2012-12-18, 01:49
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklew
Träffar en 2 år äldre tjej nuförtiden som har ett barn, och jag är sjukt jävla dålig med barn. Hur tar man en 5 åring? Vad tycker han är kul? Har väldigt svårt att slappna av när han är med, och mina försök att spela med i hans lekar går åt pipan, trots att det är han som försöker bjuda in mig på lekarna med han.
Barn är svårt.
|
Har du inte haft yngre släktingar?
Anyway, det är som med tjejer. Var inte med på lekarna hela tiden, men när du väl är med så ska det intensivt och du ska hänge dig helt åt leken. Genom att leka dina lekar istället för hans så kommer du ha något unikt att erbjuda. I den åldern tror jag typ alla barn gillar lekar som bygger på att man slänger upp dom i luften och sånt. Jaga varandra och skrämmas funkar också (bu! och lite läskiga händer som sträcker sig efter honom räcker gott). Tänk på att alltid ge honom utrymme att ta ett steg tillbaka om det blir för våldsamt eller läskigt. Till exempel kanske du inte jagar honom när han är under bordet. Öh, ja. Var det till någon hjälp?
|
2012-12-18, 04:11
|
|
Workaholic
Reg.datum: Jul 2004
|
Citat:
Träffar en 2 år äldre tjej nuförtiden som har ett barn, och jag är sjukt jävla dålig med barn. Hur tar man en 5 åring? Vad tycker han är kul? Har väldigt svårt att slappna av när han är med, och mina försök att spela med i hans lekar går åt pipan, trots att det är han som försöker bjuda in mig på lekarna med han.
Barn är svårt.
|
Har bara erfarenhet av en 22årig tjej med en 2åring, och det var ett helvete så blev dumpa tjejen och gå vidare..
Jag har lämnat kolozzeum p.g.a. kolo admins mörkning av statistik rörande brott, integration och asylsökande. När vi får en fri debatt endast då har Sverige en chans att komma på fötter igen. Jag lämnar efter mig en raggningsguide för dig som gillar att ragga tjejer på nattklubben
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...ostcount=13997
|
|
|
2012-12-18, 07:30
|
|
Moralistmoderator
Reg.datum: Aug 2003
|
Citat:
Barn är svårt.
|
Jag tror att man kan lära sig, även om t.ex. en sådan som jag aldrig kommer att nå upp till mina superbarnkära kompisars nivå. Är han fem så går det ju att prata med honom utan att leka, typ fråga honom om vad han gör på dagis, om hans kompisar, om vad hans olika kramdjur heter eller vad det nu kan vara. Ibland kan det funka att prata med dem som man pratar med vuxna (nåja), men det beror ju på om det är ett pratigt eller mer springigt barn. Försök hitta någon lek du är bättre på. Jag är kass på att leka med barn, men har av någon anledning hamnat i en sits där jag alltid måste klippa kilometervis med pappersgubbar när jag är med mina syskonbarn.
|
|
|
2012-12-18, 07:39
|
|
Gubbe
Reg.datum: Feb 2007
|
Citat:
Barn är svårt.
|
Du får försöka höja din nivå så du kommer upp i hans 
Allvarligt, fråga honom vad han tycker att göra. Intressera dig för vad han pysslar med, be honom visa dig hur man gör etc. Ungar älskar sånt (de flesta vuxna också).
Pappa, lejon har inga händer och får inga paket.
|
|
|
|
2012-12-18, 08:48
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2005
|
Härja, retas, visa intresse för sånt hen tycker är roligt.
Tycker inte det behövs något speciellt förhållningssätt gentemot barn.
|
|
|
2012-12-18, 12:33
|
|
W för Vendetta
Reg.datum: Feb 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia
Jag tror att man kan lära sig, även om t.ex. en sådan som jag aldrig kommer att nå upp till mina superbarnkära kompisars nivå. Är han fem så går det ju att prata med honom utan att leka, typ fråga honom om vad han gör på dagis, om hans kompisar, om vad hans olika kramdjur heter eller vad det nu kan vara. Ibland kan det funka att prata med dem som man pratar med vuxna (nåja), men det beror ju på om det är ett pratigt eller mer springigt barn. Försök hitta någon lek du är bättre på. Jag är kass på att leka med barn, men har av någon anledning hamnat i en sits där jag alltid måste klippa kilometervis med pappersgubbar när jag är med mina syskonbarn.
|
Han både pratar och springer absolut hela tiden. Ska försöka mig på en del av era tips, framförallt att prata med ungen om hans kompisar och intressen, får hoppas att det fungerar tills jag blir mer avslappnad och kan rusa med i hans lekar.
Hoppas det kommer mer snö, kasta snöbollar tycker väll alla om.
|
Citat:
Ursprungligen postat av thunder
Fan vilka hjärtlösa kukskallar som skriver här.
|
|
|
|
2012-12-18, 12:37
|
|
Broder Broccoli
Reg.datum: Apr 2010
|
Bygg en snögrotta med riktigt djup i och kanske en pelare så är du kung för flera år framåt.
|
|
|
2012-12-18, 12:54
|
|
Ölkonnässör
Reg.datum: Feb 2004
|
Citat:
Han både pratar och springer absolut hela tiden. Ska försöka mig på en del av era tips, framförallt att prata med ungen om hans kompisar och intressen, får hoppas att det fungerar tills jag blir mer avslappnad och kan rusa med i hans lekar.
Hoppas det kommer mer snö, kasta snöbollar tycker väll alla om.
|
Ta med en morakniv och lär barnet knivhantering och att tälja lite, bara spetsa en pinne, avbarka något. Eller varför inte göra barkbåtar tillsammans.
Låt inte knodden behålla kniven själv bara, det kan vara en sak som bara ni gör tillsammans.
Det var det roligaste jag visste att göra med grannen när jag var typ 5. TÄLJA MED KNIIIVEN, men man fick bara göra det i hans sällskap och bara ibland, så det vart extra speciellt när man fick se fram mot det!
2012-12-18, 13:28
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2011
|
Vill ni kvinnor ha sex med andra killar/killkompisar när ni är i ett längre förhållande lika mycket som män verkar vilja ha sex med kvinnor/flickkompisar om tillfället visade sig utan att riskera att bli upptäckta?
Spontant känns det som det men att ni är lärda att det är fel och trycker undan det och ljuger för er själva?
Försök hålla samvetet utanför ekvationen.
Senast redigerad av Bengtan den 2012-12-18 klockan 13:30.
|
|
|
2012-12-18, 15:09
|
|
Ölkonnässör
|
Gör män det? Eller menar du bara att du gör det och antar att alla andra gör det med?
2012-12-18, 15:37
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av Bengtan
Vill ni kvinnor ha sex med andra killar/killkompisar när ni är i ett längre förhållande lika mycket som män verkar vilja ha sex med kvinnor/flickkompisar om tillfället visade sig utan att riskera att bli upptäckta?
Spontant känns det som det men att ni är lärda att det är fel och trycker undan det och ljuger för er själva?
Försök hålla samvetet utanför ekvationen.
|
Det är en evolutionär fördel för män att vilja föröka sig med så många som möjligt.
Vi kan sprida våra gener bäst om vi sprider vår sperma till så många som möjligt (ignorera att det finns kondomer etc.) medan kvinnor vill ha bästa möjliga gener till sig. Därför är det medfött att kvinnor letar efter den mest lämpade mannen medan män letar efter alla kvinnor!
Edit: Notera att detta är generellt och att det här är det språk våra gener talar till oss i smyg!
|
|
2012-12-18, 15:50
|
|
TränaSäljaLiggaSpela
Reg.datum: Jan 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av RykteT
Det är en evolutionär fördel för män att vilja föröka sig med så många som möjligt.
Vi kan sprida våra gener bäst om vi sprider vår sperma till så många som möjligt (ignorera att det finns kondomer etc.) medan kvinnor vill ha bästa möjliga gener till sig. Därför är det medfött att kvinnor letar efter den mest lämpade mannen medan män letar efter alla kvinnor!
Edit: Notera att detta är generellt och att det här är det språk våra gener talar till oss i smyg!
|
En stor del av tillfälliga otrohetsaffärer inleds/inträffar vid kvinnans ägglossning enligt osäker källa. Själv har jag ett ex som enbart raggar på mig under ett tre-dagarsfönster varje månad - vilket tycks styrka teorin. Likaså märker man ju på goda tjejkompisar osv som man varit lite intim med att de under vissa dagar varje månad är lite extra kärvänliga och gosiga. Drar ingen generell slutsats från detta dock, men jag tycker att det är en kul teori.
|
|
|
2012-12-18, 16:00
|
|
Ölkonnässör
|
Citat:
Ursprungligen postat av RykteT
|
Jag köper det argumentet om generna, om man faktiskt försöker sprida de, dvs kör oskyddat i syfte att göra så många gravida som möjligt.
Mina gener viskar dock inget alls om detta
2012-12-18, 17:48
|
|
Banned User
Reg.datum: Feb 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av Fatalist
En stor del av tillfälliga otrohetsaffärer inleds/inträffar vid kvinnans ägglossning enligt osäker källa. Själv har jag ett ex som enbart raggar på mig under ett tre-dagarsfönster varje månad - vilket tycks styrka teorin. Likaså märker man ju på goda tjejkompisar osv som man varit lite intim med att de under vissa dagar varje månad är lite extra kärvänliga och gosiga. Drar ingen generell slutsats från detta dock, men jag tycker att det är en kul teori. 
|
Kvinnor väljer olika män som attraktiva beroende på menscykeln. jag såg nån dokumentär som testade kvinnor med ansiktsbilder på män vilka de fann attraktiva: runt ägglossning=manliga män. Mens=lite mer feminina män. PMS= väldigt slumpmässigt utan att vara konsekvent i urväljningsprocessen. P-piller påverkade också vad de fann attraktivt men jag kommer inte ihåg hur - jag gissar att de valde mer "mensigt".
I samma dokumentär (tror jag) så testades män, som valde ganska likartat trots olika bakgrund. En del män påverkades i sin urvalsprocess av sitt blodsocker och valde rundare kvinnor med ökande rundhet i korrelation med sjunkande blodsocker. När de sedan fått lunch och var mätta valde de smalare kvinnor som mer attraktiva. Så stört och primitivt på något sätt.
|
|
|
2012-12-18, 17:52
|
|
Banned User
Reg.datum: Feb 2010
|
Jag tror fö. att otrohet vid ägglossning ibland är kalkylerat för att just få chansen till att få bästa möjliga avkomma, en mans gener och en annan man som fadersfigur. Det vi är är resultatet av både arv och miljö, och då kanske det absolut bästa valet för sitt barn är att försöka kombinera två mäns egenskaper.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:50.
|

|