Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-08-20, 19:17   #2416
Kwon
<Walking Apocalypse>

Kwons avatar

Reg.datum: Jun 2003
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Däremot om det är kwon som sitter där med synliga abs och en chipspåse 4 kvällar/vecka o spelar Tekken 3 så är det lugnt.
Som att jag skulle ha synliga abs nuförtiden!
Gammal 2010-08-20, 19:24   #2417
Yes
Banned User

Yess avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles Visa inlägg
Snarare att fetma överlag anses skadligt, och har man såpass bra gener att man kan soffligga utan att lägga på sig så är det snarare bra då man är genetiskt sett en bättre person.
Att inte kunna lägga på sig energireserver när det varit ont om mat kan inte gärna varit en bra egenskap. Kanske därför det är så sällsynt också...
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2010-08-20, 21:37   #2418
Gurra med O
Registered User

Gurra med Os avatar

Reg.datum: Feb 2010
kom på en fråga nyss. frugan och jag satt och fundera en kväll i köket om hur många nätter vi varit ifrån varandra sen vi blev ihop. vi kom fram till 2 nätter som vi har sovit på varsitt håll på 4år båda gångerna har jag varit bortrest. hur är det med er andra på kollo har ni många "från nätter" så att säga. visst man har ju varit ifrån varandra hela dagar tex men vi har alltid försökt att hålla just regeln att vi ska sova ihop på natten.

bryter för skänninge armbrytningsklubb
Gurra med O är inte uppkopplad  
Gammal 2010-08-20, 21:59   #2419
young_george
Registered User

Reg.datum: Jun 2008
Sover med min tjej 2 dagar i veckan ungefär. Det är helt lagom
young_george är inte uppkopplad  
Gammal 2010-08-20, 23:23   #2420
Doctor Snuggles
Pink belt

Doctor Snuggless avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Att inte kunna lägga på sig energireserver när det varit ont om mat kan inte gärna varit en bra egenskap. Kanske därför det är så sällsynt också...
Nu menar du nog "när det varit gott om mat". Det finns dock inget som säger att dessa individer inte kan upprätthålla sin massa mer effektivt vid kaloriminus också.
Det kan finnas en evolutionär fördel att alltid vara fit, så att när det blir ont om mat igen har man bra kondition och låg vikt så man mer effektivt kan leta/jaga mat åt de hungrande fettona i stammen.

Senast redigerad av Doctor Snuggles den 2010-08-20 klockan 23:26.
Doctor Snuggles är inte uppkopplad  
Gammal 2010-08-21, 01:33   #2421
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Gurra med O Visa inlägg
kom på en fråga nyss. frugan och jag satt och fundera en kväll i köket om hur många nätter vi varit ifrån varandra sen vi blev ihop. vi kom fram till 2 nätter som vi har sovit på varsitt håll på 4år båda gångerna har jag varit bortrest. hur är det med er andra på kollo har ni många "från nätter" så att säga. visst man har ju varit ifrån varandra hela dagar tex men vi har alltid försökt att hålla just regeln att vi ska sova ihop på natten.
oj, min erfarenhet är väl mer att man BÖR vara ifrån varandra då och då. Dels så man känner saknad, dels så man känner att man klarar sig bra själv och inte är beroende av sin partner. Sedan är det väl kanske inte helt bra att umgås som enäggstvillingar i relationen heller om man inte vill riskera att kväva varandra eller?

Jag brukar ärligt förespråka att man just ska vara ifrån varandra då och då, även nattetid, så man känner att man är fri i sitt förhållande och inte fängslad till sin partner.

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2010-08-21, 13:39   #2422
Yes
Banned User

Yess avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles Visa inlägg
Nu menar du nog "när det varit gott om mat". Det finns dock inget som säger att dessa individer inte kan upprätthålla sin massa mer effektivt vid kaloriminus också.
Det kan finnas en evolutionär fördel att alltid vara fit, så att när det blir ont om mat igen har man bra kondition och låg vikt så man mer effektivt kan leta/jaga mat åt de hungrande fettona i stammen.
Det som talar emot det är att ett sexpack med ådror är ett tydligt tecken på undernäring, och det finns varken mycket till reserver att ta av eller skydd mot när man brottas med björnar(att vara så fet att man inte orkar nåt är förstås inte heller en fördel).

Historiskt sett har ju annars bleka och feta setts som attraktiva. Dvs. på den tiden det ansågs som tecken på välstånd.

Idag är det snarare tvärtom. Det visar på att människor är anpassningsbara och i hög grad själva styr vilka egenskaper som man dras till.
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2010-08-21, 22:41   #2423
Elso
Guest

Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
oj, min erfarenhet är väl mer att man BÖR vara ifrån varandra då och då. Dels så man känner saknad, dels så man känner att man klarar sig bra själv och inte är beroende av sin partner. Sedan är det väl kanske inte helt bra att umgås som enäggstvillingar i relationen heller om man inte vill riskera att kväva varandra eller?

Jag brukar ärligt förespråka att man just ska vara ifrån varandra då och då, även nattetid, så man känner att man är fri i sitt förhållande och inte fängslad till sin partner.
Är det inte personunikt det där med hur man förhåller sig till sin partner? Jag är en person som är beroende av att få vara själv och när jag var sambo har vi kommit oerhört bra överens om att var och en måste få ha sin egen tid även hemma.

Samtidigt ser jag hur man i andra förhållanden inte kan andas utan varandras tillåtelse/närvaro. Jag krisar av den tanken att inte få vara själv medan andra krisar av att de måste vara ensamma ibland.

Gammal 2010-08-22, 00:54   #2424
Chrillee
Registered User

Chrillees avatar

Reg.datum: May 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Gurra med O Visa inlägg
Min tjej pluggade i en annan stad, så då och då var hon borta i veckorna och jag sov själv. Nu är det dock slut på det sen 3 månader, får se hur det kommer att gå framöver för min del...

Citat:
Ursprungligen postat av Elso Visa inlägg
Är det inte personunikt det där med hur man förhåller sig till sin partner? Jag är en person som är beroende av att få vara själv och när jag var sambo har vi kommit oerhört bra överens om att var och en måste få ha sin egen tid även hemma.

Samtidigt ser jag hur man i andra förhållanden inte kan andas utan varandras tillåtelse/närvaro. Jag krisar av den tanken att inte få vara själv medan andra krisar av att de måste vara ensamma ibland.
Samma här! Försöker också att balansera ett samboförhållande samt att få vara ifred ibland.
Känsligt ämne, men är som du säger, alltid bäst att reda ut det.
Chrillee är inte uppkopplad  
Gammal 2010-08-22, 13:58   #2425
wintersnowdrift
special snowflake

wintersnowdrifts avatar

Reg.datum: Nov 2004
Jag har en kort fråga som jag inte hittat något kort svar på:
Hur undviker man att någon, som man gillar och gärna vill vara vän med, blir kär i en? Jag vill verkligen verkligen verkligen inte såra någon. Bör man säga typ det första man gör när man träffar en ny person [av motsatt kön] som man inte vill inleda en kärleksrelation med att: "hej, du är trevlig och jag gillar dig som fan men bli för guds skull inte förälskad i mig" eller finns det andra sätt? Jag tycker på ett sätt att det känns rätt löjligt, och lite granna som ett problem som kanske mest finns i mitt huvud, att det bara för att man lär känna någon av motsatt kön automatiskt ska leda till kärlekskänslor. Och ändå oroar jag mig för att så ska bli fallet.

//Kristin
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad  
Gammal 2010-08-22, 14:02   #2426
Chaan
Banned User

Chaans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Jag har en kort fråga som jag inte hittat något kort svar på:
Hur undviker man att någon, som man gillar och gärna vill vara vän med, blir kär i en? Jag vill verkligen verkligen verkligen inte såra någon. Bör man säga typ det första man gör när man träffar en ny person [av motsatt kön] som man inte vill inleda en kärleksrelation med att: "hej, du är trevlig och jag gillar dig som fan men bli för guds skull inte förälskad i mig" eller finns det andra sätt? Jag tycker på ett sätt att det känns rätt löjligt, och lite granna som ett problem som kanske mest finns i mitt huvud, att det bara för att man lär känna någon av motsatt kön automatiskt ska leda till kärlekskänslor. Och ändå oroar jag mig för att så ska bli fallet.

//Kristin
Kort svar- det finns inget sätt.

För eller senare anfaller personen och då kanske det går att sätta stopp en eller ett par gånger men sen blir det obehagligt. Över hälften av svenskarna träffar någon gång en partner på jobbet.

Senast redigerad av Chaan den 2010-08-22 klockan 14:03.
Chaan är inte uppkopplad  
Gammal 2010-08-22, 14:28   #2427
wintersnowdrift
special snowflake

wintersnowdrifts avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Chaan Visa inlägg
Kort svar- det finns inget sätt.

För eller senare anfaller personen och då kanske det går att sätta stopp en eller ett par gånger men sen blir det obehagligt. Över hälften av svenskarna träffar någon gång en partner på jobbet.
Jag är inte direkt rädd för att bli attackerad, däremot är jag rädd för att fucka upp det känslomässigt för människor som gett mig ett förtroende och som verkligen inte förtjänar att bli olyckliga. Mina kollegor har jag rätt bra pli på.

//Kristin
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Gammal 2010-08-22, 14:36   #2428
Chaan
Banned User

Chaans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Jag är inte direkt rädd för att bli attackerad, däremot är jag rädd för att fucka upp det känslomässigt för människor som gett mig ett förtroende och som verkligen inte förtjänar att bli olyckliga. Mina kollegor har jag rätt bra pli på.

//Kristin
Ja då så. Jobbet är ju det värsta som kan fucka up. Under normala omständigheter i alla fall.

Men var inte rädd i alla fall. Jag hade ett band som jag hade vidare planer för (jag planerade att vi skulle fortsätta spela ute) men tjejen i bandet var kär i mig och det var en anledning till att det sprack. C'est la vie tänker jag - inget att göra åt.

Minns också en gång jag var bra kompis med en tjej som jag själv blev kär i. Vi brukade gå på bio och klippa varandras hår. Eller var det börjar och slutar är lite svårt att avgöra - hon gjorde förvisso en del finstilta närmanden själv. Men när det kom till kritan så visade det sig att hon hade väldiga känslomässiga problem som gjorde att hon inte ville ha någon relation. I det fallet hade det varit bättre om hon sagt tidigare att hon var trasig - så mycket kan jag säga. Så var inte rädd för att säga som det är.

Senast redigerad av Chaan den 2010-08-22 klockan 14:37.
Chaan är inte uppkopplad  
Gammal 2010-08-22, 14:46   #2429
Oxe
Leg Siúmpba unstrutor,ü¨¨

Oxes avatar

Reg.datum: Mar 2002
Det är ganska kört skulle jag vilja säga, möjligheten som finns är när man träffar någon medans man är i ett förhållande eller liknande omständigheter nån kompis respektive kan utvecklas till en vänskap, förutom det är det i stort sett kört, finns undantag som bekräftar regeln.

Ända tjejerna som jag har en regelbunden kontakt med är gamla ex som avslutats snyggt, dvs man växt ifrån varandra, på det känslomässiga planer men fortafarande tycker om personen ifrågan detta funkar inte ifall det finns nånting kvar ifrån nåt håll då slutar det bara med att ena partern mår dåligt och tycker du om människan så vill du inte utsätta den för det obehaget.
"Enda gången jag backar är när jag tar sats"
Oxe är inte uppkopplad  
Gammal 2010-08-22, 15:19   #2430
wintersnowdrift
special snowflake

wintersnowdrifts avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Chaan Visa inlägg
I det fallet hade det varit bättre om hon sagt tidigare att hon var trasig - så mycket kan jag säga. Så var inte rädd för att säga som det är.
Citat:
Ursprungligen postat av Oxe Visa inlägg
Ända tjejerna som jag har en regelbunden kontakt med är gamla ex som avslutats snyggt, dvs man växt ifrån varandra, på det känslomässiga planer men fortafarande tycker om personen ifrågan detta funkar inte ifall det finns nånting kvar ifrån nåt håll då slutar det bara med att ena partern mår dåligt och tycker du om människan så vill du inte utsätta den för det obehaget.
Faan att det ska vara så svårt... grejen är att personen i fråga redan gett mig ganska mycket av sig själv, och jag vill verkligen kunna vara en bra vän. Bollen är i rullning sas och jag har definitivt varit aktiv i att passa den. Om jag nu säger "öh, hörrudu, vi ska nog inte fördjupa den här kontakten för risken att du blir sårad känns lite för stor, so long and thanks for the fish" så känner jag att jag begår ett enormt svek. Plus att jag går emot varenda fiber i min egen kropp då jag som sagt tycker om killen och vill lära känna honom. Det är en jävla rävsax.

//Kristin

Edit: Jag vet inte hur betydlesefullt det är i sammanhanget, men jag är inte singel och jag har inga som helst intentioner att lämna den relation jag är i. Jag vet inte om jag kanske borde förtydliga det...

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:01.