Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-06-08, 20:58   #28291
StarkaUlf
Längtar till jul.

StarkaUlfs avatar

Reg.datum: Nov 2008
Vad är grejen med att alla jävla kosttillskottsbolag börjar sälja ~2-liters dunkar att ta med på gymmet?
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-08, 23:35   #28292
J.V
Registered User

J.Vs avatar

Reg.datum: Aug 2008
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Vad är grejen med att alla jävla kosttillskottsbolag börjar sälja ~2-liters dunkar att ta med på gymmet?
Hur ska man annars rymma de mangder av BCAA man maste dricka nonstop for att gora gains?
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.
J.V är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-09, 05:47   #28293
Minikubik
Kramgo tjockis

Minikubiks avatar

Reg.datum: Sep 2015
Citat:
Duuuuh hur ska man annars bli grov som han pihana
Minikubik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-09, 05:55   #28294
Bärsärk

Reg.datum: Apr 2015
Citat:
riiight babe? god damit!
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-09, 06:40   #28295
StarkaUlf
Längtar till jul.

StarkaUlfs avatar

Reg.datum: Nov 2008
Oh you guys...
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-09, 07:32   #28296
shut teh face
Mother love bone

shut teh faces avatar

Reg.datum: Aug 2006
Citat:
Ursprungligen postat av LillisJ Visa inlägg
Stabiliseringsstag möjligtvis. Brorsans mondeo hade exakt samma symptom.
OK, men om just den har pajjat kanske man kan se det ifall jag höjer upp bilen och plockar bort däcket.
shut teh face är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-09, 07:46   #28297
ARMSTARK
BÄNKPRESSARE

ARMSTARKs avatar

Reg.datum: Nov 2007
Citat:
Ursprungligen postat av shut teh face Visa inlägg
Hade knarr i bakvagn på bilen, höger bak. Vid svängning, gupp, krypkörning
Det försvann av sig själv på någon dag.

Kan de varit något som knarrar o sen gett upp el gått sönder som gör att man borde kolla upp det? Jag fattar ingenting om jag skulle kolla själv

Hade det varit en sten borde det ju gnisslat. Jag tyckte det var mest knarr!

Hjälp en n00b
Har det försvunnit så är det bara att låtsas som ingenting. Lämna inte in en bil på verkstan för ett fel som inte märks och inte syns, annars får du höra "Ojoj grabben, det var tyr att du kom in med bilen innan den exploderade. Det var fluxkondensatorn, vi har bytt den nu, det blir 30000 kronor tack".
Varför skulle man faktakolla sånt som stödjer ens åsikter lol
ARMSTARK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-09, 07:58   #28298
shut teh face
Mother love bone

shut teh faces avatar

Citat:
Ursprungligen postat av ARMSTARK Visa inlägg
Har det försvunnit så är det bara att låtsas som ingenting. Lämna inte in en bil på verkstan för ett fel som inte märks och inte syns, annars får du höra "Ojoj grabben, det var tyr att du kom in med bilen innan den exploderade. Det var fluxkondensatorn, vi har bytt den nu, det blir 30000 kronor tack".
Hehe. Jo lite så kan det ju vara, de gäller att hitta en verkstad man litar på som man vet inte kör med sådant.

Jag har ett liknande dilemma på bilen faktiskt, det är en begynnelse till läckage under automatlådan, det är en elkontakt under lådan som är fuktig. Det läcker inte, men det kan komma att ske inom närmsta tiden. Verkstaden menar på att det borde åtgärdas. Medan min far som är mekaniker säger att jag ska skita i det.

Denna verkstad vet jag inget om, denna bil är en mercedes som jag tänkt serva hos en aukt. mercedesverkstad. Annars kör jag på en mekonomen som jag litar väldigt mycket på.

Men jag har hört så mycket skit om att de använder sämre delar hos mekonomen och ditten och datten, så jag är lite tveksam. Jag har kollat upp priser och de är inte särskilt mycket dyrare hos mercaverkstaden här, vanlig oljeservice visserligen, är det större jobb så kostar det säkert betydligt mer hos merca.

Som input så är bilen tidigare servad hos Meca, och de har missat massor med grejer, exempelvis så har de satt in skit tändstift vilket gjort att förra ägaren behövde byta tändstift 3 olje-servicar irad, och de hade missat att kamkedjan var på väg att ge upp (vanligt på denna modell). Det resulterade i ras för förra ägaren, så han fick renovera motorn för 48k.

Sådant skulle merca upptäckt.

Senast redigerad av shut teh face den 2016-06-09 klockan 08:00.
Gammal 2016-06-09, 07:58   #28299
arogen
Registered User

arogens avatar

Reg.datum: Jan 2013
Hur ofta dammsuger ni hemma? Jag FÖRSÖKER att köra en gång i veckan, men blir oftast lite mer sällan. Dock torka golv.. det är jag extremt dålig på

Instagram; aarogen
arogen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-09, 07:59   #28300
hahavaffan
tuff shit

hahavaffans avatar

Reg.datum: May 2005
Citat:
Gotta confuse other gym members, right babe?!

Gammal 2016-06-09, 08:19   #28301
shut teh face
Mother love bone

shut teh faces avatar

Citat:
Ursprungligen postat av arogen Visa inlägg
Hur ofta dammsuger ni hemma? Jag FÖRSÖKER att köra en gång i veckan, men blir oftast lite mer sällan. Dock torka golv.. det är jag extremt dålig på
Minst en gång per dag, ibland två för det ska vara enligt min standard.
Torka golvet skulle man gjort en gång i veckan, men det blir kanske en gång i månaden.

Barnen och katterna stökar ned rätt mycket.

Är man själv hemma håller det sig fint en vecka minst.

Det man borde göra oftare, vilket man aldrig gör är torka lister, städa bakom tvättmaskin, ugn, i ugnen osv, kalka av i badrum osv. Det har vi typ gjort 2 ggr på 4 år.
Gammal 2016-06-09, 08:55   #28302
Yes
Banned User

Yess avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Hade knarr i bakvagn på bilen, höger bak. Vid svängning, gupp, krypkörning
Det försvann av sig själv på någon dag.

Kan de varit något som knarrar o sen gett upp el gått sönder som gör att man borde kolla upp det? Jag fattar ingenting om jag skulle kolla själv

Hade det varit en sten borde det ju gnisslat. Jag tyckte det var mest knarr!

Hjälp en n00b
Det kan i princip vara vad som helst i bakvagnen som knarrar. Troligtvis inget som gått sönder dock. Du hade märkt av fler symptom då.

Visst kan du hissa upp bilen och kolla status på bussningar m.m. Kika även på fjädrarna och infästningen vid fjäderbenstornet.

Vanligtvis är det en baggis eller inget fel alls. Kanske någon bussning på stag eller kräningshämmare. I värsta fall är det lika bra att sälja bilen fort som fan (typ, hela bakramen måste bytas för bussningarna är trasiga - den har man själv varit med om...).

Det är det här med internet-diagnoser alltså. Förmodligen bara lite lätt snuva, men det ka ju vara AIDS eller Ebola.

Citat:
Hehe. Jo lite så kan det ju vara, de gäller att hitta en verkstad man litar på som man vet inte kör med sådant.

Jag har ett liknande dilemma på bilen faktiskt, det är en begynnelse till läckage under automatlådan, det är en elkontakt under lådan som är fuktig. Det läcker inte, men det kan komma att ske inom närmsta tiden. Verkstaden menar på att det borde åtgärdas. Medan min far som är mekaniker säger att jag ska skita i det.

Denna verkstad vet jag inget om, denna bil är en mercedes som jag tänkt serva hos en aukt. mercedesverkstad. Annars kör jag på en mekonomen som jag litar väldigt mycket på.

Men jag har hört så mycket skit om att de använder sämre delar hos mekonomen och ditten och datten, så jag är lite tveksam. Jag har kollat upp priser och de är inte särskilt mycket dyrare hos mercaverkstaden här, vanlig oljeservice visserligen, är det större jobb så kostar det säkert betydligt mer hos merca.

Som input så är bilen tidigare servad hos Meca, och de har missat massor med grejer, exempelvis så har de satt in skit tändstift vilket gjort att förra ägaren behövde byta tändstift 3 olje-servicar irad, och de hade missat att kamkedjan var på väg att ge upp (vanligt på denna modell). Det resulterade i ras för förra ägaren, så han fick renovera motorn för 48k.

Sådant skulle merca upptäckt.
Säkert bara en sliten o-ring där elkontakten sitter. Vad vill verkstan ha för att fixa det? Låter som något de kan ta vid nästa service utan extra kostnad.

Jag vet inte hur Mekonomens verkstäder är men har aldrig haft något att anmärka på gällande deras reservdelar.
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-09, 09:25   #28303
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning

Diomedea exulanss avatar

Reg.datum: Dec 2012
Citat:
Försöker ha en gång i veckan som rutin. Torkar dock aldrig golv, har ingen mopp. Men tar ett blött papper och torkar upp om det blir fläckar.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-09, 09:50   #28304
shut teh face
Mother love bone

shut teh faces avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Det kan i princip vara vad som helst i bakvagnen som knarrar. Troligtvis inget som gått sönder dock. Du hade märkt av fler symptom då.

Visst kan du hissa upp bilen och kolla status på bussningar m.m. Kika även på fjädrarna och infästningen vid fjäderbenstornet.

Vanligtvis är det en baggis eller inget fel alls. Kanske någon bussning på stag eller kräningshämmare. I värsta fall är det lika bra att sälja bilen fort som fan (typ, hela bakramen måste bytas för bussningarna är trasiga - den har man själv varit med om...).

Det är det här med internet-diagnoser alltså. Förmodligen bara lite lätt snuva, men det ka ju vara AIDS eller Ebola.

Säkert bara en sliten o-ring där elkontakten sitter. Vad vill verkstan ha för att fixa det? Låter som något de kan ta vid nästa service utan extra kostnad.

Jag vet inte hur Mekonomens verkstäder är men har aldrig haft något att anmärka på gällande deras reservdelar.
Ska kolla om det är något uppenbart fel..

Angående elkontakten, japp det är det, men av någon anledning så sitter skruven uppifrån och ned, så någon form av demontering krävs. Och det är läge att byta olja i lådan också så det behöver göras samtidigt. Men jag vet inget pris ännu.

Här kommer nästa dilemma, oljan är bytt vid 8k mil, och inget sen dess, nu har den gått 23k. Vissa menar på att man byter olja enligt intervall, 8k, eller så skiter man i det för den har gått så långt nu. Det finns risk att avlagringar och smuts har satt sig i bussningar och packboxar, och byte riskerar att göra så man förlorar trycket och får således läckage istället.

Om just detta har jag frågat runt massor, även på merca-forum, och jag får olika svar överallt.
Gammal 2016-06-09, 10:34   #28305
Mart|n
Televinken.

Mart|ns avatar

Reg.datum: Jul 2002
Citat:
Dammsuger aldrig hemma såvida jag inte har borra i väggar och liknande. Robotdammsugare FTW!
I lift things up and put them down | Certified Captain of Crush | Hur man stänger CoC #4 | Min träningsdagbok
Vikings never gave a shit how they looked when they swung the axe, only that the axe landed hard and with purpose.
Mart|n är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:01.