Tack, jag kör lockouts som variant av klossbänken. Bra att byta ut klossbänkarna tills jag börjar med tröjkörningen igen tänkte jag. Dessutom kan jag köra i racket utan hjälp vilket är till stor fördel när man som idag tränar på en söndag.
Bra lösning!
3:a på 170 kg är inte illa pinkat för en seglare
Ursprungligen postat av Gute
Jag blir aldrig "klar" med någonting, jag uppnår ingenting, jag bara lyfter.
Vilket väder, vilken segling, vilken röd brännhet solbränna.
Seglade uppåt, låg mest för ankar utom i Lysekil där jag trängdes med typ miljontals båtar i en proppad gästhamn (fyra båtar i bredd utanpå varann). Gick upp kryssade inomskärs, förbi Smögen, ut på havet igen, runt Sotenäset, stannade i en riktigt bra ö-grupp ovanför Hunnebostrand. Seglade tillbaka genom Sotenäskanalen och mot Lysekil igen. Plockade upp en kompis på Orust sen ner mellan orust-tjörn och runt Tjörn för att sedan styra mot hemmahamn Björkö.
Mega_man: Jo det har känts, inte riktigt dåligt men ömmar i höger sida. Har du tränat eller? har inte sett dig på bra länge, dags att sätta igång kanske?
Börje: jo, tack. Jag hade nog gärna gjort ett försök att sprätta upp 180 men ska satsa på tröjkörning nu sista passen inför serie 3an. Hoppas armen håller annars blir det tröjlös serie3a.
Nitro: Sedär, jag känner mig lite för gammal för att gå på dyl tillställningar. Men roligt att det fortfarande spelas (punks not dead).
Mega_man: Jo det har känts, inte riktigt dåligt men ömmar i höger sida. Har du tränat eller? har inte sett dig på bra länge, dags att sätta igång kanske?
Tyckte vikterna såg bra ut därför jag misstänkte bättring, det kommer väl så småningom.
Jo jag håller igång men det är ingen hårdträning över sommaren(tyvär).
Dock tränar jag på jobbet, men flyttar ner till klubben igen om en vecka.
Senast redigerad av MEGA_MAN den 2008-07-27 klockan 12:38.
Kände mig rätt slut efter igår samt av den långa svettiga arbetsdagen.
Uppvärmning lätta böj uppåt, 40-30kg ökningar
180kgx3
205kgx3 på med bälte
Lättare böj idag, ville satsa lite tuffare på marken.
Marklyft stege uppåt 40-30kg ökningar 3 reps på vardera
200kgx3
220kgx3 bälte på hädan efter
240kgx2
260kgx1
270kgx1
280kgx0.5 (ett jättebra lyft men låste ej ut helt då stången gled ut i fingrarna på höger hand).
Nu blir det grepp träning ett tag framöver, inte bra att glida ut så. Gled redan på 260, borstade stången till 270 som gick lätt när greppet höll. Iofs använde jag en skitgammal hal stång men greppet är erkänt svagt på mig.