Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-08-10, 17:51   #25516
Spartansk
Banned User

Reg.datum: Mar 2011
Citat:
Ursprungligen postat av mycketbrännvin Visa inlägg
Nu har man sällskapat i 8 månader, första seriösa förhållandet Nu börjar tvekandet komma fram. Alltid samma sak, allt är bra typ 4-9 månader sen börjar vardagen komma och man får lust att ****** annat kött.Jag älskar bruden och vi flyttade nyss ihop men känns som om jag skulle vilja leva singelliv ännu (22 år nu).Problemet är att hon är en sån person jag vill leva med och skaffa barn när den tiden kommmer men ibland känns det som om jag inte fått leka tillräckligt. Har ni liknande erfarenheter? Jag är rädd att min ungdom går förlorad ifall vi skiljer oss om typ 5-6 år och jag är för gammal för att ragga 18åringar på krogen
Generellt är singellivet jävligt överskattat tror jag. Man tänker "nu ska jag vada i ", men man glömmer det lilla faktum att det är otroligt svårt att attrahera attraktiva tjejer. Så min gissning är att om du gör slut med en tjej för att "leva loppan", så kommer du om några månader sitta ensam hemma med en toarulle och undra "hur fan tänkte jag?"
Spartansk är inte uppkopplad  
Gammal 2012-08-10, 17:54   #25517
mycketbrännvin
Registered User

Reg.datum: Nov 2011
Jo säkerligen...Jo singellivet suger om nån vet det så är det jag men försökte heller aldrig få brudar som singel
mycketbrännvin är inte uppkopplad  
Gammal 2012-08-10, 17:55   #25518
Spartansk
Banned User

Citat:
Jo säkerligen...Jo singellivet suger om nån vet det så är det jag men försökte heller aldrig få brudar som singel
Om du aldrig försökte få det så betydde det att du inte övade på det, vilket troligen innebär att det inte är så bra på det. Å andra sidan har du ett seriöst förhållande, vilket är mycket svårare än att ragga one night stands, så du kan ju inte vara helt kass.

Senast redigerad av Spartansk den 2012-08-10 klockan 17:57.
Gammal 2012-08-10, 18:01   #25519
mycketbrännvin
Registered User

Nej jag är knappast bra på det, 3-5 ggr har nån brud gjort raggningsförsök men har aldrig svarat.Jag är ej så snygg
Gammal 2012-08-10, 18:22   #25520
mangemani
Amiga forever

mangemanis avatar

Reg.datum: Feb 2003
gumman min bad mig igår att berätta vad hon skulle göra för att bevisa hur mycket hon tycker om mig.
vad kunde jag egentligen svara på det, jag menar, hon har ju redan bevisat det genom att ständigt visat ett intresse i mig samt låter mig vara EXAKT så som jag är, inte rubbat på några intressen som jag har, vill jag spela så är det bara att spela, vill jag göra ditten och datten så kan jag göra det och det är bevis nog för mig iaf att hon tycker om mig och det är därför jag tycker så mycket om henne med.
skrev detta till henne men för henne så var detta självklarheter, alltså att inte ändra eller hindra mig från att göra det jag själv vill så hon skrev att hon ville bevisa det på ett annat sätt, men vet inte på vilket annat sätt hon kan bevisa det på, på sex fronten så har hon garanterat visat mig att hon tycker om mig, köper och skaffar mig saker, visat ömhet, omtänksamhet och snällhet, så jag vet inte vilka mer sätt hon kan bevisa det på=/
och jag vet inte varför hon ska bevisa det för heller, för hon ger och jag ger tillbaka.
"Stora tänkare har alltid mött kraftig opposition från mediokra tänkare"

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information

Senast redigerad av mangemani den 2012-08-10 klockan 18:23.
mangemani är inte uppkopplad  
Gammal 2012-08-10, 18:36   #25521
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Reg.datum: Oct 2008
Vilket fantastiskt forhallande, mange. Grattis, verkligem.
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad  
Gammal 2012-08-10, 19:39   #25522
gratefuldead
Registered User

gratefuldeads avatar

Reg.datum: Feb 2012
Citat:
Nu har man sällskapat i 8 månader, första seriösa förhållandet Nu börjar tvekandet komma fram. Alltid samma sak, allt är bra typ 4-9 månader sen börjar vardagen komma och man får lust att ****** annat kött.Jag älskar bruden och vi flyttade nyss ihop men känns som om jag skulle vilja leva singelliv ännu (22 år nu).Problemet är att hon är en sån person jag vill leva med och skaffa barn när den tiden kommmer men ibland känns det som om jag inte fått leka tillräckligt. Har ni liknande erfarenheter? Jag är rädd att min ungdom går förlorad ifall vi skiljer oss om typ 5-6 år och jag är för gammal för att ragga 18åringar på krogen
Haha, låter som mig för ett år sedan

Att du vill leka runt med andra betyder helt enkelt att du inte är redo för ett fast förhållande. Visst du kan vänta, antingen tills lustarna för andra avtar eller till erat förhållande går i kras.

För mig gick dom känslorna över ganska så fort, men samtidigt var jag missnöjd med förhållandet och insåg att hon är helt fel person för mig, så gjorde slut.

Som singel saknar man tryggheten i ett förhållande :-)

Filmjölk om varför det marklyfts mindre än det böjs...
Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk Visa inlägg
För att de är drabbade av knäböjsneuros där de böjer och böjer tills röven blöder och sedan fortsätter böja. Då orkar man inte marklyfta så ofta.
gratefuldead är inte uppkopplad  
Gammal 2012-08-11, 07:45   #25523
mycketbrännvin
Registered User

Jaa fast sen undrar mna om det är värt att göra slut bara för att få leka runt, misstänker att man står där man staken i handen sen
Gammal 2012-08-11, 08:57   #25524
Tolkia
Moralistmoderator

Tolkias avatar

Reg.datum: Aug 2003
Citat:
Jaa fast sen undrar mna om det är värt att göra slut bara för att få leka runt, misstänker att man står där man staken i handen sen
Det här med att ens ungdom (så ung är du inte heller vid 22, du är vuxen om än en ung vuxen) går förlorad om man inte får leva vilt och oansvarigt ett par år är ju också en myt man kan välja eller välja bort i sitt eget liv. Det finns inget som säger att man måste ha fått supa och ligga runt en viss mängd före 25 för att kunna vara nöjd med resten av sitt liv. Den är på intet sätt mer "rätt" än t.ex. en föreställning om att man inte skall ha sex innan äktenskapet, eller att man skall "spara sig" tills man träffar den rätta. Du väljer själv.
Tolkia är inte uppkopplad  
Gammal 2012-08-11, 12:30   #25525
Yes
Banned User

Yess avatar

Reg.datum: Aug 2005
Inget sex före äktenskapet samt att "spara sig" till den rätta(tm) är iof dåligt då det sätter upp hinder för att bygga bra relationer och skaffa sig nyttiga erfarenhet.
Att ligga runt så mycket som möjligt i sin ungdom kan förvisso ge liknande problem. Frågan är snarare vad man vill få ut av det och till vilket pris(i det här fallet att avsluta en mer seriös relation). Vad vinner du på det?

Det kan såklart mycket väl vara så att du inte är redo för en seriös relation. Kanske uppskattar du inte det du har tillräckligt mycket och behöver lära dig mer om vad du faktiskt värderar.

Resonemanget är annars uppåt väggarna fel. Din ungdom går inte förlorad och chanserna att ligga runt försvinner verkligen inte. Utvecklingen de kommande åren kommer vara enorm och det hjälper dig attrahera tjejer. Unga som gamla. Livet rusar dig liksom inte förbi så fort att när du är 30 vill ingen ha dig längre och den härliga ungdomer har försvunnit för evigt. Det är fan om 10 år du kommer börja leva på riktigt.
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2012-08-11, 13:03   #25526
mycketbrännvin
Registered User

Jag är rädd att känslan att man inte fått leva kommer sen när man typ fyllt 30 och har barn. Såklart måste man ju inte leva aslivet men jag tror att det kan vara bra i vissa fall ifall innan man stadgar sig eller så är det tvärtom och det är svårt att slippa ur banorna.
Gammal 2012-08-11, 13:06   #25527
Spartansk
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Det här med att ens ungdom (så ung är du inte heller vid 22, du är vuxen om än en ung vuxen) går förlorad om man inte får leva vilt och oansvarigt ett par år är ju också en myt man kan välja eller välja bort i sitt eget liv. Det finns inget som säger att man måste ha fått supa och ligga runt en viss mängd före 25 för att kunna vara nöjd med resten av sitt liv. Den är på intet sätt mer "rätt" än t.ex. en föreställning om att man inte skall ha sex innan äktenskapet, eller att man skall "spara sig" tills man träffar den rätta. Du väljer själv.
Det var lite vad jag försökte få fram, men du sa det bättre. Det finns även andra grejer många tror de måste gjort innan en viss ålder, som att resa, t ex. Såna krav är bara dumt att ha. Man ska göra det man känner för själv.
Gammal 2012-08-11, 15:16   #25528
Yes
Banned User

Yess avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Jag är rädd att känslan att man inte fått leva kommer sen när man typ fyllt 30 och har barn. Såklart måste man ju inte leva aslivet men jag tror att det kan vara bra i vissa fall ifall innan man stadgar sig eller så är det tvärtom och det är svårt att slippa ur banorna.
Jag är snart 30 och känner att livet just börjat på allvar. Å andra sidan är jag inte stadgad och har inga barn. Men det är liksom inte så att du kommer vakna upp en dag, vara 30, och känna att du missat en massa möjligheter i livet. Tvärtom lär du förhoppningsvis se alla nya dörrar som öppnat sig och att det finns mer saker att göra än du någonsin kommer ha tid till.

Fan, du är ju inte ens torr bakom öronen. Och det är man inte vid 30 heller.

Frågan du bör ställa dig är: Trivs du med ditt liv nu? Just nu alltså. Vad är det du trivs med och vad trivs du inte med?

Är det bara tanken att stadga dig som gör dig orolig? Vill du kanske inte ha barn och bilda familj just nu? Fine.

Finns det något som säger att om du ska fortsätta förhållandet med den nuvarane tjejen att det kommer hålla för evigt? Att det är ni två forever and ever, plus att ni skaffar barn ihop och allt sånt där?

Kan du inte bara gå så långt du är villig att gå, hålla det där så länge ni båda är nöjda, och om ni sen vill olika saker skiljas som vänner?

Alltså, njuta av det du har just nu men inte nödvändigtvis skriva upp dig på saker du inte vill ha i framtiden?
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2012-08-11, 16:17   #25529
TREX
Banned User

Reg.datum: Dec 2011
Fy fan, finns det ingen meme för när man träffar en skitbra tjej... och sedan ska hon flytta till bokstavligen talat andra sidan jordklotet?
TREX är inte uppkopplad  
Gammal 2012-08-11, 16:18   #25530
mycketbrännvin
Registered User

Kloka ord my friendsss....Jag trivs väl egentligen rätt bra med mitt liv nu för det mesta.Saknar vissa saker från singellivet men sånt får man ta

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:09.