Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2023-01-24, 00:35   #2911
Ett Orm
Silver lifter

Ett Orms avatar

Reg.datum: Jun 2011
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
PM är en horunge som borde få stryk och få sparken, och sedan mer stryk.
Tjuvfiska rödlistade arter är fan värre än många fått gått för.

Citat:
Ursprungligen postat av Armed Dingo Visa inlägg
Jag gillar Paludan. Han bevisar att islam och yttrandefrihet inte kan samexistera. Fler behöver fatta det.
Förutom att jag inte gillar Paludan så håller jag helt med.
Han har bollar, det måste man ge honom.
Gammal 2023-01-24, 14:12   #2912
lördagsgrogg
Registered User

Reg.datum: Jun 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Armed Dingo Visa inlägg
Jag gillar Paludan. Han bevisar att islam och yttrandefrihet inte kan samexistera. Fler behöver fatta det.
Ja det är lite obegripligt att han får skit när han bevisar att sin tes är sann vid varje framträdande.

Sen tror jag att det finns en teoretisk chans för samexistens om Islam reformeras som kristendomen gjort. Men det lär inte vara gjort i en handvändning sålänge hundratals miljoner muslimer bara läst en enda bok i sitt liv.

Sen misstänker jag att han bara är en allmänt skum människa med mer dunkla motiv än att bara driva teser om yttrandefrihet. Men det spelar ju ingen som helst roll egentligen.

Och när jag säger misstänker är det bara för att jag inte brytt mig om att ha minsta koll på hans åsikter egentligen. För dom som satt sig in mer antar jag att det är klart som vatten vad han tycker. Han verkar inte vara någon blyg viol.
lördagsgrogg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-01-24, 14:19   #2913
lördagsgrogg
Registered User

Reg.datum: Jun 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Nu har surgubben Erdogan sagt klart nej till NATO för våran del. Kan man hoppas våran statsminister kan hitta ryggraden och sluta krypa för honom då det enbart kastar bränsle för honom att använda internt inför sitt eget val i vår.
Ja det vore önskvärt om han slutade springa omkring som en tonårig simp kring NATO. Kanske till och med låta de vuxna i rummet sköta dessa frågor.

Vem som helst fattade ju att det vore bättre att låta NATO sköta vår ansökan internt istället för att vi ska gå omkring och fjäska för diverse medlemsländer. Dom behöver oss betydligt mer vi behöver dom. Vi kände oss fullkomligt trygga utan medlemskap även i det kallaste av krig när kärnvapenhotet var en daglig realitet.

Men moderaterna har ju haft våta drömmar om detta i över femtio år och när dom nu var så nära sin orgasm kunde de inte hålla käften och bara låta det hända.
lördagsgrogg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-01-24, 14:24   #2914
stridis
stridis- avatartextmästare

stridiss avatar

Reg.datum: Jan 2003

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-01-24, 14:26   #2915
stridis
stridis- avatartextmästare

stridiss avatar

Reg.datum: Jan 2003
Citat:
Ursprungligen postat av lördagsgrogg Visa inlägg
Sen misstänker jag att han bara är en allmänt skum människa med mer dunkla motiv än att bara driva teser om yttrandefrihet. Men det spelar ju ingen som helst roll egentligen.
Mina tankar om människan.

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-01-24, 15:46   #2916
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen

ceejays avatar

Reg.datum: Oct 2007
Hur kan man landa i att skylla på SD, Paludan och diverse demonstranter att Turkiet inte vill att vi ska med i NATO? Om det hänger på den lilla tråden att Erdogan inte ska bli låtsaskränkt så är det mer än löjligt.
Gammal 2023-01-24, 17:58   #2917
Jpn
Tröööck!!1 +50

Jpns avatar

Reg.datum: Feb 2009
Citat:
Ursprungligen postat av lördagsgrogg Visa inlägg
Ja det vore önskvärt om han slutade springa omkring som en tonårig simp kring NATO. Kanske till och med låta de vuxna i rummet sköta dessa frågor.

Vem som helst fattade ju att det vore bättre att låta NATO sköta vår ansökan internt istället för att vi ska gå omkring och fjäska för diverse medlemsländer. Dom behöver oss betydligt mer vi behöver dom. Vi kände oss fullkomligt trygga utan medlemskap även i det kallaste av krig när kärnvapenhotet var en daglig realitet.

Men moderaterna har ju haft våta drömmar om detta i över femtio år och när dom nu var så nära sin orgasm kunde de inte hålla käften och bara låta det hända.
Sverige var ju dock i ett lite annat militärt läge under kalla kriget, när man lade 4-5% av BNP på försvaret. Man hade en rejäl flotta och världens 4e största flygvapen och kunde mobilisera upp mot 800.000 man i armén osv. Men även då spelades det under täcket med Nato och framförallt USA i hopp om att få militärt stöd om det värsta skulle inträffa.
Jpn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-01-24, 18:05   #2918
skyffelmördarn
Registered User

skyffelmördarns avatar

Reg.datum: Dec 2019
Citat:
Ursprungligen postat av stridis Visa inlägg

skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-01-25, 12:31   #2919
Magnus N
Skånsk

Reg.datum: Jan 2004
Positivt även om det enbart är ansökan etc

"Statliga Vattenfall har lämnat in en ansökan om att bygga nya kärnkraftsreaktorer vid Ringhals, rapporterar*Aftonbladet.*

Målet är att den ska anslutas till elnätet 2032, enligt tidningen.*

– 2032 är väldigt ambitiösa planer, säger klimatminister Romina Pourmokthari (L) till Aftonbladet."

https://www.expressen.se/nyheter/vat...-ny-karnkraft/
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-01-25, 12:50   #2920
blåvitt
Aspirerande apa

Reg.datum: Nov 2015
Så mycket skit jag fått på det här forumet när jag sagt att det kommer ta 10-15 år att bygga ett kärnkraftverk. Så mycket snack i valrörelsen om att en satsning på kärnkraften skulle lösa den nuvarande elkrisen. Fint i alla fall att Romina kan vara ärlig nu och erkänna att 10 är väldigt ambitiösa planer för nya reaktorer vid ett redan etablerat kärnkraftverk - för det är det verkligen.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-01-25, 13:00   #2921
Magnus N
Skånsk

Reg.datum: Jan 2004
Alla resonliga har varit tydliga med att kärnkraften kommer lösa våra problem men att det tar tid, precis som att de resonliga på andra sidan kan se att vindkraft inte löser våra problem
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-01-25, 13:02   #2922
blåvitt
Aspirerande apa

Citat:
Alla resonliga har varit tydliga med att kärnkraften kommer lösa våra problem men att det tar tid, precis som att de resonliga på andra sidan kan se att vindkraft inte löser våra problem
Så lät det inte i diskussionerna i den här tråden i september
Men då är det resonligt att vi ska hanka oss fram i elbrist de närmsta 10 åren då?
Gammal 2023-01-25, 13:31   #2923
40plus
Registered User

40pluss avatar

Reg.datum: Mar 2019
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Så mycket skit jag fått på det här forumet när jag sagt att det kommer ta 10-15 år att bygga ett kärnkraftverk. Så mycket snack i valrörelsen om att en satsning på kärnkraften skulle lösa den nuvarande elkrisen. Fint i alla fall att Romina kan vara ärlig nu och erkänna att 10 är väldigt ambitiösa planer för nya reaktorer vid ett redan etablerat kärnkraftverk - för det är det verkligen.
Skitsnack!

Du fick skit för att din åsikt var att kärnkraft inte skall diskuteras alls då det tar 10-15 år innan den finns på plats. Vi var många som sade emot att inte fan går det fortare att inte börja nu, eller sedan, eller ännu senare.

Det var Du som likt en dåre hela tiden orerade om "10-15 år så kärnkraft är irrelevant" när vi andra kunde tänka två tankar samtidigt "börja ny kärnkraft NU och leta snabbare vägar under tiden".
40plus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-01-25, 13:32   #2924
40plus
Registered User

40pluss avatar

Reg.datum: Mar 2019
Citat:
Precis, selektivt minne hos herr blåvitt.
40plus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-01-25, 13:35   #2925
blåvitt
Aspirerande apa

Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
Skitsnack!

Du fick skit för att din åsikt var att kärnkraft inte skall diskuteras alls då det tar 10-15 år innan den finns på plats. Vi var många som sade emot att inte fan går det fortare att inte börja nu, eller sedan, eller ännu senare.

Det var Du som likt en dåre hela tiden orerade om "10-15 år så kärnkraft är irrelevant" när vi andra kunde tänka två tankar samtidigt "börja ny kärnkraft NU och leta snabbare vägar under tiden".
Jag är för kärnkraft ditt mähä och har aldrig varit mot. Det jag argumenterat för är att bygga ut elproduktion som ger oss el nu medan vi väntar på att kärnkraften byggs. Samt att vi borde satsa på att ligga i framkant med gen4 istället för att börja bygga dyra nya kärnkraftverk nu som är utdaterade när de står klara. Du klarar inte av att förstå att någon som i ditt sinne är "vänster" kan ha andra åsikter än det som stämmer in på dina fördomar.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:57.