Citat:
Ursprungligen postat av C.E.J.
Det är trevligt om du har fått bra respons om/när du sagt dylikt, tyvärr är ofta(st) responsen ett dömande "eh, ok?"
|
Vissa tjejer har tyvärr noll förståelse, men jag lovar att det finns tjejer som också reagerar positivt. Det spelar dock inte så stor roll. Skit i det bara och ta aldrig åt dig. Försök snacka på och försök göra situationen så rolig som möjligt för dig själv.
Jag tror personligen jag får positiv respons därför att jag helt enkelt inte skäms ett dugg för att jag råkar vara nervös. Inte heller skäms jag om jag plötsligt tappar talförmågan eller råkar göra bort mig. Okej, kanske att jag blir lite röd om kinderna, men... jag kan skratta åt det.
Och det i sin tur har att göra med att jag lärt mig älska upplevelsen av att vara Yes. Det har inte med mitt sjukt stora ego att göra, utan att jag lärt mig vara mer passionerad och bara njuta.
Jag kommer exempelvis ihåg en tjej som puffade på mig lite vid baren när jag var ute. Såg henne bara lite ur ögonvrån och tyckte att hon såg gemytlig ut. Så, jag vänder på henne, presenterar mig och... hakan gick rakt ner i golvet. Försökte rädda det men det var kört. Hon började snacka med bartendern och de skrattade nog åt mig.
Förr i tiden hade jag tyckte det var skitjobbigt. Fan så klumpig och awkward man ska vara liksom. Buhuu 'n stuff. Nu skrattar jag bara åt det. Sån skit händer liksom.
Och den där awkward-stilen har inte skrämt iväg tjejen jag träffar nu. Senast satt jag nog och stirrade ut henne vid några tillfällen; "Shit, jag älskar när du fixar med håret. Så jävla vackert. Kan inte sluta stirra!". Säkert jättekonstigt, men vem bryr sig... jag gillart ändå.