Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-07-13, 10:18   #24706
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Reg.datum: Oct 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Många, inkl. mig själv möjligheten att fastna i rutiner som t.ex. att jobba 9-17, komma hem, träna, laga mat, se på TV, lägga sig - Som en sorts varningstecken på att man till slut bara kommer gå runt och drömma om vad man kunde göra istället men inte göra det. Kan tänka mig att det är så personen menar. Många människor trivs hur bra som helst med det, andra gör inte det. Är man då även van vid att bara ta hänsyn till hur man själv styr sitt liv och inget annat blir omställningen väldigt stor.
Ja, om det är per det fetstilta kan jag förstå tankarna... men jag är precis som dig. Det behöver inte utesluta att man ändå "följer sina drömmar". Vardagen ser liksom ut så för de flesta, inte så jättemycket att göra åt saken. För mig är min idrott min dröm (för tillfället), så jag trivs rentav som fisken i vattnet av det livet du beskriver. :-) Den beskrivningen i sig säger helt enkelt inte så mycket.

Citat:
"Drömmare" är inte nödvändigtvis negativ som så, utan det är väl snarare att det är negativt just för den individen som inte vill ha det så.
Ptja. Mitt liv är hyfsat inrutat, tycker om att ha rutiner, men jag säger i princip alltid ja till bus & upptåg om någon föreslår det. Spontangrill i Lund för några veckor sedan, t ex. Så återigen, att ha den livssituationen (som de flesta ju har) säger inte så mycket om vad personen kan tänkas vilja hitta på. (Och är inte en typisk person som lever som du beskriver specifikt inte en drömmare? Tänker mig att en drömmare har planer och idéer, men du kanske menar i bemärkelsen "någon som aldrig gör slag i saken"?)

Citat:
Tycker snarare det låter som om personen har förstått att denne och dooh kommer från helt olika ställen i livet och kanske inte ens vill leva samma sorts liv, och då försöker hitta en gemensam grund.
Yes. Det är ju en god tanke.
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad  
Gammal 2012-07-13, 10:31   #24707
LarsLasr
Registered User

LarsLasrs avatar

Reg.datum: Apr 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Spettet Visa inlägg
Låter väldigt klokt och smart. Men hur länge ska man vänta innan man börjar agera? Har gått snart 3 dagar utan att jag har hört nåt ifrån henne. Jag vet inte hur det funkar resturangbranschen men tiderna tycker jag hon borde fått veta inför nästa vecka.
Du ska agera när du känner att du vill agera! Det finns inget rätt eller fel som gäller i alla sammanhang.

Sedan måste du även lära dig läsa av tjejer beroende på hur dom beter sig och inte vad dom säger. Skrattar dom åt det du säger och klänger sig fast i din arm så spelar det ingen roll om dom säger att du är en mansgris utan empati som borde lära sig vara gentleman. Och på samma sätt om en tjej säger att det varit trevligt och att ni kanske ska ses igen bara hon får tid, men inte hör av sig, så var det nog inte så intressant för henne men hon ville inte vara otrevlig.

Jag hade bjudit ut henne på en date till, fika, bio, klättervägg, spökvandring, whatever. Jag hade inte sagt vad vi ska göra utan gett henne en tid då du plockar upp henne eller möts på någon välkänd plats där ni sedan tar er dit ni ska. Här är det bra att ta en tid där hon mest troligen kan, inte klockan 10 på kvällen iom att hon är servitör, sedan är det upp till henne att välja om ni vill ses eller inte, du har gjort ditt.

Om hon svarar diffust igen med att hon har saker planerade så hade jag svarat med typ "Haha, det är chill, men jag brukar förstå när en tjej är intresserad och jag tänker inte anstränga mig utan att få något tillbaka. Så upp till dig om du vill höra av dig, annars no hard feelings "
LarsLasr är inte uppkopplad  
Gammal 2012-07-13, 10:32   #24708
Stoltz
Jag ber om det.

Stoltzs avatar

Reg.datum: Sep 2004
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Tänker mig att en drömmare har planer och idéer, men du kanske menar i bemärkelsen "någon som aldrig gör slag i saken"?)
Jag tror det är precis den sortens drömmare man ofta avser. Många har växt upp med familjer där livet med familjen kretsat kring TVn, även om där varit inslag av gemensamma middagar och utflykter.

Som jag sade jag tror inte att det handlar om att värdera någon för deras val utan att valet helt enkelt är olikt. Sen är det ju individnivå på det hela Finns inte många som skulle vara så spontana som du är, jämfört med hur många det är som skulle säga "Lund? neeeee, de e långt! kan vi inte gå till avenyyyyyn?"
Stoltz är inte uppkopplad  
Gammal 2012-07-13, 10:43   #24709
Spettet
Registered User

Spettets avatar

Reg.datum: Sep 2011
Citat:
Ursprungligen postat av LarsLasr Visa inlägg
Du ska agera när du känner att du vill agera! Det finns inget rätt eller fel som gäller i alla sammanhang.

Sedan måste du även lära dig läsa av tjejer beroende på hur dom beter sig och inte vad dom säger. Skrattar dom åt det du säger och klänger sig fast i din arm så spelar det ingen roll om dom säger att du är en mansgris utan empati som borde lära sig vara gentleman. Och på samma sätt om en tjej säger att det varit trevligt och att ni kanske ska ses igen bara hon får tid, men inte hör av sig, så var det nog inte så intressant för henne men hon ville inte vara otrevlig.

Jag hade bjudit ut henne på en date till, fika, bio, klättervägg, spökvandring, whatever. Jag hade inte sagt vad vi ska göra utan gett henne en tid då du plockar upp henne eller möts på någon välkänd plats där ni sedan tar er dit ni ska. Här är det bra att ta en tid där hon mest troligen kan, inte klockan 10 på kvällen iom att hon är servitör, sedan är det upp till henne att välja om ni vill ses eller inte, du har gjort ditt.

Om hon svarar diffust igen med att hon har saker planerade så hade jag svarat med typ "Haha, det är chill, men jag brukar förstå när en tjej är intresserad och jag tänker inte anstränga mig utan att få något tillbaka. Så upp till dig om du vill höra av dig, annars no hard feelings "
Jag har som sagt frågat om bio och enligt henne vore det najs men om hon menar det eller bara ville bara trevlig är en annan 5a. När det gäller tider så är tiderna för henne vad jag vet kl 11-22(01) så att bara säga jag kommer och hämtar dig vid en viss tid är inget vidare bra. Det är upp till henne när det funkar för henne, vet att jag frågade om att ses en lördag för 2 veckor sedan om att ses på söndagen men hon skulle jobba men hon kunde på onsdagen så blir att se om hon hör av sig i helgen och gör hon inte det så är det se om man kan styra upp något annat om hon kommer med någon bort förklaring så skippar jag henne.
Gammal 2012-07-13, 11:27   #24710
dooh
Registered User

doohs avatar

Reg.datum: Dec 2007
Citat:
"Skäms över hur du får sitta och vänta på mig", vad menas med det? Och är man en drömmare om man jobbar och tittar på TV? Vad är man om man inte är en drömmare, och vad gör en sådan?

I början låter det som att personen i den kursiva texten ursäktar sig, för att sedan klaga på dig? Jag förstår inte riktigt (ok, inte alls) sammanhanget & bakgrunden här.
LALALALALA BINGO! Bra strategi.
Jag blir lite kluven till det med, först läste jag det som att han ville drömma och kunde se på tv när han ville. För i min mening väljer jag hellre full rulle än att sitta i soffan hela dagarna. MEN lite svårt att starta några projekt när han behagar att dyka upp vid nio på kvällarna Det var lite mitt fel att han gått upp i vikt nu och inte hann träna. Ehh.
prioriteringsproblem skulle jag vilja säga.
bakgrunden är väl lite att jag tycker att man får ta och ge, jag har absolut ingen ensamrätt på hans liv. Men har jag nu semester kan han väl "offra" någon hel eftermiddag/kväll på en hajk i skogen eller så.

Citat:
Tycker snarare det låter som om personen har förstått att denne och dooh kommer från helt olika ställen i livet och kanske inte ens vill leva samma sorts liv, och då försöker hitta en gemensam grund.
Vi är obehagligt lika, men han hade nog behövt ha ett par förhållande innanför västen för att förstå att jag är fantastisk
Mina erfarenheter har verkligen förändrat mycket av min inställning till hur mycket man kan ta själv vs hur mycket man måste ge.
Men i övrigt är vi båda lantisar, gillar att röra oss, uppskattar det naturen ger, frukter och bär typ. Likartad humor och personlighetstörningar.

Citat:
Ptja. Mitt liv är hyfsat inrutat, tycker om att ha rutiner, men jag säger i princip alltid ja till bus & upptåg om någon föreslår det. Spontangrill i Lund för några veckor sedan, t ex. Så återigen, att ha den livssituationen (som de flesta ju har) säger inte så mycket om vad personen kan tänkas vilja hitta på. (Och är inte en typisk person som lever som du beskriver specifikt inte en drömmare? Tänker mig att en drömmare har planer och idéer, men du kanske menar i bemärkelsen "någon som aldrig gör slag i saken"?)
Ja man kan väl ha båda?

Journal
dooh är inte uppkopplad  
Gammal 2012-07-13, 11:39   #24711
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Reg.datum: Oct 2008
Citat:
Ursprungligen postat av dooh Visa inlägg
Jag blir lite kluven till det med, först läste jag det som att han ville drömma och kunde se på tv när han ville. För i min mening väljer jag hellre full rulle än att sitta i soffan hela dagarna. MEN lite svårt att starta några projekt när han behagar att dyka upp vid nio på kvällarna Det var lite mitt fel att han gått upp i vikt nu och inte hann träna. Ehh.
prioriteringsproblem skulle jag vilja säga.
Dumma dig som trycker in kakor i munnen på honom och inte låter honom träna :-( Hej, eget ansvar!

Citat:
bakgrunden är väl lite att jag tycker att man får ta och ge, jag har absolut ingen ensamrätt på hans liv. Men har jag nu semester kan han väl "offra" någon hel eftermiddag/kväll på en hajk i skogen eller så.
Ja, om han inte har så mycket att göra att han helt enkelt inte hinner? Är man ihop med någon vill man ju göra saker ihop också, och då läter det väl inte helt orimligt att man skulle vilja knata ut i skogen (eller vad man nu hittar på) en eftermiddag med den man tycker om. Låter ju som en kul grej att göra. Särskilt om ni båda faktiskt gillar friluftsliv, som du skriver nedan.

Citat:
Mina erfarenheter har verkligen förändrat mycket av min inställning till hur mycket man kan ta själv vs hur mycket man måste ge.
Yes, ju mer man ger desto mer får man tillbaka. Givandet skall dock (i min erfarenhet) vara ärligt menat, så att det inte handlar om nå't sorts balansspel. Man skall aktivt vilja göra saker för den andre. Skall inte vara en uppoffring.

Citat:
Ja man kan väl ha båda?
Definitivt. Man behöver inte vara bara det ena eller det andra. Det är faktiskt helt möjligt att ha flera sidor beroende på tillfälle, både lugn & stillsam, uppskatta ordning och ekorrhjulet, men ändå kunna sträva efter sina mål samt vara studsig, uppåt & spontan andra gånger. Finns inga motsättningar där, tycker jag. (Facit: mig själv.)
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.

Senast redigerad av mikaelj den 2012-07-13 klockan 11:41.
mikaelj är inte uppkopplad  
Gammal 2012-07-13, 11:47   #24712
dooh
Registered User

doohs avatar

Tack för inputen=)

Journal
dooh är inte uppkopplad  
Gammal 2012-07-13, 12:02   #24713
Stoltz
Jag ber om det.

Stoltzs avatar

Reg.datum: Sep 2004
Ditt fel att han har gått upp i vikt? Nu får han kamma sig..!
Stoltz är inte uppkopplad  
Gammal 2012-07-13, 12:03   #24714
rememberence
Registered User

rememberences avatar

Reg.datum: Jan 2005
Citat:
Aa men vadå?! Hon kanske gör otroligt god mat?!

Folk som pratar om sig själva, och är kända för att de gör just det, brukar inte ha så mycket substans. Lägg till obefintlig självkritik och ödmjukhet, överdriven arrogans och gudkomplex. Så har du hela den moderna fitnessligan.
rememberence är inte uppkopplad  
Gammal 2012-07-13, 12:04   #24715
dooh
Registered User

doohs avatar

Citat:
asg, eller hur.

Citat:
Ursprungligen postat av rememberence Visa inlägg
Aa men vadå?! Hon kanske gör otroligt god mat?!

True that...

Journal
dooh är inte uppkopplad  
Gammal 2012-07-13, 12:05   #24716
Mental
Ölkonnässör

Mentals avatar

Reg.datum: Feb 2004
Njae, det är väl inte ett dugg ovanligt att man går upp i vikt när man inleder ett förhållande. Att säga att det är någons fel gör man ju mer retamt än något annat

Jag går alltid upp i vikt av förhållanden
Gammal 2012-07-13, 12:14   #24717
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Mental Visa inlägg
Njae, det är väl inte ett dugg ovanligt att man går upp i vikt när man inleder ett förhållande. Att säga att det är någons fel gör man ju mer retamt än något annat

Jag går alltid upp i vikt av förhållanden
+1, därför försöker jag hitta en partner som gärna byter ut myskväll i tvsoffan mot att dra ut och paddla kanot en kväll, ta en långpromenad, slå upp ett badmintonnät eller vad som. Då blir det ingen viktpåverkan, man har kul ihop osv.

Bara konceptet myskväll med mat+vin+dessert är som gjort annars för viktuppgång

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2012-07-13, 18:09   #24718
Spettet
Registered User

Spettets avatar

Vad är det som gör att trots att jag fått en het tjej på kroken och fått mysa med henne även om det inte var det bästa myset så kan jag inte bara vara nöjd för stunden och iställer som Yes säger skjuter mig själv i foten.

Många i min sits skulle vara så oerhört tacksamma och glada över att ens fått träffa en sån tjej bara en gång eller fått en puss. Varför kan man bara inte säga att kul att ha träffat denna tjej och skiter det sig så är det tråkigt men det finns fler och istället så sätter man tjejen på piedestal och man går omkring och oroar sig alldeles för mycket.
Gammal 2012-07-13, 18:28   #24719
mangemani
Amiga forever

mangemanis avatar

Reg.datum: Feb 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Spettet Visa inlägg
Vad är det som gör att trots att jag fått en het tjej på kroken och fått mysa med henne även om det inte var det bästa myset så kan jag inte bara vara nöjd för stunden och iställer som Yes säger skjuter mig själv i foten.

Många i min sits skulle vara så oerhört tacksamma och glada över att ens fått träffa en sån tjej bara en gång eller fått en puss. Varför kan man bara inte säga att kul att ha träffat denna tjej och skiter det sig så är det tråkigt men det finns fler och istället så sätter man tjejen på piedestal och man går omkring och oroar sig alldeles för mycket.
har bara varit med om det 1 gång och det var med min första tjej, men insåg rätt så snabbt att losar man 1 så finns det hur många till där ute.
däremot så har antalet tjejer jag varit ihop med som oroat sig och tänkt en massa, varit jäkligt många, sådana som sätter en på piedestal och man är guld värd enligt dem, finns tom fall där tjejerna har sagt att de inte vill förlora en(till varje pris) och krypit som bara den i hopp om att om de gör si och så så ökar chansen att jag ej lämnar dem.
detta har bara varit jobbigt, jobbigt då de klänger, smörar och över analyserar varje tanke överdrivet mycket.
tycker även att det är fel att det ska behöva vara så då jag inte har haft någon tanke på att lämna dem tills bevis på att de inte är "värda" mig är framlagda, dvs om de ljuger, är otrogna osv.
"Stora tänkare har alltid mött kraftig opposition från mediokra tänkare"

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information
mangemani är inte uppkopplad  
Gammal 2012-07-13, 18:36   #24720
Spettet
Registered User

Spettets avatar

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
har bara varit med om det 1 gång och det var med min första tjej, men insåg rätt så snabbt att losar man 1 så finns det hur många till där ute.
däremot så har antalet tjejer jag varit ihop med som oroat sig och tänkt en massa, varit jäkligt många, sådana som sätter en på piedestal och man är guld värd enligt dem, finns tom fall där tjejerna har sagt att de inte vill förlora en(till varje pris) och krypit som bara den i hopp om att om de gör si och så så ökar chansen att jag ej lämnar dem.
detta har bara varit jobbigt, jobbigt då de klänger, smörar och över analyserar varje tanke överdrivet mycket.
tycker även att det är fel att det ska behöva vara så då jag inte har haft någon tanke på att lämna dem tills bevis på att de inte är "värda" mig är framlagda, dvs om de ljuger, är otrogna osv
.
Har du alltid varit sån lr kom det på senare tid och framför allt nåt man kan träna upp? Hatar detta att man kan spendera och slösa bort en hel dag enbart att tänka på 1 tjej, helt sinnessjukt.

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:16.