Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-07-21, 15:26   #24901
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Vaddå sneaky? Läs nu igen Yes senaste inlägg.
Ja så kan man också göra men jag syftade mer på de som inte gör det så utan avsiktligt är sneaky.

Att göra som Yes förespråkar är bra även om det självklart är lite klurigt att få in "jag dejtar flera" på ett smidigt sätt.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2012-07-21, 15:29   #24902
Yes
Banned User

Yess avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Sandra81 Visa inlägg
Det har ju inte handlat om någon slags spontandejt eller blinddae utan kanske med någon man har haft kontakt med länge. man har lagt ner energi på. långa konversationer på sms, telefon, dejtat, varit hemma hos varandra. filmkväll osv. han har gett komplimanger sagt hur mycket han tycker om en, bjudit på middag etc sen utan att du vetat om det så har han gjort exakt samma sak med en annan tjej eller fler tjejer.

är jag konstig om jag säger att det inte känns okej? jag tycker det är ohyffs från hans sida att behandla tjejer så.
Men har det gjorts någon ansats från endera sida att faktiskt sätta upp ramar för relationen?

Jag hade själv inte tyckt det var en bekväm situation som kille, men alla behöver inte se det så. Saken är att om ingenting har sagts är det svårt att veta vart man står och vad man har för förväntningar.

Dessa killar kanske är bekväma med det och tycker det är normalt. Sen utgår de ifrån sitt eget synsätt och reflekterar inte över att du kan se det annorlunda. Du själv säger inget för att göra dem medvetna om vart du står. Ni går runt i era egna bubblor och förväntar er att det finns ett samförstånd, vilket det tydligen inte gör. Och ja, sånt kan såklart leda till besvikelse och sårade känslor. Det är just av den anledningen jag själv inte hade varit bekväm där. Jag kan dock inte sätta upp mina förväntningar på andra utefter det.
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2012-07-21, 15:29   #24903
MrBoris
Workaholic

MrBoriss avatar

Reg.datum: Jul 2004
Det är bara återigen att konstatera, att oärlighet kommer längst. Tyvärr tråkigt men sant
Jag har lämnat kolozzeum p.g.a. kolo admins mörkning av statistik rörande brott, integration och asylsökande. När vi får en fri debatt endast då har Sverige en chans att komma på fötter igen. Jag lämnar efter mig en raggningsguide för dig som gillar att ragga tjejer på nattklubben
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...ostcount=13997
MrBoris är inte uppkopplad  
Gammal 2012-07-21, 15:30   #24904
Maine_Cat
Registered User

Reg.datum: May 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Har du provat att fråga dem?
Jag har själv inga problem att vara ärlig med en sån sak men att bara slänga fram det blir mest konstigt. Innan man lovat varandra något ska man inte ha för höga förväntningar.

Och jag har själv varit där. Träffat tjejer och senare fått "sorry, men det är en annan kille här det börjar bli seriöst med". Synd, eller kul för dom, men det är bara svälja och gå vidare.

Är det en viktig sak för er så etablera det tidigt. Säg bara som det är: "Jag vill fortsätta träffa dig men för att kunna ge det en seriös chans och se vart det leder vill jag att vi låter bli att träffa andra". Är han tillräckligt intresserad accepterar han det och då var det problemet löst.
Japp frågar rakt av och 99.99% drar snabbare än jag hinner tömma mitt lönekonto *s* Skönt att slippa ödsla tid på dylika människor. PS. Nä jag är inte bitter bara lättad.DS.
Maine_Cat är inte uppkopplad  
Gammal 2012-07-21, 15:33   #24905
Maine_Cat
Registered User

Reg.datum: May 2009
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Det är inte en lögn att inte säga något nödvändigtvis. Sen så blir det ju ingen stekpanna om du inte får reda på det.

I stort sett så finns det fler fördelar med att vara sneaky med det om man har samvete nog att klara det, skulle dock inte klara av det själv eller har intresse av att göra det.
Undan hållan av sanning tja allt är en tolkningsfråga.. fördelar nää jag sover hellre gott om nätterna för upptäckt det blir en för eller senare.
Maine_Cat är inte uppkopplad  
Gammal 2012-07-21, 15:39   #24906
Donner
In Sweden we call it a kick

Donners avatar

Reg.datum: Aug 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Maine_Cat Visa inlägg
Japp frågar rakt av och 99.99% drar snabbare än jag hinner tömma mitt lönekonto *s* Skönt att slippa ödsla tid på dylika människor. PS. Nä jag är inte bitter bara lättad.DS.

Men det är väl bra att du slipper ödsla tid på de killarna då? Känns som att många här förväntar sig guld och gröna skogar från dag 1. Det händer inte. Det tar lång tid att bygga upp något som är varaktigt. Det krävs många dejter för att jag ska vilja bygga något.

Förväntar ni er att killen ska släppa allt han har efter att första smset är skickat? Det låter tämligen så.
Donner är inte uppkopplad  
Gammal 2012-07-21, 15:40   #24907
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Citat:
Undan hållan av sanning tja allt är en tolkningsfråga.. fördelar nää jag sover hellre gott om nätterna för upptäckt det blir en för eller senare.
Hur hade du tänkt att du skulle upptäcka om 10 år att någon dubbeldejtade just nu?

Jag förespråkar det inte och jag förstår att det är skönt att hålla fast vid någon sorts "what goes around comes around" men jag är realistisk och inser att folk kommer undan med väldigt mycket,
Gammal 2012-07-21, 15:41   #24908
Yes
Banned User

Yess avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Hur lägger du fram det och i vilket skede i relationen?

Om jag själv får det ställt på sin spets direkt i början skulle jag t.ex. få "overly attached girlfriend"-vibbar och fly fältet. Jag skulle inte släppa allt för någon jag precis börjat träffa.

Handlar det däremot om att det gått längre, man börjar känna varandra, och ser att det finns potential. Inga problem så länge hon inte tror att jag tänker gå som Major Blueballs i flera veckor.
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2012-07-21, 15:41   #24909
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Donner Visa inlägg
Men det är väl bra att du slipper ödsla tid på de killarna då? Känns som att många här förväntar sig guld och gröna skogar från dag 1. Det händer inte. Det tar lång tid att bygga upp något som är varaktigt. Det krävs många dejter för att jag ska vilja bygga något.

Förväntar ni er att killen ska släppa allt han har efter att första smset är skickat? Det låter tämligen så.
Nej det tror jag inte men det de antagligen vill ha är ärlighet.

Tyvärr så är ju ärlighet inte något som kommer "stämplat" ur munnen och smicker och positiva saker är alltid trevligt att höra
Gammal 2012-07-21, 15:47   #24910
Sandra81
Registered User

Sandra81s avatar

Reg.datum: Sep 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Men har det gjorts någon ansats från endera sida att faktiskt sätta upp ramar för relationen?

Jag hade själv inte tyckt det var en bekväm situation som kille, men alla behöver inte se det så. Saken är att om ingenting har sagts är det svårt att veta vart man står och vad man har för förväntningar.

Dessa killar kanske är bekväma med det och tycker det är normalt. Sen utgår de ifrån sitt eget synsätt och reflekterar inte över att du kan se det annorlunda. Du själv säger inget för att göra dem medvetna om vart du står. Ni går runt i era egna bubblor och förväntar er att det finns ett samförstånd, vilket det tydligen inte gör. Och ja, sånt kan såklart leda till besvikelse och sårade känslor. Det är just av den anledningen jag själv inte hade varit bekväm där. Jag kan dock inte sätta upp mina förväntningar på andra utefter det.
Det konstiga är att enda sedan man var liten och gick i lågstadiet så fick man lära sig av dom vuxna att när en kille är elak , drar en tjej i håret, retas och är allmänt dum så är han i själva verket kär i en. det är killars sätt att visa att dom är intresserade. Med tiden har man ju varit med om sådana händelser ganska många gånger och endå trott att han kanske är lite intresserad. Sen har man som vuxen alltid fått höra att man aldrig aldrig aldrig ska dra upp "förhållande" "avancera relationen" osv för tidigt när man träffat någon eftersom det skrämmer en man. Han kommer då springa och gömma sig i sin lilla grotta eller försvinna iväg utan ett ord. Därför ska man hålla tyst och låta allt ta sin tid.

Jag vet inte vad man ska tro längre.. försöker mest gå efter mina egna erfarenheter men jag blir inte klok på dom heller alla gånger. äsch..

Senast redigerad av Sandra81 den 2012-07-21 klockan 15:49.
Sandra81 är inte uppkopplad  
Gammal 2012-07-21, 15:47   #24911
Donner

Donners avatar

Citat:
Nej det tror jag inte men det de antagligen vill ha är ärlighet.

Tyvärr så är ju ärlighet inte något som kommer "stämplat" ur munnen och smicker och positiva saker är alltid trevligt att höra

Självklart är alla inte ärliga, man går på nitlotter. Det har vi alla gjort. Att bli bränd är en del av livet. Men hade någon av dessa tjejer frågat mig hade jag svarat att ja, jag träffar andra också. Om de sedan väljer dörren så fine. Det är väl så enkelt som att fråga huruvida killen träffar andra eller inte.
Gammal 2012-07-21, 15:49   #24912
Donner

Donners avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Sandra81 Visa inlägg
Det konstiga är att enda sedan man var liten och gick i lågstadiet så fick man lära sig av dom vuxna att när en kille är elak , drar en tjej i håret, retas och är allmänt dum så är han i själva verket kär i en. det är killars sätt att visa att dom är intresserade. Med tiden har man ju varit med om sådana händelser ganska många gånger och endå trott att han kanske är lite intresserad. Sen har man som vuxen alltid fått höra att man aldrig aldrig aldrig ska dra upp "förhållande" "avancera relationen" osv för tidigt när man träffat något eftersom det skrämmer en man. Han kommer då springa och gömma sig i sin lilla grotta eller försvinna iväg utan ett ord. Därför ska man hålla tyst och låta allt ta sin tid.

Jag vet inte vad man ska tro längre.. försöker mest gå efter mina egna erfarenheter men jag blir inte klok på dom heller alla gånger. äsch..
Inget av det är skrivet i sten. Alla killar (och tjejer för den delen) är olika. En del hade tyckt det var jättekul om du började prata om det andra hade flytt till mexiko. Det känns som att ditt problem inte är killarna i sig utan din tillit till killar öht. Du har ingen.
Gammal 2012-07-21, 15:57   #24913
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

De som blir rädda skulle jag mest gissa de som är "begränsat" intresserade ändå.

Givetvis blir det ju lite ?? om det kommer förfrågan om giftemål på andra dejten men det verkar ju konstigt att bli rädd av förhållandeförfrågan om det gått ett tag och man verkligen tycker om personen.
Gammal 2012-07-21, 16:01   #24914
Donner

Donners avatar

Citat:
De som blir rädda skulle jag mest gissa de som är "begränsat" intresserade ändå.

Givetvis blir det ju lite ?? om det kommer förfrågan om giftemål på andra dejten men det verkar ju konstigt att bli rädd av förhållandeförfrågan om det gått ett tag och man verkligen tycker om personen.
Precis. Alltså hade det ändå inte fungerat i längden iom att killen ändå inte är intresserad-intresserad.
Gammal 2012-07-21, 16:03   #24915
Sandra81
Registered User

Sandra81s avatar

Reg.datum: Sep 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Donner Visa inlägg
Inget av det är skrivet i sten. Alla killar (och tjejer för den delen) är olika. En del hade tyckt det var jättekul om du började prata om det andra hade flytt till mexiko. Det känns som att ditt problem inte är killarna i sig utan din tillit till killar öht. Du har ingen.
jag vet. jag har ingen som helst tillit till killar.. frågan är hur man ska ändra på detta? gå i terapi? vet inte om jag någonsin kommer kunna lösa det själv lixom. jag tror ju att alla är onda.

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:09.