Dagens träningspass:
Muskelgrupp: Bröst
Målsättning: Prova maxning i bänk med passning.
Motivation: Taggad och motiverad, bra sinnesnärvaro.
rotatorcuffar:
2 set stående rotationsövningar på högrep med 4,5kg hantel
bänkpress:
1 set [ 10 x 20 kg ]
1 set [ 8 x 50 kg ]
1 set [ 1 x 80 kg ]
1 set [ 0 x 90 kg ]
failure, maxningsförsök, dock forced rep
1 set [ 0 x 90 kg ]
failure, maxningsförsök, dock forced rep
1 set [ 4 x 85 kg ]
2 forced rep
1 set [ 3 x 80 kg ]
1-2 forced rep
1 set [ 7 x 75 kg ]
1-2 forced rep
1 set [ 5 x 70 kg ]
1-2 forced rep
lutande bänkpress:
1 set [ 6 x 40 kg ]
1 set [ 5 x 60 kg ]
2 forced rep
1 set [ 5 x 55 kg ]
1-2 forced rep
1 set [ 4 x 55 kg ]
1-2 forced rep
1 set [ 6 x 45 kg ]
1-2 forced rep
cc-over, från sträckta armar till "krabba", vikt totalt
1 set [ 8 x 70 kg ]
1 set [ 8 x 70 kg ]
1 set [ 6 x 70 kg ]
pullover med hantel (ny övning!)
1 set [ 6 x 22,5 kg ]
denna övning tar fanemig bara på mina axlar..
lutande hantelpressar
1 set [ 5 x 20 kg ]
1 forced rep, helvete vad slut jag var här!
1 set [ 6 x 17 kg ]
1 forced rep
1 set [ 5 x 17 kg ]
1 forced rep
SUMMERING:
Geezes vad totalt schlut jag är i kroppen nu, precis helt knäckande trött.
Helgpassen är mina sämsta, jag vrider på klockan, är vaken 4 timmar längre än normalt på kvällen, sover lite, ligger o drar mig i sängen på morgonen, slarvar med frukost och slarvar med lunch/uppladdning. Märker en stor skillnad på vardagspassen kontra helgpassen. Egentligen borde jag försöka lägga in vilodagar på helgerna eller något istället.
Gick in för att sätta 90kg i bänken idag, kan jag göra 1RM på 90 så kommer jag få en sådan vittring på 100kg att det kommer ge extra motivation att bulka o fortsätta kötta över sommaren. 100kg SKA sitta innan året är slut.
Kändes riktigt bra i negativa fasen och jag hade ingen jättestuds i bröstet eller så, utan det kändes som om vändningen var ok. Fick upp stången ca 1dm, sedan var det låst. Fick hjälp av Lostsoul4ever.
Bommade på båda 90orna. Skulle tro att jag ligger på 1RM mellan 85-87kg nu, det är fanemig inte långt kvar nu. Kanske räcker med att jag kör igång med kreatinet igen så nyper jag de 3kg som är kvar. Kändes ändå som att jag fick fart på stången först och var på väg uppåt. Revansch på 90kg i mitten av maj!
Hade ingen riktig koll på vikterna, antal reps eller sets idag, utan körde mer slut på mig i varje set och sedan minst 1 forced rep med hjälp av Lostsoul4ever. CNS'en lär få stryk av detta pass iaf, var så jävla slut i lutande hantelpressarna att jag inte orkade hålla emot riktigt i den negativa fasen på slutet utan hantlarna bara föll handlöst mot golvet. Så jävla gott!!!
Överlag ett riktigt gott pass, total slutkörning/utmattning och stor variation kontra passen då jag kör utan passare. Stort tack till Lostsoul4ever som körde 12-reppare på mina vikter då jag knappt orkade 5 reps. Utan tvekan en av de mer vältränade 38-åringar jag stött på. 50-centimetersarmar har gubben trots låg BF-nivå, biffjävel!