Marklyft har varit problematiskt för mig senaste tiden, har haft lite problem med ryggen och ibland känns det bara helt fel, det här var en sådan dag. Jag har kört tyngre/mer än detta 3 veckor i rad i mark och siktade på 4x230-240 det här passet men det visade sig vara totalt omöjligt av någon anledning.
Resten av passet var väl OK, men jag tappar inspirationen totalt när basövningen går dåligt och det gäller framför allt mark.
I helgen blev det 60 minuters promenad båda dagarna.
I kväll är det ben på schemat.
Hur lång är du? Mått på armarna?
Har kört marklyft på typ 220 eller 230 när du kört böj bredvid någon gång, kanske du inte minns iofs
Lycka till med tävlingssatsningen!
Hmm, har ett vagt minne av någon som körde så tungt... Det är ju inte så jättevanligt på sats. Säg hej nästa gång!
Kul att man ser stor ut! Det är så svårt att avgöra själv.
Jag är 181 cm, vägde 81 som minst... 81 kg i den formen är ju inte så jättelite egentligen. Jag har nog lite tur med hur muskelfästen sitter osv, speciellt på armarna, det i kombination med en låg fettprocent gör att man ser "stor" ut. Jag ser nog större ut i form än när jag väger 100 kg.
Armarna låg på 45 cm när jag vägde som minst.
Jag är 181 cm, vägde 81 som minst... 81 kg i den formen är ju inte så jättelite egentligen. Jag har nog lite tur med hur muskelfästen sitter osv, speciellt på armarna, det i kombination med en låg fettprocent gör att man ser "stor" ut. Jag ser nog större ut i form än när jag väger 100 kg.
Armarna låg på 45 cm när jag vägde som minst.
Du har rätt, 81 kg med så lågt kroppsfett är inte så lite..
Jag själv väger 105 nu på 178 cm tänkte försöka komma ner till samma vikt, men tvivlar på att jag skulle se i närheten av lika stor ut. Vi får väl se
45 i den formen är riktigt bra, har du någon koll på hur stora de var innan du började deffa?
Kolla gärna min journal och lämna ett avtryck
Hälsar nästa gång om jag vågar!
Senast redigerad av Botrik den 2010-10-25 klockan 18:37.
Inget oväntat direkt, 6 på 170 var tungt men gick, ökade 5 kg på andra setet men gjorde en rep mindre så det är väl +-0 ungefär. Har dock gått ner ca 1 kg sen förra passet så det får väl räknas som en ökning trots allt.
"Ökade" i alla andra övningar men det berodde mest på att jag inte riktigt var säker på var jag skulle börja förra veckan.
50 minuter promenad i morse.
45 i den formen är riktigt bra, har du någon koll på hur stora de var innan du började deffa?
Kolla gärna min journal och lämna ett avtryck
Hälsar nästa gång om jag vågar!
Armarna var nog runt 47 innan deffen, jag lägger inte på mig så mycket fett på armarna.
Du kommer garanterat se mer vältränad ut på runt 80 kg iaf. Men det beror ju på hur fet du är nu, har du egentligen 35 kg fett att bli av med så behöver du ju gå ner mer. De flesta blev rätt förvånade när jag sa att jag vägde 106 kg innan deffen, de tyckte inte att jag var fet - och ändå behövde jag gå ner 25 kg innan jag såg deffad ut.
Bänkpress
6x120 kg
7x112,5 kg
Snedbänk
4x110 kg
7x100 kg
7x92,5 kg
Stångcurl
6x75 kg
8x65 kg
Sittande triceps ext.
5x60 kg
6x50 kg
8x42,5 kg
Blev lite fel på snedbänken, hade för mig att jag körde första setet på 110 förra veckan, men så var det ju inte, det gick bättre än förra veckan ändå.
60 kg var för tungt i sittande triceps, börjar på 55 kg nästa vecka.
Här kommer en liten film på andra setet stångcurl!