Citat:
Ursprungligen postat av intepurewhey
Du missar min grundpoäng. Jag tror dessa människor i studien är såpass otränade att det inte spelar någon roll vad för sorts tekniker de kör, så länge det körs hårt och vettigt kommer man inte se någon större skillnad. Däremot tror jag det blir synligt hos mer tränade individer, speciellt på individnivå som sällan brukar belysas på ett bra sätt i studier.
|
Nej då, jag är med hur du menar. Det skulle onekligen vara intressant med deltagare med 10+ år i bagaget. Kanske kommer det.
Det jag menar är att på den nivån har man hittat en nich och jobbar mot den på det sätt som man själv tycker passar bäst, utan att egentligen testa och mäta olika upplägg - vilket naturligtvis är skitsvårt som individ eller med ett fåtal exempel. Parametrarna är helt enkelt för många.
Och har man ett visst mål vill man ju inte heller chansa i tre månader med ett upplägg man kanske inte riktigt tror på. För att sen byta igen till ett annat man inte heller riktigt tror på eller gillar.
Då blir det - fan, 6 mån med missade gains och trist träning. Och det gällde dessutom bara mig.
Jag tror faktiskt att det inte heller på väldigt tränade kommer göra större skillnad - OM det inte är tex max bänk el. dyl man jobbar mot. Då kör man det man intuitivt anser vara bäst,vilket det troligtvis också är.