Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-07-09, 08:12   #2401
daloatf
Räkbesserwisser

daloatfs avatar

Reg.datum: Oct 2009
Citat:
Ursprungligen postat av tigerofsweden Visa inlägg
Jag har större armar, thats all that matters
For sure, mina är patetiskt små. När jag blir hel igen så är det triceps som först ska få rikligt med spö
Gammal 2012-07-09, 09:30   #2402
PatJack
Registered User

PatJacks avatar

Reg.datum: Jul 2011
Formen ser grym ut! Bara fortsätta nöta så kommer det där lilla sista som du väntar på =)) Kanske dags att testa ladda etc.. aka ut med vattnet och in med kollisarna!

Kolla in mig på Instagram!

Min YouTube kanal!
PatJack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-09, 19:12   #2403
tigerofsweden
Fitness4Life

tigerofswedens avatar

Reg.datum: Jan 2005
Citat:
Ursprungligen postat av daloatf Visa inlägg
For sure, mina är patetiskt små. När jag blir hel igen så är det triceps som först ska få rikligt med spö
Hoppas på ditt tillfrisknande!

Citat:
Ursprungligen postat av PatJack Visa inlägg
Formen ser grym ut! Bara fortsätta nöta så kommer det där lilla sista som du väntar på =)) Kanske dags att testa ladda etc.. aka ut med vattnet och in med kollisarna!
Gnugga gnugga! Jo vissa dagar när man har släppt mkt vätska och äter mycket kolhydrater så får man ett galet tryck. Synd det är temporärt och försvinner efter ett tag!

Min motivation går som en berg och dalbana just nu. Kan ena stunden tänka "fuck it, det är inte värt det" osv för att i nästa stund inse att jag aldrig har fullföljt en plan jag har satt upp. Vet att jag inte är ensam om det är, men seriöst, det driver en till vansinne

Ofta känns det som att jag har en gigantisk tjockis inuti mig som bara vill ut fort som faen Lyckligtvis har jag en rippad mothafucka som nästan alltid lyckas få sin vilja igenom!

Aja, hade detta varit lätt så hade alla gått runt och sett awesome ut

tigerofsweden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-10, 06:20   #2404
tigerofsweden
Fitness4Life

tigerofswedens avatar

Morgonvikt 70,5kg

Tränade ben igår, ska summera lite kort.

Böj
100kg x 10 Max
90kg x 5, 5, 5

Benpress
140kg x 14, 14, 14

Körde sen några set liggande lårcurl, raka mark och avslutade med 6 set mage.

Efter mitt max set på 100kg i böj så kände jag mig helt dränerad på energi. Bra pass ändå
Kommer nog dra ut på en löprunda ikväll om det inte regnar. Vädret här nere i Skåne är helt wacko, kändes verkligen som höst imorse när jag cyklade till jobbet. Blåst, mulet och småkyligt, fan vad jag vill till Turkiet nu
Gammal 2012-07-10, 16:12   #2405
PatJack
Registered User

PatJacks avatar

Jo jag känner igen det! Ena stunden bestämmer man sig för att köra stenhårt med deffen och 5min senare tycker man att.. Fukk it! Jag bulkar istället!

Vädret suger här med... Höst...super sommar och sen höst etc.

Min YouTube kanal!
Gammal 2012-07-10, 16:30   #2406
tigerofsweden
Fitness4Life

tigerofswedens avatar

Citat:
Jo jag känner igen det! Ena stunden bestämmer man sig för att köra stenhårt med deffen och 5min senare tycker man att.. Fukk it! Jag bulkar istället!

Vädret suger här med... Höst...super sommar och sen höst etc.
Jo precis. Hoppas ingen tycker att det blir för mycket gnäll. Tanken är att släppa ut all ångest, tankar, motgångar, medgångar osv ocensurerat här i journalen. Det jag känner för stunden skriver jag, även om det blir många negativa tankar. Det är lärorikt och smått roande att gå tillbaka och se hur man tänkte/resonerade etc. Jag garvar mycket åt mina första inlägg på forumet och jag kommer antagligen garva lika mycket åt det här senare

Kom precis hem från en löptur. Kändes mindre tungt än förra veckan, men mina lätta steg som man hade för något år sen när man sprang var och varannan dag känns väldigt avlägsna. Däremot är det roligt att ha kommit igång igen och det är få saker som slår känslan av att lägga sig på soffan efter en hård löptur och känna pulsen lägga sig och endorfinerna kickar igång. Awesome!

Make each day count
Gammal 2012-07-11, 06:28   #2407
tigerofsweden
Fitness4Life

tigerofswedens avatar

Morgonvikt 70,0kg

Nu är det dags att ta sig under 70kg och stanna där under resten av dieten. Vid min hallspegel är ljuset helt underbart, skulle kunna stå och spegla mig en evighet känns det som, im mirin myself Vad jag hade gett för att se ut så i den klassiska provrumsbelysningen!

Har redan börjat fundera och planera lite för hösten. Kommer att dra ner på proteinet så jag ligger mellan 2g-2,5g /kg och även på fettet. Kolhydraterna kommer att ökas. Jag kommer medvetet försöka planera makrofördelningen under dygnet på ett vettigt sätt, t ex äta det mesta av fettet före träningen och hålla det ganska minimalt direkt efter träningen. Mao lite leangains-inspirerat. Jag kommer sluta med periodisk fasta som jag kör nu, säga vad man vill om upplägget men min kropp vänjer sig aldrig, har alltid hungerskänslor före mitt först mål vid 12:00. Har ändå valt att bortse från det nu under dieten för att kunna äta lite större mål senare när jag kommer hem från jobbet.

Träningen kommer nog ligga lite i det högre repsintervallet. Märker att jag får lätt ont i leder av att köra för tungt. Det blir antagligen en normal 4 split. Har funderat på halvkropp, men vet sedan tidigare att jag gillar o mosa på ordentligt. Det må vara sämre för utveckligen, men jag vill hitta glädjen i att träna igen.

Tar en till vilodag, kör istället en runda golf ikväll. Imorgon blir det överkroppspass.
Gammal 2012-07-11, 09:14   #2408
Tjuckot
Helyllekillen

Tjuckots avatar

Reg.datum: Jun 2004
Du har reflekterat över vad du har gjort och vad som fungerat samt inte fungerat och tagit beslut utifrån det. Tänk om alla gjorde så? Tummen upp!

Och ja, vissa ljus är to die for medan andra effektivt bryter ner ens självkänsla
Tjuckot är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-12, 06:25   #2409
tigerofsweden
Fitness4Life

tigerofswedens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Tjuckot Visa inlägg
Du har reflekterat över vad du har gjort och vad som fungerat samt inte fungerat och tagit beslut utifrån det. Tänk om alla gjorde så? Tummen upp!

Och ja, vissa ljus är to die for medan andra effektivt bryter ner ens självkänsla
Ja, jag försöker även om det går sådär Träningsmässigt vet jag knappt vad som funkar, matmässigt har jag bättre koll. Nu ska man ju bara motstå frestelsen att äta precis vad man känner för.

Morgonvikt 69,8kg

Lägre än Glocalnet idag.

Även om dieten suger appung matmässigt så är det många andra negativa aspekter som gnager på motivationen nu.
Sex-lusten är bortblåst, inget problem om man är singel men är man i ett förhållande så har partnern lätt för att misstolka även om man försöker förklara hur det ligger till.
Viljan och lusten att träna försvinner allt mer. Viljan att göra saker överhuvudtaget är mindre, även om jag tror att bristen på träningslust beror rätt mycket på att man vet man gör noll framsteg just nu.
Och sist men inte minst, det är friiiiiiiikin höst ute nu!! Beachen är ju min scen och får jag inte visa upp det jag kämpat för så kan det ju kvitta känns det som. Hade jag inte haft en utomlandsresa bokad så hade jag lagt ner det här projektet ASAP. Att komma i form inför den svenska sommaren är döfött..

Efter jobbet idag blir det träning, hela överkroppen ska få sig en omgång. Jobbar en vecka till sen börjar min semester så smått. Kommer träna lite mer frekvent då fram till vi sticker. Tänker även köra lite cardio efter passen då.
Gammal 2012-07-12, 08:42   #2410
Tjuckot
Helyllekillen

Tjuckots avatar

Reg.datum: Jun 2004
Låter som du stryper maten lite väl hårt i relation till din aktivitet kanske?
Tjuckot är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-12, 13:30   #2411
PatJack
Registered User

PatJacks avatar

Ja ut med dina tankar bara och nejdå det är inte för mycket gnäll här =) Jag har själv hållit igen i min egna journal men jäkla va jag funderar över allt.. tom nu när jag bestämde mig för balans så funderar jag att gå deff igen.. eller bulka.. nej fan.. deff etc! haha! Märkt att jag fått tillbaka min korta goa stubin nu med alla kollisar.. tilt varning på mig! Kötta hårt och det är skoj att se dig kämpa och ger mig inspiration att ta mig i kragen och försöka få bort min jäkla gubbmage som stör mig nått så inåt helvete. Att bara komma till att se (i bra ljus) 4 jäkla rutor är ingen höjdare... hade ju 16mm fett på magen när RassK mätte.. men typ 2mm på triceps..

Min YouTube kanal!
Gammal 2012-07-13, 06:28   #2412
tigerofsweden
Fitness4Life

tigerofswedens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Tjuckot Visa inlägg
Låter som du stryper maten lite väl hårt i relation till din aktivitet kanske?
Citat:
Ja ut med dina tankar bara och nejdå det är inte för mycket gnäll här =) Jag har själv hållit igen i min egna journal men jäkla va jag funderar över allt.. tom nu när jag bestämde mig för balans så funderar jag att gå deff igen.. eller bulka.. nej fan.. deff etc! haha! Märkt att jag fått tillbaka min korta goa stubin nu med alla kollisar.. tilt varning på mig! Kötta hårt och det är skoj att se dig kämpa och ger mig inspiration att ta mig i kragen och försöka få bort min jäkla gubbmage som stör mig nått så inåt helvete. Att bara komma till att se (i bra ljus) 4 jäkla rutor är ingen höjdare... hade ju 16mm fett på magen när RassK mätte.. men typ 2mm på triceps..
Börjar också tro på att jag har skurit ner på kalorierna på tok för mkt för mitt välbefinnande. Har uppriktigt sagt dålig koll på hur mycket jag kan äta för att hålla mig viktstabil. Skulle tro att det ligger runt 2400-2500 kcal. Funderar på att lägga mig kring 2000 kcal fram till vi åker.

Morgonvikt 69,7kg

Blev inget överkroppspass igår, däremot ett riktigt bra bröst och bicepspass. Känns bättre och splita muskelgrupperna över fler dagar, tycker helt enkelt det är överlägset roligast. Svällde upp bra
Gammal 2012-07-13, 08:33   #2413
PatJack
Registered User

PatJacks avatar

Citat:
Ursprungligen postat av tigerofsweden Visa inlägg
Börjar också tro på att jag har skurit ner på kalorierna på tok för mkt för mitt välbefinnande. Har uppriktigt sagt dålig koll på hur mycket jag kan äta för att hålla mig viktstabil. Skulle tro att det ligger runt 2400-2500 kcal. Funderar på att lägga mig kring 2000 kcal fram till vi åker.

Morgonvikt 69,7kg

Blev inget överkroppspass igår, däremot ett riktigt bra bröst och bicepspass. Känns bättre och splita muskelgrupperna över fler dagar, tycker helt enkelt det är överlägset roligast. Svällde upp bra
Ja det är inte lätt att ligga exakt rätt! Ja överkropps pass tar ju sin tid.. jag spenderar lite väl mycket tid på gymmet men kör ju nästan varje muskelgrupp 3ggr per vecka just nu.. konstigt nog funkar det med återhämtningen men man känner ju av lite skador och sånt.

Hur mycket ligger du på nu kcal mässigt? 2000kcal låter rimligt för din kv

Min YouTube kanal!
Gammal 2012-07-13, 10:11   #2414
Inge Enveten
Registered User

Inge Envetens avatar

Reg.datum: Mar 2008
Jag känner igen allt du pratar om. Det är tufft men det är uppoffringar man måste göra. Det är bara temporärt dock. Det är bara känslor. Jag skulle dock tro att du gör bäst i att justera när du är under kontroll. Fortsätt på samma mat men höj fett och kollisarna smått?

Btw du hade inte tänkt avsluta dieten samma dag som du flyger iväg väl?

Sist men inte minst - Aesthetics are eternal.
Inge Enveten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-13, 10:32   #2415
tigerofsweden
Fitness4Life

tigerofswedens avatar

Citat:
Ja det är inte lätt att ligga exakt rätt! Ja överkropps pass tar ju sin tid.. jag spenderar lite väl mycket tid på gymmet men kör ju nästan varje muskelgrupp 3ggr per vecka just nu.. konstigt nog funkar det med återhämtningen men man känner ju av lite skador och sånt.

Hur mycket ligger du på nu kcal mässigt? 2000kcal låter rimligt för din kv
De senaste veckorna har jag legat mellan 1500-2000 kcal med enstaka dagar då jag kommit högre

Citat:
Ursprungligen postat av Oliver Cherek Visa inlägg
Jag känner igen allt du pratar om. Det är tufft men det är uppoffringar man måste göra. Det är bara temporärt dock. Det är bara känslor. Jag skulle dock tro att du gör bäst i att justera när du är under kontroll. Fortsätt på samma mat men höj fett och kollisarna smått?

Btw du hade inte tänkt avsluta dieten samma dag som du flyger iväg väl?

Sist men inte minst - Aesthetics are eternal.
Jo jag hade tänkt dieta till planet lyfter Är de käss?

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:47.