidigare men då har det blivit som för dig, att jag fastade under veckan men sedan 2hekto godis/helg + massa annat. Den här gången blev det dock inga problem ! (Några få kesella vanilj har dock slunkit ner och en Tip Top när jag fyllde år

)
Det beror nog delvis på att jag använder excelmakrot där man får perspektiv på hur mkt extra kcal godis m.m egentligen och att 2 hekto godis är ung. lika mkt "energi" som en ordentlig grötfrukost (!). Excelmakrot är alltså ett tips, om du nu känner att du inte är i riskgruppen för folk som mår dåligt när de börjar räkna på att den där ölen igår förstörde hela veckan. Det kan ju göra att du blir manisk ed.,, vad vet jag
Om inte det är ett alternativ (det är ju lite omständligt att väga mat och så) så tycker jag att du utmanar en kompis. Utmanade en kompis i förrgår som blev heltänd på idéen när jag berättade om min månad och nu ska han försöka med samma sak.
När man väl klarat 1 vecka så är det bara att tänka: "fan, om jag äter något nu så har jag förlorat en hel vecka och måste börja från början igen...". Det funkade för mig och bara under förra veckan dumpade jag 1,2 kg "dödvikt" och jag käkar bättre/nyttigare än någonsin.
Lycka till ! Och tänk på att om du blir lättare, så kommer du också springa snabbare !