Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-04-03, 21:55   #27556
gohei
Registered User

Reg.datum: Mar 2010
Jag brukar köpa grönsaker i frysdisken, som sedan kokas och förtäres direkt efter. Vad jag har förstått så spelar tillagningen (uppvärmningen) roll i hur mycket näringsämnen som finns kvar i maten när det är dags att äta. Hur stor skillnad blir det om jag tinar mina grönsaker i en matlåda i kylen och sedan mikrar allt i nån minut istället?
gohei är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-04-04, 05:30   #27557
Alexton
Registered User

Alextons avatar

Reg.datum: Oct 2006
Citat:
Ursprungligen postat av gohei Visa inlägg
Jag brukar köpa grönsaker i frysdisken, som sedan kokas och förtäres direkt efter. Vad jag har förstått så spelar tillagningen (uppvärmningen) roll i hur mycket näringsämnen som finns kvar i maten när det är dags att äta. Hur stor skillnad blir det om jag tinar mina grönsaker i en matlåda i kylen och sedan mikrar allt i nån minut istället?
Nu vet jag inte svaret på din fråga men jag tipsar att du gör en sökning i Kost och närings delen på forumet då frågan varit uppe förut.

Det finns en del vetenskapligt bevandrade herrar som är duktiga på just de frågorna som hänger en del där.
“If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality.”

/ Desmond Tutu
Alexton är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-04-04, 06:38   #27558
J.V
Registered User

J.Vs avatar

Reg.datum: Aug 2008
Citat:
Ganska saker pa att det fanns en del som visar pa att micron bevarar mest naringsamnen.

Men som namnt ovan, finns massvis med tradar om det i kost-delen.
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.
J.V är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-04-04, 06:40   #27559
Dreas
Maaaaaaat!

Dreass avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Micron är den som ser till att mest näringsämnen är kvar om jag inte missminner mig.
"Ingen"
"Vadå ingen? Säg vem det fucking var"
"Ta det lugnt, vi sa att vi ska curla i squat racket, ni sa okej..."
"Vad ska jag göra med min fucking böjdräkt?"
Dreas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-04-04, 08:20   #27560
MackeJuve
Registered User

MackeJuves avatar

Reg.datum: Dec 2008
Jag har börjat spela fotboll igen och har därmed, nu i inledningen, drabbats av ganska rejäl träningsvärk. Efter första gången på år och dagar för en vecka sedan fick jag träningsvärk och stelhet i benen, vaderna och typ vristen. Med vristen menar området där benet övergår till fot. Det känns när man går snabbt och det området trycks ihop. I princip kan man säga att det omöjliggör snabba, längre, promenader eftersom att det är så pass påtagligt. Idag, dagen efter vår andra match, är det bara där jag har träningsvärk/stelhet. Skulle gissa på att det beror på att jag inte är van vid att skjuta/passa en fotboll. Det är inte lika allvarligt som förra veckan men fortfarande så är promenaden(2 km) till jobbet lite utav en plåga. Ungefär hur lång tid kan man räkna med att sådant här sitter i? Förbannat drygt om det ska vara så här efter varje korpenmatch

5K: 17:43 6-timmars: 75,1 km 24-timmars: 186,91 km
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-04-04, 10:39   #27561
Nattljus
Ljuset i mörkret

Nattljuss avatar

Reg.datum: Oct 2008
Hur kollar man egentligen upp hur arbetsmarknaden ser ut för ett visst yrke? Om man vill veta om det finns behov av säg svetsare/bagare/mattelärare etc. Finns det något pålitligt sätt att få koll på sånt? Att fråga på arbetsförmedlingen är värdelöst.
Gammal 2016-04-04, 11:05   #27562
MikaelB
\m/(>.<)\m/

MikaelBs avatar

Reg.datum: Jan 2013
Kolla jobb-annonser i din lokaltidning.
Gammal 2016-04-04, 12:14   #27563
Mental
Ölkonnässör

Mentals avatar

Reg.datum: Feb 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
Hur kollar man egentligen upp hur arbetsmarknaden ser ut för ett visst yrke? Om man vill veta om det finns behov av säg svetsare/bagare/mattelärare etc. Finns det något pålitligt sätt att få koll på sånt? Att fråga på arbetsförmedlingen är värdelöst.
Om du inte vill gå på arbetsförmedlingens prognoser borde det vara närmast att kolla med de respektive fackförbunden. T.ex vilka som har många arbetslösa innom vissa yrken osv.
Gammal 2016-04-04, 13:06   #27564
agazza
Registered User

agazzas avatar

Reg.datum: Jan 2007
Citat:
tänk på att du behöver veta behovet en viss tid framåt. ring folk i branschen som varit med ett tag och är några nivåer upp i hierarkin.

Oftast brukar dom vara behjälpliga till så framsynta människor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-04-04, 13:32   #27565
Andy.da.wohoo
Fick höra en rolig historia

Andy.da.wohoos avatar

Reg.datum: May 2007
Citat:
http://www.saco.se/studieval--karria...n-i-framtiden/

Saco har gjort en arbetsmarknadsundersökning och har lite prognoser om ett par yrken i alla fall. Se om du hittar det du söker här.
Bänkpress: 130kg, Knäböj: 175kg, Marklyft: 212,5kg, Vikt: 78kg
Andy.da.wohoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-04-04, 21:33   #27566
gohei
Registered User

Reg.datum: Mar 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Alexton Visa inlägg
Nu vet jag inte svaret på din fråga men jag tipsar att du gör en sökning i Kost och närings delen på forumet då frågan varit uppe förut.

Det finns en del vetenskapligt bevandrade herrar som är duktiga på just de frågorna som hänger en del där.
Citat:
Ursprungligen postat av J.V Visa inlägg
Ganska saker pa att det fanns en del som visar pa att micron bevarar mest naringsamnen.

Men som namnt ovan, finns massvis med tradar om det i kost-delen.
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas Visa inlägg
Micron är den som ser till att mest näringsämnen är kvar om jag inte missminner mig.
Tack för svar Ska ta o kika lite mer i kost o närings delen och se om jag hittar nåt.
gohei är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-04-05, 13:37   #27567
MikaelB
\m/(>.<)\m/

MikaelBs avatar

Reg.datum: Jan 2013
Är det någon som vet hur länge Ceejay är bannad?
Gammal 2016-04-05, 14:17   #27568
anvihl
Registered User

anvihls avatar

Reg.datum: Apr 2012
Har också en fråga om när folk blir bannade; försvinner inlägget/inläggen man blev bannad för när man blir bannad eller ligger dom kvar?
Gammal 2016-04-05, 14:20   #27569
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning

Diomedea exulanss avatar

Reg.datum: Dec 2012
Det var inget.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-04-05, 14:21   #27570
anvihl
Registered User

anvihls avatar

Reg.datum: Apr 2012
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det var inget.
Njaee, har jag säkert gjort, men inte reflekterat över det . Tänkte mest att jag kollat igenom flera personer som blivit bannade senaste inlägg utan att ha hittat något lustigt alls, men kan ju vara pm också såklart.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:06.