2012-06-20, 11:38
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av Carbrage
Det känns som det ligger ett sladdrigt lager på 1-2cm uppskattningsvis ovan röven och magen, stenhårt under. Jag har ingen hud som hänger. Men den är inte tight heller som jag vill.
|
Det är bara att fortsätta ner så försvinner det. Tror inte det försvinner bara av att vänta.
|
|
|
2012-06-21, 09:00
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2012
Ort: Jag är från Gävle men bor nu i en liten by på landet mellan Motala och Linköping
|
Jag har gått ner lite mer än 2 kg så det verkar fungera.Jag ligger på 64,7 kg nu.Jag har haft svårt att komma under 64,4 så det ska bli spännande att se om jag lyckas nu.Jobbigt med midsommar nu bara.Vill ju gärna njuta av allt gott då.Men jag försöker låta bli :p Bara jag får jordgubbar så är jag nöjd
|
|
|
2012-06-21, 20:23
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2008
|
Det går bra, har nog aldrig varit så deffad som nu.
Idag bokade jag dessutom tid för fettmätning som kommer genomföras om två veckor så det blir 100 % engagemang fram tills dess i hopp om att få ett mätvärde kring 7 %.
Cykla kolhydraterna är effektivt!
|
|
|
2012-06-21, 23:06
|
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av DansAnna83
Jag har gått ner lite mer än 2 kg så det verkar fungera.Jag ligger på 64,7 kg nu.Jag har haft svårt att komma under 64,4 så det ska bli spännande att se om jag lyckas nu.Jobbigt med midsommar nu bara.Vill ju gärna njuta av allt gott då.Men jag försöker låta bli :p Bara jag får jordgubbar så är jag nöjd 
|
Njut av midsommar om du inte har brådska med din diet
|
|
|
2012-06-21, 23:15
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av Botrik
Det går bra, har nog aldrig varit så deffad som nu.
Idag bokade jag dessutom tid för fettmätning som kommer genomföras om två veckor så det blir 100 % engagemang fram tills dess i hopp om att få ett mätvärde kring 7 %.
Cykla kolhydraterna är effektivt! 
|
Hur cyklar du dem?
|
|
|
2012-06-21, 23:18
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Jun 2011
|
Inne på dag 3 och -4kg trots ett underskott på 500-1000 kcal/dag. Man har mer vätska än man tror. Visserligen gick jag ju direkt från bulk på 4 kkcal per dag till deff men ändå.
|
|
|
2012-06-21, 23:36
|
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2012
|
Har deffat i två veckor nu och det går perfekt =)
Musklerna ser ju mycket större ut ju mer deffade dom är. Så trots att jag tappar vikt kommer jag förmodligen se större ut =)
|
|
|
2012-06-22, 02:49
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av Yodah
Har deffat i två veckor nu och det går perfekt =)
Musklerna ser ju mycket större ut ju mer deffade dom är. Så trots att jag tappar vikt kommer jag förmodligen se större ut =)
|
Tror inte du kommer se större ut, men betydligt bitigare
Håller med om att det är underbart när konturerna kommer fram mer och mer och man upptäcker ådror som man inte visste att man hade.
|
|
2012-06-22, 09:35
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av krubkungen
Hur cyklar du dem?
|
Tre dagar med lite kolhydrater (100 g) följt av en dag med mer kolhydrater (300 g). Varannan sk högdag brukar jag dock betrakta mer som en ätardag och då kan det sluta med att jag får i mig 500-600 g kolhydrater och cirka 5000-6000 kcal. Under dessa dagar försöker jag dock se till att jag överäter på främst kolhydrater och inte fett så det kan bli godis, syltmackor eller liknande. Anledningen till dessa ätardagar är att jag känner att jag inte fylls upp ordentligt av de ordinära högdagarna (300 g kolhydrater).
Antalet dagar med lite kolhydrater kan jag variera. Ibland kan jag köra fyra dagar istället för tre och andra gånger kanske jag bara kör två. Det beror helt på hur jag känner mig i kroppen. Jag vill undvika att gå runt depleted (förlåt för engelskan) för länge då jag inbillar mig att det är då risken för muskelförlust är som störst samt att det är extremt påfrestande att vara i det stadiet.
|
|
|
2012-06-22, 12:09
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av Botrik
Tre dagar med lite kolhydrater (100 g) följt av en dag med mer kolhydrater (300 g). Varannan sk högdag brukar jag dock betrakta mer som en ätardag och då kan det sluta med att jag får i mig 500-600 g kolhydrater och cirka 5000-6000 kcal. Under dessa dagar försöker jag dock se till att jag överäter på främst kolhydrater och inte fett så det kan bli godis, syltmackor eller liknande. Anledningen till dessa ätardagar är att jag känner att jag inte fylls upp ordentligt av de ordinära högdagarna (300 g kolhydrater).
Antalet dagar med lite kolhydrater kan jag variera. Ibland kan jag köra fyra dagar istället för tre och andra gånger kanske jag bara kör två. Det beror helt på hur jag känner mig i kroppen. Jag vill undvika att gå runt depleted (förlåt för engelskan) för länge då jag inbillar mig att det är då risken för muskelförlust är som störst samt att det är extremt påfrestande att vara i det stadiet.
|
Okej jag förstår. Tack för förklaringen
|
|
|
2012-06-25, 13:35
|
|
|
helt ok
Reg.datum: May 2006
|
Nere på 81.6 kg nu, vid deffstart 23 april låg vikten på 87.2 kg. Målet är att komma under 80 kg, ännu hellre ner till 77-78 kg. Väntar fortfarande på att någonting ska hända visuellt.
|
|
|
2012-06-25, 18:30
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av davvvan
Nere på 81.6 kg nu, vid deffstart 23 april låg vikten på 87.2 kg. Målet är att komma under 80 kg, ännu hellre ner till 77-78 kg. Väntar fortfarande på att någonting ska hända visuellt.
|
Menar du att du inte har sett någon visuell skillnad ännu?
|
|
|
2012-06-25, 18:56
|
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2011
|
Går inte alls bra, är utomlands och mår skit för jag inte kan/orkar träna och vet inte riktigt hur mycket jag äter/gör av med. Varit iväg i 1 vecka nu och imorgon blir det hemgång, ska bli så skönt att äntligen komma hem igen.
Anledningen till att jag inte har kunnat träna är för att det är för varmt verkligen! Att gå från 13-15 grader till 33-34 är inte lätt. Har försökt att underhållsträna med simning och promenader och liknande istället för styrketräning i hopp om att inte ha tappat för mycket nu när jag kommer hem vilket jag e sjukt rädd för :/.
Någon som känt likadant medans ni varit på semester? Har längtat mer hem än vad jag har njutit av att vara iväg:s har velat åka hem kanske 80 % av resan. Aldrig mer solsemester för mig iallafall
|
|
|
2012-06-25, 19:14
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av krille93
Går inte alls bra, är utomlands och mår skit för jag inte kan/orkar träna och vet inte riktigt hur mycket jag äter/gör av med. Varit iväg i 1 vecka nu och imorgon blir det hemgång, ska bli så skönt att äntligen komma hem igen.
Anledningen till att jag inte har kunnat träna är för att det är för varmt verkligen! Att gå från 13-15 grader till 33-34 är inte lätt. Har försökt att underhållsträna med simning och promenader och liknande istället för styrketräning i hopp om att inte ha tappat för mycket nu när jag kommer hem vilket jag e sjukt rädd för :/.
Någon som känt likadant medans ni varit på semester? Har längtat mer hem än vad jag har njutit av att vara iväg:s har velat åka hem kanske 80 % av resan. Aldrig mer solsemester för mig iallafall 
|
Såvida du inte stoppat i dig 5 pizzor och 20 öl om dagen har du nog inte sabbat något värt att oroa sig för
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
|
|
|
2012-06-25, 19:29
|
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av Talvathir
Såvida du inte stoppat i dig 5 pizzor och 20 öl om dagen har du nog inte sabbat något värt att oroa sig för
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
|
Varken ätit pizza eller något onyttigt alls. Inget godis, glass,snacks,chips eller liknande, bara vanlig mat. Ingen alkohol heller för den delen. Det jag mest är orolig över är att jag har tappat styrka och / eller muskler :/ har som sagt försökt med mycket simning och promenader istället. Hoppas att det beror på värmen att jag känner mig svagare och att det inte e att jag tappat en massa :/ är som sagt sjukt varmt och han princip bara längtat hem hela resan. Aldrig mer solsemester för mig iallafall, haft mer tråkigt än jag tycket det vara kul/njutit.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:16.
|

|