För att bryta diverse psykoanalyser o annat i denna tråd, så tänkte jag dela med mig av vad jag personligen tycker är en PERFEKT date eller krydda till en befintlig relation;
- Utflykt!
Smultronstället jag var på igår besökte jag faktiskt ensam för 6-7 år sedan då jag hörde en kollega på mitt fd jobb tala gott om stället. Jag har behållt stället i bakhuvudet som något "bra". Igår hamnade jag där igen, dock med sällskap. Det finns flera ställen som detta - och alla människor gillar så klart inte sådant - men för mig är sådant här magiskt. Deluxe.
Gilleleje i det här fallet är ett litet samhälle, från början by, som ligger 20-25 min bilväg från Helsingör om man tar färjan över. Lite längre resa från Köpenhamn om man åker över från Malmö. Det ligger på norrsidan av den första danska ön (vars namn jag glömt sedan geografin i skolan), men det härliga är att man kan få både morgonsol och kvällssol om man övernattar i och med att det är en nordlig udde med rätt mycket hav omkring.
Mat osv är mest fokus på fisk då det är just en fiskeby, men igår blev det krubb på Gilleleje Havn och Krostuen, den lite enklare krogen. Beställde en 200g Barskeste Bar Burger med bacon o annat och jävlar i gatan vilken burgare! Grymt mycket mat och ruskigt gott... vem fan behöver bräserad ryggbiff i kantarellsås när det finns så goa burgare?!
Riktigt små mysiga gränder, massor av blomster, det var riktigt varmt o skönt där och en fantastisk solnedgång över havet. Asså man behöver inte åka till Maldiverna för en tjugotusenkronorssemester för att uppnå en magisk miljö, detta finns omkring oss.. jag vill bara slå ett slag för kusterna, Mangemani du har ju hela Alnön o Höga kusten samt Hornslandet! Ni på östkusten har massa gott och inte minst Gotland som är Sveriges Hawaii!... å på västkusten, så hela vägen från Strömstad och söderut är ju galet gott! Massa goa ställen runt Tanum mm. Skåningarna skulle jag säga Danmark eller det där Kakstället längst söderut vad det nu heter... Blekinge, där har vi redan en fantastisk skärgård med Aspö mm. Man kan såklart ta en insjö också, men havet är ändå alltid havet...