Citat:
Ursprungligen postat av Vinter
Ja varför gå till NASA för information, när man kan läsa om klimatförändring på climatechangeBiglie.jesussaves.com.
Angående stormar här är en annan us.gov sida.
http://www.gfdl.noaa.gov/historical-...-storm-records
Ja seriöst, jag har svårt att ta folk på allvar när dom skriver halvsanningar och inte har koll på basdata. "Asså 0.5 grader är ju inte varmt" Frågan är vad gränsvärdet är för att vissa arter ska påverkas , speciellt i havet. Kan mycket väl vara 0.4 grader förändring. Hur mycket förändring behövs för att en viss fiskarts habitat ska halveras?
Väder hör ihop, händer något på ett ställe påverkar det ett annat ställe.
Om du tror att allt med klimatförändring handlar om CO2 så tror du fel, hänvisar till NASAs sida för lite uppdatering.
CO2 kontroll är därmed viktigt eftersom det byggs ett antal kolkraftverk i veckan, och vid eldning av kol förbränns även alla de skadliga ämnen som naturligt sitter bundna tillsammans med kolet. Sedan regnar det ned någonstans binder sig i marken, eller hamnar i havet.
Problemen är betydligt mer mångfacetterade än CO2=högre temperatur.
För övrigt här är lite info om de som står bakom sidan du länkade till:
http://www.sourcewatch.org/index.php...ighton_Steward
|
Du kollar ju inte själv de sidor du länkar till. US.gov-sidan säger själv att det är mest sannolikt att de är bara bättre på att mäta antalet stormar nu än förr. Tänk på att många stormar också händer mitt i havet där ingen bor eller några skepp befinner sig. Dessa hade man ingen aning om förr i tiden när väderbevakningssystemet eller satellitnätverket inte var lika välutvecklat.
För det andra så är detta just det totala antalet stormar, har inget med "superstormar" eller naturkatastrofer som drabbar människor med att göra!
Bloggen jag länkade till lägger ju bara fram den data som RSS själva har publicerat. Det spelar inte någon särskilt stor roll vem som har skrivit blogginlägget om det som står där ändå är sant.
Eller nej vänta nu, var det bilden du syftade på från "plantsneedco2.org"? Som sagt, samma data kan man finna hos RSS.
Grejen är att om människors aktivitet och djurpruttar påverkar jordens klimat och temperatur så mycket, så skulle det givetvis ha visats sig i en stadig ökning av den globala medeltemperaturen. Det har den inte gjort. Inte verkar den "globala uppvärmningen" ha gjort det i antal stormar heller.
Jag har inte sagt att CO2=högre temperatur, däremot har jag sagt att ökade CO2-nivåer är bara gynnsamt för havet och kan därför i sig inte vara det som skadar korallreven, fisklivet etc.
Kolkraft har knappt något alls med jordbruk eller köttproduktion att göra.. Och varför CO2-kontroll och inte kolkraft-kontroll? Finns ingen logik i det du säger.