2007-04-08, 12:52
|
|
|
Blibloblooobli
Reg.datum: Apr 2002
|
Handslägga och en bit regel. Håll regeln på fälgen och banka. Inte att rekomendera på alufälgar kanske, men det brukar funka.
Edit: * På insidan av fälgen då va.
|
|
|
|
2007-04-08, 12:56
|
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
Ah, sedär, vilka fina överraskningar som ramlar in en dag som denna.
Uppenbarligen sitter någon som vet vem jag är sedan tidigare och följer journalen och inlägg jag skriver här och skickar det vidare till andra människor i staden. Mycket intressant. Även om jag släppt lite på anonymiteten, så visar det att det uppenbarligen krävs mer för att hålla sig helt anonym på kolozzeum. Likaså visar det sig att saker har blivit tagna ur sitt sammanhang härifrån. Mycket intressant.
|
|
|
2007-04-08, 13:33
|
|
|
helt ok
Reg.datum: May 2006
|
Bra eller dåligt?
|
|
|
2007-04-08, 13:38
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Ursprungligen postat av Jorgen
Handslägga och en bit regel. Håll regeln på fälgen och banka. Inte att rekomendera på alufälgar kanske, men det brukar funka.
Edit: * På insidan av fälgen då va.
|
Tackar för tipset, ska se om jag kan ge mig på skiten igen.. skulle behöva ha upp bilen på en lyft egentligen.
|
|
|
2007-04-08, 13:51
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Ursprungligen postat av davvvan
Bra eller dåligt?
|
Ja, både och.
Jag står iofs för allt jag skriver här på kolozzeum, men vissa saker kan bli riktigt fel om man rycker dem ur sitt sammanhang. Dessutom är man ju inte 100% seriös i alla lägen och vissa åsikter/kommentarer kan bara ha ett provokativt syfte, för att se vad andra säger/reagerar. Andra saker kan vara enbart ironi/humor och inget jag lever efter i verkliga livet.
Döm min förvåning när jag fick vetskap om att den enda daten jag någonsin haft en konflikt med i mitt liv har tydligen kopplingar till kolozzeum och dessutom har lokaliserat mig. Sedan fick jag vetskap om att det pratas en hel del dynga med. Dels är det citat ryckta från kolo, dels är det dyngsnack efter dates vi hade för 4 år sedan. För första gången i mitt liv har jag blivit kategoriserad för att vara en "psykopat", jisses, det blev jag otroligt glad över att höra.
Även om man nu inte fungerade ihop som personer så tycker jag är det tråkigt om man ägnar tid/energi åt att baktala den andre.
Det mest tråkiga är att det påverkar en otroligt underbar person jag precis har börjat lära känna och fått riktigt gott tycke för.
Nu laddas det för gymet. Längesedan jag kännt mig så besviken på en människa som idag, den här energin ska ut på viktkakorna iaf.
|
|
|
2007-04-08, 14:25
|
|
|
Formidabel
Reg.datum: Nov 2003
|
Men vad trist, jag upphör inte att förvåna mig över att somliga människor har så mycket kraft att lägga på andra människors liv. Man kunde önska att de skaffade sig ett eget istället. Hoppas att det reder upp sig och att du får ett kanonpass på gymet.
|
|
2007-04-08, 15:26
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2004
|
Tråkigt. Att folk bara orkar  Ta ut besvikelsen på vikterna!
|
|
|
2007-04-08, 16:36
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Dagens träningspass:
Muskelgrupp: Rygg
Målsättning: Köra skiten ur mig fullständigt, ut med aggresioner o besvikelse
Motivation: ojojoj, jag var bara tvungen o träna nu... inget, absolut inget hade kunnat stoppa mig.
latsdrag i hiss med bred/böjd stång
1 set [ 12 x 30kg ]
chins, provade remmar idag
1 set [ 7 x kv/79kg ] äckligt vad tvärstopp det tar på sista, får inte upp hakan
1 set [ 4 x kv/79kg ]
latsdrag i hiss med bred/böjd stång
1 set [ 6 x 65 kg ] whoups, fick fan kämpa här...
1 set [ 6 x 55 kg ]
1 set [ 6 x 55 kg ]
marklyft, med remmar o bälte på de tyngre
1 set [ 10 x 20 kg ]
1 set [ 6 x 60 kg ]
1 set [ 4 x 100 kg ]
1 set [ 2 x 130 kg ] piss också, tappade tekniken helt
1 set [ 1 x 130 kg ]
1 set [ 6 x 110 kg ] men här återfick jag perfekt teknik
t-bar
1 set [ 4 x 60 kg ] stod helt fel, tårna släppte från plattan...
1 set [ 6 x 50 kg ]
1 set [ 6 x 50 kg ]
hantelrodd (vikt utan handtag)
1 set [ 6 x 32 kg ]
1 set [ 6 x 32 kg ]
1 set [ 6 x 32 kg ]
latsdrag i hiss med v-handtag
1 set [ 6 x 55 kg ]
1 set [ 6 x 55 kg ]
1 set [ 8 x 50 kg ]
SUMMERING:
Ja, vad ska man säga. Ett heltskumt dygn, där jag igår bara åt en toast på eftermiddagen och sedan slutade upp i ett 4½ timmar långt trevligt telefonsamtal. Det innebar dock ingen mer näring och dessutom påverkade det nattsömnen givetvis. Sedan denna dag som började helknäppt, med information o besked jag inte alls var beredd på. Uppladdningen före passet blev bara 3 muggar kaffe och en proteindrink.
Mer nollad än så på kolhydrater var det längesedan jag var och det märktes i passet med. Totalt noll i energi, viljan fanns där men inget "krut i kroppen".
Provade chins med remmar idag, märkte absolut ingen skillnad mot för i vanliga fall. Det är inte greppet som sviker mig normalt sett, utan det är ryggen och bicepsen som inte förmår att få upp hakan över stången.
Marklyft har jag inte kört på länge och det märktes, hade noll koll på balans eller teknik. Inte förrän jag gick ner på 110kg så satt tekniken som den skulle. Får köra mark igen till veckan så jag får tillbaka tekniken o känslan igen.
Precis samtliga övningar körde explosivt, jag måste ha sett ut som om jag var på väg att slunga hantlar o vikter genom taket, rejält tempo och nästan frustrerande stånk o stön... snacka om att jag våldförde mig på vikterna haha..
Välbehövligt pass, nu är huvudet rensat och jag har åter fokus på det positiva. Livet leker!
|
|
|
2007-04-08, 16:43
|
|
|
elans adept
Reg.datum: Dec 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
Jooo, jag brukar använda hävstång då det är bultarna som sitter fast... grejjen är att jag fått loss alla bultar, men hjulet sitter precis fastkilat mot bromsskivan. Kan inte sparka loss det, kan inte slita loss det, kan inte hamra loss det, det sitter fanemig som berg. Igår höll jag på att dra hela bilen (170kg marklyft var en jefla skillnad mot för däckbytet förra året kan jag säga!) i sidled utan att hjulet lossnade. Skulle behöva ett trycktluftsverktyg för att knacka loss hjulhelvete..  * 
|
Har du provat att lossa lite på bultarna (bara några mm) och sen köra en sväng med bilen? Har provat det några gånger och det har funkat för mig.
|
|
|
2007-04-08, 16:43
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman
Har du provat att lossa lite på bultarna (bara några mm) och sen köra en sväng med bilen? Har provat det några gånger och det har funkat för mig.
|
Yes, jag provade rentav att koppla ur abs'en och grisnita med låsta hjul utan resultat. Skiten sitter som ett berg.
|
|
|
2007-04-08, 16:49
|
|
|
elans adept
Reg.datum: Dec 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
Yes, jag provade rentav att koppla ur abs'en och grisnita med låsta hjul utan resultat. Skiten sitter som ett berg.
|
Du kanske skulle ha på lite kopparpasta nästa gång.
|
|
|
2007-04-08, 16:51
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman
Du kanske skulle ha på lite kopparpasta nästa gång. 
|
yes, både det och borsta rent ytrosten från vinterfälgarna med.. gah...
|
|
|
2007-04-09, 10:51
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Gah, riktigt mysig träningsvärk i trapsen idag, en aning i latsen med men värken i trapsen överröstar precis annat. Skönt o känna träningsvärk i bicepsen med, märks att jag kopplar in dem rejält i alla roddövningar.
Fick två av varandra oberoende ursäkter igår från personer som hade kopplingar till kolo och skitsnacket som förrsigick IRL. Känns rätt skönt, särskilt när en av personerna hade en fullkomligt galen uppfattning om hur saker och ting låg till. Gillar verkligen inte när något rycks ur sitt sammanhang och vinklas eller orsakar ett missförstånd. Bra i varje fall att det är utrett, det är sällan jag blir arg, men igår var jag så förbannad på gymet att jag trodde jag skulle riva hela stället.
Min lilla roidrage på gymet igår orsakade dock en vidrigt mysig träningsvärk och höjde mina motivationsnivåer rejält, det känns som om förkylningen äntligen släppt nu med. Äntligen, nu kör vi!
|
|
|
2007-04-09, 11:24
|
|
|
Kolos egen surtant
Reg.datum: Sep 2003
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
|
Jobbigt det där med skvaller.
antar att det är en av nackdelarna med små orter.
Fast det kan hända även i en sån här stad, Sverige är bra litet ändå.
Tycker du ska vara nöjd med dina chins när det är ryggen som stoppar innan greppet. Det är bra.
Kan den där tjejen påverka dit liv?
lyssnar folk?
Jag förstår precis vad du menar med att man inte ljuger här men att man drar ut lite på det hela. Det blir roligare om man vrider lite på saker och stretchar men det är inte samma sak som att vara elak.
|
|
2007-04-09, 11:51
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Ursprungligen postat av Cilia
Jobbigt det där med skvaller.
antar att det är en av nackdelarna med små orter.
Fast det kan hända även i en sån här stad, Sverige är bra litet ändå.
Tycker du ska vara nöjd med dina chins när det är ryggen som stoppar innan greppet. Det är bra.
Kan den där tjejen påverka dit liv?
lyssnar folk?
Jag förstår precis vad du menar med att man inte ljuger här men att man drar ut lite på det hela. Det blir roligare om man vrider lite på saker och stretchar men det är inte samma sak som att vara elak.
|
Jo, det rör sig om en person jag inte haft kontakt med på länge (4 år sedan vi dateade och det är minst ett år sedan sista kontakten). Döm min förvåning när jag får vetskap om att personen ändå följt delar av mitt liv, via kolozzeum.
En mycket märklig sits, dels att min anonymitet i viss mån var rejält röjd utan min vetskap, dels att en människa jag helt strukit ur mitt liv, med bitterhet och hämndbegär grottar sig i vad som skrivs här och utnyttjar det i andra lägen.
I det här fallet framkom det att hon hade påverkat ett par människor, med hjälp av text postad av mig på kolozzeum, till det negativa.
Det är möjligt att människan kan fortsätta påverka andra, men det kvittar nu, jag fick ut lite agressioner i hantelroddarna igår och livet går vidare med fokus på det positiva. Små, små människor kommer alltid existera, ingen idé o lägga krut, tid eller energi på dem.
Ontopic så går chinsen mkt segare än vad jag någonsin trott, det är den absolut svåraste övning jag stött på, utan tvekan.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:11.
|

|