Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-07-24, 18:54   #25216
Spettet
Registered User

Spettets avatar

Reg.datum: Sep 2011
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Den grunden har ni väl redan nu?

Du verkar inte riktigt vara ärlig med dig själv vad du vill.
Helt ärligt så vet jag inte det men har ingen lust att förstöra något bara.

Det är så att hjärtat känner att jag vill ha henne men hjärnan säger att det vore olämpligt för skulle bara sakna henne samt så har jag saker i mitt privatliv som måste ordnas innan jag vill ha ett förhållande som det nämts om tidigare i tråden och det är så att jag kommer flytta till den staden hon bor i pga planerat det långt innan jag träffade henne.
Gammal 2012-07-24, 18:55   #25217
C.E.J.
Korsordet

C.E.J.s avatar

Reg.datum: Oct 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Spettet Visa inlägg
Ju mer man läser ju mer kluven blir man hur man bör agera. En del säger att man ska sluta höra av sig och låta henne höra av sig för att se om hon är intresserad och en del säger att slutar du höra av dig och visar inget intresse så kanske hon tror att du tappat intresset och gått vidare och då kommer hon inte höra av sig.
Personlig anekdot: Några gånger har jag "konfronterat" tjejer huruvida de är intresserade, och 100% av gångerna har de inte varit det. Då har jag blivit butter och tänkt att konfrontationen skrämde bort tjejen. Å andra sidan, blir tjejen "skrämd" så var hon nog inte tillräckligt intresserad, alltså att om jag inte hade konfronterat och hon istället hade "gett med sig" så hade det bara varit att hon lurade sig själv. Så jag är mer och mer inne på mikaelj's (?) idé om att man får lämna över bollen.

Citat:
Ursprungligen postat av Donner Visa inlägg
Du hänger fortfarande upp dig för mycket på 1 person, och då är ni ändå bara i dejting-stadiet.
Spettet kanske inte har så mycket "game", och då är det självklart lättare att hänga upp sig på den enda kandidat som finns. Det är inte one-itis när det inte finns alternativ.
Gammal 2012-07-24, 18:57   #25218
Spettet
Registered User

Spettets avatar

Citat:
Ursprungligen postat av C.E.J. Visa inlägg
Personlig anekdot: Några gånger har jag "konfronterat" tjejer huruvida de är intresserade, och 100% av gångerna har de inte varit det. Då har jag blivit butter och tänkt att konfrontationen skrämde bort tjejen. Å andra sidan, blir tjejen "skrämd" så var hon nog inte tillräckligt intresserad, alltså att om jag inte hade konfronterat och hon istället hade "gett med sig" så hade det bara varit att hon lurade sig själv. Så jag är mer och mer inne på mikaelj's (?) idé om att man får lämna över bollen.
Är inne på det spåret, känns som att det är bäst men du förstår säkert varför denna tvekan.
Gammal 2012-07-24, 19:08   #25219
Donner
In Sweden we call it a kick

Donners avatar

Reg.datum: Aug 2006
Citat:
Ursprungligen postat av C.E.J. Visa inlägg

Spettet kanske inte har så mycket "game", och då är det självklart lättare att hänga upp sig på den enda kandidat som finns. Det är inte one-itis när det inte finns alternativ.
Förstår vad du menar men han har ju hela sitt andra liv också. Dvs det som inte kretsar kring tjejen.
Donner är inte uppkopplad  
Gammal 2012-07-24, 19:16   #25220
Sk1llz
Retarded User

Sk1llzs avatar

Reg.datum: Oct 2010
Spettet, du har väldigt mycket att jobba på och är långt ifrån den bästa möjliga versionen av dig själv. Du verkar vara en riktigt krånglig typ att ha att göra med som dejtingpartner. Du skulle tjäna en hel del på en mer avslappnad inställning och attityd. Sluta oroa dig för framtiden och hur det kommer bli om ett år när hon kommer tillbaks. Hon kanske inte ens kommer tillbaks? Hon kanske träffar sin prins där? Förstår du inte hur ovärt det är att investera både tid och energi på något som kanske kan bli något i framtiden? Det du ska göra är att fortsätta träffa henne, om du trivs i hennes sällskap, och göra det bästa av den tid ni har kvar men fäst dig inte för mycket vid henne. Ni kommer med största sannolikhet inte gifta er :-)
Sk1llz är inte uppkopplad  
Gammal 2012-07-24, 19:30   #25221
Spettet
Registered User

Spettets avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Sk1llz Visa inlägg
Spettet, du har väldigt mycket att jobba på och är långt ifrån den bästa möjliga versionen av dig själv. Du verkar vara en riktigt krånglig typ att ha att göra med som dejtingpartner. Du skulle tjäna en hel del på en mer avslappnad inställning och attityd. Sluta oroa dig för framtiden och hur det kommer bli om ett år när hon kommer tillbaks. Hon kanske inte ens kommer tillbaks? Hon kanske träffar sin prins där? Förstår du inte hur ovärt det är att investera både tid och energi på något som kanske kan bli något i framtiden? Det du ska göra är att fortsätta träffa henne, om du trivs i hennes sällskap, och göra det bästa av den tid ni har kvar men fäst dig inte för mycket vid henne. Ni kommer med största sannolikhet inte gifta er :-)
Jag trivs i hennes sällskap men känner osäkerhet när det bara är jag som hör av mig och vet inte vad hon vill om hon bara träffar mig för att hon har inget att göra eller för att hon ser mig som sin vän. Innan kunde hon höra av sig 3 ggr på raden och visa stort intresse och jag vet inte om det har med resan att göra att hon kanske inte vill som sagt börja med något seriöst innan hon ska iväg.

Märks att man är en osäker person i sig själv, hade bestämt att nu är det hennes tur att höra av sig för intresse har jag visat men sen så får man en ny tankeställare som gör att man tvekar mer på att låta henne höra av sig.

Jag vet att mitt intresse för henne kommer svalna när hon åker iväg pga är ng förälskad men inte kär men känner att denna grund som man bygger upp så att man har största möjlighet att ev försöka något i framtiden. Såklart säger jag detta för jag har ett hopp som kommer försvinna när hon är borta pga ingen närhet men att man gör det bästa av allting för att hon ska få upp intresse igen Om det tillfället ges.
Gammal 2012-07-24, 19:47   #25222
mela
#curl4lajf

melas avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Blue.plz Visa inlägg
Jag har kommit i kontakt med det här uttrycket tidigare, men är ej helt klar över dess betydelse.

Vad är det som avses?
Det är väldigt stor skillnad på att vara på en/flera arbetsplats/er och se gruppdynamiken där, jämfört med att bara ha varit i skolan. Ofta är man mer i ett "team" på en arbetsplats än i skolan också vilken är nyttigt för de flesta individer, skulle jag vilja säga.
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
Jag älskar henne, så jag vinner
mela är inte uppkopplad  
Gammal 2012-07-24, 19:51   #25223
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Ja men det är ju inte direkt objektivt "sämre".
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2012-07-24, 20:02   #25224
Gpajpen
Registered User

Gpajpens avatar

Reg.datum: Apr 2006
Spettet

Förstår inte vad du är ute efter? Rent konkret. Det var ju samma snack sist men nu har hon ju redan visat att du inte faila i hennes ögon då. Man pussar inte flera gånger och håller handen sover med etc med en person man ser som enbart vän. Förstår heller inte varför det ska vara så komplicerat?

Varför inte bara dra iväg ett mess "hej läget vill träffa dig igen ha lika trevligt som sist".
Är det för lamt? För lite game-approach? Måste du ha ett 6 sidigt system med möjliga utfall och hur du ska agera vid varje tänkbar händelse?

Sluta noja va lite skön.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Living the dream.
Gpajpen är inte uppkopplad  
Gammal 2012-07-24, 20:05   #25225
Spartansk
Banned User

Reg.datum: Mar 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Gpajpen Visa inlägg
Man pussar inte flera gånger och håller handen sover med etc med en person man ser som enbart vän.
Måste inflika här... Jo, det kan man visst göra. För vissa tjejer är det så svårt att säga att de är ointresserade, att de hellre ligger och hånglar och myser och säger gulliga ord, och sedan skiter i att aktivt skicka SMS och hoppas att man fattar vinken.

Eventuellt kan hon ha tänkt "hmm, jag vill inte träffa honom någon mer gång efter detta, men vad fasiken, jag kan ju alltid mysa och hångla lite med honom nu den här sista gången".

Eller så kanske hon kom på efter dejten att hon var ointresserad.
Spartansk är inte uppkopplad  
Gammal 2012-07-24, 20:08   #25226
Fishtank
Banned User

Reg.datum: Apr 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Spartansk Visa inlägg
Måste inflika här... Jo, det kan man visst göra. För vissa tjejer är det så svårt att säga att de är ointresserade, att de hellre ligger och hånglar och myser och säger gulliga ord, och sedan skiter i att aktivt skicka SMS och hoppas att man fattar vinken.

Eventuellt kan hon ha tänkt "hmm, jag vill inte träffa honom någon mer gång efter detta, men vad fasiken, jag kan ju alltid mysa och hångla lite med honom nu den här sista gången".

Eller så kanske hon kom på efter dejten att hon var ointresserad.
Wait what?
Du menar alltså att ointresserade tjejer ligger med en om man trycker på litegrann.
All good then.
Fishtank är inte uppkopplad  
Gammal 2012-07-24, 20:12   #25227
Spartansk
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av Fishtank Visa inlägg
Wait what?
Du menar alltså att ointresserade tjejer ligger med en om man trycker på litegrann.
All good then.
Alla har vi väl varit med om att en tjej har legat med en, och sedan dumpat en direkt efteråt?

Ett annat exempel: En gång såg jag en tjej på krogen hångla med en kille, sedan säga till sin tjejkompis "hjälp mig bli av med honom!", för att sedan fortsätta hångla med honom.

Och säga gulliga ord och hålla handen kan de mycket väl göra. De tycker helt enkelt att det är så pinsamt att dumpa någon att de hellre spelar med resten av kvällen.

Senast redigerad av Spartansk den 2012-07-24 klockan 20:13.
Gammal 2012-07-24, 20:14   #25228
mela
#curl4lajf

melas avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Spartansk Visa inlägg
Alla har vi väl varit med om att en tjej har legat med en, och sedan dumpat en direkt efteråt?

Ett annat exempel: En gång såg jag en tjej på krogen hångla med en kille, sedan säga till sin tjejkompis "hjälp mig bli av med honom!", för att sedan fortsätta hångla med honom.

Och säga gulliga ord och hålla handen kan de mycket väl göra. De tycker helt enkelt att det är så pinsamt att dumpa någon att de hellre spelar med resten av kvällen.
Fast, det är ju inte samma sak att hångla med en kille på krogen och att ligga och mysa och hångla hemma?
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
Jag älskar henne, så jag vinner
mela är inte uppkopplad  
Gammal 2012-07-24, 20:16   #25229
Spartansk
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av mela Visa inlägg
Fast, det är ju inte samma sak att hångla med en kille på krogen och att ligga och mysa och hångla hemma?
Nej, har personen följt med en hem så är det en indikator på att chansen är större att personen gillar en. Men det är fortfarande ingen garanti.
Gammal 2012-07-24, 20:19   #25230
Spettet
Registered User

Spettets avatar

Måste lägga in att det är alltid hon som ser till att vi ligger sked och håller om henne, jag sitter vanligt sedan lägger hon sig ned och frågar om jag också vill det.

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:09.