Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-09-08, 17:30   #26311
Yes
Banned User

Yess avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av cero Visa inlägg
Fast om man inte märker det, så måste man ju fråga. Och det känns lite pinsamt på något sätt: "Är du ute efter något seriöst? För om du är det, så måste jag säga att jag bara vill ha sex" från ingenstans. Är väl lite för svensk av mig.
"Vad letar du efter för slags relation?" är en helt normal fråga. När hon svarat på den kan du inflika vart du själv står.

Citat:
Vad ska du med pluspoäng till om du sitter ensam hemma med händerna i brallorna?

Nä men, du har rätt.
Ja, förr eller senare stöter man på henne igen och då är det bra att vara den där sköna snubben hon kan rekomendera för sina vänner.

Citat:
Att man bara vill ha sex är ju givetvis något man kommer på EFTER att man har lärt känna personen. Man tycker om att umgås med personen, och tycker att han/hon är attraktiv, men det fattas något. Pengar skulle jag aldrig använda för att ha sex, men motsvarande mängd energi får du ju använda på krogen för att släpa hem någon i alla fall. Sen är det ju skillnad på sex och sex. Kanske hittar man något hos någon person som man attraheras speciellt mycket av, och det är inte säkert att man gör när man småchattar med någon i ett rumt fyllt med alldeles för hög och dålig rockmusik.
Okej, går man in med seriösa intentioner och det visar sig inte funka är det lättare förstå. Då är det också verkligen läge att lyfta fram frågan. Ett bra sätt att undvika problem är att meddela då och då vart man står.

Jag brukar säga att jag är öppen för en seriös relation men att jag vill ta en sak i taget och se vart det leder. Vill se om vi kan ha roligt och njuta av tillvaron, och vart det isåfall utvecklas. Sen efter resans gång är man öppen med vad man tycker och tänker.
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2012-09-08, 17:45   #26312
mini
Svensk mästarinna 2011.

minis avatar

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
happ så när man fick gåvor och hjälp så fick den andra delen "skylla sig själv" men i detta fall finns det ett ansvar?
Vem pratar du med nu?
Gammal 2012-09-08, 18:35   #26313
Macroman
Registered User

Reg.datum: Jul 2011
Citat:
Ursprungligen postat av cero Visa inlägg
Om ni inleder en relation med någon där ni i princip endast är ute efter sex, tycker ni då att ni har ansvaret att "klargöra" detta, eller är det den andra personens ansvar att säga till om hon/han vill ha något seriöst?

Är ju inte alltid man börjar prata om känslor direkt, och då kan det ju bli så att den ena personen försöker lära känna den andra som bara träffas för sex och småsnack.

Och nu pratar jag inte om första eller andra träffen, utan när man har setts ett tag.
Mannens jobb är att förföra/attrahera kvinnan sedan är det kvinnans jobb utveckla det vidare från bara ett ligg till en eventuell relation.
Macroman är inte uppkopplad  
Gammal 2012-09-08, 18:40   #26314
Kafka
Registered User

Reg.datum: Oct 2011
När är man i ett förhållande? Måste det vara uttalat? Vad är din (frågan ställd till alla) syn på detta?
Kafka är inte uppkopplad  
Gammal 2012-09-08, 19:25   #26315
Yes
Banned User

Yess avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Macroman Visa inlägg
Mannens jobb är att förföra/attrahera kvinnan sedan är det kvinnans jobb utveckla det vidare från bara ett ligg till en eventuell relation.
Därför att...?
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2012-09-08, 19:41   #26316
Onigiri
Registered User

Onigiris avatar

Reg.datum: Aug 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Kafka Visa inlägg
När är man i ett förhållande? Måste det vara uttalat? Vad är din (frågan ställd till alla) syn på detta?
Fråga det bara Krångla inte till det. Anser du är ni är ett par efter X tids dejtande och allt vad det innebär så ska det inte göra ont i varenda cell att fråga en sån sak.
Gammal 2012-09-08, 19:51   #26317
cero
Registered User

ceros avatar

Reg.datum: Mar 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Macroman Visa inlägg
På vilken sida i bibeln står detta?
cero är inte uppkopplad  
Gammal 2012-09-08, 19:55   #26318
cero
Registered User

ceros avatar

Reg.datum: Mar 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Kafka Visa inlägg
Det märks väl tillslut. Umgås mycket, är nära varandra, börjar se till att partnern tar del av sitt liv genom vänner, familj, intressen osv, har sex, mm. Har man kommit så långt har man också antagligen pratat om att vara ett par officiellt.
cero är inte uppkopplad  
Gammal 2012-09-08, 20:48   #26319
notomorrow
Registered User

Reg.datum: Jul 2012
Jag tycker det är intressant att läsa era kommentarer. Definitionen på tjock är luddig. Jag tycker jag är tjock, har i princip 6 pack, väldefinierade armar... Men anledningen till detta är för jag inte är så tajt som jag vill vara just. Och jag bryr mig faktiskt inte vad folk säger, att jag inte behöver träna "mer".
notomorrow är inte uppkopplad  
Gammal 2012-09-09, 00:37   #26320
Spartansk
Banned User

Reg.datum: Mar 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
För övrigt förstår jag inte riktigt varför man skulle dejta om man bara är ute efter sex. Då kan man ju lika gärna dra hem någon man just träffat på krogen. Jag skulle då inte lägga en massa pengar och energi på att träffa någon bara för sex.
För att det är svårt att få ragg på krogen.
Spartansk är inte uppkopplad  
Gammal 2012-09-09, 00:57   #26321
TREX
Banned User

Reg.datum: Dec 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Spartansk Visa inlägg
Plus det faktum att alla tjejer vet att många killar bara är ute efter att doppa på krogen och då måste man som stark kvinna "stå på sig" och vara så duktig och inte alls ta med någon hem för då är man en hemsk "slampa" alternativt prostituerad.

Gäller ju givetvis inte om man går ner några nivåer på utseendeskalan och sätter på sig de mest tjockbottnande ölglasögonen.

Sen tycker jag att förvånande många tjejer ute på krogen nu för tiden verkar till synes helt nyktra, är det bara här i mitt område eller märker nån annan av det?

Senast redigerad av TREX den 2012-09-09 klockan 00:59.
TREX är inte uppkopplad  
Gammal 2012-09-09, 09:11   #26322
Onigiri
Registered User

Onigiris avatar

Reg.datum: Aug 2008
Citat:
Ursprungligen postat av TREX Visa inlägg
Sen tycker jag att förvånande många tjejer ute på krogen nu för tiden verkar till synes helt nyktra, är det bara här i mitt område eller märker nån annan av det?
Här på vischan har trenden snarare vänt, tycker tjejerna alltid blir dräggfulla bönder som tycker jag är bögig som gärna nöjer mig med en flaska vitt/halv kvarting på sin höjd. Här liggs det runt mycket. Har en polare som ligger tills han får skavsår, på skavsåren, som gärna skvallrar och ibland är stolt över sina bravader. Du får åka hit och hävda din manlighet du med TREX
Gammal 2012-09-09, 10:03   #26323
Medusa
DC disciple

Medusas avatar

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Spartansk Visa inlägg
det är ju knappast ett faktum, du får ju vara tydlig och säga att du upplever det som svårt för just dig, jag har inga somhelst problem med det ,tvärtom.
"Fuck you skinny-ass little sissy-boys. I'm huge and brutally strong. I love it, chicks love it, other guys love it. I could effortlessly kill you with one punch.." - Sammich "It's almost like there's more to life than covering yourself in Pam and turpentine and parading in your underwear, isn't there?" - Sammich
Medusa är inte uppkopplad  
Gammal 2012-09-09, 10:06   #26324
Spartansk
Banned User

Reg.datum: Mar 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Medusa Visa inlägg
det är ju knappast ett faktum, du får ju vara tydlig och säga att du upplever det som svårt för just dig, jag har inga somhelst problem med det ,tvärtom.
Okej, men det är väl ändå lättare för alla att få sex med någon som man träffar regelbundet för sex?
Spartansk är inte uppkopplad  
Gammal 2012-09-09, 10:07   #26325
tjing
Banned User

Reg.datum: Jun 2012
Det är väl rätt lätt att få ragg på krogen. Problemet är väl att man sällan orkar lägga ner energi på det nu för tiden.
tjing är inte uppkopplad  

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:32.