Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-07-13, 18:44   #24721
mangemani
Amiga forever

mangemanis avatar

Reg.datum: Feb 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Spettet Visa inlägg
Har du alltid varit sån lr kom det på senare tid och framför allt nåt man kan träna upp? Hatar detta att man kan spendera och slösa bort en hel dag enbart att tänka på 1 tjej, helt sinnessjukt.
varit vad då menar du?
"Stora tänkare har alltid mött kraftig opposition från mediokra tänkare"

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information
mangemani är inte uppkopplad  
Gammal 2012-07-13, 18:48   #24722
Spettet
Registered User

Spettets avatar

Reg.datum: Sep 2011
Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
varit vad då menar du?
Sån som inte analyserar allting och tänker om att gjorde jag si och inte så så kanske det blivit annorlunda?
Gammal 2012-07-13, 18:59   #24723
mangemani
Amiga forever

mangemanis avatar

Citat:
Sån som inte analyserar allting och tänker om att gjorde jag si och inte så så kanske det blivit annorlunda?
nix, inte längre.
i början så var jag så.
hade väl ett par små, oseriösa dejter efter min första tjej och jag antar att det var då som jag insåg det.
numera är det bara att gå vidare som gäller.

Gammal 2012-07-13, 19:04   #24724
Spettet
Registered User

Spettets avatar

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
nix, inte längre.
i början så var jag så.
hade väl ett par små, oseriösa dejter efter min första tjej och jag antar att det var då som jag insåg det.
numera är det bara att gå vidare som gäller.
Skönt att höra, hoppas det sker likadant för mig med. Börjar bli trött påt.
Gammal 2012-07-13, 19:08   #24725
Donner
In Sweden we call it a kick

Donners avatar

Reg.datum: Aug 2006
Citat:
Skönt att höra, hoppas det sker likadant för mig med. Börjar bli trött påt.

Tror det handlar om att lära sig att älska sig själv. Jag var också så som du är tidigare. Men efter mitt senaste förhållande har jag insett att det inte är säkert att allt varar för evigt. Mister man en finns där tusen andra att välja och vraka mellan. Det finns inte bara en som är den rätta. Att ta vara på något medan det finns och att inte oroa sig för att slutet kan komma gör att det varar bra mycket längre.
Donner är inte uppkopplad  
Gammal 2012-07-13, 19:12   #24726
mangemani
Amiga forever

mangemanis avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Donner Visa inlägg
Tror det handlar om att lära sig att älska sig själv. Jag var också så som du är tidigare. Men efter mitt senaste förhållande har jag insett att det inte är säkert att allt varar för evigt. Mister man en finns där tusen andra att välja och vraka mellan. Det finns inte bara en som är den rätta. Att ta vara på något medan det finns och att inte oroa sig för att slutet kan komma gör att det varar bra mycket längre.
+1
this

Gammal 2012-07-13, 19:20   #24727
Spettet
Registered User

Spettets avatar

Citat:
Det lustiga med mig är det att även att jag har fått upp intresset för ganska många tjejer och nu träffar/träffade en äldre tjej så blir som att jag tror att hon är den rätta för mig och är livrädd att förlora henne och vill inte förlora henne. Och tror att hon är den enda trots att jag vet att jag har haft många andra på g.

Jag vill vara som många och vara oberörd och slut förstora upp små saker, man överanalyserar minsta lilla sak. Räcker att tjejen exempel gillar en killkompis status så tror man att det är nåt på g mellan dom och det enligt mig är riktigt omoget och idiotiskt.
Gammal 2012-07-13, 19:25   #24728
Donner

Donners avatar

Citat:
Det lustiga med mig är det att även att jag har fått upp intresset för ganska många tjejer och nu träffar/träffade en äldre tjej så blir som att jag tror att hon är den rätta för mig och är livrädd att förlora henne och vill inte förlora henne. Och tror att hon är den enda trots att jag vet att jag har haft många andra på g.

Jag vill vara som många och vara oberörd och slut förstora upp små saker, man överanalyserar minsta lilla sak. Räcker att tjejen exempel gillar en killkompis status så tror man att det är nåt på g mellan dom och det enligt mig är riktigt omoget och idiotiskt.
Oberörd är det nog inte många som är. Men att tolka allt in i det minsta är bara slöseri på energi. Man mår inte bra att att mala allt i bakhuvudet. Har inte varit i något förhållande sedan jag började "arbeta" med mig själv eller vad man ska kalla det så kan inte svara exakt på hur jag kommer vara i ett seriöst förhållande. Men har träffat några tjejer och tar allt med en klackspark. Fungerar det så kul, gör det det inte så är det inte hela världen. Nu har ingen av dessa fallit mig i smaken så det kan också vara en anledning till att jag tänkt som jag gjort. Framtiden får se hur jag är när jag får känslor för någon.
Gammal 2012-07-13, 19:37   #24729
Spettet
Registered User

Spettets avatar

Men det är lite med denna tjej jag träffar som jag frågat om att gå på bio och hon skulle kolla sitt schema och det har över 3 dagar och jag tror såklart det värsta. Jag skulle vilja ha den attityden att"Hon kanske hör av sig när hon kan ses och det vore kul men gör hon inte det så är inte det hela världen det kommer fler tjejer" men så funkar det inte har jag märkt.
Gammal 2012-07-13, 19:51   #24730
Donner

Donners avatar

Citat:
Men det är lite med denna tjej jag träffar som jag frågat om att gå på bio och hon skulle kolla sitt schema och det har över 3 dagar och jag tror såklart det värsta. Jag skulle vilja ha den attityden att"Hon kanske hör av sig när hon kan ses och det vore kul men gör hon inte det så är inte det hela världen det kommer fler tjejer" men så funkar det inte har jag märkt.
För vissa kommer det automatiskt med åldern. Andra för arbete med det. Jag fick arbeta med det och gör det fortfarande. Köp några böcker om självkänsla, läs texter och läs det mikaelj skriver. Det han skriver om självkänsla är något många borde ta till sig. Att lära sig att livet inte bara är svart och vitt. Och framför allt att lära sig att man klarar sig UTMÄRKT själv.
Gammal 2012-07-13, 19:54   #24731
Spettet
Registered User

Spettets avatar

Citat:
För vissa kommer det automatiskt med åldern. Andra för arbete med det. Jag fick arbeta med det och gör det fortfarande. Köp några böcker om självkänsla, läs texter och läs det mikaelj skriver. Det han skriver om självkänsla är något många borde ta till sig. Att lära sig att livet inte bara är svart och vitt. Och framför allt att lära sig att man klarar sig UTMÄRKT själv.
Låter som en bra idé. Känner igen mitt beteende från mitt förhållande och det skrämmer skiten ur mig, har nog lätt att få känslor är jag rädd eller så är det bara en förälskelse.
Gammal 2012-07-13, 19:56   #24732
C.E.J.
Korsordet

C.E.J.s avatar

Reg.datum: Oct 2007
Citat:
Min erfarenhet är att tjejer är usla på att höra av sig oavsett om de är intresserade eller inte, har alltid varit jag som fått ta initiativ till att ses. Skulle jag ha väntat på att tjejen skulle höra av sig skulle jag få ha väntat länge.
Gammal 2012-07-13, 19:57   #24733
Donner

Donners avatar

Citat:
Låter som en bra idé. Känner igen mitt beteende från mitt förhållande och det skrämmer skiten ur mig, har nog lätt att få känslor är jag rädd eller så är det bara en förälskelse.
Att få känslor är inget man ska vara rädd för eller försöka att undvika. Det är väl bara kul att träffa någon man tycker om så pass mycket att det händer.
Gammal 2012-07-13, 20:01   #24734
Spettet
Registered User

Spettets avatar

Citat:
Ursprungligen postat av C.E.J. Visa inlägg
Min erfarenhet är att tjejer är usla på att höra av sig oavsett om de är intresserade eller inte, har alltid varit jag som fått ta initiativ till att ses. Skulle jag ha väntat på att tjejen skulle höra av sig skulle jag få ha väntat länge.
Stämmer överens här med, alltid som jag frågat om att vi ska ses och när vi gjort det så har hon visat stort intresse. Men hon hörde av sig 3 ggr på rad och nu har det varit tyst i snart 4 dagar. Antingen blir det att göra som Yes sa och ta kontakten med henne igen och fråga hur läget ser ut för henne med bion eller så låta det rinna ut i sanden eller höra av mig och säga att det kanske är bäst att avsluta allting pga att jag håller på och får känslor.
Gammal 2012-07-13, 20:02   #24735
Spettet
Registered User

Spettets avatar

Citat:
Att få känslor är inget man ska vara rädd för eller försöka att undvika. Det är väl bara kul att träffa någon man tycker om så pass mycket att det händer.
Visserligen men inte roligt när ena parten har känslor och andra inte.

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:31.