2012-07-18, 10:31
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk
"the friend zone" Är väl ibland en slags reservplats och inte en vän eller kompis?
Någon hon finner ganska attraktiv, säker, trevlig och lätt att umgås med, och vill kunna plocka fram när det tagit slut med pojkvännen, eller kunna bli ihop med ett tag som tröstpris om hon blir ratad av den hon egentligen är intresserad av.
Haha fyfan vad skriver jag egentligen...jag får sluta läsa den här tråden, min kvinnosyn blir skadad.
|
Nja, hamnar du i den lådan ses du mer som en bror, en familjemedlem, någon naturligt trygg bamsemjukisteddybjörn hon kan tex ogenant kan visa dig naken inför, Problemet med dessa vänzonarkvinnor som gör såhär antar att det är självklart att vi resonerar likadant att de också är totalzoneade, att de kan minsann springa runt nakna utan att det ska väcka minsta intresse eller tanke på något sätt, eftersom hon inte ens har dig i detta universum som något sexuellt/attraktivt, på det sättet. När du är saker som "söt  " och "fin =)" och "himla gullig" så börjar cirkusen....
|
2012-07-18, 12:46
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2005
|
Jag vet inte vem som frienzoneat vem. Tjejkompisen finns plötsligt där för att stötta dig när det tagit slut med ditt ex. Nu verkar ni ha snackat mer än på länge och dessutom planerar ni att träffas.
Det skulle inte förvåna mig om hon hittat på det där med kollegan för att göra dig svartsjuk.
Eller så är du friendzonead på riktigt...
|
|
|
2012-07-18, 12:50
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av Mental
Även om det inte käns så nu, så är det bra för dig.
Det är lättare att släppa om den andra går vidare. Bättre att bli dumpad för att en annan ser bättre ut, än att dumpa för att man är sämre än att vara ensam.
|
Du har kanske rätt. Saken är den att han var där när inte jag kunde vara där för henne. Jag trodde verkligen vi skulle lösa det men hon valde att gå vidare och börja ha sex med en annan kille, min kompis och kollega, direkt efter att hon dumpat mig. Tror de hade sex samma dag som hon dumpade mig men det är inget jag har fått bekräftat, dock vet jag att de hade sex bara 3 dagar efter att hon sagt att det var slut...
Citat:
Ursprungligen postat av Onigiri
Jens. tjejen som friendzoneat dig kan du ju berätta för hur du känner eftersom ni verkade vara så tighta polare? På ett bra sätt utan att dra till värsta kärleksförklaringen. Nappar hon inte kanske det blir lite awkward några/några dagar men true friends stay forever du vet. Då kan ni skratta åt dig efteråt eller bara inte låtsas om något och låta allt vara "som vanligt" och då har hon vetskapen om vad du tycker i framtiden och när du minst anar det kan det vara hon som börjar stöta på dig.
Been there 
|
Några sådana känslor har jag väl inte att bekänna för henne, utan det är mer att jag gärna hängt med henne för att se vad som kan hända. Och vi har redan sagt till varandra att vi gärna skulle vara närmre varandra för att kunna umgås med. T.ex. skulle jag ha åkt och hälsat på henne i vintras och frågade då om hon hade en soffa jag kunde sova på. Jag fick ett blankt nej för jag skulle sova med henne i hennes säng.
Men jag har tänkt fråga henne vad hon menade med det hon skrev. You have me.
Usch fick precis en våg av ångest över mig och började gråta för jag saknar mitt ex. Hur lång tid måste det ta innan man kan vara över någon?
Vill inte gråta mer över henne nu!
Käften du är 21 år och bänkar 82,5 kg i februari orkar inte kolla på din sketna journal hur mycket du bänkar nu, jag är bara 17 år och bänkar mer än dig din fjolla dina andra stats är också pinsamma och där är jag bättre än dig också, hur känns det?! Kom inte hit och smutsa ner min tråd med onödiga kommentarer.
|
|
|
|
2012-07-18, 13:07
|
|
Banned User
Reg.datum: Mar 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av jens__E
Usch fick precis en våg av ångest över mig och började gråta för jag saknar mitt ex. Hur lång tid måste det ta innan man kan vara över någon?
|
Det går sjukt långsamt. Räkna med att mäta framsteg i veckor, och inte dagar. Ett helt år ska det ta, ungefär, att komma över ett långtidsförhållande.
|
|
|
2012-07-18, 14:03
|
|
Banned User
|
Jag tror ännu mer på att jens har friendzoneat sin vän.
|
|
|
2012-07-18, 14:37
|
|
Wants brinner!
Reg.datum: Jan 2009
|
Av det jag läser så förstår jag inte varför alla tror det. Jag tror att hon kan tänka sig att vara reboundbuddy till dig Jens, kör hårt!
|
|
|
2012-07-18, 15:48
|
|
Moralistmoderator
Reg.datum: Aug 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Spartansk
Friendzonad är ett mer specifikt uttryck. Man kan vara ointresserad av någon samtidigt som man inte vill vara vän med den, eller hur?
Dessutom beskriver "friend zone" ett väldigt könsspecifikt begrepp. De flesta killar skulle gladeligen ligga med sina snygga tjejkompisar. De flesta tjejer finner tanken att ligga med en kompis motbjudande, hur snygg han än är.
Det är teorin iaf.
|
Jag vet vad ni menar när ni använder uttrycket. Däremot köper jag inte teorin bakom så till 100% som ni gör. Jag tror att den till viss del används som plåster på det sårade egot; det är trevligare att skylla på att man blivit "friendzonead" för att man är en så himla omtänksam och trevlig kille än att acceptera att man helt enkelt aldrig varit intressant.
|
|
|
2012-07-18, 15:49
|
|
Pink belt
Reg.datum: Jan 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia
Jag vet vad ni menar när ni använder uttrycket. Däremot köper jag inte teorin bakom så till 100% som ni gör. Jag tror att den till viss del används som plåster på det sårade egot; det är trevligare att skylla på att man blivit "friendzonead" för att man är en så himla omtänksam och trevlig kille än att acceptera att man helt enkelt aldrig varit intressant.
|
Nej. Inte intressant som partner = friendzone. Inte svårare än så.
Senast redigerad av Doctor Snuggles den 2012-07-18 klockan 15:51.
|
|
|
2012-07-18, 17:06
|
|
Banned User
Reg.datum: Apr 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av jens__E
Några sådana känslor har jag väl inte att bekänna för henne, utan det är mer att jag gärna hängt med henne för att se vad som kan hända. Och vi har redan sagt till varandra att vi gärna skulle vara närmre varandra för att kunna umgås med. T.ex. skulle jag ha åkt och hälsat på henne i vintras och frågade då om hon hade en soffa jag kunde sova på. Jag fick ett blankt nej för jag skulle sova med henne i hennes säng.
Men jag har tänkt fråga henne vad hon menade med det hon skrev. You have me.
|
Kanske är du som friendzonat efter den informationen kom fram.
|
|
|
2012-07-18, 20:02
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles
Nej. Inte intressant som partner = friendzone. Inte svårare än så.
|
Precis. Det handlar om att det inte finns någon sexuell attraktion från hennes håll. Ett annat uttryck för det är "girlfriend with a penis".
Inget plåster för ett sårat ego där.
|
|
|
2012-07-18, 20:12
|
|
Banned User
Reg.datum: Mar 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia
|
Jag tror det är du som missförstår. Vi vet att det är vi som helt enkelt inte är intressanta ("aldrig varit" är ju nödvändigtvis inte sant, man kan ju varit intressant i början men sen blivit ointressant). Annars hade vi ju aldrig hamnat i friendzonen, eller hur? Och vi fattar även att vi inte blivit friendzonade för att vi är omtänksamma och trevliga, utan för att vi helt enkelt inte är intressanta.
|
|
|
2012-07-18, 20:36
|
|
Jag ber om det.
Reg.datum: Sep 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Spartansk
Och vi fattar även att vi inte blivit friendzonade för att vi är omtänksamma och trevliga, utan för att vi helt enkelt inte är intressanta.
|
Om du tror att alla tror detta, så är du jävligt långt ute och cyklar spartansk. Finns ju hur många som helst i den här tråden som flertalet gånger gett uttryck för "nice guys finish last"-mentaliteten.
|
|
|
2012-07-18, 21:11
|
|
Vrickad & älskvard
Reg.datum: Oct 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz
Om du tror att alla tror detta, så är du jävligt långt ute och cyklar spartansk. Finns ju hur många som helst i den här tråden som flertalet gånger gett uttryck för "nice guys finish last"-mentaliteten.
|
Nice guys finish last = tråkig men snäll. Vad menar du?
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
|
|
|
2012-07-18, 21:14
|
|
Väsby EPA raggare
Reg.datum: Dec 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj
|
http://uk.askmen.com/dating/dating_a...nish-last.html
Förövrigt så förstår jag mig inte på människor som följer Zyzz, Jersey Shore mm, jag skapade intressantare personer och situationer när jag lekte med lego som liten.
|
|
|
|
2012-07-18, 21:20
|
|
Jag ber om det.
Reg.datum: Sep 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj
|
Sätter man snäll = tråkig per automatik så är det något som är fel. Folk kan vara väldigt spännande även om de är snälla. Tror att många försöker använda ordet snäll för att uttrycka att de saknar ryggrad.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:01.
|

|