Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-03-09, 21:55   #2461
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Princy: hoho, jaa, jag trodde inte det skulle gå så bra efter 6 månaders totalt uppehåll från konditionsträning... o vänta inte på löparspåret, ut med dig på gatorna lite så du får in lite teknik och vänjer fötterna vid dojjorna o sådant vettja, så kan du köra stenhårt i spåret om en månad!

Tjuckot, Deceiver85 & jojjep91: thanks tjockisar

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-09, 21:59   #2462
Cilia
Kolos egen surtant

Cilias avatar

Reg.datum: Sep 2003
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Min kropp är inte inställd på att kliva upp 05:00, så är det bara. 09:00 är mera naturligt, jag föddes sådan
Ska se om jag kan tjurigt vänja mig, annars får jag skita i det.
det där är bara dåliga bortförklaringar
Gammal 2007-03-09, 22:10   #2463
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Kvällens träningspass:

Igår failade jag igen då jag skulle gå morgonpromenad. Jag måste nog ställa klockan på 04:30 då jag bara måste ha min obligatoriska halvtimmessnooze. Suck, min kropp är inte byggd för att gå upp så tidigt, särskilt inte då jag är superpigg fram till 02:00 varje dag.

Syndade igår kväll med då jag bjöd ut gruppen jag är chef för på middag. Blev oxfilét mignon black & white med supergod bearnaisesås och lite pommes för min del. .. 4 stora öl med på det, suck, massa kollisar ju...

Idag reflekterade jag över att jag rör mig rätt så mkt på jobbet ändå, trots att det är ett stillasittande kontorsjobb. Är ute o flänger "på golvet" rätt mkt och rör mig en hel del, blir sällan stillasittande längre än en halvtimme. Mina två chefskollegor på avdelningen växer snarare fast i sina stolar.
Undrar om jag inte bränner av 1000kcal på jobbet varje dag. Har börjat stå istället för att sitta vid skrivbordet med nu, dels för att jag faktiskt blir piggare, dels för att det bidrar ju också till lite mer förbränning.

Massa spring på stan idag, storstädning av lägenhet, storstädning och tvättning av extremt nersaltad och skitig bil osv. Sedan löpträning på det.

Försökte ta samma runda ikväll som sist, årets 2'a löparpass. Som vanligt har jag prestationsångest då det kommer en bil eller någon ser mig springa och givetvis var det fullt med folk på gatorna utanför lägenheten vilket resulterade i att jag älgade fram som en vettvilling de första 800-900 metrarna. GG!

Kändes konstigt att springa idag. Flåset höll sig kanonbra, jag är helt chockad över att flåset inte är värre med tanke på 6 månaders totalt uppehåll från konditionsträning. Weird. Däremot kände jag mig tung i backen, hade tunga, mycket påfrestande steg. Kändes som bly i skorna och mycket stela ben.

Mycket riktigt så tvärdog jag efter ca 2-2,5km på asfalt.
Båda vaderna började krampa som fan och jag fick avbryta. Dock gjorde det ännu mer ont att gå och jag höll till och med på att bryta ihop, blev nästan gråtfärdig (öööh, dags o öka kaloriintaget lite skuggeld, lol)?!

Försökte tjurigt bita ihop och löpa trots smärtan i vaderna, men det gick bara 500m sedan tappade jag känseln i båda fötterna. WTF. Fick "sockerdricka" i båda fötterna.

Tjurade på ändå och lyckades löpa hem igen och genomförde 4,5km, men jag var helt knäckt mentalt då jag kom hem.

Ingen aning vad som hände med vaderna, var precis som om blodtillförseln ströps till fötterna och att vaderna krampade på någotvis. Nåja, inget allvarligt, kanske bara näringsbrist. Försöker ligga lågt på kolhydrater (vilket märktes på mitt humör rofl) och har bara ätit en tallrik fil + flingor och en normal portion spaghetti & köttfärssås idag. Utöver det bara kaffe med mjölk.

Ingen aning hur många kalorier jag ligger på, får sätta mig o räkna ngn dag.

Journalen
Gammal 2007-03-09, 22:16   #2464
Snake
Banned User

Snakes avatar

Reg.datum: Feb 2005
Citat:
Nåja, SÅ farligt kanske det inte är, tänker bara släppa 2-3 kilo eller så och se hur det ser ut, sen kör jag på igen. Vill prova på lite hur det är att leva på kalorisnålt intag.
2-3 kilo fixar du ju på under en månad.

Våga vägra cardio!!!
Snake är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-09, 23:40   #2465
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Snake Visa inlägg
2-3 kilo fixar du ju på under en månad.

Våga vägra cardio!!!
aa, jag tippar på att det kommer märkas på ett par veckor bara, släpper vatten och kreatin nu, ska se om jag kan få fart på promenaderna bara.

åker dock utomlands om 2v så då lär jag gå upp i vikt/fetthalt igen,

Journalen
Gammal 2007-03-10, 09:37   #2466
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Är sugen på att beställa lite literatur om träning o läsa på utlandsresan om 2v. Istället för att ta med mig någon skönliteratur så skulle väl en bok om träningslära/bodybuilding eller så sitta fint till hands. Någon som har ett bra tips? Letar efter ngn bok som både kan ge inspiration men också lära mig något som jag inte redan vet.

Journalen
Gammal 2007-03-10, 09:55   #2467
Cilia
Kolos egen surtant

Cilias avatar

Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
Jag tror du ska hitta ngt annat än morgonpromenader. Är det så där svårt vilket jag faktiskt kan förstå så ska du inte göra det. Jag går upp 5.50 men 5 är väldigt väldigt tidigt och du kommer hem sent.

Ersätt morgonpromisar med din löpning istället. Gå 30 min på lunchen utan att bli svettig.

Det gäller att hitta din grej som funkar för dig och inte bara titta på hur andra gör.

Hur många är ni som åker iväg på resan och var gick den?
Gammal 2007-03-10, 10:17   #2468
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Cilia Visa inlägg
Jag tror du ska hitta ngt annat än morgonpromenader. Är det så där svårt vilket jag faktiskt kan förstå så ska du inte göra det. Jag går upp 5.50 men 5 är väldigt väldigt tidigt och du kommer hem sent.

Ersätt morgonpromisar med din löpning istället. Gå 30 min på lunchen utan att bli svettig.

Det gäller att hitta din grej som funkar för dig och inte bara titta på hur andra gör.

Hur många är ni som åker iväg på resan och var gick den?
Jo, jag ska ge det ett försök till, men annars får jag skippa det. Jag är en otroligt morgontrött människa som behöver minst 1 timme och minst 2-3 kaffemuggar innan jag blir som folk. Imorse hade jag kunnat bli häktad för mordförsök då snickare började hamra (bor i trähus dessutom) 07:00, en lördagmorgon ffswtfgghf?!

Annars är det trots allt energi in/energi ut över hela dagen som räknas, så 30 min "vanlig" promenad på lunchen, 30 min rask promenad efter jobbet och någon timme senare styrketräning eller förbränningsträning borde totalt sett bli rätt så bra daglig förbränning. Jag ogillar dock promenader i huvudtaget, men här vet jag att jag kan tjura o genomföra det iaf.

Jag och min bästa vän åker iväg till Kanarieöarna bara, är inte så mycket resmålet som lockar, utan mest att få träffas o umgås ihop. Har ju mina bästa vänner kvar i norrland så med 100 mil mellan är det inte så väldans ofta man ses.

Journalen
Gammal 2007-03-10, 13:26   #2469
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Dagens promenad/förbränningspass avklarad.

Laddade för promenad runt sjön (ca 4,5-5km) och tänkte njuta av våren.
Istället för att njuta så blev jag syyyyyyr.

Kom bara ner till vattnet för att känna att det blåste som fan och givetvis rakt igenom mina vindbyxor och min luvtröja, fasiken vad det blåste kallt.
Jag har för stora öron dessutom så mp3-pluggarna ramlade ur hela tiden.
Inte nog med det, det kom massa joggingtöntar som halvskuttade förbi mig hela tiden.

WTF?! Jag komma sist runt sjön?! GLÖM DET. *

Istället för en lugn promenad så packade jag ihop mp3-spelaren, snörade om löpardojorna, tog tre djupa andetag och började älga på så in åt h-e.
Siktade på att plocka minst 1 person/1 par var tredje sekund. Med andra ord kunde jag jogga ner lite där det var folktätt, medan jag fick löpa precis skiten ur mig då det blev glest med människor på gångvägen. Skrämde livet ur en gammal tant med då det var lite smalare och jag formligen flög förbi henne i rasande fart.

Har ett rejält klipp i benen, har långa ben och ett riktigt älgasteg då jag väl får fart på mig, något jag fått höra under hela min fotbollskarriär. Liten, ättrig och snabb med älgakliv, det är jag det.
Vaderna o benen svarade grymt bra idag, istället var det pulssänkningen som blev dagens tecken på att kondisen inte är så bra trots allt. Tog mkt lång tid o varva ner då jag joggade ner och få kontroll på andningen.

Intervallträning är helt klart min grej. Tror jag ska skippa morgonpromenaderna helt och satsa på kortare promenader (ca 20 min) på lunch och eftermiddag, sedan försöka köra intervallträningar 3-4 ggr/veckan med riktigt högintensiv träning. Risken är väl att jag inte frigör speciellt mkt fett då dock

Journalen
Gammal 2007-03-10, 13:34   #2470
Eldhroka
Kinky Member

Eldhrokas avatar

Citat:
Igår failade jag igen då jag skulle gå morgonpromenad. Jag måste nog ställa klockan på 04:30 då jag bara måste ha min obligatoriska halvtimmessnooze.

Jag kan ringa å väcka dig Kliver upp 04:45 de dagar jag jobbar.
Eldhroka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-10, 14:04   #2471
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Ursprungligen postat av eldhroka Visa inlägg
Jag kan ringa å väcka dig Kliver upp 04:45 de dagar jag jobbar.

det är nog det bästa sättet o bli ovän med mig, jag inte är bara hjärndöd 04:45, jag är otrevlig med!

Journalen
Gammal 2007-03-10, 14:15   #2472
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Nu har jag försökt i fanemig en timme o försöka fota en latsspread bakifrån på mig, men det är helt omöjligt, jag får bara fram mina erectors och resten av ryggen blir typ en enda stor puckel bara. Fattar inte riktigt hur jag ska få till den poseringen, försöker köra tummarna in i varsin lunga typ, men inte fan hjälper det.

Nåja, tog två bilder på dagsformen iaf.
Bespara mig följande kommentarer då jag redan vet det:

ÄT MER
TRÄNA MER
DINA PECS ÄR FÖR SMÅ
DU HAR STORKBEN
DU ÄR EN TJOCKIS

Jag vet redan det, men faktum är att precis allt på min kropp (nåja, undantag vissa kroppsdelar då) är flera centimeter större än vad de var för ett år sedan och då har jag rent krasst bara tränat effektivt i 9 mån nu.

Låren har äntligen börjat svara på träningen och pecsen likaså, det kommer definitivt bli skillnad nästa år då jag jämför igen mot för nu.

Tog bilderna mest för att öva posering, kritisera gärna poseringen då jag tycker det är skitsvårt. Tror jag ska ha benen lite mer ihop och armarna lite högre vinklade i DB-framifrån, har svårt att få ut låren riktigt med.

Sorry för dålig kvalitét, kameran är skitkass.

Journalen
Gammal 2007-03-10, 14:16   #2473
Cilia
Kolos egen surtant

Cilias avatar

Citat:
Intervallträning är helt klart min grej. Tror jag ska skippa morgonpromenaderna helt och satsa på kortare promenader (ca 20 min) på lunch och eftermiddag, sedan försöka köra intervallträningar 3-4 ggr/veckan med riktigt högintensiv träning. Risken är väl att jag inte frigör speciellt mkt fett då dock
Se där!!
tänk att det ska vara så svårt att läsa innantill.
Det var ju det jag menade. Du måste hitta din grej. Gillar du inte promenader skippa dom helt. Låt bli. Träning ska inte vara tråkigt. Du gillar ju att springa och det är ju bättre förbränningsmässigt om du grejar det fysiskt vilket du gör.

fattar inte varför du tror att du inte skulle frigöra fett?
Gammal 2007-03-10, 14:19   #2474
Cilia
Kolos egen surtant

Cilias avatar

Citat:
faktum är att precis allt på min kropp (nåja, undantag vissa kroppsdelar då) är flera centimeter större än vad de var för ett år sedan
Damn!!!!
tänk om det hade varit ALLA kroppsdelar *visslar*

Citat:
Låren har äntligen börjat svara på träningen
fast dom behöver mycket träning.
nu är dom fina och smäckra *eg*
Gammal 2007-03-10, 14:20   #2475
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Cilia Visa inlägg
Se där!!
tänk att det ska vara så svårt att läsa innantill.
Det var ju det jag menade. Du måste hitta din grej. Gillar du inte promenader skippa dom helt. Låt bli. Träning ska inte vara tråkigt. Du gillar ju att springa och det är ju bättre förbränningsmässigt om du grejar det fysiskt vilket du gör.

fattar inte varför du tror att du inte skulle frigöra fett?
Måste läsa lite mer om hur det fungerar med förbränningen då man kör intervall, vad jag har förstått så bränner det på bra av glykogen men nästan inget fett frigörs. Å andra sidan så kanske promenaderna tar ut det hela om jag kört slut på glykogenet genom löpningen? Kan lite för lite om det där med fettförbränning och cardions effekter osv, har aldrig behövt bry mig om att vilja minska i storlek förut i mitt liv, utan problemet har varit åt andra hållet...

Nåja, jag avser inte att släppa några större mänder fett, skulle vara kul o se lite mer konturer på den lilla massa som finns bara.

Journalen

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:42.