2012-11-18, 00:19
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av cerebral
Nej, det har jag verkligen inte. Jag har varit gravt mobbad pga, mitt utseende och inte alltid bästa självkänslan.
Växte upp i en familj som är ganska kall och flyttade sedan utomlands själv som tonåring, hade ett förhållande där det endast förekom manipulering och nedbrytning men tog mig ur det.
Sen har jag byggt upp min egna självbild genom vettig tankegång och livserfarenheter. Definitivt inte pga. ständig bekräftelse att jag är så underbart snygg haha.
Jag vet vad nada är så du bör inte anta saker allt för lätt, jag vet hur jobbigt det är och om det inte hade varit för att jag träffade en god vän som varit i samma sits så hade jag säkerligen också hamnat i fällan av att söka bekräftelse för min självkänsla genom sexuella möten med personer.
Men håller ju med om att sex är nice, jäkligt nice 
Alfa hane har jag ju ingen lust att vara så det lämnar jag åt någon mer lämpad.
I övrigt...shit va ni hann skriva här då nu får jag försöka komma ikapp :P
|
Att bli mobbad är givetvis hemskt och man ska inte förringa det.
Dock har det inte nödvändigtvis någon förankring i verklighet (vad som helst kan trigga det) eller hur man kommer bli bemött för samma saker i framtiden. T.ex. kan det ju vara en sådan sak som hårfärg eller att man har tandställning och barn kan ju verkligen vara hemska mot varandra i sådana fall. Men det betyder ju inte att du kommer få den "positiva feedbacken" fråntagen i framtiden eller att den ens finns kvar. Rött hår är ju inte direkt något negativt (men man kan mobbas för det som barn) och tandställning kan man "växa ur".
Så det blir inte helt relevant att säga "jag blev mobbad för mitt utseende som barn" och "jag har inte fått någon positiv feedback på mitt utseende".
Givetvis bra att du är nöjd med dig själv nu och fint att du har kommit över din historia.
Senast redigerad av WHITEFOLKS den 2012-11-18 klockan 00:21.
|
|
|
2012-11-18, 00:25
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Applet
Point taken! Bäst att hålla ytligheter för oss själva antagligen.
|
Eller så säger man som det är.
Är sanningen hemsk? Vill du höra sanningen om saker från andra? Om du nu applicerar att inte säga som det är till andra, räknar du med att folk är ärliga mot dig?
|
|
|
2012-11-18, 02:42
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2009
|
Citat:
Ni som har ett speciellt "kriterium" när ni letar killar/tjejer.. Som jag tex, är själv lång för att vara tjej och framförallt när jag var yngre var jag väldigt osäker över detta. Därför är det jätteviktigt för mig att killen jag träffar är längre än mig själv, gärna med lite marginal.  (hoppas att jag inte uppfattas som väldigt ytlig nu..)
Så till frågan, när ni ratar någon pga en sån här sak. Man kanske har träffats över nätet eller upptäcker det efter en kväll på krogen etc. Säger ni att det är just pga detta och är ärliga eller borde man bara "skylla på" något annat?
|
Vad är grejen med långa tjejer och det absoluta behovet av en längre kille? Fått höra en gång att jag var utrustad som en karl på över 2m. Det kändes väldigt spartanskt, är det därför långa killlar har det lättare?
Senast redigerad av Asdf den 2012-11-18 klockan 02:43.
|
|
|
2012-11-18, 02:49
|
|
Banned User
Reg.datum: Jun 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av Asdf
Vad är grejen med långa tjejer och det absoluta behovet av en längre kille? Fått höra en gång att jag var utrustad som en karl på över 2m. Det kändes väldigt spartanskt, är det därför långa killlar har det lättare? 
|
Av samma anledning som killar vill ha en kortare tjej. För mig går alla tjejer över 175 cm bort då jag själv är 185 cm. Vill inte ha en tjej som är lika lång, ens när hon har på sig högklackat.
Reptilhjärnan som härjar antar jag men jag tänder inte på långa tjejer, typ.
|
|
|
2012-11-18, 02:54
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Jokester
Av samma anledning som killar vill ha en kortare tjej. För mig går alla tjejer över 175 cm bort då jag själv är 185 cm. Vill inte ha en tjej som är lika lång, ens när hon har på sig högklackat.
Reptilhjärnan som härjar antar jag men jag tänder inte på långa tjejer, typ.
|
Intressant! Har alltid haft en förkärlek för kortare tjejer med. Får se om grub kommer med en studie varför det är så
|
2012-11-18, 03:02
|
|
Klädsamt knubbig
Reg.datum: Dec 2004
|
Skickade tydligen det här smset till en tjej i min klass inatt, Madeleine heter hon. Ändå fick jag inte ligga. Jag undrar varför...
|
|
2012-11-18, 03:05
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89
Skickade tydligen det här smset till en tjej i min klass inatt, Madeleine heter hon. Ändå fick jag inte ligga. Jag undrar varför...

|
Storhetsvansinne
|
2012-11-18, 03:22
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS
Att bli mobbad är givetvis hemskt och man ska inte förringa det.
Dock har det inte nödvändigtvis någon förankring i verklighet (vad som helst kan trigga det) eller hur man kommer bli bemött för samma saker i framtiden. T.ex. kan det ju vara en sådan sak som hårfärg eller att man har tandställning och barn kan ju verkligen vara hemska mot varandra i sådana fall. Men det betyder ju inte att du kommer få den "positiva feedbacken" fråntagen i framtiden eller att den ens finns kvar. Rött hår är ju inte direkt något negativt (men man kan mobbas för det som barn) och tandställning kan man "växa ur".
Så det blir inte helt relevant att säga "jag blev mobbad för mitt utseende som barn" och "jag har inte fått någon positiv feedback på mitt utseende".
Givetvis bra att du är nöjd med dig själv nu och fint att du har kommit över din historia.
|
Du har rätt, såklart det inte betyder att man inte kan få eller har fått samma "säntidga bekräfelse" senare etc. men enbart att jag inte hade det. Dock inte som du säger, nödvändigtvis relaterat till mobbningen. Mer att det var en utgångspunkt som sedan, orelaterat, inte blev en stor vändning på så att säga.
NU får jag iof. positiv feedback tja...lite nu och då, men inte, som diskussionen då var, att jag fick det under hela uppväxten eller vad nu den exakta frasen var.
Men däremot tror jag faktiskt det han dlar mycket om vad för slags attityd man har, hur folk upplever en som mäniska etc. som också gör mycket för om man upplevs som "attraktiv" fysiskt.
Jag vet ju att jag kan tycka nån är direkt oattraktiv fysiskt men sen lära känna dom och därför tycka dom är finast både utanpå och innuti.
Så sån är ju inte en sak som är svart-vitt och såklart det finns utseenden som attraherar mer än andra generllt i befolkningen men tror det finns alltid mer än en person som tycker någon annan är attraktiv, sen är det ju en annan sak att stöta på dom såklart men det lär man ju inte göra om man sitter hemma och tycker man är osynlig, då lär man ju vara det med!
|
|
|
2012-11-18, 03:31
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av cerebral
Jag vet ju att jag kan tycka nån är direkt oattraktiv fysiskt men sen lära känna dom och därför tycka dom är finast både utanpå och innuti.
Så sån är ju inte en sak som är svart-vitt och såklart det finns utseenden som attraherar mer än andra generllt i befolkningen men tror det finns alltid mer än en person som tycker någon annan är attraktiv, sen är det ju en annan sak att stöta på dom såklart men det lär man ju inte göra om man sitter hemma och tycker man är osynlig, då lär man ju vara det med!
|
Precis men det här blir ju återigen skillnaden mellan hur du som dam blir attraherad och ger uppmärksamhet/bekräftelse och hur herrarna ger damerna det.
Mängden uppmärksamhet man får och vad som behövs för att trigga uppmärksamheten är så extremt olika.
Om du ser ut som du söker kontakt eller om du nu skulle söka kontakt så skulle du få ett helt annat utbyte av det än vad jag skulle få även om vi gjorde "samma sak".
|
|
|
2012-11-18, 03:35
|
|
Pink belt
Reg.datum: Jan 2004
|
Citat:
179
|
Det är väl inte särskilt långt. Kortare än mig iaf, och jag är nog av medellängd.
|
2012-11-18, 07:26
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS
Precis men det här blir ju återigen skillnaden mellan hur du som dam blir attraherad och ger uppmärksamhet/bekräftelse och hur herrarna ger damerna det.
Mängden uppmärksamhet man får och vad som behövs för att trigga uppmärksamheten är så extremt olika.
Om du ser ut som du söker kontakt eller om du nu skulle söka kontakt så skulle du få ett helt annat utbyte av det än vad jag skulle få även om vi gjorde "samma sak".
|
Till Lellan och även andra som är intresserade såklart:
Varför jag vill få "folk att förstå det här" är inte främst för att jag önskar jag kunde vara en kvinnlig slampa även om det skulle vara najs i sig
Det är i mitt tycke en så grundläggande del i varför saker är som de är och det är uppenbart att många inte tänker på hur stor skillnaden är. Om man förstår skillnaden i grundförutsättningar så kan man kanske även förstå varför folk gör som de gör och de saker som händer, händer. Då kan man även kanske hitta en lösning och ett sätt att kommunicera med den andra parten på ett sätt så att det blir det ömsesidiga utbyte som båda parter är ute efter och inte bara främst fokuserat på hur den ena sidan ska få sitt och den andra sidan sen förundrad varför saker gick som de gjorde.
Om man förstår hur det skiljer sig i "maktbalansen", tillgång och efterfrågan etc. så kan man börja applicera tankar och logik (även om känslor kanske inte alltid är så logiska).
|
|
|
2012-11-18, 07:26
|
|
Banned User
Reg.datum: Mar 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av Yes
Bättre isåfall att ha inställningen: "Jag är tjock, ful, otrevlig och fattig. Jag jobbar på det, men du får ta mig som jag är".
Eller med andra ord: Acceptera vem du är och låt andra göra det också. Sluta däremot inte att utvecklas och bli bättre.
|
Men att jobba på det är så knäckande. Man mår dåligt av hur långsamt det går, om det ens går framåt över huvud taget. Och över att även om det går framåt ett tag så går det oftast tillbaka sen igen.
|
|
|
2012-11-18, 07:50
|
|
Workaholic
Reg.datum: Jul 2004
|
WHITEFOLKS gillar jag för han verkar väldigt intelligent och verklighetsförankrad. Han analyserar och ser saker som många nekar till att det ens existerar. Hade just en diskussion med en tjejkamrat i huset från Österrike. Hon påstod att killar hade lika lätt som tjejer på krogen att få hem någon. Jag nekade så klart till att det var så.
Så häromdagen kom frågan upp igen, o vi diskuterade hur det är med att gå ut med sin partner på krogen. Hon sa att hennes ex inte gillade det, men hon hade svårt att förstå varför. Men så förklarade jag för henne att det kanske är för att en 10tal killar kommer fram till dig o pratar när han inte är i närheten, men att motsatt inte sker lika frekvent. Det kunde hon förstå och hålla med om att det var så. Så var det en kille som hängde med henne häromdagen hem också för hon var så full. Hon frågade mig om varför han gjorde så, och om jag trodde det var av ren snällhet. Självklart svarade jag, men han hade säkerligen hoppats på mer action. "Ja så är det ju..." svarade hon då, en klar vändning. Det känns ibland som att tjejer bara av ren o skär provokation eller förnekelse inte vill erkänna att det finns obalans i jämlikheten.
Jag kan mycket väl förstå att tjejer är less också på dessa "sleezeballs" som kommer fram o ger snuskiga förslag. Men ska jag vara ärlig blir jag till och med smickrad om det händer, till o med från killar. Det är väl bara kul att folk tycker att man ser tillräckligt sexuell/snygg ut att ha sex med?
Jag har lämnat kolozzeum p.g.a. kolo admins mörkning av statistik rörande brott, integration och asylsökande. När vi får en fri debatt endast då har Sverige en chans att komma på fötter igen. Jag lämnar efter mig en raggningsguide för dig som gillar att ragga tjejer på nattklubben
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...ostcount=13997
Senast redigerad av MrBoris den 2012-11-18 klockan 07:52.
|
|
|
2012-11-18, 09:07
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av MrBoris
Jag kan mycket väl förstå att tjejer är less också på dessa "sleezeballs" som kommer fram o ger snuskiga förslag. Men ska jag vara ärlig blir jag till och med smickrad om det händer, till o med från killar. Det är väl bara kul att folk tycker att man ser tillräckligt sexuell/snygg ut att ha sex med?
|
Det är lite tudelat. Dels är det roligt att ses som "tillräckligt snygg", dels undrar man hur jävla lätt på foten man ser ut att vara.  Men det beror givetvis på hur hela situationen ser ut. Det finns ju dem som inte ens har tid att säga "tjena" innan frågan kommer, och som man ser närma sig ungefär 95% av alla tjejer på platsen när de blev nekade.
|
|
|
|
2012-11-18, 09:27
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2007
|
Själv blir man bara uppraggad av homosexuella killar. Jag tar det som en konstant komplimang, men ibland blir det uttjatat
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:58.
|

|