Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-11-04, 19:29   #27451
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Reg.datum: Oct 2008
Hon tyckte att det gick för fort och ångrade sig. Alternativt inte är singel.
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad  
Gammal 2012-11-04, 19:32   #27452
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Finns nog en hel del som är attraherade av attraktionen också, dvs att någon tycker om en.

Det blir lite lustigt när två sådana personer träffar varandra.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2012-11-04, 19:36   #27453
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av O_Wao Visa inlägg
Jag baserar det här på åtminstone 15 års personlig erfarenhet av hormonella humörsvängningar.
Hormoner eller inte, är väl så när Trex ser en snygg tjej, man får se till att hålla sig i skinnet om man inte vill va som honom.

Fast det kanske är annorlunda?

Edit: jaha posten jag svarade på blev raderad.
Gammal 2012-11-04, 19:38   #27454
Spettet
Registered User

Spettets avatar

Reg.datum: Sep 2011
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Finns nog en hel del som är attraherade av attraktionen också, dvs att någon tycker om en.

Är inte det kort och gott bekräftelsesökande personer?
Gammal 2012-11-04, 19:38   #27455
Spartansk
Banned User

Reg.datum: Mar 2011
Citat:
Ursprungligen postat av emcalu Visa inlägg
Hur kommer man över någon? Mvh en styck bränd tjej.
Man väntar i ett år.
Spartansk är inte uppkopplad  
Gammal 2012-11-04, 19:40   #27456
Spettet
Registered User

Spettets avatar

Citat:
Ursprungligen postat av emcalu Visa inlägg
Hur kommer man över någon? Mvh en styck bränd tjej.
Man tar bort personen på facebook, raderar moiblnummer, gör sig av med bilder, undviker sorgsen kärleksmusik, sysselsätter sig(jag förespråkar träning), umgäs med vänner och familj och sedan är det bara låta det ta den tiden det tar.
Gammal 2012-11-04, 19:41   #27457
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Spettet Visa inlägg
Är inte det kort och gott bekräftelsesökande personer?
Dunno.

Alla människor behöver nog bekräftelse i olika former. Om man sedan får det av en person som man godkänner (dvs Yes vs. Trex) så känns det bra och man får nog automatiskt lite positiva associationer med den personen.

Detta kan givetvis variera hur starkt denna känsla påverkar en.
Gammal 2012-11-04, 19:44   #27458
Spettet
Registered User

Spettets avatar

Citat:
Dunno.

Alla människor behöver nog bekräftelse i olika former. Om man sedan får det av en person som man godkänner (dvs Yes vs. Trex) så känns det bra och man får nog automatiskt lite positiva associationer med den personen.

Detta kan givetvis variera hur starkt denna känsla påverkar en.
Så vissa kan dejta någon enbart för att få bekräftelse och när det sedan inte räcker så letar dom nytt.
Gammal 2012-11-04, 19:57   #27459
Yes
Banned User

Yess avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Hon tyckte att det gick för fort och ångrade sig. Alternativt inte är singel.
Singel är hon, så det skulle väl vara att det gick för fort fram.

Citat:

Det kanske det finns, men vad finns det för anledning att spekulera kring det?
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2012-11-04, 19:57   #27460
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Spettet Visa inlägg
Så vissa kan dejta någon enbart för att få bekräftelse och när det sedan inte räcker så letar dom nytt.
Kanske men å andra sidan ska man inte peka finger för mycket. Det är ju antagligen bekräftelse som har en stor del i att det blir "svårt att släppa" också.
Gammal 2012-11-04, 20:28   #27461
Yes
Banned User

Yess avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Jag tycker du har rätt i att personer inte är så unika i sig men det är ju lite fult, tabu och oromantiskt att så att säga "nöja sig".
Det beror ju helt på vilka personer man träffar och på vilka grunder man bedömer dem.

Vad är syftet med att nöja sig? Vad får du ut av ett förhållande där du helt enkelt nöjer dig?

Jag kan se värdet i att inleda en relation med någon man tycker är bra, men inte riktigt det man letar efter. Det är inte fel att ha en relation med någon som inte är ens slutgiltiga val.

Vad jag däremot inte ser poängen i är att låtsas att den relationen är något den inte är. Att stanna vid den personen som om det var den enda, istället för att söka efter det högre värdet.

Jag kan exempelvis säga att ingen tjej jag träffat varit "den rätta". Det har jag vetat redan från första stund. Trots det har det varit fina tjejer jag tyckt väldigt mycket om. Tillräckligt mycket för att kunna tänka mig något seriösare.

Att nöja sig vore däremot att ge upp på den där rätta, och den personen är åt helete för viktig för det.
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2012-11-04, 21:06   #27462
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Givetvis har du rätt i det du säger, det vore ju fel att slösa bort "den rätta".

Däremot finns det även ett visst spirituellt värde i just hängivningen till en och så att säga älskandet och accepterandet av en människa.

Finns ju inte riktigt rätt eller fel med det hela men det är en skillnad i att hänge sig och "nöja sig" och att bara rakt av "desperat nöja sig". Likadant som det är skillnad på att leta efter den rätta och att leta efter bekräftelse.
Gammal 2012-11-04, 21:08   #27463
Minoshee
Registered User

Reg.datum: Nov 2011
Citat:
De som inte ändrar sig hastigt är ju oftast uppbundna (om de nu inte hittat någon som är flyktig).

Jag tycker du har rätt i att personer inte är så unika i sig men det är ju lite fult, tabu och oromantiskt att så att säga "nöja sig". Antagligen är ju nästa person man ger sig in på ungefär på samma nivå på "kvalitetsskalan" och då blir det +nyhet men -massa andra saker.
Ja, alltså, jag syftade mest på att när man är olyckligt kär och hjärtekrossad har man en tendens att idealisera personen och det blir svårt att tänka sig att man någonsin kommer att stöta ihop med så "underbar och perfekt" person igen, typ. Så är det ju såklart inte. Nu vet jag inte hur killen i den just den här aktuella storyn har betett sig, men särskilt om personen i själva verket var en idiot, så finns det faktiskt en mängd av kopior, kloner och liknande versioner av den person man trodde var så unik.

I ditt fall är det ju från ett annat håll, att när man blir lämnad så kan det få en att känna sig som att man inte var tillräckligt värd. Folk kommer göra en massa saker som man inte håller med om eller som gör en besviken, ledsen och arg. Det som kan vara bra att påminna sig om är att folk kommer göra dessa saker oavsett vad man själv gör, för att deras beslut och beteenden i slutändan handlar om dem och inte om en själv. Med andra ord, att bli lämnad i en relation säger ingenting om ens värde eller "unikhet", men såna tvivel hänger ihop med att man är sårad.

Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Det ena ledde till det andra och... yay! Och sen bara, nehepp!

Typ så.
Jo, det är extra tråkigt att behöva bli besviken när det har verkat lovande. Ibland klickar det inte för den andra, fast man själv tycker att det "borde" det, man är liksom ensam om att klicka

Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Jag kan exempelvis säga att ingen tjej jag träffat varit "den rätta". Det har jag vetat redan från första stund. Trots det har det varit fina tjejer jag tyckt väldigt mycket om. Tillräckligt mycket för att kunna tänka mig något seriösare.

Att nöja sig vore däremot att ge upp på den där rätta, och den personen är åt helete för viktig för det.
Hur har du vetat det? Har du en konkret bild av vad som saknats och vad du söker efter eller har det mer varit en känsla? Jag blir alltid lite misstänksam när jag hör någon prata om "den rätta", för det är liksom nåt passivt i den beskrivningen och nåt diffust och idealiserat. Hoppas du förstår vad jag menar och inte tar illa upp.
Minoshee är inte uppkopplad  
Gammal 2012-11-04, 21:09   #27464
Minoshee
Registered User

Reg.datum: Nov 2011
Citat:
men det är en skillnad i att hänge sig och "nöja sig" och att bara rakt av "desperat nöja sig". Likadant som det är skillnad på att leta efter den rätta och att leta efter bekräftelse.
! Precis så
Minoshee är inte uppkopplad  
Gammal 2012-11-04, 21:15   #27465
Spettet
Registered User

Spettets avatar

Citat:
Kanske men å andra sidan ska man inte peka finger för mycket. Det är ju antagligen bekräftelse som har en stor del i att det blir "svårt att släppa" också.
Sådant är livsfarligt, personen som bara söker bekräftelse kommer nog inte utsättas för så stor sorg medans den andre som kanske fått känslor och till o med kärat ner sig kommer bli hjärtekrossad bara för att den andre ville ha lite bekräftelse. Såklart gillar man bekräftelse i viss mån om någon tjej visar intresse men ren idioti att hålla på och mjölka så länge man har intresse.

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:53.