Läst några sidor nu och bara måste inflika några rader, ledsen om jag låter bitsk osv det är jag inte
Citat:
Ursprungligen postat av cerebral
men dock så var det genom hans attityd ang. förhållanden och seriöshet som jag började bli intresserad av honom, just för han hade haft X antal månader en betydligt värre dumpning gjort mot sig av sitt ex (långt seriöst förhållande).
|
Du tror att en dumpning i ett tidigare förhållande är ett tecken på att killen är stabil o inte bara vill ha dig som korvbröd? Come on
Citat:
Ursprungligen postat av Yes
På den vägen slösar man inte onödig tid med de som bara vill ha sex och drar efteråt. Samtidigt slipper man besvikelsen av höga förhoppningar som kan gå i kras om sexet inte funkar.
Utöver det får man knula. Jag tycker man ska knula lite mera.
|
För mig är sex tidigt ett ultimatum för att jag ska bli intresserad, annars känner jag bara att jag slösar tid.
Citat:
Ja..absolut. Inget fel med det i sig men jag förväntade mig mer av honom. Eftersom vi båda hade tagit upp det och ingen av oss kände (om man nu ska utgå från att nåt han sagt va sant vilket är lite svårt men men) att det var vad detta var. Han vägrade tom. att ha sex först för att han trodde jag "bara hade blivit kåt" men egentlgien inte kände mig bekväm med det. Så var ju inte fallet, det var ju för ATT jag kände mig bekväm och genuint tycker om honom. Kändes ju inte som typ ****** och dra attityd direkt då. Speciellt som det inte va nåt snabbis besök...va där mer än ett dygn totalt och bara...umgicks och hade trevligt.
|
Det var otroligt vad bra människokännare du verkar vara som kan dra de slutsatserna om honom efter en kväll.
Citat:
Personligen tycker jag man totalt vet vad för slags intresse man har av någon innan man har sex så det är ju lite patetiskt att man inte har nog med tjejer att sätta på att man måste ljuga sig till sex då genom att snacka skit om avsikter.
Det gör mig inget om nån bara vill ha sex, men då blir det inte med mig generellt sett.
Undantaget har väl varit nån god vän som blivit KK men det brukar inte va nåt jag gillar så det var länge sen men då var det ju helt ärligt från början med vad det var med så då tar jag inte illa upp.
|
Tror du fortfarande har svårt att förstå skillnaden i urval, en snygg kille som är blyg o inte tar för sig kanske träffar en tjej om året som blir intresserad. Skulle du då råda honom att vara 100% ärlig o sabba även den chansen o behöva vänta 1år till? Jag skulle råda honom, om han vill ha förhållande, att säga det hon vill höra tills dem är ihop, o sen slå på lite mer ärlighet.
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj
... för dig. Har du uttryckt det tydligt för de du har sex med? För dem kanske det ser ut på ett helt annat sätt. Varför förutsätter du att din syn är den allena rådande?
|
Mycket viktigt inflikning här tycker jag. Varför förutsätter så många att det är en självklarhet att tjejen bara vill ha förhållande. O andra sidan, avråder jag killar från att någonsin säga "jag vill bara knula". Även om tjejen också bara vill det, så gör det en per automatik mindre attraktiv o den sexuella spänningen försvinner. Därav kanske viss förvirring från tjejer, "men du kunde ju ha sagt att du bara ville knula".
Varit med om det flera gånger tjejer som frågat om jag bara ville knula, o om jag då har svarat ärligt har det direkt skitit sig, trots att de varit rejäla slampor (sett motsvarande tjejer gått hem med nya killar varje helg på den lokala nattklubben). Även motsvarande "jag är bara ute efter förhållande så du vet" kan också göra att attraktionen försvinner. Vet själv tjejer som sagt det, o då har jag direkt lagt dem i andra facket av hyllan till "one-night-stands" istället för flickvänshyllan. På något sätt luktar det desperation om man så tidigt måste säga det. Det bästa, go with the flow o se vad som händer sen istället.
Citat:
Sen lär väl tjejer göra det med, det är väl inget fel på att tycka nån är tex. "ej pojkvänsmaterial" för någon anledning men att man totalt kan tänka sig att ha dom för sex. MEN då tycker jag ju, oavsett kön, att man bör vara ärlig med det innan man har sex med den personen. Dom få gånger jag haft den typen av "enbart sex" (men kanske ändå bra vänner) så har vi båda vetat att det är allt.
|
Läs ovan, det är inte så enkelt.
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS
Jo bekräftelse är säkert jättetrevligt. Jag vet bara hur saknaden av det är i princip. Nu låter man jätte-emo och aw och det är klart man blir lite deprimerad.
Jag kan nog ta på mig vilka kläder som helst och inte ens på fyllan skulle jag få det. Shit happens and I am sad about it. Skulle vara skönt att ha alternativet att kunna slampa ut sig iaf om man ville.
|
Citat:
Trust me du missar inget när det kommer till att slampa ut sig.
|
Ehm, du har troligen, som många tjejer gör i dagens samhälle, växt upp med ständig bekräftelse på ditt utseende. Hur kan du då påstå att du skulle vilja byta ut det mot zero, nada bekräftelse, utan att veta hur det är? Det är hemskt jobbigt, och jag tror det är själva grejen till varför one night stands är så populärt just för killar. Förutom att det är trevligt med sex så klart, så ger det en uppmärksamhet, status, o bekräftelse på att minsann också är en attraktiv alfa-hanne med stort A.
Citat:
Ursprungligen postat av Spartansk
För att jag bara har fått erbjudanden av en läskig 39-åring och en ännu läskigare 49-åring. 
|
Varför var de läskiga? Tänk om de har en fin kropp o är grymma i sängen?
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS
Jag är en funderare och då kan det lätt bli att jag frågar mig själv "vad är meningen" och om man då inte heller kan få någon positiv feedback på sina handlingar eller någon/några som ger en feedback av att de uppskattar ens existens så kan det bli väldigt deprimerande.
|
Du bör verkligen jobba upp ditt självförtroende lite. Inte för att jag bör säga något då jag i verkliga livet är en självbekräftelsesökande, osäker kille, men du slår nog alla priser. Man up för fan, känn dig attraktiv eller övertala dig själv att du är det. Jag har ju till o med sett bild på dig i bildtråden o du ser bra ut, riktigt bra ut. Utnyttja det