Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-10-10, 15:15   #26866
Sandra81
Registered User

Sandra81s avatar

Reg.datum: Sep 2011
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Nja det håller jag nog inte med om. iaf inte för mig och i det här sammanhanget.

Hur snygg hon är och till och med att hon är kvinna är till största del rätt ointressant i internetdiskussioner när det kommer till hur det påverkar mitt beteende.

Jag ger oftast inte tjejer nåt extra pga det och/eller snygghet annars heller. Utseende är oftast rätt ointressant för mig, klart det finns fulare/snyggare men det är inte så avgörande som personlighet osv.
Ja så är det nog alldeles säkert.. japp!
Gammal 2012-10-10, 15:21   #26867
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Sandra81 Visa inlägg
Ja så är det nog alldeles säkert.. japp!
Du verkar skeptisk, vilket del gör dig skeptisk?
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2012-10-10, 15:23   #26868
Sandra81
Registered User

Sandra81s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Fishtank Visa inlägg
Haha nej.
Ibland orkar man lyssna på resonemang men är det något helt ointressant byter man ämne till något givande så man kan få lite koll på hur människans värderingar ligger.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Jag blir alltid misstänksam när killen man dejter helt plötsligt får ett jätteintresse över tex sånt jag vet eller tror att han tycker är astråkigt. tex hästar osv.
Gammal 2012-10-10, 15:26   #26869
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Ja det kan jag förstå mig på men det får man väl tolka från situation till situation? Har du upptäckt att det har ljugits om det ofta?

Jag skulle kunna tänka mig t.ex. kunna få upp ett intresse för hästar om jag introducerades till det. Jag tycker om djur så varför inte hästar förrutom att de är stora och läskiga
Gammal 2012-10-10, 15:40   #26870
Fishtank
Banned User

Reg.datum: Apr 2010
Citat:
Jag blir alltid misstänksam när killen man dejter helt plötsligt får ett jätteintresse över tex sånt jag vet eller tror att han tycker är astråkigt. tex hästar osv.
Fast hästar är jävligt coola när man lär sig lite och prövgalloperar men förstår vad du menar.

Fishtank är inte uppkopplad  
Gammal 2012-10-10, 15:50   #26871
Sandra81
Registered User

Sandra81s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Ja det kan jag förstå mig på men det får man väl tolka från situation till situation? Har du upptäckt att det har ljugits om det ofta?

Jag skulle kunna tänka mig t.ex. kunna få upp ett intresse för hästar om jag introducerades till det. Jag tycker om djur så varför inte hästar förrutom att de är stora och läskiga
Citat:
Ursprungligen postat av Fishtank Visa inlägg
Fast hästar är jävligt coola när man lär sig lite och prövgalloperar men förstår vad du menar.

Ja ni ser.. nu börjas det.
Gammal 2012-10-10, 15:53   #26872
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Fast varför skulle man inte kunna tycka om hästar?

Om någon man träffar/är kompis med är väldigt intresserad och kanske passionerad angående något så tar man sig gärna en titt på det. Om du lyckas finna det intressant så är det väl inte omöjligt att någon annan gör det?

Man kan halka in på de konstigaste saker genom vänner och helt plötsligt sitter man där och bygger modelljärnvägar eller stickar lyktstolpar
Gammal 2012-10-10, 16:32   #26873
Tolkia
Moralistmoderator

Tolkias avatar

Reg.datum: Aug 2003
Men alltså, skilj mellan att hyckla ett intresse man egentligen inte har för att verka "trevligare" och att intressera sig för något som ens partner/kompis gör. Jag fattar inte vad som är så konstigt med att visa intresse för något partnern/kompisen/ragget gör.
Tolkia är inte uppkopplad  
Gammal 2012-10-10, 16:59   #26874
Olegh
mjau

Oleghs avatar

Reg.datum: Feb 2009
Eller ett tredje alternativ där man utvecklar ett eget genuint intresse. Jag skulle aldrig söka mig till en ridklubb av egen maskin, men vem vet, att sitta upp på en hästrygg skulle kanske få ett litet frö att gro i huvudet. Konstigare saker har hänt.
Olegh är inte uppkopplad  
Gammal 2012-10-10, 18:36   #26875
Sandra81
Registered User

Sandra81s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Men alltså, skilj mellan att hyckla ett intresse man egentligen inte har för att verka "trevligare" och att intressera sig för något som ens partner/kompis gör. Jag fattar inte vad som är så konstigt med att visa intresse för något partnern/kompisen/ragget gör.
Jag menar att hade samma tjej inte varit intressant för killen så hade han tyckt det var de tråkigaste som finns att prata om (om han nu inte själv är insatt i ämnet såklart). Ju mer intresserad han är av tjejen ju mer intresserad kommer han bli av hennes intresse. även om det skulle vara frimärkssamlare. Ju mer inställsam han är ju mer misstänksam blir man

Senast redigerad av Sandra81 den 2012-10-10 klockan 18:37.
Sandra81 är inte uppkopplad  
Gammal 2012-10-10, 19:20   #26876
Fishtank
Banned User

Citat:
Ja ni ser.. nu börjas det.
Smickra inte dig själv nu.
Vi äger ett par hästar så är redan insatt och kan det och därav är det inte konstigt att fler killar kan tycka det är ok om man får testa på.

Som tolkia säger så kan man visa intresse för att man är intresserad av tjejen/killen utan andra baktankar att lära sig mer om tjejen/killen.
Du verkar se det som något negativt att man kan visa öppenhet om man blir introducerad till något.
Det är väl tvärtom något positivt att personen bryr sig om ens intressen.

Gammal 2012-10-10, 19:37   #26877
Snobbe
Registered User

Reg.datum: Sep 2008
Citat:
Jag menar att hade samma tjej inte varit intressant för killen så hade han tyckt det var de tråkigaste som finns att prata om (om han nu inte själv är insatt i ämnet såklart). Ju mer intresserad han är av tjejen ju mer intresserad kommer han bli av hennes intresse. även om det skulle vara frimärkssamlare. Ju mer inställsam han är ju mer misstänksam blir man
Fast träffar man en intressant person (kille eller tjej), som är passionerad för ett intresse så tycker iaf jag att vad som helst kan vara intressant att lyssna på. Finns inget coolare än personer som gör något som dom älskar, alltid coolt att lyssna på.
Snobbe är inte uppkopplad  
Gammal 2012-10-10, 19:42   #26878
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Med Snobbe här.
Gammal 2012-10-10, 19:42   #26879
Halice
Borde bära skinnrock

Halices avatar

Reg.datum: Jan 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Snobbe Visa inlägg
Fast träffar man en intressant person (kille eller tjej), som är passionerad för ett intresse så tycker iaf jag att vad som helst kan vara intressant att lyssna på. Finns inget coolare än personer som gör något som dom älskar, alltid coolt att lyssna på.

+1

Det är alltid intressant att lyssna på en person, som kan mer om ett ämne som man själv inte kan nånting om.
Men det kanske bara jag som tycker om att veta och förstå saker ?
Gammal 2012-10-10, 19:45   #26880
Fishtank
Banned User

Nej det är alltid kul att lära sig något nytt och se energin i folk om det är något de brinner för.

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:39.