2010-08-10, 20:00
|
|
Risotto
Reg.datum: Oct 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av Denniss
Dagens fail kommer dessvärre på från din sida. Tycker det är uppenbart det han hävdar om man kollar till killen som ifrågasätta det i sin post två step upp från hans orginalpost.
Men javisst jag är lite petig. Men stör mig på småsaker 
|
Vad är det egentligen du tycker är uppenbart med vad? 
|
|
|
2010-08-10, 20:03
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av tho123
Jag har funderat länge på att testa PF men har inte riktigt gett mig på det ännu riktigt, vet inte hur det kommer fungera, antar att jag måste testa. Tänkte dock kolla först om det är någon som jobbar tungt fysiskt och kör PF? Själv jobbar jag 06:00-16:00 och är alltid sjukt hungrig hela tiden. Kommer jag orka jobba fysiskt när jag vant mig efter några dagar?
|
Tycker du kan börja lite långsamt. Ta bort frukost och köra så några veckor se hur det känns.
|
|
|
2010-08-11, 00:20
|
|
Banned User
Reg.datum: Apr 2008
|
Hur äre med sådana sockerfria tuggumi som innehåller 3kcal per tuggummi? Typ sådana strimorol (feta jävlar med nån sörja i)
Äre lugnt så länge man inte sväljer dem?
Asså ibland dricker jag light läsk, kaffe, käkar tuggummi på en gång gör det nåt? Bryter de fastan?
Brukar räkna med att inta 40kcal under fastan. Som oftast är i form av EAA.
Senast redigerad av JoeyP den 2010-08-11 klockan 00:21.
|
|
|
2010-08-11, 00:39
|
|
Banned User
|
Om man dricker 1-2liter lightcola på en gång då lär de ju förstöra fastan?
Innehåller ju runt 10-20kcal per liter va?
|
|
|
2010-08-11, 01:49
|
|
Lennart, Sir
Reg.datum: Apr 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av JoeyP
Hur äre med sådana sockerfria tuggumi som innehåller 3kcal per tuggummi? Typ sådana strimorol (feta jävlar med nån sörja i)
Äre lugnt så länge man inte sväljer dem?
|
Kan inte svara på om det bryter fastan etc, men är rätt säker på att du får i dig de 3kcal även om du inte sväljer själva gummit. Det utsöndras väl sötningsmedel som du får i dig när du tuggar?
Anyways, 3kcal per tuggummi gör knappast någon skillnad...
|
|
|
2010-08-11, 04:59
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2009
|
Citat:
|
Vad jag vet kan man dricka lightläsk och kaffe utan mjölk i mängder, sen kanske man inte ska överdriva men nästintill
|
|
|
2010-08-11, 06:24
|
|
Ninja
Reg.datum: Apr 2001
|
Citat:
|
Jag har druckit massor av lightläsk under fastan. Tuggat en del tuggummi, dock inte varit så sugen på det. Jag tror inte det hade gjort någon som helst skillnad om jag avstått från det. Det är ju pyttemängder kalorier i både tuggummi och läsk och i läskens fall är det otroligt utspätt liksom.
Fastan är inget heligt enligt mig som inte under några omständigheter får besudlas av en enda kalori. Har t.ex druckit kaffe med både socker och mjölk under fastan. För mig handlar den stora fördelen med PF om att klumpa ihop de nödvändiga måltiderna under en kortare period av dagen. Samtidigt ska man ju inte få i sig några mängder kalorier under fastan, insulinet ska hållas väldigt lågt under den perioden, det är då man får fördel av den högre fettförbränningen. Att inta lightprodukter borde t.ex vara mindre negativt för fettförbränningen än att, som vissa gör, inta EAA under fastan.
|
|
|
2010-08-11, 06:41
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2009
|
Citat:
|
Allt under 5kcal bryter ej fastan har jag läst mig till på Grandmasters blogg.
|
|
|
2010-08-11, 06:56
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2009
|
Citat:
* No calories are to be ingested during the fasted phase, though coffee, calorie free sweeteners, diet soda and sugar free gum are ok (even though they might contain trace amount of calories). A tiny splash of milk in your coffee won’t affect anything either (½-1 teaspoon of milk per cup at the most - use sparingly and sensibly if you drink a lot of coffee). Neither will sugar free gum in moderation (~20 g).
|
http://www.leangains.com/2010/04/leangains-guide.html
|
|
|
2010-08-11, 07:12
|
|
Stark
Reg.datum: Oct 2008
|
Jag vill bara säga att är det någon som i tråden ser ut med en enligt mig korrekt syn på PF (åtminstonde enligt Martins regi) är det Langster.
Det gäller att förstå grundprinciper, att inte nojja över smådetaljer och att ha en förståelse för att upplägget inte är magiskt. Eve. metabola fördelar och ett oerhört trevligt sätt att förtära sin mat helt enkelt
Fasta är inte av/på läge för att du intar lite mat/kcal rik dryck, tror jag skriver det för fjärde gången i tråden
|
|
|
2010-08-11, 07:33
|
|
Tar mig fram...
Reg.datum: Oct 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs
Jag vill bara säga att är det någon som i tråden ser ut med en enligt mig korrekt syn på PF (åtminstonde enligt Martins regi) är det Langster.
Det gäller att förstå grundprinciper, att inte nojja över smådetaljer och att ha en förståelse för att upplägget inte är magiskt. Eve. metabola fördelar och ett oerhört trevligt sätt att förtära sin mat helt enkelt
Fasta är inte av/på läge för att du intar lite mat/kcal rik dryck, tror jag skriver det för fjärde gången i tråden 
|
Du tog orden ur min mun.
they install Windows."
– Anonymous
|
|
|
2010-08-11, 17:12
|
|
Banned User
|
Citat:
|
Jag vet att de inte är nåt av/på läge.
Men om man håller på bryta fastan med små kcal så får man ju inte ut dem fördelarna som det ska ge. Dvs insulinkänslighet osv. Jag nojjar inte över småkcal.
Men en rek dos på 50kcal finns ju där för en anledning.
|
|
|
2010-08-11, 22:13
|
|
Banned User
|
Är det någon här som är aktiv efter sina ätar timmar?
Jag brukar sluta äta vid 18.
Dvs 1000-1800 äter jag.
Sen efter brukar jag vara ute osv, promenera osv. Borde inte vara "katabolt" elle?
|
|
|
2010-08-11, 22:34
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2009
|
Citat:
Är det någon här som är aktiv efter sina ätar timmar?
Jag brukar sluta äta vid 18.
Dvs 1000-1800 äter jag.
Sen efter brukar jag vara ute osv, promenera osv. Borde inte vara "katabolt" elle?
|
Självklart kan man göra saker efter att man har haft sitt ätarfönster. Du behöver inte oroa dig över promenader.
|
|
|
2010-08-11, 22:40
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2009
|
Citat:
|
Citat:
Ursprungligen postat av Apos78
Du tog orden ur min mun.
|
Håller fullständigt med, förstår inte varför man ska nojja över smådetaljer.
Jag kör PF just för att det är en väldigt trevlig livsstil som är lätt att följa.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:02.
|

|