Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-08-25, 09:14   #241
d1anny2
Registered User

d1anny2s avatar

Reg.datum: Feb 2013
https://www.nrk.no/sport/mener-sundb...lig-1.13070493
d1anny2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-25, 09:21   #242
Shqypnia
Dardania

Shqypnias avatar

Reg.datum: Nov 2013
Det löjligaste med allt är hennes tårar. Du har fuskat och har nu åkt dit - deal with it. Och om du mot alla odds tog lite 'munsalva' så deal with reality att du är korkad.
Shqypnia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-25, 10:50   #243
Leeee
Bacon

Leeees avatar

Reg.datum: Jun 2017
Skulle folk tycka lika synd om en manlig idrottare satt och lipa i pressen ?
Leeee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-25, 13:04   #244
xan
Registered User

xans avatar

Reg.datum: Feb 2017
Citat:
Ursprungligen postat av Shqypnia Visa inlägg
Det löjligaste med allt är hennes tårar. Du har fuskat och har nu åkt dit - deal with it. Och om du mot alla odds tog lite 'munsalva' så deal with reality att du är korkad.
Om hennes historia nu stämmer (vilket är svårt att tro men inte omöjligt) så är det ju klart att det kommer tårar, hon har förstört sitt livsverk.
xan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-25, 14:27   #245
svenbanan
Banned User

Reg.datum: Jan 2012
Citat:
Ursprungligen postat av Sparven från Minsk Visa inlägg
Det ingår i hela grejen med att vara en elitidrottare. Nu är det så att idrottaren har yttersta ansvaret. Pallar man inte med det, att kolla allt som man stoppar i sig så får man antingen ta konsekvenserna av det vid en dopingkontroll eller sluta idrotta på den nivån. Enkelt.
Ingen säger emot att det är den aktiva som har ansvaret fullt ut.

Det jag säger emot är att jag inte tror särskilt många elitaktiva faktiskt har sådan järnkoll på "allt de stoppar i sig" samt att din beskrivning av hur "enkelt" detta är inte verkar så verklighetsförankrad. Jag tror man ruttnar rätt jävla snabbt på att lusläsa varenda innehållsförteckning och istället kör mer på "sunt förnuft" och inte läser på mjölken varje gång man köpt en ny mjölkliter (för man vet ju inte om det tillkommit nån ingrediens och måste ju ha koll på allt).

Men åker man dit för att man läst slarvigt, så får man såklart stå sitt kast. Precis som Johaug nu får göra. Hon har ju varit slarvigast i världen och helt igenom råpantad, eller bara skitit i det för att hon tänkte att "vem fan bryr sig om det är lite steroider i läppsalvan, det är ju för lite för att märkas ändå".

Men att det skulle vara "enkelt" att orka hålla koll på allt detta skit samtidigt som man tränar massor med pass om dagen, det tror jag inte ett ögonblick på.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-25, 19:18   #246
Aryt
Banned User

Reg.datum: Aug 2011
Citat:
Ursprungligen postat av inZane Visa inlägg
Detta...det är HELT OBEGRIPLIGT hur de kunde undgå att denna salva var misstänksam. Det finns inte på världskartan att de missat det. Det måste vara en cover-up eller något annat.

Ja, jäklar vilka idioter!!! Det är ju en helt uppenbar och internationellt spridd ikon!!

Eller den här som uppenbarligen visar att föremålet innehåller popcorn, hamburgare, läsk, varmkorv etc.

Redigering: aha, salvan innehöll faktiskt doping :S

Senast redigerad av Aryt den 2017-08-25 klockan 19:21.
Aryt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-25, 20:29   #247
Agitator
Den rättmätige

Agitators avatar

Reg.datum: Mar 2014
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg

Det jag säger emot är att jag inte tror särskilt många elitaktiva faktiskt har sådan järnkoll på "allt de stoppar i sig" samt att din beskrivning av hur "enkelt" detta är inte verkar så verklighetsförankrad. Jag tror man ruttnar rätt jävla snabbt på att lusläsa varenda innehållsförteckning och istället kör mer på "sunt förnuft" och inte läser på mjölken varje gång man köpt en ny mjölkliter (för man vet ju inte om det tillkommit nån ingrediens och måste ju ha koll på allt).

Men åker man dit för att man läst slarvigt, så får man såklart stå sitt kast. Precis som Johaug nu får göra. Hon har ju varit slarvigast i världen och helt igenom råpantad, eller bara skitit i det för att hon tänkte att "vem fan bryr sig om det är lite steroider i läppsalvan, det är ju för lite för att märkas ändå".

Men att det skulle vara "enkelt" att orka hålla koll på allt detta skit samtidigt som man tränar massor med pass om dagen, det tror jag inte ett ögonblick på.
Snälla.

Jag har stött på människor inom vanlig hobbyträning som nojar över allt de stoppar i sig. Det här går inte att äta, 3 gr fett. Lusläser allt när de köper något nytt.

Här kommer en elitidrottare och stoppar i sig krämer från läkare som jobbat för samma företag som gör salvan.

Det luktar mer coverup story som de förbereder hela tiden genom att stödköpa lite salvor snarare.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-25, 20:43   #248
Anders The Peak
Registered User

Anders The Peaks avatar

Reg.datum: Jan 2005
Citat:
Helt rätt. HUR kan en utbildad läkare missa den symbolen...det är inte rimligt. Det är för orimligt för att vara sant...vilket får mig att starkt tro att det inte var ett misstag utan en bortförklaring.
Salvan är en av de bästa preparaten att behandla den här typen av skador. Om problemen är så arbetssamma att det påverkar träningen är det en chansning med en viss risk. Antagligen sa läkaren att risken att det upptäcks är en promille. Salvan används rätt flitigt av cyklister som ofta får bränskador på samma platser som Johaug. Men att det skulle vara doping är bara löjligt. Om de dopar sig är det med preparat som är svåra att upptäcka eller är inte på listan än.
Bolt var troligen en tidig användare av ostarinliknande preparat.

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."

Senast redigerad av Anders The Peak den 2017-08-25 klockan 20:46.
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-26, 02:26   #249
svenbanan
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Snälla.

Jag har stött på människor inom vanlig hobbyträning som nojar över allt de stoppar i sig. Det här går inte att äta, 3 gr fett. Lusläser allt när de köper något nytt.

Här kommer en elitidrottare och stoppar i sig krämer från läkare som jobbat för samma företag som gör salvan.

Det luktar mer coverup story som de förbereder hela tiden genom att stödköpa lite salvor snarare.
Ja, det finns såklart folk som har nån hangup på att lusläsa innehållsförteckningar. Men ifall man nu inte råkar ha den speciella "åkomman" så lär det ju vara ett rent hopplöst företag att hålla björnkoll.

För alla som läser det man skriver som fan läser bibeln så tycker jag fortfarande det inte spelar nån roll hur svårt det är, det är fortfarande den aktives ansvar.

I just detta fallet så tycker jag dock inte det verkar särskilt svårt att uppmärksamma att det kanske möjligen fanns nån liten anledning att titta närmare på innehållet i tuben... Vilket såklart stärker din teori om coverup och konspirationer. Men den teorin är nog ändå lite för långökt för att jag ska haka på den. Det känns som att det borde dyka upp nånting som pekar åt det hållet ifall den det faktiskt stämmer. Men vem vet, det kanske dyker upp grejer om några år (typ som med Lance Armstrong) som nystar upp nån helt sinnessjuk härva av norsk statsstödd doping.
Gammal 2017-08-26, 02:31   #250
svenbanan
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av Anders The Peak Visa inlägg
Antagligen sa läkaren att risken att det upptäcks är en promille. Salvan används rätt flitigt av cyklister som ofta får bränskador på samma platser som Johaug. Men att det skulle vara doping är bara löjligt. Om de dopar sig är det med preparat som är svåra att upptäcka eller är inte på listan än.
Det här scenariot tycker jag verkar väldigt rimligt. De tog nån slags kalkylerad risk. De andra alternativen kräver annars att både Johaug och läkaren var totalt blåsta och knappt läskunniga, alternativt en stor norsk statsunderstödd dopinghärva (som det inte finns mycket till belägg för).

Om det inte ska klassas som doping får de ju lov att sänka gränsvärdena. Annars måste man ju förhålla sig till de regler som finns. Även om det väl i just detta fall hade kommit nya testmetoder strax innan som mätte bättre, om jag minns rätt.
Gammal 2017-08-26, 06:21   #251
Sparven från Minsk
Grov som en bofink!

Sparven från Minsks avatar

Reg.datum: Nov 2007
Citat:
Salvan är en av de bästa preparaten att behandla den här typen av skador. Om problemen är så arbetssamma att det påverkar träningen är det en chansning med en viss risk. Antagligen sa läkaren att risken att det upptäcks är en promille. Salvan används rätt flitigt av cyklister som ofta får bränskador på samma platser som Johaug. Men att det skulle vara doping är bara löjligt. Om de dopar sig är det med preparat som är svåra att upptäcka eller är inte på listan än.
Grejen är ju att oavsett hur små mängder hon har i sin kropp så har hon dopat sig. De hittade ämnet i henne, då är hon dopad. Går inte att snacka runt det hela.
  • Tog hon det med flit? Spelar ingen roll, hon hade det i sig = är dopad.
  • Fick hon i sig det av misstag? Spelar ingen roll, hon hade det i sig = är dopad.
  • Det var ju så liten mängd, ger inga positiva resultat! Spelar ingen roll, hon hade det i sig = är dopad.
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Att se dina utförande är å andra sidan en orgasm för ögonen
Min journal
LOOK @ ME!!11!1!!!!1 klickiz!
Min bildjournal - Sparvens näste

Senast redigerad av Sparven från Minsk den 2017-08-26 klockan 06:25.
Sparven från Minsk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-26, 06:24   #252
Sparven från Minsk
Grov som en bofink!

Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg

Har vänner som är veganer, glutenintoleranta m.m.
De har då stenkoll på vad de äter, vilket bröd som har gluten i sig, vilka produkter som inte innehåller animaliska produkter m.m.
Kan de så borde väl en elitidrottare som har det som yrke kunna. Eller rättare sagt, deras karriär står på spel när det gäller att ha koll på vad de får i sig.

Men visst, de kanske vill träna röven av sig i onödan, riskera att förlora sponsorer, bli av med mästerskapsmedaljer och riskera hela sin karriär pga lathet eller nonchalans. För mig hade valet varit enkelt....ha koll på sitt shit!!
Citat:
Min journal
Gammal 2017-08-26, 06:33   #253
Agitator
Den rättmätige

Agitators avatar

Reg.datum: Mar 2014
Citat:
Kommentar?

http://www.dn.se/sport/lakare-trofod...s-pa-lapparna/
Citat:
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-26, 06:50   #254
Sparven från Minsk
Grov som en bofink!

Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Jamen se där
Citat:
Min journal
Gammal 2017-08-26, 06:59   #255
svenbanan
Banned User

Citat:
Grejen är ju att oavsett hur små mängder hon har i sin kropp så har hon dopat sig. De hittade ämnet i henne, då är hon dopad. Går inte att snacka runt det hela.
  • Tog hon det med flit? Spelar ingen roll, hon hade det i sig = är dopad.
  • Fick hon i sig det av misstag? Spelar ingen roll, hon hade det i sig = är dopad.
  • Det var ju så liten mängd, ger inga positiva resultat! Spelar ingen roll, hon hade det i sig = är dopad.
Alla de där sakerna du påstår inte spelar nån roll spelar ju faktiskt (som tur är för rättssäkerhet etc) en roll i det regelverk som gäller.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:44.