Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-08-13, 12:56   #25621
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Ursprungligen postat av ante Visa inlägg
+1, skuggan kanske utstrålar lite sugar daddy ?

Skuggan, du borde ta sikte på 25-30 år gamla tjejer, relativt nyexaminerade som inom något/några år kan tänka sig ha barn, så fort karriären tagit fart. Det tror jag skulle bli en bra matchning.
Haha, ja som sagt, jag är inne på att ljuga om mitt yrke iaf för att åtminstone inte tuta i folk fördomar som jag sedan ändå inte kan leva upp till osv.

Men som sagt, jag har inte stött på detta fenomen i Sundsvall, Växjö, Karlskrona, Ljusdal, Järvsö, Östersund, Älmhult, Skövde eller någon av de andra orterna jag bott i under mina år.
Å andra sidan finns det en livsstil runt Göteborgs innerstad (som jag misstänker är ännu mer utpräglad i Stockholm) som jag inte heller stött på tidigare. Jag märker en kraftig skillnad om jag träffar en tjej i ungefär samma ålder osv, men som bor i Borås, Uddevalla, Trollhättan eller Varberg t.ex.

Nu var det ett tag sedan jag träffade på någon primadonna som ville bli bortskämd osv dock, denna sommaren har uteslutande varit singelmammor i åldern 26-41.

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2012-08-13, 13:01   #25622
Stoltz
Jag ber om det.

Stoltzs avatar

Reg.datum: Sep 2004
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Haha, ja som sagt, jag är inne på att ljuga om mitt yrke iaf för att åtminstone inte tuta i folk fördomar som jag sedan ändå inte kan leva upp till osv.
Vad är ditt yrke egentligen som får folk att tro att du är gjord av pengar? Aktiemäklare? Säljare? MUF's kassörassistent?
Stoltz är inte uppkopplad  
Gammal 2012-08-13, 13:06   #25623
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Kan du inte bara vara dig själv skuggan?
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2012-08-13, 13:11   #25624
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Vad är ditt yrke egentligen som får folk att tro att du är gjord av pengar? Aktiemäklare? Säljare? MUF's kassörassistent?
Jobbar som mellanchef.
Tack gudskelov är jag inte VD. Kvittar om man är VD för ett sophämtningsföretag med totalt två anställda - bara ordet "VD" sätter igång griller i huvudet på ett antal personer.

Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Kan du inte bara vara dig själv skuggan?
Det är jag alltid. Spela spel är inte min grej.

Journalen
Gammal 2012-08-13, 13:16   #25625
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Jobbar som mellanchef.
Tack gudskelov är jag inte VD. Kvittar om man är VD för ett sophämtningsföretag med totalt två anställda - bara ordet "VD" sätter igång griller i huvudet på ett antal personer.

Fast du har ju funderingar på att ljuga och "täcka upp" din titel

Man behöver inte säga att man är mellanchef heller utan det finns ju olika sätt att beskriva vad man jobbar med (precis som vissa uppgraderar sina titlar).

Jag skulle nog beskriva vad jag gör snarare än en titel.

I vilket skede av relationen känner du att det här blir ett problem?
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2012-08-13, 13:32   #25626
ante
Tränar inga zoner!

antes avatar

Reg.datum: Jan 2003
Citat:

Man behöver inte säga att man är mellanchef heller utan det finns ju olika sätt att beskriva vad man jobbar med (precis som vissa uppgraderar sina titlar).

+1

Säger man vad gör på jobbet och inte vad man har för titel (om man nu har en) så brukar det bli bra. Vad jag har förstått så är det inte så att du glider runt i en Ferrari och borstar tänderna med skumpa från 60-talet

Med andra ord borde inte golddiggerbrudarna få vittring så snabbt kan man tycka.
Gammal 2012-08-13, 14:25   #25627
Doctor Snuggles
Pink belt

Doctor Snuggless avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:

D3? GW2? I rest my case.
Doctor Snuggles är inte uppkopplad  
Gammal 2012-08-13, 14:52   #25628
filmjölk
Banned User

Reg.datum: Feb 2010
Citat:
Ursprungligen postat av ante Visa inlägg
+ ?

Skuggan, du borde ta sikte på 25-30 år gamla tjejer, relativt nyexaminerade som inom något/några år kan tänka sig ha barn, så fort karriären tagit fart. Det tror jag skulle bli en bra matchning.
Det är ju absolut det åldersspannet han skall akta sig för...där (och kanske +- några år till) har kvinnor inte hunnit bli desperata, festandet har inte hunnit slita så hårt på utseendet, och de letar efter någon som strösslar pengar på dem och status är viktigt etc etc.

Spannet efter 32-40 är farliga de med om de inte har barn, då biologiska klockan tickar etc.

16-22 eller 45+ är nog Skuggans bästa målgrupper.
filmjölk är inte uppkopplad  
Gammal 2012-08-13, 15:31   #25629
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:

Ja, använda andra ord är så klart ett alternativ.
Angående bjuda och inte bjuda så har vi ju redan diskuterat det i den här tråden för några månader sedan vill jag minnas... mitt dilemma tidigare var att jag sprang på ett klientel som helst såg att killen ska bjuda. På rubbet. I datingfasen alltså.

Jag fick dock så jag teg, precis när jag gnällde som mest i denna tråd, så dök det upp en tjej som både bjöd mig (wtf?!) på bio och sedan tog med sig en flaska vin och en blomma hem till mig när hon på kom på besök första gången (wtf x2!). Jag såg nog ut som en ärkeidiot när jag sprang runt och kollade var den dolda kolo-kameran satt.

Nu har jag hållt mig till singelmammorna i sommar och det har varit precis som vanligt en bunt sköna, avslappnade, härliga och prestigelösa människor med fötterna på jorden.

Journalen
Gammal 2012-08-13, 16:25   #25630
dauit
Registered User

Reg.datum: Apr 2012
varför är tjejer så komplicerade?

för 2 månad sen hörde en gammal tjejkompis av sig och undrade om vi kunde träffas, tyvärr kunde jag inte just då eftersom jag skulle precis åka till Paris i två veckor.
två veckor senare och jag hörde av mig att jag hade kommit hem skulle hon dessvärre åka bort i två veckor, hon sa också att hon skulle kontakta mig när hon kom.

sedan när hon väl hade kommit hem (räknade ut, kalla mig creepy om ni vill) så kontaktade hon inte mig, väntade och väntade, till slut orkade jag inte vänta och kontaktade henna själv,
en vecka efter att hon hade kommit hem. hon svarade med att hon glömde(suck) och vi började prata, jag frågade sedan vilken dag som passade henne, hon svarade det smset förrän jag hade skrivet ytterligare ett sms om hon har svårt och bestämma sig(typ).
vi bestämde dag men inte aktivitet, hon skulle höra av sig om det senare men gjorde inte det, såklart, frågade hur det står det och hon svarar inte och det var en vecka sedan och hon har fortfarande inte svarat på något sms än...

??????

ooh btw, det gick bra på dejten, vi bowlade och kom till andra bas ni kan inte bara om träning utan också lite om tjejer.
dauit är inte uppkopplad  
Gammal 2012-08-13, 16:49   #25631
Macroman
Registered User

Reg.datum: Jul 2011
Citat:
Ursprungligen postat av dauit Visa inlägg
varför är tjejer så komplicerade?

för 2 månad sen hörde en gammal tjejkompis av sig och undrade om vi kunde träffas, tyvärr kunde jag inte just då eftersom jag skulle precis åka till Paris i två veckor.
två veckor senare och jag hörde av mig att jag hade kommit hem skulle hon dessvärre åka bort i två veckor, hon sa också att hon skulle kontakta mig när hon kom.

sedan när hon väl hade kommit hem (räknade ut, kalla mig creepy om ni vill) så kontaktade hon inte mig, väntade och väntade, till slut orkade jag inte vänta och kontaktade henna själv,
en vecka efter att hon hade kommit hem. hon svarade med att hon glömde(suck) och vi började prata, jag frågade sedan vilken dag som passade henne, hon svarade det smset förrän jag hade skrivet ytterligare ett sms om hon har svårt och bestämma sig(typ).
vi bestämde dag men inte aktivitet, hon skulle höra av sig om det senare men gjorde inte det, såklart, frågade hur det står det och hon svarar inte och det var en vecka sedan och hon har fortfarande inte svarat på något sms än...

??????

ooh btw, det gick bra på dejten, vi bowlade och kom till andra bas ni kan inte bara om träning utan också lite om tjejer.
Nu fattade jag inte det sista med dejten eftersom du verkar fråga om hur du ens ska få en dejt.

Men om jag ska bortse från det så verkar hon helt enkelt inte intresserad längre pga utebliven respons. Det troligaste är att hon träffat ngn ny alternativt att du har varit för på och verkar "desperat" vilket ju är en "turn off" för tjejer. Engagera dig inte för mkt i henne är mitt tips. Om hon kontaktar dig igen snart får du omvärdera om du tycker det är värt det.

Senast redigerad av Macroman den 2012-08-13 klockan 16:50.
Macroman är inte uppkopplad  
Gammal 2012-08-14, 10:34   #25632
dauit
Registered User

Reg.datum: Apr 2012
Citat:
Ursprungligen postat av Macroman Visa inlägg
Nu fattade jag inte det sista med dejten eftersom du verkar fråga om hur du ens ska få en dejt.

Men om jag ska bortse från det så verkar hon helt enkelt inte intresserad längre pga utebliven respons. Det troligaste är att hon träffat ngn ny alternativt att du har varit för på och verkar "desperat" vilket ju är en "turn off" för tjejer. Engagera dig inte för mkt i henne är mitt tips. Om hon kontaktar dig igen snart får du omvärdera om du tycker det är värt det.
om du kollar några sidor bak så får du får du reda på din första fråga.

men just det att det var hon som kontakta mig från den första början och nu helt plötsligt är hon inte alls intresserad, egentligen om det är någon som verkar desperat är det nog hon med tanke på vad hon har skrivit på flera olika social nätverk...

är det ett vanligt åkomma(rätt sammanhang?) bland tjejer att bete sig sådär?
dauit är inte uppkopplad  
Gammal 2012-08-14, 11:23   #25633
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Reg.datum: Oct 2008
Citat:
men just det att det var hon som kontakta mig från den första början och nu helt plötsligt är hon inte alls intresserad, egentligen om det är någon som verkar desperat är det nog hon med tanke på vad hon har skrivit på flera olika social nätverk...
Släpp henne.

Citat:
Hur gammal är hon? Vad har hon för yrke/utbildning? I vilka kretsar umgås hon?
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad  
Gammal 2012-08-14, 11:26   #25634
Spartansk
Banned User

Reg.datum: Mar 2011
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Släpp henne.
Ett vanligt råd. Men vad betyder det rent konkret att släppa en tjej?
Spartansk är inte uppkopplad  
Gammal 2012-08-14, 11:36   #25635
Macroman
Registered User

Reg.datum: Jul 2011
Citat:
om du kollar några sidor bak så får du får du reda på din första fråga.

Du har ingen info om hon träffat ngn annan?

Vanligt o vanligt men det händer. Hon kan ha stört sig på ngn random grej som du sagt och som hon irriterat sig på.

Jag skulle ha gått vidare. Ingen ide att slösa mer energi på henne. Det finns så många andra bra tjejer att fokusera på istället.
Macroman är inte uppkopplad  

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:13.