Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-09-09, 14:25   #26356
Cilia
Kolos egen surtant

Cilias avatar

Reg.datum: Sep 2003
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Vill de veta varför de "ska" (det "ska" de inte) eller varför det är så?
det var mer en allmän fråga jag kastade ur mig. Senaste sidorna på tråden har handlat om huruvida män bjuder tjejer eller inte eller att tjejer förväntas bli bjudna.
Gammal 2012-09-09, 14:32   #26357
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Vissa män gör det i hopp om att skapa välvilja och intresse och vissa kvinnor tar chansen att bli bjudna.

Sen är det nog även en del killar som gör det som i en del av en "upptrappning" (de tror att de måste göra det för att alla andra gör det) och en del kvinnor som gillar den symbolik det ger i att någon tycker att de är värda att bjuda.

Sen finns det givetvis folk av båda könen som bjuder utan baktanke och kvinnor som inte uppskattar att bli bjudna.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2012-09-09, 14:42   #26358
emcalu
Registered User

Reg.datum: Jan 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Cilia Visa inlägg
det var mer en allmän fråga jag kastade ur mig. Senaste sidorna på tråden har handlat om huruvida män bjuder tjejer eller inte eller att tjejer förväntas bli bjudna.
Nej, det handlar om tjejer som går fram till killar och frågar om inte de kan få bli bjudna. Att tacka ja som tjej om du blir bjuden av en kille (eller vice versa) var således inte ämnet.
emcalu är inte uppkopplad  
Gammal 2012-09-09, 14:47   #26359
Chaan
Banned User

Chaans avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Chaan Visa inlägg
Är det någon som haft partner-på-prov?

*Klipper bort en hel A4
Tror ni inte internet ger en ny typ av relation? Ligga är ju kul att skryta med för sina kompisar i soffan men på internet blir det väl meningslöst om det inte är "ligga med någon person som också syns på internet". Ett exempel är att det blir ett kul drama även om ingen är känd utanför internet.

Såhär. Dom flesta vill inte ligga. Det är för mycket som inte stämmer. 90% däremot vill göra allt annat, tills man hittar den rätte. Alltså gå på bio, hålla handen, sedan sover man ändå hemma? Det är ungefär det jag menar med partner-på-prov.

Zyzz behöver egentligen inte ha legat med en enda tjej för att kunna göra den här videon. Och inte en enda kille heller
Chaan är inte uppkopplad  
Gammal 2012-09-09, 15:09   #26360
Yes
Banned User

Yess avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Om det handlar om bjudande i allmänhet så gör jag det helt enkelt för att visa uppskattning. Lägger hon ner tid, pengar och energi på att göra sig fin inför en träff med mig så visar jag gärna min uppskattning genom att bjuda. Har hon synpunkter på det får hon gärna bjuda mig nästa gång. Jag vill dock inte vara någon snålis som inte kan kosta på mig en enkel gest.
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2012-09-09, 15:19   #26361
TREX
Banned User

Reg.datum: Dec 2011
Citat:
Fast det var ju ditt svar på varför just män ska bjuda. Vet inte hur jag annars ska tolka det svaret?
Vad tror du om att vi män tycker att ni kvinnor är vackrare än vad ni kvinnor tycker att vi män är?

Låter det helt tokigt?

Att det så att säga är starkare mellan man -> kvinna än kvinna -> man?

When a man loves a woman (Låt som handlar om just hur kraftfull och stark kärleken till en kvinna kan vara för en man) och så vidare.

Med andra ord kanske man kan säga att vi män tycker om att skämma bort MER än andra?

Senast redigerad av TREX den 2012-09-09 klockan 15:22.
TREX är inte uppkopplad  
Gammal 2012-09-09, 15:34   #26362
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Reg.datum: Oct 2008
Citat:
Ursprungligen postat av TREX Visa inlägg
Vad tror du om att vi män tycker att ni kvinnor är vackrare än vad ni kvinnor tycker att vi män är?

Låter det helt tokigt?

Att det så att säga är starkare mellan man -> kvinna än kvinna -> man?
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...5&postcount=96
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad  
Gammal 2012-09-09, 17:58   #26363
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Ursprungligen postat av tjing Visa inlägg
Då antar jag att man är kort, ful, och/eller luktar illa.
Eller har krav på vad man vill ha.

Har man det så minskar utbudet av krogragg drastiskt. Är det bara random träskpadda så fine, då är det lättraggat på krogen.

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2012-09-09, 18:05   #26364
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

För att bryta diverse psykoanalyser o annat i denna tråd, så tänkte jag dela med mig av vad jag personligen tycker är en PERFEKT date eller krydda till en befintlig relation;

- Utflykt!

Smultronstället jag var på igår besökte jag faktiskt ensam för 6-7 år sedan då jag hörde en kollega på mitt fd jobb tala gott om stället. Jag har behållt stället i bakhuvudet som något "bra". Igår hamnade jag där igen, dock med sällskap. Det finns flera ställen som detta - och alla människor gillar så klart inte sådant - men för mig är sådant här magiskt. Deluxe.

Gilleleje i det här fallet är ett litet samhälle, från början by, som ligger 20-25 min bilväg från Helsingör om man tar färjan över. Lite längre resa från Köpenhamn om man åker över från Malmö. Det ligger på norrsidan av den första danska ön (vars namn jag glömt sedan geografin i skolan), men det härliga är att man kan få både morgonsol och kvällssol om man övernattar i och med att det är en nordlig udde med rätt mycket hav omkring.

Mat osv är mest fokus på fisk då det är just en fiskeby, men igår blev det krubb på Gilleleje Havn och Krostuen, den lite enklare krogen. Beställde en 200g Barskeste Bar Burger med bacon o annat och jävlar i gatan vilken burgare! Grymt mycket mat och ruskigt gott... vem fan behöver bräserad ryggbiff i kantarellsås när det finns så goa burgare?!

Riktigt små mysiga gränder, massor av blomster, det var riktigt varmt o skönt där och en fantastisk solnedgång över havet. Asså man behöver inte åka till Maldiverna för en tjugotusenkronorssemester för att uppnå en magisk miljö, detta finns omkring oss.. jag vill bara slå ett slag för kusterna, Mangemani du har ju hela Alnön o Höga kusten samt Hornslandet! Ni på östkusten har massa gott och inte minst Gotland som är Sveriges Hawaii!... å på västkusten, så hela vägen från Strömstad och söderut är ju galet gott! Massa goa ställen runt Tanum mm. Skåningarna skulle jag säga Danmark eller det där Kakstället längst söderut vad det nu heter... Blekinge, där har vi redan en fantastisk skärgård med Aspö mm. Man kan såklart ta en insjö också, men havet är ändå alltid havet...

Journalen
Gammal 2012-09-09, 18:07   #26365
Angel
Ge mig nått fint nu!

Reg.datum: Feb 2004
Och hur gick det med flickan, höll hon måttet?
Angel är inte uppkopplad  
Gammal 2012-09-09, 18:10   #26366
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Och hur gick det med flickan, höll hon måttet?
Hon klarade den kvällens prövning iaf, ja. Annars vet jag ännu inte. Vi har snart dateat i en månad, får se vad som händer. Vi har trevligt, umgås, börjar lite smått hitta olikheter (grace period is over), testar på det. Har ingen panik med att gå in i "relationship mode", får se hur det går. Datear heller i 2-3 mån och tar det lite lugnt än att rusa in i något.

Journalen
Gammal 2012-09-09, 18:12   #26367
Spartansk
Banned User

Reg.datum: Mar 2011
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Eller har krav på vad man vill ha.

Har man det så minskar utbudet av krogragg drastiskt. Är det bara random träskpadda så fine, då är det lättraggat på krogen.
Ja, det såklart. Jag tar för givet att killar som klagar över att "jag får inga tjejer" menar "jag får inga attraktiva tjejer".
Spartansk är inte uppkopplad  
Gammal 2012-09-09, 18:16   #26368
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Spartansk Visa inlägg
Ja, det såklart. Jag tar för givet att killar som klagar över att "jag får inga tjejer" menar "jag får inga attraktiva tjejer".
Det går att få ytligt attraktiva tjejer med lätthet, men har man det minsta krav på var som förrsigår innanför pannbenet så blir det genast lite svårare.

Gillar den där tjejen på någon av datingprogrammen nu som har strippstång hemma, vill ha en svart man som har blingbling o flashar med sina pengar... helt underbart

Journalen
Gammal 2012-09-09, 18:37   #26369
Angel
Ge mig nått fint nu!

Reg.datum: Feb 2004
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Hon klarade den kvällens prövning iaf, ja. Annars vet jag ännu inte. Vi har snart dateat i en månad, får se vad som händer. Vi har trevligt, umgås, börjar lite smått hitta olikheter (grace period is over), testar på det. Har ingen panik med att gå in i "relationship mode", får se hur det går. Datear heller i 2-3 mån och tar det lite lugnt än att rusa in i något.
Olikheter behöver man. En månad är längre än vad de flesta kommit hos dig.
Angel är inte uppkopplad  
Gammal 2012-09-09, 18:45   #26370
Doctor Snuggles
Pink belt

Doctor Snuggless avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Spartansk Visa inlägg
Jag tar för givet att killar som har legat mycket har mestadels legat med fula tjejer.

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:56.