Citat:
Ursprungligen postat av JSLK
Böjen gick finfint igår med en 2a på 175kg endast iförd bälte.
Dom tunga 1/2orna och utgångarna börjar ge resultat.
Det känns väldigt lätt att trycka lös och gå ut med vikter upp till 255kg.
Ökar sakta för att vänja mig vid 300kg före midsommar.
Målet är att prova böja 300kg i 3e lyftet på v-sm.
|
Synd att jag inte kunde vara med. Det är
nästan så jag börjar längta lite efter dig

Den dag du ska prova på 300 ska vi filma från alla vinklar och när du klarar det så blir det fest på Preem!

Eftersom det bara blir väldigt sporadiskt om träningen (och från vissa håll skrivs det inget alls om träningen) så tar jag mig friheten att komma med en liten uppdatering om alla lyftare:
Chriminator:
Ja han har ju själv skrivit om sin träning så det behöver vi väll inte gå in på så mycket. Han har dock verkat lite orolig/ledsen/förvirrad för att jag och tummen knappt har tränat någon gång med honom sedan NM. Men var inte orolig.... nog ska vi träna ihop igen. det har bara varit lite mycket efter NM och tiderna har inte riktigt passat mig ialf. Måste erkänna att det varit lite skönt att köra efter sina egna tider och vara ensam. Ta en liten break. Men vi kommer att försöka pricka in lite fler tider med Teamet i framtiden.
Peter Andersson:
Bänkar på när han hinner. Och han gör det jävligt bra när han gör det. Se inlägget jag gjorde för några dagar sedan. Jobbar mycket och inte på hemmaplan så hinner kanske inte träna så mycket som han vill.
Tummen:
Tränar hårt och mycket. Kanske lite för ofta men han är ju som en kalv på grönbete nu när han "får" köra armar igen

Han har såvitt jag förstår inget exakt schema han följer men kör efter en tre-splitt och basen i alla pass är just basövningar men han kör även lite "disco". Egentligen så är det väll ingen riktig "disco" eftersom han kör tungt i allt. Har (tillfälligt ialf) gått tillbaka till vår gamla stil där allt körs i mycket högt tempo. Har inte kört med utrustning sedan norrlands. Pratar fortfarande om att gå ner lite till i vikt inför sommaren.
Ante:
Pratar fortfarande om comeback. Har gjort ett pass i vårt hemgym och jag hoppas han är på G nu!
Emilio: Oklart vilken status han har. Tränar väll med krille och gör det han blir tillsagd hoppas jag.
Hasse: Kör renodlad discoträning låter det som men jag är inte säker.
Magnum: Lyser med sin frånvaro. Tror han har flyttat men vet fan inte!
Patrik: Körde 2 pass och totalt typ 6-8 lyft med bänktröjan och försvann sedan.Gissar att han aldrig kommer att tävla.
Jag:
Tänkte vila en vecka efter NM men var tillbaka på gymmet redan måndagen efter tävlingen. Har skrivit ett eget schema. Har inte kört utrustning sedan NM men ska nog köra några lyft nästa vecka med utrustning om det går. Kör 4-split. Kör en ME-dag (max effort) och en DE-dag (dynamic effort) i böj och bänk. Mark tror jag bara jag kommer att köra varannan vecka nu ett tag (min rygg verkar inte palla att köra varje vecka). kanske ändrar det senare. Jag har inte kört mark sedan NM. Kommer att försöka blanda både utrustning och RAW. Men dom pass jag kör med utrustning kommer jag att försöka köra lite RAW också. Inga renodlade utrustningspass alltså. Håller mig mellan 2-6 reps i basövningarna och kör lite fler reps i de flesta komplementövningarna. Kör efter samma "tänk" som under vår "uppbyggnadsperiod". Alltså stegra vikten lite, lite för varje pass. Jobbar på ny teknik i böj. Funderar på ändringar i tekniken i mark.
Frågor på det?