Yeah, äntligen har jag kommit tillbaka i bänken! Först kanske jag ska kommentera böjen. Det kändes lite halvstelt och bökigt, men 170kg gick tillräckligt lätt för att jag ville ge 180kg ett försök, men det gick inte den här gången. Är dock övertygad om att jag kommer ta det inom en snar framtid, så ja' 'e int' bitter!
Bänken sedan, ruggigt skön känsla! Gick egentligen in på 145kg, men det var så lätt att jag gick in på nytt, nu på 152,5kg och det var inte mycket tyngre. I sista lyft 162,5kg, som kändes tungt att hålla men lätt att pressa, mycket nice. Tangerat personbästa med stopp och nu är jag tillbaka i bänken!
Marken sedan gick bra under uppvärmningen, allt kändes lätt och smidigt. Ingången på 200kg var dock lite bökig, och mitt första försök på 210kg slutade med smärta och att jag knappt kunde rubba stången. Tjurade i några minuter, var nära att stå över sista men fem minuter dödsstretch av hamstrings gjorde mig redo försöka igen. Så på ren ilska och vilja, 210kg kom upp! Film kommer imorgon kväll.
Det fick bli en träningstävling igen! Vecka 12 åker jag nämligen till Sälen för att åka snowboard, det var alldeles för länge sist. Träningen blir därför lite speciell, och tanken är två träningstävlingar idag och på torsdag. Vi får dock se hur det blir med träningstävlingen på torsdag, men mer om det senare.
Knäböjen kändes stel idag, kände mig begränsad av baksida lår idag i böjen men det blev ändå 172,5kg. Jag gick på 177,5kg i sista lyftet, men det ville sig inte riktigt idag, kom upp en bit och kunde iallafall kämpa. Med lite bättre dagsform så funkar det.
Något som däremot funkar nu igen är bänken, och idag blev det äntligen ett nytt personbästa, 165kg med stopp! Kanske onödigt att kommentera, men jag är väldigt nöjd med bänken.
Sedan över till marken, och uppvärmningen kändes hur bra som helst och jag visste inte hur det skulle sluta. Marklyftet slutade dock abrupt på 212,5kg: jag vred axeln halvvägs ur led. Subluxation, men när jag släppte stången och kastade mig mot axeln åkte den tillbaka på plats. Axeln ömmar ganska rejält nu, det ska inte vara någon fara med den, men jag kommer avvakta och se hur den känns.
Utöver axeln, väääldigt nöjd med passet och jag tangerade fredagens resultat.
Knäböj
1 x 157,5kg
1 x 167,5kg
1 x 172,5kg
0 x 177,5kg
Dagens update: Rehab av axeln, rotatorcuffar, lite olika stretchingar av axel och bröst. Känns ändå helt ok, någon/några dagar till så är jag återställd.
Var nere till ÖKK och failade på två gånger på 160kg i böj. Fuck it, nu skiter jag i det här och drar till Sälen och åker snowboard istället. Ses vecka 13.
Tillbaka efter en veckas snowboard-åkning i Sälen, full med energi och träningsmotivation. Endast ett lättare komma-igång-pass idag, men bra vikter (3RM PB) i böjen och i bänken. Kände endast minimalt av axeln förresten, så på måndag kör vi igång ordentligt.
Knäböj utan bälte
3 x 100kg @6
3 x 100kg @7
3 x 120kg @7
3 x 140kg @8
3 x 150kg @9
Bänkpress med stopp
3 x 90kg @6
3 x 105kg @7
3 x 120kg @8
3 x 130kg @8,5
3 x 140kg @9
Roliga böjar idag, det känns som att den blir bättre och bättre för varje pass, kul. Något som inte kändes bra idag var dock vänsteraxeln, vikterna i både smalbänken och militärpressen blev således lidande och jag hoppade dropseten idag.
Knäböj utan bälte
2 x 100kg @6
2 x 120kg @7
2 x 140kg @8
2 x 150kg @8
2 x 150kg @8,5
2 x 150kg @9