Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-12-29, 15:49   #28396
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Och varför skulle denna kille använda henne för enkel sex och inte vice versa kunna hända?

Fel utstrålning? Du menar att inte vara alfa? Ja är man inte det så är det svårt att göra det du föreslår. Det betyder dock inte att man är en dålig person.

För mig som inte är alfa och inte har det du föreslår "i mig" så slutar det inte med att jag får nöja mig med något halvdant utan att jag inte får något öht. Jag hoppas om ditt nästa steg är att föreslå för mig att "steppa upp och förändra mig" att du ger samma råd till nästa tjej som "blir besviken".

Jag hoppas även att du förstår att om nu alla killar skulle följa dina råd och "ta initiativ" att det i grunden inte skulle förändra förutsättningarna utan det skulle bli ännu mer "kvinnornas marknad" då de skulle få välja mellan ännu fler.

Så var glad du åt att det funkar för dig, jag är inte särskilt glad över att det inte funkar för mig.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2012-12-29, 15:55   #28397
Yes
Banned User

Yess avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Nej, det är inte samma sak. Tvärtom. Återigen är tjejen i den passiva rollen och killen i den aktiva. Det är inte att /få/ uppmärksamhet, det är att /ta/ uppmärksamhet.
Postat via en mobil enhet
Det är väl mest semantik, men visst. Det är helt i linje med min poäng. Tjejer kan välja på det som erbjuds, medan killar kan ta vad de vill ha.

Diskussionen blir lite lustig när det klagas på att tjejer inte förstår hur svårt killar har det, samtidigt det hela endast ses ur en killes perspektiv. Det verkar ju superduper att ha en massa tjejer som jagar en. Ur en killes perspektiv. Det är dock inte värt lika mycket för en tjej, och det blir ännu svårare om hon inte är den populära tjejen.

Gissa om det finns många tjejer som också är frustrerade.

Citat:
Ursprungligen postat av Fuark Visa inlägg
Han har många bra poänger, ifrågasätter inte att han inte är vettig. Men hans tips passade inte in på mig direkt.

Säg inte det . Jag beskrev förut varför jag gick på dejt med henne, mitt mål var inte att ha sex, hur sjukt det än må låta
Låter inte som du är särskilt attraherad av henne.
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2012-12-29, 15:58   #28398
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Fast killarna kan ju inte få vad de vill ha bara för att de vill ha det heller, det är där din logik brister.
Gammal 2012-12-29, 16:04   #28399
MrBoris
Workaholic

MrBoriss avatar

Reg.datum: Jul 2004
Citat:
Ursprungligen postat av whitefolks Visa inlägg
fast killarna kan ju inte få vad de vill ha bara för att de vill ha det heller, det är där din logik brister.
+1000
Jag har lämnat kolozzeum p.g.a. kolo admins mörkning av statistik rörande brott, integration och asylsökande. När vi får en fri debatt endast då har Sverige en chans att komma på fötter igen. Jag lämnar efter mig en raggningsguide för dig som gillar att ragga tjejer på nattklubben
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...ostcount=13997
MrBoris är inte uppkopplad  
Gammal 2012-12-29, 16:06   #28400
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av MrBoris Visa inlägg
+1000
Ibland tror jag att du håller med mig bara för att mata trollet och få se mer av mina pinsamma tankar
Gammal 2012-12-29, 16:14   #28401
Yes
Banned User

Yess avatar

Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Och varför skulle denna kille använda henne för enkel sex och inte vice versa kunna hända?

Fel utstrålning? Du menar att inte vara alfa? Ja är man inte det så är det svårt att göra det du föreslår. Det betyder dock inte att man är en dålig person.

För mig som inte är alfa och inte har det du föreslår "i mig" så slutar det inte med att jag får nöja mig med något halvdant utan att jag inte får något öht. Jag hoppas om ditt nästa steg är att föreslå för mig att "steppa upp och förändra mig" att du ger samma råd till nästa tjej som "blir besviken".

Jag hoppas även att du förstår att om nu alla killar skulle följa dina råd och "ta initiativ" att det i grunden inte skulle förändra förutsättningarna utan det skulle bli ännu mer "kvinnornas marknad" då de skulle få välja mellan ännu fler.

Så var glad du åt att det funkar för dig, jag är inte särskilt glad över att det inte funkar för mig.
Kan hända, men det är en situation som oftast är mer gemytlig för en man.

Nej, jag pratar inte om "alfa". Det handlar om att vissa utstrålar negativa egenskaper. Kanske att han är en "player" eller vill "ta något" från henne. Han kanske inte verkar genuin eller påminner om det där "jävla exet". Det kan också vara att han är "over the top" eller verkar för bra för att vara sann. Många tjejer försöker skydda sig från dåliga killar helt enkelt. Det är inget de gör för att de vill eller för att de är bitchiga, utan för att de ser det som nödvändigt. Sånt kan leda till initialt negativa reaktioner.

Ja, jag tycker både tjejer och killar ska ta ansvar för sin situation. Jag kan förvisso sympatisera med problemen och vet själv hur svårt det kan vara, men i slutändan är det enda som hjälper att ta tag i problemet.

Det skulle ge större möjligheter för både killar och tjejer. Resultatet blir fler lyckliga par, och det ser jag som positivt för alla.

Jag är faktiskt inte särskilt glad över hur det funkar just nu. Nog för att jag kan få tjejer, men det ger inte riktigt vad jag vill ha. Jag är rentav rätt trött på skiten för tillfället. Men, vad spelar det för roll? Ingen bryr sig och det enda jag kan göra är att sluta vara bitter och lösa problemet istället.

Sen är det ju jäkligt lätt att fokusera på hur svårt man själv tycker det är, samtidigt som man missar andras problem bara för att de inte är likadana. Det är just vad jag ser här, och det är jäkligt orättvist mot tjejerna.
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2012-12-29, 16:16   #28402
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Jag säger ju att de har problem och redovisar för de delarna jag kan "se och gissa mig till". Jag har aldrig sagt att de inte har några problem alls, det är något du och andra tillskriver mig och mikaelj.
Gammal 2012-12-29, 16:17   #28403
Yes
Banned User

Yess avatar

Citat:
Fast killarna kan ju inte få vad de vill ha bara för att de vill ha det heller, det är där din logik brister.
Nope, "wishing wont make it so".

Typiskt killar att anta en solipsistisk attityd.

Det kräver att man faktiskt agerar för att få det man vill ha. Och det är en väg som kräver mycket arbete för många.
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2012-12-29, 16:23   #28404
Gpajpen
Registered User

Gpajpens avatar

Reg.datum: Apr 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Det är inte heller något som tvingar killar att ta den aktiva rollen. Däremot fungerar det bäst så, för båda parter.

Tar du kontrollen har du möjlighet att välja och vraka på ett sätt som tjejer inte har. Det kräver dock mycket mer arbete än att fixa håret, klä sig snyggt och lära sig smink.
Varför fungerar det bäst så för båda parter, enligt dig. Hänger inte riktigt med.

Och vart passar personer in som inte vill ha/tänker ha nått spån till brud som står och blinkar med ögonfranssarna på andra sidan terassen utan att agera istället för nån brud med balls som gör något åt saken själv?
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Living the dream.
Gpajpen är inte uppkopplad  
Gammal 2012-12-29, 16:27   #28405
MrBoris
Workaholic

MrBoriss avatar

Reg.datum: Jul 2004
Jag är tvådelad mellan WHITEFOLKS och YES, för jag håller med om nedanstående punkt också att man bör acceptera och sen agera för att få saker att bli till det bättre;
Citat:

Jag är faktiskt inte särskilt glad över hur det funkar just nu. Nog för att jag kan få tjejer, men det ger inte riktigt vad jag vill ha. Jag är rentav rätt trött på skiten för tillfället. Men, vad spelar det för roll? Ingen bryr sig och det enda jag kan göra är att sluta vara bitter och lösa problemet istället.

Sen är det ju jäkligt lätt att fokusera på hur svårt man själv tycker det är, samtidigt som man missar andras problem bara för att de inte är likadana. Det är just vad jag ser här, och det är jäkligt orättvist mot tjejerna.
Så om vi sammanfattar det hela, Killar har, de facto, svårare att få tjejer som raggar upp dem, och måste för det mesta agera själv för att få saker att hända. Blyge Petter förlorar, modige Niklas vinner. Blyge Petter (t.ex. WHITEFOLKS) vinner dock om han sväljer lite stolthet o spelar ett spel för galleriet så han kan konvertera sin blyga sida till att bli en modig Petter, som har lätt att få kontakt med tjejer.

Tjejer har å andra sidan fler valmöjligheter i och med att många killar uppvaktar dem, och om de dessutom tar mod till sig att själv ragga kan de öka urvalet med det tredubbla. Dock är troligen det största problemet att 99% av killarna som nappar/raggar inte alls ser ut som deras drömprins. De accepterar dock till slut med åldern det som kommer närmast till hands efter många provade exemplar.

En bra sammanfattning?
Jag har lämnat kolozzeum p.g.a. kolo admins mörkning av statistik rörande brott, integration och asylsökande. När vi får en fri debatt endast då har Sverige en chans att komma på fötter igen. Jag lämnar efter mig en raggningsguide för dig som gillar att ragga tjejer på nattklubben
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...ostcount=13997
MrBoris är inte uppkopplad  
Gammal 2012-12-29, 16:30   #28406
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Sure.

Jag håller också med Yes om att man genom att agera på ett visst sätt kan öka sina chanser/utbud etc. men det hela hänger ju på att man är kapabel att göra det. Det säger jag inte mot.

Det du säger med att acceptera för tjejer är ju i princip samma sak för de allra flesta killar dock.
Gammal 2012-12-29, 16:38   #28407
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Varför det hela ligger så "kärt" för mig är ju för att jag på sätt och vis blir avundsjuk på tjejerna. Jag har mina sociala problem och så mycket av det hade blivit löst med ett könsbyte. Nu är jag inte seriös med könsbyte och jag förstår att det "inte spelar någon roll" och att "det hjälper inte att vara bitter".

Jag är passiv i mina sociala natur, jag antar att man kan kalla det för introvert deluxe. Detta är inte så förenligt med de förutsättningar jag har och vad jag "borde göra".

Så det hjälper inte mig att veta vad jag "borde göra", detta vet jag ju redan. Så då tänker ni "det är ju bara att göra det". I guess.

Det är ju do or die för mig och det blir inte mycket do. Så därför blir jag ensam och mer introvert och deprimerad. Det är en negativ cirkel som är extrem svår att bryta. Att inte få social kontakt eller utbyte förstör en människa. Då tittar man på tjejen som bara genom att finnas fick ett "hej" och sen vidare ett socialt utbyte. Då blir jag lite avundsjuk. Det hjälper mig inte att bli det men så är det.

Det här är ju egentligen ytterligare en dum idé, att skriva det här. Man är inte bara ett ufo utan man ser även ut som ett.
Gammal 2012-12-29, 16:47   #28408
Gpajpen
Registered User

Gpajpens avatar

Citat:
Man är inte bara ett ufo utan man ser även ut som ett.
Kan ju säga att utseende har väldigt lite att göra med hur framgångsrik man är med brudar, tjejer kan välja en kille/man ifrån en uppsjö av kvaliteer, bara någon kvalité är tillräckligt stor eller om sammanlaggda kakan blir tillräckligt stor.

Där skulle jag definitivt säga att tjejer har det enormt mycket värre, där är det i princip utseende eller försvinn som gäller, iaf i extremt mycket högre grad än för killar.
Citat:
Living the dream.
Gammal 2012-12-29, 16:54   #28409
Yes
Banned User

Yess avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Gpajpen Visa inlägg
Varför fungerar det bäst så för båda parter, enligt dig. Hänger inte riktigt med.

Och vart passar personer in som inte vill ha/tänker ha nått spån till brud som står och blinkar med ögonfranssarna på andra sidan terassen utan att agera istället för nån brud med balls som gör något åt saken själv?
Det fungerar bäst därför att de killar som svarar bäst på jagande tjejer tenderar att vara bottennapp. Dessutom behöver de flesta tjejer släppa kontrollen för att faktiskt kunna njuta. Det kräver någon som kan ta ansvar och leda, så att hon kan, vill och vågar släppa taget och följa.

Lägg den aktiva rollen på henne och hon måste planera, bära ansvaret och styra. Prata med honom, tänk om han inte tycker jag är snygg, min tröja sitter fel, fråga efter nummer, gosh hur är håret, när ska jag höra av mig, vad ska vi göra, vad ska jag ha på mig, tänk om ditten eller datten, min väns katt dog just undrar hur hon mår, tänk om... nej, gör si, och gör så, det här tycker jag är skönt, så vill jag ha det, kom jag ihåg att skicka julkort till farmor, varför gör han så...

Och sen undras det över varför det är så jäkla mycket svårare för tjejer att komma.

Vad hon vill ha är någon som tar bort den där skiten. En paus från all nojja och stress. Någon som är trygg, säker och hon kan lita på. En man som kan ta på sig ansvaret, planera allt och hantera alla situationer som uppkommer. Då kan hon istället njuta av hans närvaro, hänge sig åt alla positiva känslor och följa med utan alla tankar som kommer i vägen. Det är en paus från en stressad och påfrestande tillvaro.

Prata med tjejen och se om hon har något i huvudet.
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2012-12-29, 16:58   #28410
Gpajpen
Registered User

Gpajpens avatar

Citat:
Det fungerar bäst därför att de killar som svarar bäst på jagande tjejer tenderar att vara bottennapp. Dessutom behöver de flesta tjejer släppa kontrollen för att faktiskt kunna njuta. Det kräver någon som kan ta ansvar och leda, så att hon kan, vill och vågar släppa taget och följa.

Lägg den aktiva rollen på henne och hon måste planera, bära ansvaret och styra. Prata med honom, tänk om han inte tycker jag är snygg, min tröja sitter fel, fråga efter nummer, gosh hur är håret, när ska jag höra av mig, vad ska vi göra, vad ska jag ha på mig, tänk om ditten eller datten, min väns katt dog just undrar hur hon mår, tänk om... nej, gör si, och gör så, det här tycker jag är skönt, så vill jag ha det, kom jag ihåg att skicka julkort till farmor, varför gör han så...

Och sen undras det över varför det är så jäkla mycket svårare för tjejer att komma.

Vad hon vill ha är någon som tar bort den där skiten. En paus från all nojja och stress. Någon som är trygg, säker och hon kan lita på. En man som kan ta på sig ansvaret, planera allt och hantera alla situationer som uppkommer. Då kan hon istället njuta av hans närvaro, hänge sig åt alla positiva känslor och följa med utan alla tankar som kommer i vägen. Det är en paus från en stressad och påfrestande tillvaro.

Prata med tjejen och se om hon har något i huvudet.
Men varför bry sig mer om tjejens behov än sina egna? Jag kanske känner allt det där som du beskriver och tycker det är jävla skönt att bara vara och ha makten. Varför gör det mig till ett bottennapp, då är väl tjejen du beskriver också ett bottennapp?
Citat:
Living the dream.

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:36.