Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Tävlingsforum > Tävlande/aktiva

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-05-11, 16:47   #256
jmkdavid
Registered User

Reg.datum: Feb 2005
Ryktet säger att Porjus stolthet Emil Wikström som oftast (alltid?) tränar på JSLK drog 310 i marklyft på tävlingen i Finland i helgen. Emil skulle nog gå in i -100kg-klassen om han skulle tävla i SL (vilket jag hoppas att han kommer att göra). Vet inte hans exakta vikt just nu. Han använde dräkt denna gång. Grattis Lill-Wiken!

Det här har jag iofs bara hört i tredjehand så jag är inte 100% säker på att det stämmer, men jag tror det.
jmkdavid är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-12, 11:57   #257
JSLK
Registered User

JSLKs avatar

Reg.datum: Sep 2007
Det stämmer att han drog 310.
Hoppas han börjar med SL.

Föresten blir det inga andra filmer från NM än den på Emil??????????????????
JSLK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-12, 12:30   #258
Tiger77
Registered User

Tiger77s avatar

Reg.datum: Sep 2008
Bra gjort av Emil nu får han allt börja Sl
Får hoppa på att Benny får ut lite mer film snart!
Borde komma 3 till
Gammal 2009-05-12, 16:11   #259
jmkdavid
Registered User

ja ja... det kommer filmer. Ledsen att det tagit tid. jag ska inte ljuga, jag har inte idats (orkat/haft lust för er som inte kommer från norrland). Jag har ju redan sett allt så för mig är det inte lika brådskande som för er

Vete fan om jag ids fixa det idag heller... ska gå över och slipa och måla lite skit i hemgymmet nu och sedan bär det av till västra för lite pyjamas-mys.

Det blir mest troligt fler än tre filmer som kommer upp. Jag hade ju med en kamera från det vi for från JMK tills vi var hemma. Så det kommer "backstage-material" också... inte bara lyft. (tyvärr så fick jag inte med på film när tummen gav en helt oskyldig stol en sträckt vrist á la Zlatan efter ett misslyckat lyft men det finns nog lite annat roligt)

Tummen har fler bilder från tävlingen på sin Facebook-sida. Kanske kan han lägga upp några av dom här också?
Gammal 2009-05-12, 21:29   #260
Tiger77
Registered User

Tiger77s avatar

Reg.datum: Sep 2008

Bilder från Sl2 Norrländska mästerskapen 09
Gammal 2009-05-14, 12:42   #261
jmkdavid
Registered User

Trevligt med lite bilder! Perfekt "soundtrack" oxå
Fast alla bilder var ju inte så smickrande... vissa hade du gott kunnat hålla för dig själv!

Man ser också på bilderna att du inte var helt frisk... du ser skit-trött, nästan drogad ut, på de flesta bilderna.
Gammal 2009-05-14, 17:12   #262
JSLK
Registered User

JSLKs avatar

Böjen gick finfint igår med en 2a på 175kg endast iförd bälte.
Dom tunga 1/2orna och utgångarna börjar ge resultat.
Det känns väldigt lätt att trycka lös och gå ut med vikter upp till 255kg.
Ökar sakta för att vänja mig vid 300kg före midsommar.
Målet är att prova böja 300kg i 3e lyftet på v-sm.
Gammal 2009-05-14, 17:21   #263
JSLK
Registered User

JSLKs avatar

Kul bildspel.
Jag håller med dig D att T såg djä... sliten ut på NM.
Ser fram emot serie 3 när ni åter är trinda som små grisar.

Efterlyser filmer på era lyft.
Gammal 2009-05-14, 20:47   #264
jmkdavid
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av JSLK Visa inlägg
Böjen gick finfint igår med en 2a på 175kg endast iförd bälte.
Dom tunga 1/2orna och utgångarna börjar ge resultat.
Det känns väldigt lätt att trycka lös och gå ut med vikter upp till 255kg.
Ökar sakta för att vänja mig vid 300kg före midsommar.
Målet är att prova böja 300kg i 3e lyftet på v-sm.
Synd att jag inte kunde vara med. Det är nästan så jag börjar längta lite efter dig
Den dag du ska prova på 300 ska vi filma från alla vinklar och när du klarar det så blir det fest på Preem!

Eftersom det bara blir väldigt sporadiskt om träningen (och från vissa håll skrivs det inget alls om träningen) så tar jag mig friheten att komma med en liten uppdatering om alla lyftare:

Chriminator:
Ja han har ju själv skrivit om sin träning så det behöver vi väll inte gå in på så mycket. Han har dock verkat lite orolig/ledsen/förvirrad för att jag och tummen knappt har tränat någon gång med honom sedan NM. Men var inte orolig.... nog ska vi träna ihop igen. det har bara varit lite mycket efter NM och tiderna har inte riktigt passat mig ialf. Måste erkänna att det varit lite skönt att köra efter sina egna tider och vara ensam. Ta en liten break. Men vi kommer att försöka pricka in lite fler tider med Teamet i framtiden.

Peter Andersson:
Bänkar på när han hinner. Och han gör det jävligt bra när han gör det. Se inlägget jag gjorde för några dagar sedan. Jobbar mycket och inte på hemmaplan så hinner kanske inte träna så mycket som han vill.

Tummen:
Tränar hårt och mycket. Kanske lite för ofta men han är ju som en kalv på grönbete nu när han "får" köra armar igen
Han har såvitt jag förstår inget exakt schema han följer men kör efter en tre-splitt och basen i alla pass är just basövningar men han kör även lite "disco". Egentligen så är det väll ingen riktig "disco" eftersom han kör tungt i allt. Har (tillfälligt ialf) gått tillbaka till vår gamla stil där allt körs i mycket högt tempo. Har inte kört med utrustning sedan norrlands. Pratar fortfarande om att gå ner lite till i vikt inför sommaren.

Ante:
Pratar fortfarande om comeback. Har gjort ett pass i vårt hemgym och jag hoppas han är på G nu!

Emilio: Oklart vilken status han har. Tränar väll med krille och gör det han blir tillsagd hoppas jag.

Hasse: Kör renodlad discoträning låter det som men jag är inte säker.

Magnum: Lyser med sin frånvaro. Tror han har flyttat men vet fan inte!

Patrik: Körde 2 pass och totalt typ 6-8 lyft med bänktröjan och försvann sedan.Gissar att han aldrig kommer att tävla.

Jag:
Tänkte vila en vecka efter NM men var tillbaka på gymmet redan måndagen efter tävlingen. Har skrivit ett eget schema. Har inte kört utrustning sedan NM men ska nog köra några lyft nästa vecka med utrustning om det går. Kör 4-split. Kör en ME-dag (max effort) och en DE-dag (dynamic effort) i böj och bänk. Mark tror jag bara jag kommer att köra varannan vecka nu ett tag (min rygg verkar inte palla att köra varje vecka). kanske ändrar det senare. Jag har inte kört mark sedan NM. Kommer att försöka blanda både utrustning och RAW. Men dom pass jag kör med utrustning kommer jag att försöka köra lite RAW också. Inga renodlade utrustningspass alltså. Håller mig mellan 2-6 reps i basövningarna och kör lite fler reps i de flesta komplementövningarna. Kör efter samma "tänk" som under vår "uppbyggnadsperiod". Alltså stegra vikten lite, lite för varje pass. Jobbar på ny teknik i böj. Funderar på ändringar i tekniken i mark.

Frågor på det?
Gammal 2009-05-14, 20:52   #265
jmkdavid
Registered User

FILMTAJM!

fast först en lite scatt: Skibi-di-bi-skatt_bibbili-bi-bi-skabba-da_skibalou

Tommy "The Rhino" Lindkvist
("the rhino" för att han har ett så stort, hårt och mäktigt "horn")

Gammal 2009-05-15, 10:48   #266
jmkdavid
Registered User

För att ingen av oss (läs tommy, för han kommer att förlora!) ska kunna backa ur så tänkte jag skriva ner vårat vad som som vi har.

Jag och Tummen har slagit vad om vem som först når en speciell målvikt i marklyft. Den som först kommer till vikten måste bjuda den andre på plankstek.

Lyftet skall göras RAW och vara tävlingsgodkänt (alltså inget strongman-gung tex). Bälte och magnesium får användas men alltså ingen dräkt.

Tummen ska komma till 250kg och jag ska nå 200kg.

Tummen har vid tillfällig sinnesförvirring även lovat följande:
- När han drar 250kg RAW i mark skall han göra det endast iförd en socka över penis och pung. Och med en strumpebandshållare på ena benet. (ett bälte får han ju också ha på sig).
- Jag får filma och lägga ut lyftet på internet om han lyckas.

Vi har diskuterat hur vi ska göra om 250kg-lyftet kommer på en tävling. Jag har pratat med Krille (som är dommare) men han trodde inte det skulle vara tillåtet att gå ut på flaket med endast en socka på "paketet". Men vi ska kolla upp det mer noggrant. Annars får jag väll tyvärr ge honom dispens att ha trikå på sig på tävling och sedan får han göra om lyftet på gymmet med bara en socka på hornet.
Gammal 2009-05-15, 11:54   #267
marst060
Registered User

marst060s avatar

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Ursprungligen postat av jmkdavid Visa inlägg
För att ingen av oss (läs tommy,

Tummen ska komma till 250kg och jag ska nå 200kg.

.
Vad ligger fröknarna på i dagsläget?
marst060 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-15, 12:44   #268
jmkdavid
Registered User

Citat:
Vad ligger fröknarna på i dagsläget?
Föreställ dig det absolut tyngsta du skulle kunna lyfta en bra dag... gångra det med 5 och du har mitt rekord... gångra det med 6 och du har tummens rekord

Sidonotering:

Det där med sockan och strumpebandshållaren har tummen lovat långt före det vi slog vad om planksteken. Det innebär alltså att hans 250kg-lyft kommer att ske iförd en socka oavsett hur det går med planksteksvadet!
Gammal 2009-05-15, 16:29   #269
JSLK
Registered User

JSLKs avatar

David som vanligt flink vid tangentbordet.

Tänkte köra tröja igår men var som vanligt ensam.
Funderade på vad jag skulle hitta på och provade en störtskön lösning.
Med hjälp av gula och röda gummiband och Gunilla som klosshållare (min nya träningskompis??) fick jag till ett kanonpass.
Fick verkligen jobba med sluttrycket.
Var upp på 150kg + gummiband och hög kloss
Påminde mycket om klossbänk med tröja.(rekomenderas)

Ev naken chocker får damerna syssla med i garaget.

Kör förmodligen mark imorgon lördag med tunga kronlyft som avslutning.
Kanske +300 för att stressa Astrid och dom andra flickorna.
Vi kanske ses vid 18,00 tiden??
Gammal 2009-05-15, 17:10   #270
jmkdavid
Registered User

Citat:
David som vanligt flink vid tangentbordet.

Tänkte köra tröja igår men var som vanligt ensam.
Funderade på vad jag skulle hitta på och provade en störtskön lösning.
Med hjälp av gula och röda gummiband och Gunilla som klosshållare (min nya träningskompis??) fick jag till ett kanonpass.
"Int e ja bitter..."
Du får visa den övningen någon gång. Spänner man fast passaren med gummibanden så dom inte tar sig någonstans eller hur fungerar det?

Citat:
Ev naken chocker får damerna syssla med i garaget.
Ja det är klart... bara vi får ihop nog med vikter. Vi får bara ihop 175 kg just nu.... resten är småvikter (2,5mm hål).

Citat:
Kör förmodligen mark imorgon lördag med tunga kronlyft som avslutning.
Kanske +300 för att stressa Astrid och dom andra flickorna.
Vi kanske ses vid 18,00 tiden??
Måste du köra så sent jämt? Det är lördag och kl 18 är vi ju fan inne på penetrationstid Jag kanske "måste" ner vid tolv imorrn och visa morsan lite nya övningar, kan du inte glida ner då? Mitt nästa pass blir rygg. Skulle egentligen kört det på tors men det blev inget.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:04.