Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-10-22, 21:59   #271
stalegg
Registered User

staleggs avatar

Reg.datum: Dec 2007
Kollade på lite bilder från en annan dator och hittade bla en bild från april 2008 där jag var mer bulkad än jag är nu. Tyckte att den var rolig att se, så därför lägger jag upp den i journalen också så man kan jämföra och se. Hade nog lite mer muskler då, men även mer fläsk såklart. Kul att ha bilder att kolla på, och jag har ganska många haha.

Vikten där låg nog på 96-97kg eller så. Som mest har jag vägt 102-103kg, och en absolut toppnotering på 105kg, det var dock kvällsvikt. Var väl en kortare period jag vägde såpass mycket, låg däremot stabil på ca 98-100kg ganska länge. Fet som man var. Inte tränade man så mycket heller haha.
20april 2008.JPG
Värt att notera är att jag fortfarande använder det där linnet. Inte för att det är så underligt iofs. Var nog ganska nytt då.

En annan sak värd att notera är att imorgon blir det träning.
Gammal 2010-10-22, 22:14   #272
delta_mats
Illrar pillrar

delta_matss avatar

Reg.datum: Jul 2005
Visst är du ungefär lika stark nu fast på lägre vikt?

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-23, 07:55   #273
stalegg
Registered User

staleggs avatar

Nja är nog klenare i allt nuförtiden faktiskt. Ganska mycket svagare på vissa saker, men på en del saker är jag nog inte så väldigt mycket efter nu. Men jag är nog starkare i förhållande till min vikt nu, i det mesta i alla fall. Det lär jag vara.
Gammal 2010-10-23, 19:36   #274
stalegg
Registered User

staleggs avatar

Bänkpress
120*3
120*3
120*4

Nöjd med bänken idag. Kändes finemang. Förhållandevis lätt.

Lutande hantelpress
41*10
41*7
41*4

Kändes riktigt fint även i denna övning. I sista set hamnade jag helt fel på bänken när jag skulle häva upp hantlarna i läge. Hamnade jättelångt ner på bänken och det var allmänt fult och dåligt. Borde nog gjort fler rep än 4 egentligen. Kändes dock riktigt bra dom två första seten. Blir antingen att satsa på 3*8 eller ett tyngre hantelpar nästa pass. Får se vad det blir.

Stående axelpress
60*6
60*12 vilade länge inför detta set, därför gick det såpass bra

Gick inte ända ned till bröstet utan vände ungefär vid adamsäpplet.

Lutande flyes
21*12
21*12

Smalbänk
80*6
80*5

Började känna mig mör här.

Dips
kv*10
kv*15

Hantellyft åt sidan
11*10
11*10

Pushdowns
Max*10
Max+5kg*12

Kände mig verkligen i slag idag. Riktigt härlig känsla.

Är riktigt sugen på att köra böj och mark nu, så satsar nog på det imorgon.
Gammal 2010-10-23, 21:53   #275
delta_mats
Illrar pillrar

delta_matss avatar

Du bör ju vara god för 130 kg om du fixar 4 rep på 120 i tredje setet. Även axelpressarna är ju riktigt bra. Du är nog inte jättelångt ifrån att fixa kroppsvikten, eller 80 kg i alla fall.

Gammal 2010-10-23, 22:41   #276
stalegg
Registered User

staleggs avatar

Jo 130 gör jag garanterat, har gjort det 1 eller 2 gånger ganska nyligt ju. Gjorde 5 rep på 80kg i axelpress för inte så länge sedan också. Då använde jag mig av smalt grepp, typ axelbrett, villket jag gjort sista tiden när jag kört millisar. Men idag körde jag med bredare grepp och det kändes riktigt bra så börjar nog köra så hädanefter, som jag alltid gjorde förr.
Gammal 2010-10-24, 08:39   #277
ThisIsTheOne
Two Three

ThisIsTheOnes avatar

Reg.datum: Dec 2008
Jävligt stabilt pass, det senaste. Hur länge har du tränat med mer eller mindre seriös inställning? Rejäl massa redan 2008.
ThisIsTheOne är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-24, 20:06   #278
stalegg
Registered User

staleggs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheOne Visa inlägg
Jävligt stabilt pass, det senaste. Hur länge har du tränat med mer eller mindre seriös inställning? Rejäl massa redan 2008.
Började träna i samband med min 18- eller 19-årsdag, minns inte vilken. Är 26 nu så 7-8 år sedan jag började då. Första året eller så tränade jag hemma i garaget med en stång som man kunde ha typ 68kg på. Var lbs-vikter. Sedan har jag väl tränat hela tiden ungefär som jag gör nu, dvs när jag väl tränar tycker jag att jag tränar ganska vettigt, men brukar ha svårt med kontinuerligheten. Har haft några riktigt långa uppehåll på typ 6 månader och upp till ett år, och ännu fler på ett par månader, samt oräkneliga på några veckor.

Tror dock ärligt talat att jag inte kommer att ha något mer långt uppehåll på länge, mycket tack vare kolo som fungererar som en ständig påminnare och motivationshöjare. Hoppas därför på hyffsade förbättringar i framtiden. Det blev visst en lång radda text av det där, men men, så ligger det till iaf.

Dagens träning då.

Marklyft
140*3 skriver upp detta som arbetsset så det ser lite mer ut
170*3
180*3
180*3

Stör mig att det har känts så tungt i marken sista passen. Känns knappast som att jag har 210kg i mig längre. Fast idag kände jag tyvärr av mitt knä lite i marken, och det var väl därför, jag safe-drar lite då.

Chins
*15
*10
*8

Smärtsamt med högreps i chins, brännde ordentligt. Har ju mestadels kört med extravikt på sistone.

Sittande kabelrodd
Max*6
Max*6
Max*8

Knäböj
80*5
90*5
100*5
110*5

Som sagt, hade känningar i knät idag, vilket ju oroar extra i böjen. Är lite rädd att verkligen ta i max, är ju rädd att det ska smälla i knät då. Var dock riktigt behagligt att köra knäböj, bortsett från det. Är inte alls säker på att det är dåligt för knät att köra böj, kanske tvärtom, var nästan skönare när det var lite mer vikt på stången och ibland kändes det inget alls. Är inte i samband med knäböj jag fått problem med knät utan jag är säker på att det är jobbet, och det är alltid då det smullit till ordentligt i knät också. Samt i andra liknande situationer. Vore det inte för knät så hade jag bombat mer. Känns nog som att jag har styrkan för att köra tex femmor på åtminstone 130kg, med lite vana iaf. Nåja.

Skivstångscurl
50*8
50*6

Strikta och fina om du frågar mig, utom sista 2 i andra set typ. Kort vila.

Sittande lårcurls
*10
Max*8
Max*8

Chins med smalt supinerat grepp
Ca 10 rep

Var riktigt behagligt, körde på så sätt att jag höll ut armbågarna en aning och bröstade upp mig, kändes rejält typ mitt i ryggen. Ganska långsamma rep.

Har en ganska bra känsla i kroppen för tillfället, men knät ger ju smolk i bägaren, vore det inte för det så kunde jag kötta lite mer. Börjar kanske bli dags att få en diagnos.
Gammal 2010-10-24, 20:52   #279
delta_mats
Illrar pillrar

delta_matss avatar

Kolla upp knät! Då kanske du får veta vad det är för problem och hur du kan rehaba. Dumt att gå omkring och ha känningar någon längre tid, bara risk att det kanske blir allvarligare skador.

Gammal 2010-10-25, 07:49   #280
ThisIsTheOne
Two Three

ThisIsTheOnes avatar

Citat:
Ursprungligen postat av stalegg Visa inlägg
Började träna i samband med min 18- eller 19-årsdag, minns inte vilken. Är 26 nu så 7-8 år sedan jag började då. Första året eller så tränade jag hemma i garaget med en stång som man kunde ha typ 68kg på. Var lbs-vikter. Sedan har jag väl tränat hela tiden ungefär som jag gör nu, dvs när jag väl tränar tycker jag att jag tränar ganska vettigt, men brukar ha svårt med kontinuerligheten. Har haft några riktigt långa uppehåll på typ 6 månader och upp till ett år, och ännu fler på ett par månader, samt oräkneliga på några veckor.

Tror dock ärligt talat att jag inte kommer att ha något mer långt uppehåll på länge, mycket tack vare kolo som fungererar som en ständig påminnare och motivationshöjare. Hoppas därför på hyffsade förbättringar i framtiden. Det blev visst en lång radda text av det där, men men, så ligger det till iaf.
Tackar. Alltid intressant att läsa historien "bakom". Är du på din topp styrkemässigt nu eller har du varit starkare tidigare?
Gammal 2010-10-25, 17:23   #281
stalegg
Registered User

staleggs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheOne Visa inlägg
Tackar. Alltid intressant att läsa historien "bakom". Är du på din topp styrkemässigt nu eller har du varit starkare tidigare?
Är efter i allt i styrka jämfört när jag varit som starkast, men inte så mycket, förutom i vissa övningar som jag körde mycket då. Bänkpress är jag nog nästan tangerat stark i. Också, mitt marklyft på 210kg som jag drog för inte så länge sedan är möjligen det tyngsta jag dragit, har ett vagt minne av att jag dragit 215 men är inte säker. Dock har jag dragit en trea eller fyra på 205kg en gång. Har även dragit 4 rep på 280kg med stången strax ovanför knäna, i smith.
Gammal 2010-10-25, 17:31   #282
stalegg
Registered User

staleggs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Kolla upp knät! Då kanske du får veta vad det är för problem och hur du kan rehaba. Dumt att gå omkring och ha känningar någon längre tid, bara risk att det kanske blir allvarligare skador.
Ja, taktiken att ignorera det hela kanske inte är den bästa.
Gammal 2010-10-26, 16:30   #283
stalegg
Registered User

staleggs avatar

Är träningssugen men har rejäl träningsvärk överallt typ. Tror det blir träning på torsdag först. Roade mig med att ta ett par bilder på dagsformen istället för att träna.

Från sidan. Nöjd med armar/axlar och även midja och skapligt nöjd med benen. Lite mer massa på benen skulle väl inte sitta fel, men det är på g. Pecsen skulle behöva en rejäl släng kött däremot. Dom har dock blivit bättre på sistone och jag hoppas och tror att det fortsätter så.
oktober 2010 sida2.JPG

Tyckte det var dags för en utpräglad benbild också. Tycker framsidan är ok i alla fall, men kan bli bättre såklart.
oktober 2010 ben.JPG

Senast jag vägde mig på gymmet, i söndags den 23 okt, vägde jag 86kg, med byxor och t-shirt men utan skor. Får se när jag får nog, kanske ändå går upp mot 90 och sniffar. Känner mig ändå i ok form ännu. Vill ju inte behöva skala av för mycket igen dock.

Har länge funderat på att slänga upp bilder på lite obligatoriska, men har inte blivit av. Det är ju lite av ett projekt, dessutom så är det inte förlåtande på fysiken för 5 öre. Men det är väl det som är poängen.
Gammal 2010-10-28, 16:38   #284
stalegg
Registered User

staleggs avatar

Kändes lite tungt toch segt idag, men inte så farligt. Men ingen toppendag direkt.

Bänkpress
120*3
120*3
120*3

Gick tyngre än förra gången men klarade ju ändå tre st treor åtminstone. Hade egentligen tänkt köra på 125 eller 130 idag, men när det kändes lite tungt så skippade jag det.

Lutande hantelpress
41*8
41*8
41*8

Sådär, lite marginal på det. Ger mig nog på 43,5kg nästa gång.

Snebänk
70*8
70*8
70*8

Lätta snebänkar.

Militärpress
60*6
60*6

Dips
*20
*10

En bit ifrån fail i båda seten.

Hantellyft åt sidan
11*15 ca
13,5*10 ca

Körde på kontakt osv, inte till fail.

Axelpress i maskin
Max*5
Max*4
Gammal 2010-10-28, 19:17   #285
ThisIsTheOne
Two Three

ThisIsTheOnes avatar

Helt galen axel/arm. Inspirerande.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:35.