2012-08-08, 20:04
|
|
Coach
Reg.datum: Oct 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia
Jag börjar mer och mer tro att det sätt på vissa män/killar beskriver hur kvinnor/tjejer bara tänder på den fina insidan och inte på den sexiga utsidan, hur de inte ägnar sig åt att recensera mäns utseende på samma sätt som män recenserar kvinnors etc. är sprunget ur en önskedröm om att det faktiskt skulle vara så.
Det är som vanligt inte binärt, och det är som vanligt så att de flesta väljer en partner för ett långt förhållande med tanke på mycket annat än utseendet (eftersom det är jobbigt att leva med en idiot även om personen är snygg), men nog TÄNDER tjejer på en snygg utsida. Även om vår kultur i dagsläget inte riktigt tillåter att könen manifesterar det på samma sätt.
|
Det var som fan
+1
|
2012-08-08, 20:06
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Teddy9
Efter att varit i förhålllanden sedan lumpen (är nu snart 30) och aldrig bjudit hem en tjej som jag inte har haft rätt bra koll på sedan tidigare är jag nu lite fundersam på hur jag ska lägga en hemmadate. Och var vänder man sig inte om inte till sin trygga hamn: Kolozzeum.
Jag tänkte skippa förätt och bjuda på ett glas bubbel när hon dyker upp (tydligen är förrätt för överdrivet på en första date enligt mina vänner). Till huvudrätt funderar jag på lasagne och en flaska schysst rött vin (mest så man slipper stå vid spisen när hon kommer och "alla" gillar väl lasagne). Sen har jag tänkt att allt får bli lite som det blir och se till att ha något snacks/kex och ost hemma, kaffe/te finns alltid.
Förslag/synpunkter mottages tacksamt.
(Har träffat henne en gång tidigare med gemensamma vänner och vet inte direkt mycket alls om hennes favoriträtt/drycker.)
|
Jag hade skrotat idén helt. Det känns väldigt try hard när du bara träffat henne en gång tidigare. Om det ska lagas mat kan ni väl göra det tillsammans? Då kan du göra det mer som en rolig aktivitet.
Har ni redan bestämt träff föreslår jag Bullens Pilsnerkorv med pulvermos till.
|
|
|
2012-08-08, 20:19
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk
Den jättesnygga killen kommer nog att ha lätt att attrahera tjejer, attrahera som i "Wow, gud vad snygg han är!" sen mer än så blir det nog sällan, men attraherar tjejer det gör han ju.
Kille 2 får säkert både ligga mer och om han vill lättare få ihop det med en tjej, men han kommer att attrahera färre, iaf vid en snabb anblick.
|
Det är skillnad på uppmärksamhet och att attrahera någon.
En sjukt osäker snygging får säkert uppmärksamhet, men vad är det för attraktion vi talar om när han mycket väl kan vara oskuld och okysst vid 45?
|
|
|
2012-08-08, 20:31
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av Yes
En sjukt osäker snygging får säkert uppmärksamhet, men vad är det för attraktion vi talar om när han mycket väl kan vara oskuld och okysst vid 45?
|
Yes och jag tänker lika märker jag...
Att attrahera en tjej innebär att hon börjar fundera på om hon ska ligga med dig. En osäker kille som t.ex. aldrig tittar henne i ögonen kommer att göra henne avtänd väldigt snabbt.
Senast redigerad av Macroman den 2012-08-08 klockan 20:32.
|
|
|
2012-08-08, 22:28
|
|
Banned User
Reg.datum: Feb 2010
|
Citat:
|
Semantik. Han attraherar ju ändå tjejer  (sen att attraktionen försvinner väldigt fort är en annan femma, han är som en sockerbit som attraherar bin, när de kommer fram och smakar märker det att det var salt istället för socker)
|
|
|
2012-08-08, 22:38
|
|
Banned User
|
Vad jag snackar om är att vara söt istället för salt.
|
|
|
2012-08-08, 22:43
|
|
Banned User
Reg.datum: Feb 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av Macroman
Yes och jag tänker lika märker jag...
Att attrahera en tjej innebär att hon börjar fundera på om hon ska ligga med dig. En osäker kille som t.ex. aldrig tittar henne i ögonen kommer att göra henne avtänd väldigt snabbt.
|
Jag håller inte med er faktiskt, baserat på min egen, förvisso ringa, erfarenhet. Nu är jag gift och trogen, och inte längre speciellt attraktiv. men innan jag träffade min fru, när jag var ung, om jag får säga det själv - var jag rätt snygg, iaf i kroppen.
Jag var dock totalt efterbliven i mitt beteende, väldigt dålig maskerad osäkerhet, humor som bara jag själv skrattade åt, jag var tom nazist. Ändå fick jag napp emellanåt, inte ofta men iaf  trots min totala avsaknad av andra kvaliteer än utseende.
|
|
|
2012-08-08, 23:28
|
|
Banned User
|
Ja, man kan ibland få en del gratis av utséende. Speciellt om man är i rätt sällskap och har ett socialt nätverk. Sen kan det även finnas särskilda fall där tjejen misstar blyghet för att killen är svår, så hon försöker hårdare.
Det handlar inte om att tjejer struntar totalt i utséende eller att osäkra killar automatiskt blir ratade. Finns ju dom som får ligga ibland trots att de varken ser bra ut eller har något självförtroende. Vad vi talar om är hur mycket olika faktorer påverkar attraktionen. Utséende är en faktor som inte ger särskilt mycket om man inte besitter andra kvaliteer. Det finns gott om snygga killar som inte får nånting för att de är för mesiga och inte tar initiativ.
Kvinnor och män fungerar helt enkelt olika. Olyckligtvis är det en såndär grej man behöver se och testa själv för att verkligen förstå. Det går såklart att peka på olika konkreta saker som attraherar, men någonstans behöver man ha varit där själv.
|
|
|
2012-08-09, 01:04
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2010
|
Citat:
Jag var dock totalt efterbliven i mitt beteende, väldigt dålig maskerad osäkerhet, humor som bara jag själv skrattade åt, jag var tom nazist. Ändå fick jag napp emellanåt, inte ofta men iaf trots min totala avsaknad av andra kvaliteer än utseende.
|
Givetvis finns det kvinnor med motsvarande personligheter, så det är väl klart att man kan få ligga oavsett?
|
|
|
2012-08-09, 09:15
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2008
|
Citat:
Jag hade skrotat idén helt. Det känns väldigt try hard när du bara träffat henne en gång tidigare. Om det ska lagas mat kan ni väl göra det tillsammans? Då kan du göra det mer som en rolig aktivitet.
Har ni redan bestämt träff föreslår jag Bullens Pilsnerkorv med pulvermos till.
|
Tack för din kommentar. Har redan preppat en lasange men å andra sidan känns inte det allt för fancy det heller (medvetet tonat ner matvalet och inte kört på något "lyxigt" och överarbetat).
Men att laga mat tillsammans blir en kul aktivitet att göra framöver om det nu blir så att vi ses igen.
|
|
|
2012-08-09, 09:24
|
|
Grov som en bofink!
Reg.datum: Nov 2007
|
Har nu dejtat samma tjej exklusivt i 3-4 veckor. Setts runda slängar 10-12 gånger på denna tiden. Känns bra, och hon säger samma sak om mig, att det känns bra and so on.
Grejen är att jag är van att "bli tillsammans" relativt snabbt, dvs man dejtar en kort period sen kör man på som pojk o flickvän. Tog upp detta med henne och hon tyckte det var för snabbt på, hon ville dejta längre för att undvika soffällan, dvs att bli "tråkig" och så i ett förhållande.
Är det så att hon verkligen vill ha spänningen med dejtingen, eller är hon osäker på mig?
|
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz
Att se dina utförande är å andra sidan en orgasm för ögonen
|
Min journal
LOOK @ ME!!11!1!!!!1 ⇦ klickiz!
Min bildjournal - Sparvens näste
|
|
|
2012-08-09, 09:30
|
|
Banned User
Reg.datum: Mar 2011
|
Citat:
Det handlar inte om att tjejer struntar totalt i utséende eller att osäkra killar automatiskt blir ratade. Finns ju dom som får ligga ibland trots att de varken ser bra ut eller har något självförtroende. Vad vi talar om är hur mycket olika faktorer påverkar attraktionen. Utséende är en faktor som inte ger särskilt mycket om man inte besitter andra kvaliteer. Det finns gott om snygga killar som inte får nånting för att de är för mesiga och inte tar initiativ.
|
För att fortsätta gradera saker så är faktiskt inte "ta initiativ" så högt på attraktionsskalan heller. Jag har gått fram till massor tjejer och börjat prata utan att de blivit intresserade.
Citat:
Ursprungligen postat av Sparven från Minsk
Har nu dejtat samma tjej exklusivt i 3-4 veckor. Setts runda slängar 10-12 gånger på denna tiden. Känns bra, och hon säger samma sak om mig, att det känns bra and so on.
Grejen är att jag är van att "bli tillsammans" relativt snabbt, dvs man dejtar en kort period sen kör man på som pojk o flickvän. Tog upp detta med henne och hon tyckte det var för snabbt på, hon ville dejta längre för att undvika soffällan, dvs att bli "tråkig" och så i ett förhållande.
Är det så att hon verkligen vill ha spänningen med dejtingen, eller är hon osäker på mig?
|
Jag skulle bett henne utveckla vad hon menar med soffällan, och fråga vad hon har för erfarenheter som gör att hon är så rädd för den.
Senast redigerad av Spartansk den 2012-08-09 klockan 09:31.
|
|
|
2012-08-09, 09:33
|
|
Ölkonnässör
Reg.datum: Feb 2004
|
Citat:
|
Om du inte tror på det hon säger så antar jag att du inte vill vara ihop med henne?
2012-08-09, 09:58
|
|
Jag ber om det.
Reg.datum: Sep 2004
|
Citat:
|
Som vi sagt tidigare så är ju du och jag som natt och dag på dejtingfronten. Du gillar ju som sagt att gå väldigt fort fram (relativt talat) medan jag tar det väldigt långsamt (inte relativt talat, jag är som en snigel  ) och det förvånar mig faktiskt inte att du mött någon som inte har samma speed i sig i dejtandet som du har
Vad det beror på kan bara hon veta, och du måste göra valet att lita eller inte lita på henne. Jag hade aldrig velat ta det steget efter fyra-fem veckor, så jag förstår henne till 100%. Man lär inte känna någon på den tiden, och tror man att man gjort det så lurar man ofta sig själv (min erfarenhet och åsikt).
|
|
|
2012-08-09, 10:12
|
|
Ölkonnässör
Reg.datum: Feb 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz
Som vi sagt tidigare så är ju du och jag som natt och dag på dejtingfronten. Du gillar ju som sagt att gå väldigt fort fram (relativt talat) medan jag tar det väldigt långsamt (inte relativt talat, jag är som en snigel  ) och det förvånar mig faktiskt inte att du mött någon som inte har samma speed i sig i dejtandet som du har
Vad det beror på kan bara hon veta, och du måste göra valet att lita eller inte lita på henne. Jag hade aldrig velat ta det steget efter fyra-fem veckor, så jag förstår henne till 100%. Man lär inte känna någon på den tiden, och tror man att man gjort det så lurar man ofta sig själv (min erfarenhet och åsikt).
|
Halvvägs genom det där inlägget trodde jag du var daten som svarade i tråden. Haha!
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:31.
|

|