Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-07-25, 10:31   #25276
Angel
Ge mig nått fint nu!

Reg.datum: Feb 2004
De va bättre förr. Min morfar gick flera mil genom skogen för att fria till min mormor (värmlänningar). Hon tyckte lite synd om honom som hade gått så långt så hon ville inte säga nej. Också gifta i typ...60år eller nått.
Angel är inte uppkopplad  
Gammal 2012-07-25, 11:00   #25277
filmjölk
Banned User

Reg.datum: Feb 2010
Så er slutsats är att 50 nej och ett ja betyder ja?
filmjölk är inte uppkopplad  
Gammal 2012-07-25, 12:00   #25278
Spartansk
Banned User

Reg.datum: Mar 2011
Citat:
Ursprungligen postat av prOtotype Visa inlägg
Kungligt. Så orädd för att misslyckas att man inte ens ser det som ett alternativ.
Ja. Han blev min idol efter det.

För övrigt var han 19 och hon 26.
Spartansk är inte uppkopplad  
Gammal 2012-07-25, 12:25   #25279
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Reg.datum: Oct 2008
Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk Visa inlägg
Så er slutsats är att 50 nej och ett ja betyder ja?
Precis. Tjata till sig kärlek? Aldrig i livet. Jag är värd mer än så.
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad  
Gammal 2012-07-25, 12:30   #25280
prOtotype
Wants brinner!

prOtotypes avatar

Reg.datum: Jan 2009
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Tja det där kan man väl se åt båda hållen. Vill man verkligen ha något är det värt att ligga i.
prOtotype är inte uppkopplad  
Gammal 2012-07-25, 13:11   #25281
Spartansk
Banned User

http://9gag.com/gag/4843506
Gammal 2012-07-25, 13:26   #25282
mini
Svensk mästarinna 2011.

minis avatar

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Tjata nej. Arbeta för att få det man vill ha ja. Det finns omständigheter som gör att vissa relationer inte är en rak väg. Antingen så testar man att ta sig igenom snåren och krokarna, eller så inte. Ibland är det värt en ansträngning, ibland inte.
Gammal 2012-07-25, 13:34   #25283
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Reg.datum: Oct 2008
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Tjata nej. Arbeta för att få det man vill ha ja. Det finns omständigheter som gör att vissa relationer inte är en rak väg. Antingen så testar man att ta sig igenom snåren och krokarna, eller så inte. Ibland är det värt en ansträngning, ibland inte.
Beror på vilken sorts snår och krokar det handlar om, helt enkelt.

Jag utgår från mina egna erfarenheter av vel och "värt en ansträngning", som 1. aldrig lett till något, 2. inte varit värt det i slutändan.

Någon som vacklar är inte intresserad nog. Vad orsaken nu än må vara. Ingen mängd ansträngning kan ändra på det, för det är (i min erfarenhet) alltid utom min kontroll.
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.

Senast redigerad av mikaelj den 2012-07-25 klockan 13:37.
mikaelj är inte uppkopplad  
Gammal 2012-07-25, 13:37   #25284
Spartansk
Banned User

Citat:
Jag utgår från mina egna erfarenheter av vel och "värt en ansträngning", som 1. aldrig lett till något, 2. inte varit värt det i slutändan.
Samma här, men då har 1. jag aldrig kämpat en tiondel så hårt som min morfar, och 2. kampen alltid varit ångestfylld från min sida. Jag tror det är annorlunda om man håller det roligt, om du förstår vad jag menar.
Gammal 2012-07-25, 13:41   #25285
Minoshee
Registered User

Reg.datum: Nov 2011
Ni som gett med er efter att hen har kämpat och varit på om er uppmärksamhet och gillande, hur länge har detta kämpande pågått innan ni kommit fram till att den här personen är värd att satsa på?
Minoshee är inte uppkopplad  
Gammal 2012-07-25, 13:49   #25286
filmjölk
Banned User

Reg.datum: Feb 2010
En vad jag tror är vanlig ansträngning, när vi är inne på det spåret är "stjäla kompisens partner" - scenariot. Där man under lång tid "nästlar" sig in, lär sig vad hen gillar, inte gillar, och blir vän med kompisens partner och bearbetar denne. Visar sig bättre än kompisen och tar partnerns parti när man kan och sedan i ett svagt ögonblick stjäl partnern från kompisen, för en stund eller för en relation.

Det här tror jag är vanligt, spec. bland tjejer. Under min uppväxt såg jag det här ganska ofta i min bekantskapskrets, men utan att ha personlig erfarenhet av det.

Vad som jag tycker är intressant är tanken bakom det, varför är en kompis partner mer attraktiv än en lovlig utomstående i vissas ögon? Är det kompisens partner som är intressant, eller vill man "vinna" över kompisen?
filmjölk är inte uppkopplad  
Gammal 2012-07-25, 13:54   #25287
-squat-
Registered User

-squat-s avatar

Reg.datum: Apr 2002
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Visst, ibland kan eventuella svårigheter bottna i att hen är blyg/osäker och inte i ett ointresse i sig, och då är det värt att stå på sig och ge det hela lite tid.
-squat- är inte uppkopplad  
Gammal 2012-07-25, 13:56   #25288
Spartansk
Banned User

Ibland kan även tjejer tacka nej, inte för att de är ointresserade av en, utan för att de tror att man är oseriös och en player som bara är ute efter att utöka sitt harem. Isåfall kan det hjälpa att tjata lite för att övertyga henne att man är en good guy.
Gammal 2012-07-25, 13:56   #25289
-squat-
Registered User

-squat-s avatar

Reg.datum: Apr 2002
Citat:
Ursprungligen postat av Spartansk Visa inlägg
Ibland kan även tjejer tacka nej, inte för att de är ointresserade av en, utan för att de tror att man är oseriös och en player som bara är ute efter att utöka sitt harem. Isåfall kan det hjälpa att tjata lite för att övertyga henne att man är en good guy.
Så kan det också vara.
-squat- är inte uppkopplad  
Gammal 2012-07-25, 13:59   #25290
mini
Svensk mästarinna 2011.

minis avatar

Reg.datum: Sep 2003
Nu tar inte jag samma relationsväg som en del andra här heller. Jag har nog aldrig dejtat. Jag blir kär i folk jag lär känna på andra sätt, aldrig med ett explicit eller implicit syfte att vi ska känna av om vi kan bli kära/passa ihop som par eller inte. Jag skulle nog ha samma inställning om jag dejtade, att inte gå vidare med någon som inte känns intresserad.

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:51.