WEFs SVENSKA KOPPLINGAR del 4
ANNA BORG(Vattenfall)
Din höga el-räkningar har inte Putin-pris, de har Sosse-pris och snart Schwab-pris. Det statliga energibolaget Vattenfall pnetrerades av WEF för 4 år sen och VD:n Anna Borg är deras främsta resurs i den svenska energisektorn.
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
Det viktigaste är dock att hålla Miljöpartiet borta från alla förhandlingar.
Hade de inte fått dela makten med bakbundna sossar hade vi högst troligen haft kvar våra kärnkraftverk och inte behövt ha en Kejsarens-nya-kläder-diskussion om hur lång tid och hur mycket pengar det skulle kosta att starta upp kärnkraften till den kapacitet vi hade för bara några år sedan.
"Blåser" det lite om Jomshof och hans kommenterande gällande domarna och de friande beslut som tingsrätten gjort så får jag säga att med resonemang som detta ifrån tingsrätten ställer även jag mig frågande:
"En av de friade männen, en 19-åring, fångades på film när han kastade en sten som träffade och skadade lacken på den civila polisbil som Rasmus Paludan färdades i. Under rättegången anförde Lotta Karlsson att gärningsbeskrivningen även innefattar skadegörelse och att 19-åringen kan dömas för det."
”Även om [19-åringen] skulle ha insett att det fanns en risk för att det fordon som Rasmus Paludan färdades i var ett polisfordon och att han skulle skada ett polisfordon genom att kasta stenen är det inte visat att han med den insikten varit likgiltig inför effekten och skulle ha kastat stenen. Han kan därför inte heller dömas för skadegörelse.”
– Jag förstod inte riktigt resonemanget där, säger Lotta Karlsson.
Kan vi kollektivt försöka att ta tillbaks ordet problem och använda ordet problem istället för utmaningar vad gäller problem?
Nej inte problematiskt/problematik heller, utan problem. För att det heter så.
Hear hear.
Borde vara spöstraff eller skampåle för att byta ut utmaning mot problem.
Bestiga Everest är en utmaning, men tar syrgasen slut har man problem. Det är en jävla skillnad.
Det är faktiskt värre än vad man tror att byta ut betydelsen på ord.
Lite som sista delen i 1984.
"Blåser" det lite om Jomshof och hans kommenterande gällande domarna och de friande beslut som tingsrätten gjort så får jag säga att med resonemang som detta ifrån tingsrätten ställer även jag mig frågande:
"En av de friade männen, en 19-åring, fångades på film när han kastade en sten som träffade och skadade lacken på den civila polisbil som Rasmus Paludan färdades i. Under rättegången anförde Lotta Karlsson att gärningsbeskrivningen även innefattar skadegörelse och att 19-åringen kan dömas för det."
”Även om [19-åringen] skulle ha insett att det fanns en risk för att det fordon som Rasmus Paludan färdades i var ett polisfordon och att han skulle skada ett polisfordon genom att kasta stenen är det inte visat att han med den insikten varit likgiltig inför effekten och skulle ha kastat stenen. Han kan därför inte heller dömas för skadegörelse.”
– Jag förstod inte riktigt resonemanget där, säger Lotta Karlsson.
Jag måste säga att jag förstår inte heller resonemanget. Lagar och därmed domar ska följa det allmänna rättmedvetandet och jag kan inte se hur så här fallet här.
Jag är naturligtvis inte det allmänna medvetandet själv men åtminstone en del av det. Och deltar man i ett allmänt upploppp och kastar sten mot poliser då ska man straffas. Jag känner att två år för att ha deltagit och 4-6 om man dessutom lyckats skada någon är ett minimum. Ni får gärna säga om ni tycker olika då det bidrar till min förståelse om det allmänna rättsmedvetandet.
Skulle jag eller någon annan ge en polisman en rak höger så åker man in några månader direkt. Men att kasta sten på dom och stjäla, bränna polisbilar går tydligen bra. Allt detta kunde ha resulterat i värsta fall döda poliser. Således en total likgiltighet för detta.
För att inte tala om spottloskor och allmänna åkvidningsord som en normal medborgare skulle få påföljd efter.
Vi kan inte ha två lagar i ett fungerande samhälle.
Mer intressant att se statistik för dödsskjutningar i norden och kunna konstatera att Sverige har 5-6ggr så många totalt än vad Finland/Norge/Danmark har sammanlagt
Senast redigerad av Magnus N den 2023-01-01 klockan 18:30.