2012-07-21, 23:32
|
|
Now You See Me
Reg.datum: May 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av TREX
Vad jag har hört från folk som har träffats så har alla varit väldigt snälla och trevliga mot varandra, vilket skulle kunna vara som du säger "blyga och svaga" fast med andra ord.
Det är ju också logiskt eftersom det vore idiotiskt att stämma träff för att det första man gör är hamna i luven på varandra.
|
Nästan alla jag har träffat har varit riktigt trevliga, finns väl nåt undantag då en viss moderator gillat att driva med mig men om han blir glad av det så.
Var däremot mindre trevligt när han fick för sig att radera alla mina pm och däribland minst ett jag inte hade läst eller kunnat svara på för några år sedan när jag och en medlem var inne i intressanta diskussioner om allt möjligt som för övrigt inte hade något med honom att göra.
Btw man kan inte ens vara iväg till gymmet och gå ut med vovvar på promenad utan att folk ska hinna skriva så mycket nytt att det är lite smådrygt att läsa ikapp
|
|
|
2012-07-21, 23:35
|
|
Ge mig nått fint nu!
Reg.datum: Feb 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av *Flash*
Nästan alla jag har träffat har varit riktigt trevliga, finns väl nåt undantag då en viss moderator gillat att driva med mig men om han blir glad av det så.
Var däremot mindre trevligt när han fick för sig att radera alla mina pm och däribland minst ett jag inte hade läst eller kunnat svara på för några år sedan när jag och en medlem var inne i intressanta diskussioner om allt möjligt som för övrigt inte hade något med honom att göra.
Btw man kan inte ens vara iväg till gymmet och gå ut med vovvar på promenad utan att folk ska hinna skriva så mycket nytt att det är lite smådrygt att läsa ikapp 
|
Har moderatorerna den pluginen att de kan läsa folks PM här?
|
|
|
2012-07-21, 23:40
|
|
Banned User
Reg.datum: Dec 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av Angel
Har moderatorerna den pluginen att de kan läsa folks PM här?
|
Är det ens en plugin? Trodde det var öppet i forumkoden att man kunde kolla sånt som admin.
Jag tänkte sluta vara lite offtopic och istället ställa en ontopic fråga, kanske inte för att få ett vetenskapligt direkt svar utan för att nyansera mig själv i mina tankebanor.
Hur ska man kunna veta om en tjej man pratar med är intresserad, om hon av naturen är extremt glad och pratig av sig, mot alla? Signaler som man tolkar hos 99% av alla andra, är saker hon är naturligt och mot alla.
Hur går man runt det?
Senast redigerad av TREX den 2012-07-21 klockan 23:42.
|
|
|
2012-07-21, 23:41
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj
Eftersom jag känner igen mig i O_Waos situation svarar jag på din fråga.
Det är inte om att göra förändringar i mitt liv och att leva annorlunda. Jag har åkt iväg till Lund bara häpp för att grilla. Problemet är att hitta någon som man faktiskt trivs med, eller egentligen, någon man inte vill vara utan.
Det är inte så förbannat enkelt. Själv vill jag ha en tjej som bryr sig om träning på någon atletisk nivå, inte någon som bara gör det för att man måste eller för att det är utseendefixerat. Intelligens är också ett måste. I någon mån skall hon både ha & uppskatta de kvalitéer som jag själv har. Men det verkar svårt att hitta. Vilket är väldigt konstigt, för så unik kan jag ju knappast vara...
Även om det antagligen till största del bara handlar om personkemi, som sagt.
|
Jag känner också igen mig i O_Waos situation, och jag håller med dig om att det är svårt att hitta någon som har allt det man vill att en partner ska ha. Har man höga krav på sig själv, så tenderar man att ha höga krav på andra.
Citat:
Ursprungligen postat av O_Wao
Klart det är så, men jag är egentligen väldigt flexibel och anpassningsbar. Däremot är jag blyg och kan ha svårt att ta kontakt med folk, därav omdömet av random folk att jag är svår att gå fram till och börja prata med.
Men jag har funderat på worst case scenario, och jag har helt ärligt landat i att om andra människor står ut med xyz i sina förhållanden så har jag helt ärligt hellre en terrier och ampelliljor än att leva ihop med en annan människa och göra avkall på principer/hur jag vill bli behandlad/leva olycklig bara för att utåt visa att "Jag kan minsann ha ett förhållande jag med". Allt enligt devisen "I'd rather be alone than unhappy". Klart det suger apröv att alltid vara den som är singel, men när alternativet hittills alltid har varit nåt som får mig att instinktivt springa åt andra hållet efter ett kortare eller längre tag så tack, men nej tack.
|
Jag är också blyg, lägg där till att jag är kille och förväntas i och med det vara den som tar initiativet. Det är inte lätt, när man väl hittat någon som man gillar så vågar man inte framföra det, eller så gör man det, men på ett icke optimalt sätt. Ibland kan det resultera i att jag själv sparkar bakut om en tjej närmar sig, då jag tycker att det är läskigt att hon ska ta sig innanför min mur.
Jag håller med dig om att man inte ska skaffa sig en partner bara för visa utåt att man är "lyckad". Det är just det som är självförverkligande, och det står mig upp i halsen. Ska man ha ett förhållande, så ska det vara ett bra sådant.
|
|
|
2012-07-21, 23:45
|
|
Ge mig nått fint nu!
Reg.datum: Feb 2004
|
Citat:
Är det ens en plugin? Trodde det var öppet i forumkoden att man kunde kolla sånt som admin.
Jag tänkte sluta vara lite offtopic och istället ställa en ontopic fråga, kanske inte för att få ett vetenskapligt direkt svar utan för att nyansera mig själv i mina tankebanor.
Hur ska man kunna veta om en tjej man pratar med är intresserad, om hon av naturen är extremt glad och pratig av sig, mot alla? Signaler som man tolkar hos 99% av alla andra, är saker hon är naturligt och mot alla.
Hur går man runt det?
|
Vill minnas att de fanns som en plug att man kunde se allas PM.
|
|
|
2012-07-21, 23:45
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2003
|
Citat:
Hur går man runt det?
|
Man frågar henne.
|
|
|
2012-07-21, 23:46
|
|
#curl4lajf
Reg.datum: Apr 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av -squat-
Jag känner också igen mig i O_Waos situation, och jag håller med dig om att det är svårt att hitta någon som har allt det man vill att en partner ska ha. Har man höga krav på sig själv, så tenderar man att ha höga krav på andra.
|
Jag såg något program om det där, en kille som skulle hjälpa tjejer att dejta, och han hade med sig en stor flock av män. Alla männen stod upp och tjejerna fick säga sina krav, de som bommade på något av kraven fick sätta sig ner. Det slutade alltid med att 1-3 killar stod kvar. Ett ganska så bra sätt för att visa hur ens krav kan sätta käppar i hjulen för att träffa en partner.
Den känslan som jag eftersträvar är att jag ska vilja vara med personen hela tiden, vilja ta med honom överallt och visa upp honom för allt och alla. Utan den känslan har man inget förhållande. Resten av kraven kan man kanske försöka ha lite lägre prio på.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus
Jag älskar henne, så jag vinner 
|
|
|
|
2012-07-21, 23:48
|
|
Banned User
Reg.datum: Dec 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS
Man frågar henne.
|
Är i en situation där fråga rakt ut vore direkt o-bra, då vi ses varje dag och jag personligen inte skulle klara av att ha en relation med personen i fråga där hon vet att jag har ett intresse av henne.
|
|
|
2012-07-21, 23:50
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sandra81
jag skulle väldigt gärna vilja träffa alla irl nån gång å se om det är samma hierarki på riktigt också. jag har fått en känsla av att dom som är mest "uppkäftiga/elaka" här är väldigt blyga å svaga på riktigt.
|
Sen är inte alla så uppkäftiga som du/man upplever, då det i skrift är svårare att avgöra folks intention.
Om du vill träffa folk så är det ju bara att skicka ett PM, så är det säkert flera som kan tänka sig att ta en fika.
|
|
|
2012-07-21, 23:52
|
|
Now You See Me
Reg.datum: May 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Yes
Här är frågan hur man får någon att tro att man vill något mer än bara kompisar/kk.
Är det för att andra parten ANTAR det? Även om situationen kan göra att det framstår som ett rimligt antagande kan man inte hålla den andra ansvarig för om antagandet visar sig felaktigt. Det går inte att läsa tankar så det där antagandet är en risk man får ta själv.
Är det för att hen PÅSTÅR det? Då har man all rätt att förvänta sig att personen faktiskt menar det.
|
Bra fråga och självfallet något som lär skilja sig från person till person, hade varit enklare om jag kunnat ta ett konkret exempel kanske istället för att skriva lite halvluddigt om sådana situationer rent generellt.
Citat:
Därför är det viktigt att vara tydlig. Och det ansvaret ligger hos samtliga parter. Om alla bara antar kan det bli väldigt fel. Tycker man det är en viktig fråga måste man öppna munnen och använda sina ord.
|
Ja? Har väl inte direkt skrivit något annat heller mer än att jag inte gillar dom som lägger över ansvaret på att någon blivit sårad på den personen som den har sårat och helt fråntagit sig något som helst ansvar i att den blev det.
Eller för den delen om hon blir sur över att han dejtat andra när han inte visste om att hon inte ville att han skulle göra det men ändå inte sagt något. (Funkar såklart åt båda hållen, blev bara enklare att skriva han och hon)
Citat:
Återigen har vi det där med att "låta tro".
|
Ja man kan ju diskutera hur man låter någon tro ditt eller datt i all evighet.
Men låt oss säga att personens handlande inte på något sätt får den andra att uppfatta det som att den inte vill mer än bara vara kompis/kk, såpass att den är säker nog att inte ens tänka på att ställa frågan.
Men även då är det väldigt individuellt hur man upplever sådant, om personerna som är inblandade analyserar/överanalyserar allting eller inte ens tänker på det alls lär ge helt olika antaganden.
Även tidigare erfarenheter lär spela in..
Citat:
Beror väl på. Båda vägarna funkar. Jag vet en person som tog god tid på sig att räkna ut exakt vilken typ av man hon ville ha och vart hon hade störst chans att hitta honom. Sen åkte hon till New York och hittade tillslut rätt. Själv skulle jag inte kunna göra det. Jag försöker träffa så många intressanta kvinnor som möjligt, lära mig det jag kan och se vart det leder.
|
Då gäller det ju att man verkligen vet vad man vill ha, kan inte direkt säga att jag vet exakt hur jag vill att en partner ska vara mer än i stora drag.
Är nog även många saker jag uppskattar som jag inte heller tänker på i första taget, men det är ju jag det.
Viktigaste för mig är kemin, att man klickar och allt sånt som händer alldeles för sällan.
|
|
|
2012-07-21, 23:58
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av mela
Jag såg något program om det där, en kille som skulle hjälpa tjejer att dejta, och han hade med sig en stor flock av män. Alla männen stod upp och tjejerna fick säga sina krav, de som bommade på något av kraven fick sätta sig ner. Det slutade alltid med att 1-3 killar stod kvar. Ett ganska så bra sätt för att visa hur ens krav kan sätta käppar i hjulen för att träffa en partner.
Den känslan som jag eftersträvar är att jag ska vilja vara med personen hela tiden, vilja ta med honom överallt och visa upp honom för allt och alla. Utan den känslan har man inget förhållande. Resten av kraven kan man kanske försöka ha lite lägre prio på.
|
Bra poäng! Det är ju lite "anti självförverkligande" över det där också.
Det handlar om att ta det tillbaka till den där ursprungskänslan med kärlek. Inte tänka och kalkylera så mycket, utan gå på känslan.
|
|
|
2012-07-22, 00:05
|
|
#curl4lajf
|
Citat:
Bra poäng! Det är ju lite "anti självförverkligande" över det där också.
Det handlar om att ta det tillbaka till den där ursprungskänslan med kärlek. Inte tänka och kalkylera så mycket, utan gå på känslan.
|
Precis. Sedan finns det ju en del absoluta no-no som man inte kan kringgå  Men det är åsikter och värderingar. Inte som i "Han ska ha en doktorand på Chalmers" eller så annat extremt.
|
Citat:
|
|
|
|
2012-07-22, 00:16
|
|
Registered User
|
Citat:
Precis. Sedan finns det ju en del absoluta no-no som man inte kan kringgå  Men det är åsikter och värderingar. Inte som i "Han ska ha en doktorand på Chalmers" eller så annat extremt.
|
Precis, och där det har spårat ut många gånger, då folk tenderar välja en partner baserat på CV:n, istället för huruvida det pirrar i magen. För det är ju så viktigt att framstå som lyckad, och kunna visa upp en partner som doktorsexamen, fet lön, fet bostad, balt umgänge etc. Allt idag ska ju syfta till att bygga det egna varumärket. Man ska inte ha kul, man ska framstå som lyckad.
Själv har jag en pubertal syn på kärlek, jag vill känna mig som en kär tonåring på nytt, med pirr i magen och viljan att hitta på roliga saker med henne. Och det är det som kommer att göra mig lycklig i slutändan, inte huruvida andra tycker att jag är lyckad.
Senast redigerad av -squat- den 2012-07-22 klockan 00:21.
|
|
|
2012-07-22, 00:33
|
|
#curl4lajf
|
Citat:
Precis, och där det har spårat ut många gånger, då folk tenderar välja en partner baserat på CV:n, istället för huruvida det pirrar i magen. För det är ju så viktigt att framstå som lyckad, och kunna visa upp en partner som doktorsexamen, fet lön, fet bostad, balt umgänge etc. Allt idag ska ju syfta till att bygga det egna varumärket. Man ska inte ha kul, man ska framstå som lyckad.
Själv har jag en pubertal syn på kärlek, jag vill känna mig som en kär tonåring på nytt, med pirr i magen och viljan att hitta på roliga saker med henne. Och det är det som kommer att göra mig lycklig i slutändan, inte huruvida andra tycker att jag är lyckad.
|
Absolut. Det säger visserligen inte om en person, om denne har en doktorsexamen, fet lön, schysst lya osv. Han/hon/det är antagligen ganska så driven och engagerad. Men det är inte en sådan grej som man blir kär i.
Utstrålning, charm, humor och intelligens är grejer som man blir kär i
|
Citat:
|
|
|
|
2012-07-22, 00:54
|
|
Registered User
|
Citat:
Absolut. Det säger visserligen inte om en person, om denne har en doktorsexamen, fet lön, schysst lya osv. Han/hon/det är antagligen ganska så driven och engagerad. Men det är inte en sådan grej som man blir kär i.
Utstrålning, charm, humor och intelligens är grejer som man blir kär i 
|
Visst är det så, det ena behöver ju inte utesluta det andra. Men man bör nog börja i rätt ända. Sen är det nog som så att de som drivs av självförverkligandet in i absurdum, inte bryr sig om de är kära eller ej, det är statusmarkörerna som är viktiga.
Sen vill jag nog förtydliga mitt hat mot självförverkligandet. Alla drivs vi av det mer eller mindre, inte bara tjejer även om det känns extremare där. Att drivas av det en smula, kan vara bra. Men det jag vill säga är att man bör tygla det lite, om man vill bli lycklig på riktigt.
Jag håller med.
Senast redigerad av -squat- den 2012-07-22 klockan 01:00.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:40.
|

|