Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-01-26, 18:41   #25726
LeBron
Banned User

Reg.datum: Mar 2011
På tal om Hunger Games, såg tvåan för någon vecka så eller något. En fråga till er som läst boken: Vad betyder det när folk höjer upp tre fingrar? Googlade och fick svar, men jag förstår inte varför dom blir straffade med döden för det
LeBron är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-26, 18:57   #25727
ducedo
Registered User

ducedos avatar

Reg.datum: Feb 2010
Citat:
Ursprungligen postat av LeBron Visa inlägg
På tal om Hunger Games

"Det är ju så att alla bedömare är ju helt eniga om att det inte finns något militärt hot mot Sverige och jag kan väl säga att vi är beredda på det." - TV4

Senast redigerad av ducedo den 2014-01-26 klockan 18:59.
ducedo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-26, 20:55   #25728
Olegh
mjau

Oleghs avatar

Reg.datum: Feb 2009
The spectacular now

Riktigt bra. I slutet av filmen måste jag ha skurit lök..
Olegh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-26, 20:59   #25729
Scratch89
Klädsamt knubbig

Scratch89s avatar

Reg.datum: Dec 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbes Visa inlägg
Tror jag gillade iden, alltså att man gjorde lite parodi på sig själv. Minns bara att jag gillade den bättre - uppriktigt trodde jag mer om denna. Det fungerade liksom inte för mig!
Citat:
Ursprungligen postat av Frantic Visa inlägg
Jag är med dig här Hobbes. Första Machete var awesome men den andra var verkligen bara rent skräp. En av de få filmer jag inte sett klart och jag kunde inte bry mig mindre om hur den slutar.
Fan då, jag som hade sett fram emot Machete 2.
Gammal 2014-01-26, 21:00   #25730
Scratch89
Klädsamt knubbig

Scratch89s avatar

Mr. Nobody (2009). http://www.imdb.com/title/tt0485947/

Igen, en längre version. Fantastiskt fin film. Jared Leto är en vacker karl. Intressant med olika dimensioner, livet och allt som hör till. Konstfilm.
Gammal 2014-01-26, 21:52   #25731
Red Apple
Banned User

Reg.datum: May 2013
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg

Igen, en längre version. Fantastiskt fin film. Jared Leto är en vacker karl. Intressant med olika dimensioner, livet och allt som hör till. Konstfilm.
Jag gillar också den filmen, men är det bara jag som tycker att den är lite väl långt upp i sitt eget arsle många gånger?
Red Apple är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-26, 22:44   #25732
Jobbigt
Registered User

Reg.datum: Dec 2013
Hundraåringen.
Den var verkligen inte vad jag hade väntat mig men tyckte den var bra helt klart sevärd.
Trodde den skulle vara tramsigare än den var även om det var rätt tramsig!
Jobbigt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-26, 23:51   #25733
Scratch89
Klädsamt knubbig

Scratch89s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Red Apple Visa inlägg
Jag gillar också den filmen, men är det bara jag som tycker att den är lite väl långt upp i sitt eget arsle många gånger?
Ptja, alltså. Den är ju rätt så pretentiös ibland, men det gör inget. Jag gillar det, och det blir aldrig för mycket eller fjantigt, eftersom man får premisserna för filmen tidigt i filmen.
Gammal 2014-01-27, 00:04   #25734
Rahf
Registered User

Rahfs avatar

Reg.datum: Feb 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Jobbigt Visa inlägg
Hundraåringen.
Den var verkligen inte vad jag hade väntat mig men tyckte den var bra helt klart sevärd.
Trodde den skulle vara tramsigare än den var även om det var rätt tramsig!
Gillade verkligen att den hade en rollista, där birollerna var enkelt skrivna och överspelade som tusan, medan huvudrollerna var mer grundade. Den hade samtidigt lite farsartad slapstick under sin svarta humor.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-27, 00:05   #25735
timoat
Registered User

timoats avatar

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg

Det kan man lugnt säga, och snubben är 42 år gammal!
timoat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-27, 00:07   #25736
Red Apple
Banned User

Vertigo. Behöver nog inte redogöra för vad den handlade om. Tog lite oanade vändningar och var inte direkt förutsägbar. Jag gillar degenerationen man ser hos huvudpersonen, aldrig drastisk utan snarare subtil och trovärdigt presenterad. Först nu som jag inser hur experimentell Hitchcock var med sin regi. Varje film är sig olik, på ett bra sätt! 9/10.

Volver. Väldigt särskild, väldigt spansk och väldigt bra. Liksom tidigare filmer från honom är den rätt emancipatorisk, denna gången för kvinnor. Den handlar om en familj med kvinnor som avviker från normativa beteenden för att kunna hantera sin vardag. Är ett stort fan av neo-realism, något Almodóvar förhåller sig väldigt naturligt till i den här filmen. Fascinerande bildspråk och användning av färger. 7/10.

Pohwasogeuro. Koreansk krigsfilm från 2010 om en trupp med studenter ledda av värdelösa officerare som ska försvara en strategisk punkt ensamma tills förstärkningar kommer och utspelar sig under koreakriget. Löjliga karaktärer och inte särskild trovärdiga konflikter mellan de "coola" studenterna och officerarna. Känns som en kass "Murica! Fuck YeaH", fast koreansk. Den enda positiva biten är det höga produktionsvärdet, specialeffekterna, ljudet och cinematagrofin är rätt topp. 4/10, rekommenderas ej.
Gammal 2014-01-27, 05:13   #25737
Red Apple
Banned User

Dallas Buyers Club. Jag blev helt paff av Matthew McConaugheys insats i filmen fram tills att jag insåg vem det var som spelade Rayon. Den enda orsaken till att jag faktiskt insåg det var att jag började undra "fick inte Jared Leto en Golden Globe för det här? Undrar när hans karaktär ska komma in i bilden" - kollade upp vem han spelade och blev helt överraskad. Fruktansvärt välspelat och helt klart oscarsvärdigt. Är inget stort fan av Leto men detta är fanimig ett stordåd.
Förutom utmärkta skådespelare så håller filmen en bra nivå rakt igenom, inte den bästa filmen 2013 enligt mig men nog förtjänar den en Oscarsnominering! Väldigt intressant berättelse om en homofob som får hiv under 80-talet och blir påtvingad ett perspektivskifte. Rekommenderas starkt, 8/10.
Gammal 2014-01-27, 05:53   #25738
LeBron
Banned User

Reg.datum: Mar 2011
Citat:
Ursprungligen postat av ducedo Visa inlägg
Då förstår jag varför dom skjuter folk på plats som gör tecknet, tack!
LeBron är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-27, 11:52   #25739
TomasB
Registered User

TomasBs avatar

Reg.datum: Sep 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Red Apple Visa inlägg
Fix'd. Fast det kanske bara var mig bilden inte fungerade för?
Funkar för mig? Ser ni inte den? Är hobbit!

Bra! 7.3 enligt mig

6.8 - tror de sista två filmerna är bättre. Detta kändes som en "mellanfilm" eller "transportsträcka snarare.
Gammal 2014-01-27, 12:19   #25740
Leifallan
Registered User

Leifallans avatar

Reg.datum: Apr 2008
Django. Bästa filmen jag sett på VÄLDIGT länge. 9/10.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Kirksman
Leifallan är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:32.