Klassiska DM 28 maj hos TK Trossö (Karlskrona)
Vägde in på 98,75 idag. Två kg mindre än SL-DM i november förra året. Trots att jag ligger under en viktuppgångsfas. Jag känner mig större och starkare än då, konstigt nog.
Jag hade inte gjort någon särskild toppning heller, utan jag har grundtränat under hela våren. Jag fick en liten styrkeboost för ungefär en månad sedan, som jag idag försökte tangera, och det gick ganska bra!
Knäböj (bälte
190 - ooo
200 - ooo (tangerat pers)
205 - ooo
PB
Bänkpress
125 - ooo
135 - oox (tangerat pers)
140 - xxx
Marklyft (bälte)
250 - ooo
265 - ooo
PB
270 - ooo
PB
Totalt: 610 kg, vägandes 98,75 vilket gav drygt 373 poäng. Pers i poäng med. Förut låg jag väl på 359. Dagboksmålet är att väga fullt i -105 och göra 670 vilket ska ge 400 poäng. Så 27 poäng kvar kan man säga!
Film kommer snart, då alla Lundensares lyft filmades.
Både Eleni och Henrik (Saften med Kraften) gjorde riktigt bra tävlingar och persade. Krille tog det lugnare men gjorde ändå bra och mycket stabila lyft med mersmak i allt som han också skulle ha.
Vi vann lagtävlingen också.
Tyvärr blev det smolk i bägaren när vi följde Stefans lyftning via Elenis mobil. Så hårt som man har sett honom kämpa och träna för det här och så får han 305 underkänt som jag inte ser något större fel i. Jag var inte där... men fan vad arg man blir. Det är riktigt ledsamt. Samtidigt får jag också nämna att jag är riktigt tacksam att få träna och tävla med både Stefan och Henrik som är, får man väl säga, Sveriges två bästa lyftare i sina respektive kategorier. Det är min dröm att någon dag nå deras nivå, och det kändes som den här dagen var ännu ett litet steg på den väldigt långa vägen dit.
Citat:
Ursprungligen postat av hugok
Lycka till imorrn!
|
Ett retroaktivt tack!
Citat:
Ursprungligen postat av petersson
Det kanske bara är en skillnad i typ av muskelfibrer 
|
Krille är ganska explosiv i böjen, jag är nog mer seg. Men vi har båda ganska upprätta stilar som gör att en bom lätt kommer "när som helst".