Jag kör Hellgate: London i singleplayer.
Än så länge är det okej, men det känns som att de borde tagit med sig mer än bara grafiker och projektledare från Diablo-teamet. Vad som saknas är en riktigt bra författare till questsen. Alla questtexter är undermåliga. Likaså är NPC-rösterna för jäkla opassande emellanåt. Stör mig även på att NPC:ernas texturer är ungefär lika detaljerade som Tetris, och då spelar jag på upplösning 2048x1536.
I övrigt är det ett schysst spel. Jag har spelat upp en marksman till lvl 10 och börjar komma i spelet. Rätt tråkigt att springa omkring i underjordiska tunnlar som ser likadana ut hela tiden (till och med två på varandra följande rum kan vara identiska, med exakt samma lådor på samma ställen), men när man kommer upp på Londons gator och torg blir det roligare. Att ta en Hellgate och komma till en liten ö i helvetet där man får möta någon form av boss emellanåt är mycket roligt! Riktig DOOM-känsla över det!
Jag tycker det är tråkigt att det är så mycket ruiner och grå och trista färger överallt. Är det bara Oblivion-skaparna som fattat att gröna ängar äger?