Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-09-16, 17:18   #26566
Donner
In Sweden we call it a kick

Donners avatar

Reg.datum: Aug 2006
Nu är det väl snarare du som tolkar det i svart och vitt? Varför inte hitta din egen lösning om tipsen du får här är så värdelösa?
Donner är inte uppkopplad  
Gammal 2012-09-16, 17:19   #26567
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Vad tolkar jag svart eller vitt?
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2012-09-16, 18:14   #26568
skaparn
Registered User

skaparns avatar

Reg.datum: Dec 2003
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg

Som ett exempel så kan jag ge en interaktion med en kille och tjej. Han skulle träffa henne för att hon skulle hjälpa honom med skolgrejer. Efter träffen så pratade jag med båda och hon sa att "han var så tacksam för hjälpen och att han hade lärt sig så mycket" osv och hon har lite småkär i hans charmiga beteende och kände sig nöjd och värd pga hans kommentarer. När jag sedan pratade med honom så sa han kort och gott "hon hade ingen aning vad hon pratade om och det var i stort sett bortkastad tid".

I en sådan situation hade jag aldrig fejkat och sagt att jag hade lärt mig jättemycket och var jättenöjd med allt utan jag hade nog bara varit tyst och neutral. Dock hade "han fått tjejen" om vi nu ska dra slutsatser från situationen. Förstår du bättre då?
Så, någon försöker hjälpa dig och bara för att den personen inte levde upp till kunskapsnivån du förväntat dig så är du "tyst och neutral"? Förlåt mig min uppriktighet, men herregud vad otrevligt.

Jag säger inte att du ska ljuga och säga till henne att du lärt dig exakt hur man ska få lönsamhet i botniabanan, men jag är nog mer inne på Yes spår än någon annans. Du ska vara dig själv, men du behöver jobba lite med detta Dig Själv. Det är med stor sannolikhet lättare att få vänner och tjejer om man är en positiv människa.
Gammal 2012-09-16, 18:27   #26569
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Nej det var inte riktigt så.

Jag hade kunnat tacka för tiden osv men jag hade inte boostat just lärandedelen för det hade varit falskt
Gammal 2012-09-16, 18:35   #26570
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Reg.datum: Oct 2008
Citat:
Nej det var inte riktigt så.

Jag hade kunnat tacka för tiden osv men jag hade inte boostat just lärandedelen för det hade varit falskt
Hur vet du att hon ljög? Hon kanske uppskattade själva tiden hon fick mer än det hon lärde sig? Gesten är mer värd än vad som faktiskt överfördes.
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad  
Gammal 2012-09-16, 18:37   #26571
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Nej det var han som träffade henne för att lära sig om ämnet då han skulle skriva avhandling om det.

Han sade till henne att han hade lärt sig jättemycket och att hon var väldigt kunnig vilket hon uppskattade väldigt mycket då hon uppskattar komplimanger speciellt på intellekt. Sedan säger han till mig att hon inte hade en aning om vad hon pratade om och att det var bortkastad tid läromässigt.
Gammal 2012-09-16, 18:41   #26572
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Reg.datum: Oct 2008
Citat:
Nej det var han som träffade henne för att lära sig om ämnet då han skulle skriva avhandling om det.

Han sade till henne att han hade lärt sig jättemycket och att hon var väldigt kunnig vilket hon uppskattade väldigt mycket då hon uppskattar komplimanger speciellt på intellekt. Sedan säger han till mig att hon inte hade en aning om vad hon pratade om och att det var bortkastad tid läromässigt.
Jasså. Öh. Nä, det låter rätt onödigt. Hade jag inte sagt. Han ville ju faktiskt lära sig något, inte ragga på henne. (Eller?)
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad  
Gammal 2012-09-16, 18:45   #26573
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Mmmjo det var väl huvudtanken men hade han sagt sanningen alternativt varit mindre positiv så hade han inte haft chansen om han ville och även antagligen svårare att få ut andra liknande saker i framtiden.

Raggning eller inte så blev hon ju väldigt mycket mer positivt inställt till honom. Han förlorade ju inget på det heller förrutom moraliskt.
Gammal 2012-09-16, 19:28   #26574
Yes
Banned User

Yess avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Så om man har sagt någonting en gång som inte är 100% sant så kan man lika gärna lägga ner för det kommer kräva underhåll? Plz, det är inte så svart eller vitt.

Och det ska inte bara skapas friktion, det "måste" (om man generaliserar) ju även finnas de positiva sakerna.
Klart man kan komma undan med lögner, men du förstår väl att det inte är en praktisk väg att gå genom livet? Att lögner skapar problem?

Ja, det måste såklart finnas positiva saker. Så... då slår man fasta på det man tycker är positivt, kommunicerar det till andra, och de som delar ens värderingar kommer dras till en. Bland dessa personer finns förhoppningsvis tjejer, som man sen kan stryka lite mothårs, flirta med och ha roligt.
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2012-09-16, 19:29   #26575
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Klart man kan komma undan med lögner, men du förstår väl att det inte är en praktisk väg att gå genom livet? Att lögner skapar problem?

Ja, det måste såklart finnas positiva saker. Så... då slår man fasta på det man tycker är positivt, kommunicerar det till andra, och de som delar ens värderingar kommer dras till en. Bland dessa personer finns förhoppningsvis tjejer, som man sen kan stryka lite mothårs, flirta med och ha roligt.
Nej och jag föreslår inte att man ska använda det konstant heller men i vissa situationer kan rätt kommentar ta dig väldigt långt eller sänka dig helt.
Gammal 2012-09-16, 19:35   #26576
Yes
Banned User

Yess avatar

Citat:
Mmmjo det var väl huvudtanken men hade han sagt sanningen alternativt varit mindre positiv så hade han inte haft chansen om han ville och även antagligen svårare att få ut andra liknande saker i framtiden.

Raggning eller inte så blev hon ju väldigt mycket mer positivt inställt till honom. Han förlorade ju inget på det heller förrutom moraliskt.
Det här ju ett resonemang ur en väldigt svag position. Varför ska du stryka tjejen medhårs bara för att göra henne glad? Så att hon kanske ska gilla dig lite mer? Är du inte värd att gilla trots att du inte blåser solljus i hennes stjärt?

Kanske är det hon som borde visa för dig att hon är värd att lägga tid och energi på? Ett bra test på någons karaktär är ju t.ex. hur de hanterar sanningen. Om du påpekar för henne att hon är ute och cyklar, utan att vara en drygf***a, borde hon ju faktiskt inte tycka mindre om dig för det. Föredrar hon folk som viskar små söta lögner i hennes öra är det en mycket god anledning att hålla sig långt borta från henne.
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2012-09-16, 19:36   #26577
Yes
Banned User

Yess avatar

Citat:
Nej och jag föreslår inte att man ska använda det konstant heller men i vissa situationer kan rätt kommentar ta dig väldigt långt eller sänka dig helt.
Jag kan inte komma på ett enda exempel på det. Kan du?
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2012-09-16, 19:46   #26578
C.E.J.
Korsordet

C.E.J.s avatar

Reg.datum: Oct 2007
Citat:
Är du nervös inför att prata med tjejer? Varför inte vara öppen med det isåfall? osv
Det är trevligt om du har fått bra respons om/när du sagt dylikt, tyvärr är ofta(st) responsen ett dömande "eh, ok?"
Gammal 2012-09-16, 20:06   #26579
Yes
Banned User

Yess avatar

Citat:
Ursprungligen postat av C.E.J. Visa inlägg
Det är trevligt om du har fått bra respons om/när du sagt dylikt, tyvärr är ofta(st) responsen ett dömande "eh, ok?"
Vissa tjejer har tyvärr noll förståelse, men jag lovar att det finns tjejer som också reagerar positivt. Det spelar dock inte så stor roll. Skit i det bara och ta aldrig åt dig. Försök snacka på och försök göra situationen så rolig som möjligt för dig själv.

Jag tror personligen jag får positiv respons därför att jag helt enkelt inte skäms ett dugg för att jag råkar vara nervös. Inte heller skäms jag om jag plötsligt tappar talförmågan eller råkar göra bort mig. Okej, kanske att jag blir lite röd om kinderna, men... jag kan skratta åt det.

Och det i sin tur har att göra med att jag lärt mig älska upplevelsen av att vara Yes. Det har inte med mitt sjukt stora ego att göra, utan att jag lärt mig vara mer passionerad och bara njuta.

Jag kommer exempelvis ihåg en tjej som puffade på mig lite vid baren när jag var ute. Såg henne bara lite ur ögonvrån och tyckte att hon såg gemytlig ut. Så, jag vänder på henne, presenterar mig och... hakan gick rakt ner i golvet. Försökte rädda det men det var kört. Hon började snacka med bartendern och de skrattade nog åt mig.

Förr i tiden hade jag tyckte det var skitjobbigt. Fan så klumpig och awkward man ska vara liksom. Buhuu 'n stuff. Nu skrattar jag bara åt det. Sån skit händer liksom.

Och den där awkward-stilen har inte skrämt iväg tjejen jag träffar nu. Senast satt jag nog och stirrade ut henne vid några tillfällen; "Shit, jag älskar när du fixar med håret. Så jävla vackert. Kan inte sluta stirra!". Säkert jättekonstigt, men vem bryr sig... jag gillart ändå.
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2012-09-16, 21:13   #26580
Tolkia
Moralistmoderator

Tolkias avatar

Reg.datum: Aug 2003
Citat:
Om killen du beskriver fortsätter på den inslagna linjen kommer han bli friendzoenad.
Min gissning är att om killen som beskrivs fortsätter på den inslagna linjen (ljuga och sedan prata skit bakom ryggen) kommer han att hamna i persona-non-grata-zonen. Det brukar inte vara så många som vill ha "friends" som beter sig på det viset. Inte arbetskamrater heller, för den delen. Och är det något som tenderar att läcka så är det skitprat.

I övrigt håller jag med skaparn; ber man någon om hjälp och personen slösar tid och engagemang på en är det lämpligt att tacka för besväret, oavsett om man i slutänden tycker att det var värt det eller inte. Det är inte lärdomen man tackar för, utan för att personen lade ned tid på en.
Tolkia är inte uppkopplad  

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:10.