Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-11-16, 16:36   #27661
cerebral
Registered User

Reg.datum: Nov 2012
hahaha jo men visst, alla behöver ju en viss mån av bekräftelse, även jag. Om jag inte får det i ett förhållande så får jag osäkerheter. Men jag är aldrig desperat nog att jag skulle vara med någon för att jag inte pallar att vara själv.

Jag skulle heller inte vara med någon om det inte känns...fungerande nog. Och då måste man ju ha lite mer grund än bara "någon som tycker jag är snygg/ fin/ söt/ etc."

Om jag hade det behovet hade det ju varit lättare att slänga på mig nån kort klänning och blivit glad över att så många killar vill ha sex med mig en gång på fyllan.
Det går ju alltid hitta utan att behöva leta (suck på hur en del lägger fram förslag..undrar om det nånsin funkar på nån annan än rejält desperata mega låg självförtroende tjejer!) men det är defintivt inget jag ser som en positiv uppmärksamhet.

Man kan ju vara fucked up och ändå vettig, titta på mig Så nu ska vi inte vara dömnade här, disclaimer behövs väl inte!?
cerebral är inte uppkopplad  
Gammal 2012-11-16, 16:59   #27662
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Jag vet inte om disclaimer behövs men jag kan ju lika gärna vara ärlig med det innan någon annan pekar ut det.

Jo bekräftelse är säkert jättetrevligt. Jag vet bara hur saknaden av det är i princip. Nu låter man jätte-emo och aw och det är klart man blir lite deprimerad.

Jag kan nog ta på mig vilka kläder som helst och inte ens på fyllan skulle jag få det. Shit happens and I am sad about it. Skulle vara skönt att ha alternativet att kunna slampa ut sig iaf om man ville.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2012-11-16, 17:11   #27663
cerebral
Registered User

Trust me du missar inget när det kommer till att slampa ut sig.

Och ja lite emo vibbar haha men vem har inte det när man är ensam och känner sig oälskad ibland :/
Tur att jag har en loyal katt.
Gammal 2012-11-16, 17:19   #27664
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av cerebral Visa inlägg

Och ja lite emo vibbar haha men vem har inte det när man är ensam och känner sig oälskad ibland :/
Tur att jag har en loyal katt.
"Du missar inget", vad menar du med det?

Nej, klart att du tycker att det är värdelöst men om alternativet var att aldrig få uppmärksamhet någonsin om det inte var för negativa saker, skulle du hellre ta det?
Gammal 2012-11-16, 18:20   #27665
cerebral
Registered User

Ja...att slampa ut sig för att få någon form av falsk bekräftelse är ju inget att eftersträva så du missar ju inget som är värt att ha.

Jag kan inte med säkerhet säga vad jag skulel välja men jag tror inte jag skulle bli gladare av den formen av uppmärksamhet. Jag skulle nog faktiskt kunna tänka mig att vara ifred då istället om det är dom två jag har att välja mellan.
Gammal 2012-11-16, 18:30   #27666
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Citat:
Ja...att slampa ut sig för att få någon form av falsk bekräftelse är ju inget att eftersträva så du missar ju inget som är värt att ha.

Jag kan inte med säkerhet säga vad jag skulel välja men jag tror inte jag skulle bli gladare av den formen av uppmärksamhet. Jag skulle nog faktiskt kunna tänka mig att vara ifred då istället om det är dom två jag har att välja mellan.
Varför kallar du det "falsk bekräftelse"? Det är ju bekräftelse på att man har ett sexuellt värde, om man sedan drar andra slutsatser av det så kan det bli "falskt" men jag tycker inte bekräftelsen i sig är falsk.

Intressant att du skulle vilja att inte ens kunna få någon bekräftelse alls. Dvs du skulle inte ens kunna få den om du ville.
Gammal 2012-11-16, 18:52   #27667
cerebral
Registered User

Hmm intressant tankegång kan jag medge.

Jag kallar väl den falsk därför att, generellt sett så är det inte det sexuella värdet tjejer (men ja det var ju dumt att generalisera då det ju faktiskt kan gälla killar med och då kanske det blir en annan sak) söker bekräftelsen för när dom agerar så.
Dom söker oftast egentligen den emotionella bekräftelsen av att vara värd (mer än sex då alltså) men ej har personer i livet som ger det/ har väldigt stort behov av det och därför inte får nog.

Då blir det en "falsk" bekräftelse (dock är det väl inte det mesta lämpliga ordet här men men), speciellt som man alltid såklart blir besviken om man söker en bekräftelse som inte är typen man får.

Om man säker bekräftelse för insidan och får för utsidan, väldigt förenklat.

Men du har rätt, bekräftelsen i sig är inte falsk. Det är sexuell bekräftelse och den har sin roll för självkänslan den med såklart.

Jag kan ju bara spekulera såklart i hur jag skulle välja men min tankegång är väl att jag är hellre "osynlig" än att bli värderad enbart som någon sexuellt attraktiv. Det för mig har...mindre värde än mycket annat.
Och eftersom jag vet att man kan påverka sin egen självkänsla ganska mycket så skulle det för mig inte per automatik betyda att jag var olycklig.
Jag kommer från en utgångspunkt där jag helt enkelt inte har så stor behov alls av att bli uppmärksammad fysiskt. Trots min höga sexdrift då.
Men det kanske är för att jag bara är så otroligt less på respektlösa tafsande karlar som tror man blir glad av den typen av sexuell bekräftelse.
Jag känner att generellt, så avgör inte alla andra vad jag är värd. Det handlar ju mer om att folk är olika och har olika smak etc.
Nåt i stil med det...
Gammal 2012-11-16, 19:22   #27668
Doctor Snuggles
Pink belt

Doctor Snuggless avatar

Reg.datum: Jan 2004
Värde är ett ganska lumpet begrepp öht.
Känns som en rätt primitiv biologisk instinkt att behöva hävda sin plats i hierarkin för att må bra.
Är väldigt abstrakt dessutom, vad betyder det egentligen att "vara värd någonting"?

Senast redigerad av Doctor Snuggles den 2012-11-16 klockan 19:23.
Doctor Snuggles är inte uppkopplad  
Gammal 2012-11-16, 19:28   #27669
Spartansk
Banned User

Reg.datum: Mar 2011
Citat:
Ursprungligen postat av emcalu Visa inlägg
How come, Spartansk?
För att jag bara har fått erbjudanden av en läskig 39-åring och en ännu läskigare 49-åring.
Spartansk är inte uppkopplad  
Gammal 2012-11-16, 19:33   #27670
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles Visa inlägg
Värde är ett ganska lumpet begrepp öht.
Känns som en rätt primitiv biologisk instinkt att behöva hävda sin plats i hierarkin för att må bra.
Är väldigt abstrakt dessutom, vad betyder det egentligen att "vara värd någonting"?
Att känna att man har betydelse och en funktion förrutom som platshållare för atomer kan nog vara av värde för många inkl. mig själv.

Jag är en funderare och då kan det lätt bli att jag frågar mig själv "vad är meningen" och om man då inte heller kan få någon positiv feedback på sina handlingar eller någon/några som ger en feedback av att de uppskattar ens existens så kan det bli väldigt deprimerande.
Gammal 2012-11-16, 19:48   #27671
Doctor Snuggles
Pink belt

Doctor Snuggless avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Att känna att man har betydelse och en funktion förrutom som platshållare för atomer kan nog vara av värde för många inkl. mig själv.

Jag är en funderare och då kan det lätt bli att jag frågar mig själv "vad är meningen" och om man då inte heller kan få någon positiv feedback på sina handlingar eller någon/några som ger en feedback av att de uppskattar ens existens så kan det bli väldigt deprimerande.
Uppenbarligen är det viktigt, men jag säger bara att det är dumt att det är viktigt. Vi borde kunna hitta mening och betydelse i en massa andra saker än att i så stor grad basera vårt välbefinnande på vad andra tycker om en. Värde baseras ju egentligen på ett godtyckligt perspektiv. Man kan tänka att man är stjärnstoff och universum som utforskar sig självt, t.ex. istället för det lite mindre upplyftande att man är en klump atomer som i ett större perspektiv inte betyder någonting, eller att man är fattig, ful och dum i jämförelse med andra atomklumpar.

Senast redigerad av Doctor Snuggles den 2012-11-16 klockan 19:49.
Doctor Snuggles är inte uppkopplad  
Gammal 2012-11-16, 20:37   #27672
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Vart vill du hitta mening och betydelse och varför skulle det vara "bättre" nödvändigtvis?
Gammal 2012-11-17, 07:03   #27673
MrBoris
Workaholic

MrBoriss avatar

Reg.datum: Jul 2004
Läst några sidor nu och bara måste inflika några rader, ledsen om jag låter bitsk osv det är jag inte

Citat:
men dock så var det genom hans attityd ang. förhållanden och seriöshet som jag började bli intresserad av honom, just för han hade haft X antal månader en betydligt värre dumpning gjort mot sig av sitt ex (långt seriöst förhållande).
Du tror att en dumpning i ett tidigare förhållande är ett tecken på att killen är stabil o inte bara vill ha dig som korvbröd? Come on

Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
På den vägen slösar man inte onödig tid med de som bara vill ha sex och drar efteråt. Samtidigt slipper man besvikelsen av höga förhoppningar som kan gå i kras om sexet inte funkar.

Utöver det får man knula. Jag tycker man ska knula lite mera.
För mig är sex tidigt ett ultimatum för att jag ska bli intresserad, annars känner jag bara att jag slösar tid.

Citat:
Ja..absolut. Inget fel med det i sig men jag förväntade mig mer av honom. Eftersom vi båda hade tagit upp det och ingen av oss kände (om man nu ska utgå från att nåt han sagt va sant vilket är lite svårt men men) att det var vad detta var. Han vägrade tom. att ha sex först för att han trodde jag "bara hade blivit kåt" men egentlgien inte kände mig bekväm med det. Så var ju inte fallet, det var ju för ATT jag kände mig bekväm och genuint tycker om honom. Kändes ju inte som typ ****** och dra attityd direkt då. Speciellt som det inte va nåt snabbis besök...va där mer än ett dygn totalt och bara...umgicks och hade trevligt.
Det var otroligt vad bra människokännare du verkar vara som kan dra de slutsatserna om honom efter en kväll.

Citat:
Personligen tycker jag man totalt vet vad för slags intresse man har av någon innan man har sex så det är ju lite patetiskt att man inte har nog med tjejer att sätta på att man måste ljuga sig till sex då genom att snacka skit om avsikter.
Det gör mig inget om nån bara vill ha sex, men då blir det inte med mig generellt sett.
Undantaget har väl varit nån god vän som blivit KK men det brukar inte va nåt jag gillar så det var länge sen men då var det ju helt ärligt från början med vad det var med så då tar jag inte illa upp.
Tror du fortfarande har svårt att förstå skillnaden i urval, en snygg kille som är blyg o inte tar för sig kanske träffar en tjej om året som blir intresserad. Skulle du då råda honom att vara 100% ärlig o sabba även den chansen o behöva vänta 1år till? Jag skulle råda honom, om han vill ha förhållande, att säga det hon vill höra tills dem är ihop, o sen slå på lite mer ärlighet.

Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
... för dig. Har du uttryckt det tydligt för de du har sex med? För dem kanske det ser ut på ett helt annat sätt. Varför förutsätter du att din syn är den allena rådande?
Mycket viktigt inflikning här tycker jag. Varför förutsätter så många att det är en självklarhet att tjejen bara vill ha förhållande. O andra sidan, avråder jag killar från att någonsin säga "jag vill bara knula". Även om tjejen också bara vill det, så gör det en per automatik mindre attraktiv o den sexuella spänningen försvinner. Därav kanske viss förvirring från tjejer, "men du kunde ju ha sagt att du bara ville knula".

Varit med om det flera gånger tjejer som frågat om jag bara ville knula, o om jag då har svarat ärligt har det direkt skitit sig, trots att de varit rejäla slampor (sett motsvarande tjejer gått hem med nya killar varje helg på den lokala nattklubben). Även motsvarande "jag är bara ute efter förhållande så du vet" kan också göra att attraktionen försvinner. Vet själv tjejer som sagt det, o då har jag direkt lagt dem i andra facket av hyllan till "one-night-stands" istället för flickvänshyllan. På något sätt luktar det desperation om man så tidigt måste säga det. Det bästa, go with the flow o se vad som händer sen istället.

Citat:
Sen lär väl tjejer göra det med, det är väl inget fel på att tycka nån är tex. "ej pojkvänsmaterial" för någon anledning men att man totalt kan tänka sig att ha dom för sex. MEN då tycker jag ju, oavsett kön, att man bör vara ärlig med det innan man har sex med den personen. Dom få gånger jag haft den typen av "enbart sex" (men kanske ändå bra vänner) så har vi båda vetat att det är allt.
Läs ovan, det är inte så enkelt.

Citat:
Jo bekräftelse är säkert jättetrevligt. Jag vet bara hur saknaden av det är i princip. Nu låter man jätte-emo och aw och det är klart man blir lite deprimerad.

Jag kan nog ta på mig vilka kläder som helst och inte ens på fyllan skulle jag få det. Shit happens and I am sad about it. Skulle vara skönt att ha alternativet att kunna slampa ut sig iaf om man ville.
Citat:
Ehm, du har troligen, som många tjejer gör i dagens samhälle, växt upp med ständig bekräftelse på ditt utseende. Hur kan du då påstå att du skulle vilja byta ut det mot zero, nada bekräftelse, utan att veta hur det är? Det är hemskt jobbigt, och jag tror det är själva grejen till varför one night stands är så populärt just för killar. Förutom att det är trevligt med sex så klart, så ger det en uppmärksamhet, status, o bekräftelse på att minsann också är en attraktiv alfa-hanne med stort A.

Citat:
Ursprungligen postat av Spartansk Visa inlägg
För att jag bara har fått erbjudanden av en läskig 39-åring och en ännu läskigare 49-åring.
Varför var de läskiga? Tänk om de har en fin kropp o är grymma i sängen?

Citat:
Du bör verkligen jobba upp ditt självförtroende lite. Inte för att jag bör säga något då jag i verkliga livet är en självbekräftelsesökande, osäker kille, men du slår nog alla priser. Man up för fan, känn dig attraktiv eller övertala dig själv att du är det. Jag har ju till o med sett bild på dig i bildtråden o du ser bra ut, riktigt bra ut. Utnyttja det
Jag har lämnat kolozzeum p.g.a. kolo admins mörkning av statistik rörande brott, integration och asylsökande. När vi får en fri debatt endast då har Sverige en chans att komma på fötter igen. Jag lämnar efter mig en raggningsguide för dig som gillar att ragga tjejer på nattklubben
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...ostcount=13997
MrBoris är inte uppkopplad  
Gammal 2012-11-17, 09:16   #27674
Trouble
Banned User

Reg.datum: Jun 2011
Citat:
Ursprungligen postat av MrBoris Visa inlägg
Du bör verkligen jobba upp ditt självförtroende lite. Inte för att jag bör säga något då jag i verkliga livet är en självbekräftelsesökande, osäker kille, men du slår nog alla priser. Man up för fan, känn dig attraktiv eller övertala dig själv att du är det. Jag har ju till o med sett bild på dig i bildtråden o du ser bra ut, riktigt bra ut. Utnyttja det
Det här, tusen gånger om. Jag satt och läste dina inlägg igår kväll och tänkte skriva något liknande men det blev för sent och nu gjorde ju Boris jobbet åt mig. Spela teater till dess du tror på det själv eller vad som helst! Du är en platshållre för atomer med potential bara du tar lite mer plats
Trouble är inte uppkopplad  
Gammal 2012-11-17, 09:21   #27675
Spartansk
Banned User

Reg.datum: Mar 2011
Citat:
Ursprungligen postat av MrBoris Visa inlägg
Varför var de läskiga? Tänk om de har en fin kropp o är grymma i sängen?
Hehe, nä, läskiga var taskigt sagt av mig. Det är de inte. Jag menar att de inte är så attraktiva.

Även om det hade varit kul att få en 49-åring på listan. Tänk vad det hade gjort med fultalet!
Spartansk är inte uppkopplad  

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:58.