2012-06-28, 20:27
|
|
Banned User
Reg.datum: Mar 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles
Men är inte det lite moment 22? Du är ju intresserad av dem för att du gillar dem. Börjar du gilla dem mindre blir du ju automatiskt mindre intresserad.
|
Njaa... Om jag säger såhär, jag vill vara rimligt intresserade av dem. Inte låta en brud jag träffat 2 gånger få mig att må så dåligt att jag inte orka utföra
vardagssysslor i två veckor efteråt. Jag skulle vilja vara lite mer som jaaaaag, att hur intresserad jag är beror på vad jag får ut av det hela. Och inte gå och tråna mer och mer efter en tjej ju mer ouppnåelig hon är.
Citat:
Ursprungligen postat av mn8eii
Jag finner den här tråden roande samtidigt som jag blir lite mörkrädd över hur svårt en del verkar ha att få sitt sociala liv att fungera. Kan tänka mig att det är samma känsla som driver folk att stanna och titta vid olycksplatser, situationen är egentligen rätt tragisk men ändå fascinerande. Är verkligen det här med relationer så svårt för gemene man eller är har den här tråden bara blivit en samlingsplats för socialt missanpassade?
|
Jag känner mig rätt träffad här (tar inte illa upp dock), och i mitt fall är jag rätt säker på att jag tillhör den mest socialt missanpassade femtedelen av befolkningen. Hur många 28-åringar har aldrig haft ett fast förhållande? Hur många får hobbydiagnosen asperger av sin syster?
|
|
|
2012-06-28, 20:27
|
|
#curl4lajf
Reg.datum: Apr 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk
Pfff  Det är ju en tvättäkta Sousse om han både har bred röv, mycket pengar och Mercedes. Iaf lokalt här i Götet med vår Sousseadel, mutor och korruption. Skall du ha en Moderat får du nöja dig med en finnig ekonomistudent.
|
En såndär stockholmare, en borgare i mercedes då?
Måste inte vara en mercedes, men ingen sosse iaf
|
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus
Jag älskar henne, så jag vinner 
|
|
|
|
2012-06-28, 20:30
|
|
Vrickad & älskvard
Reg.datum: Oct 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Spartansk
Njaa... Om jag säger såhär, jag vill vara rimligt intresserade av dem. Inte låta en brud jag träffat 2 gånger få mig att må så dåligt att jag inte orka utföra
vardagssysslor i två veckor efteråt. Jag skulle vilja vara lite mer som jaaaaag, att hur intresserad jag är beror på vad jag får ut av det hela. Och inte gå och tråna mer och mer efter en tjej ju mer ouppnåelig hon är.
|
Det låter verkligen som att det är något du saknar som du försöker få genom att skaffa en flickvän. Jag känner väl igen det från mig själv från förr. Jag tror att du kommer ha den känslan tills du hittar vad du egentligen behöver fylla ditt inre tomrum med.
Citat:
Hur många får hobbydiagnosen asperger av sin syster?
|
Är hon utbildad psykiatriker?
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
|
|
|
2012-06-28, 20:31
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2005
|
Tjej på FB beklagar sig över att en kille stött på henne, "bara för att hon är snygg och trevlig". Det är tydligen integritetskränkande. Hon medhåll från andra tjejer, och killar.
Är det vanligt att tjejer resonerar så? Jag oroar mig lite för mänsklighetens framtid.
Är man snygg, lite blåst och snäll får man väl räkna med att en del killar vill ligga?
|
|
|
2012-06-28, 20:33
|
|
Vrickad & älskvard
|
Citat:
Ursprungligen postat av Yes
Tjej på FB beklagar sig över att en kille stött på henne, "bara för att hon är snygg och trevlig". Det är tydligen integritetskränkande. Hon medhåll från andra tjejer, och killar.
|
Hon ville bara ha uppmärksamhet (wtf, skall killen stöta på henne för att hon är ful och otrevlig, eller vaddå?), de andra tjejerna är dumma i huvudet och killarna är white knights.
Ett tvättäkta våp. Skaffa bättre kompisar på Facebook, Yes.
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
|
|
|
2012-06-28, 20:35
|
|
stridis- avatartextmästare
Reg.datum: Jan 2003
|
Citat:
Jag känner mig rätt träffad här (tar inte illa upp dock), och i mitt fall är jag rätt säker på att jag tillhör den mest socialt missanpassade femtedelen av befolkningen. Hur många 28-åringar har aldrig haft ett fast förhållande? Hur många får hobbydiagnosen asperger av sin syster?
|
Fast ibland undrar man över hur många graders intentionalitet som vissa i tråden klarar av att förstå sig på. 
Man behöver dock inte vara något Aspergerfall för att vara socialt missanpassad och inte haft ett fast förhållande.
|
|
2012-06-28, 20:38
|
|
Banned User
Reg.datum: Feb 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av mela
|
Där kan du nog hitta borgare i mercedes  Men om han är Stockholmare så är han med väldigt stor sannolikhet homo så det kan bli svårt det med.
|
|
|
2012-06-28, 20:39
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj
Det låter verkligen som att det är något du saknar som du försöker få genom att skaffa en flickvän. Jag känner väl igen det från mig själv från förr. Jag tror att du kommer ha den känslan tills du hittar vad du egentligen behöver fylla ditt inre tomrum med.
|
Vad behövde du fylla ditt tomrum med?
Citat:
Är hon utbildad psykiatriker?
|
Nix.
|
|
|
2012-06-28, 20:43
|
|
Banned User
Reg.datum: Feb 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av mela
|
Äh vaffan Mela! Jag har en kompis som stämmer in på rätt mycket av det där, han är blå, han har iofs ingen mercedes men pengar nog att skaffa en om han vill och är väldigt trevlig och charmig. Dock är han ganska mycket äldre än dig (lika gammal som mig, 34), saknar böjröv, inga barn, ingen ex-fru eller sådana jobbigheter. jag har han på Fejjan om du är nyfiken
Senast redigerad av filmjölk den 2012-06-28 klockan 20:45.
|
|
|
2012-06-28, 20:43
|
|
Banned User
|
Citat:
Hon ville bara ha uppmärksamhet (wtf, skall killen stöta på henne för att hon är ful och otrevlig, eller vaddå?), de andra tjejerna är dumma i huvudet och killarna är white knights.
Ett tvättäkta våp. Skaffa bättre kompisar på Facebook, Yes.
|
Jag tänkte likadant först, men jag tror hon menar allvar.
Hon bjuder ju på underhållning och jag får chans att öva mitt trollande.
|
|
|
2012-06-28, 20:45
|
|
Banned User
|
Jag har böjröv men jag är varken rik eller trevlig.
|
|
|
2012-06-28, 21:02
|
|
Vrickad & älskvard
|
Citat:
Vad behövde du fylla ditt tomrum med?
|
Självkänsla och trygghet, huvudsakligen. Tryggheten genom vänner och en känsla av att jag trivs med det liv jag lever.
Att veta att jag duger som jag är, och att jag inte måste vara på något särskilt sätt för att vara OK i samhället. Om de jag umgås med inte tycker om mig kanske de inte är rätt för mig*. Att inte känna att jag behöver göra mig till för att bli omtyckt, utan att om jag bara är den bästa Micke som jag kan vara, gör det jag tycker om att göra, så kommer andra också att tycka om mig.
Att trivas med det liv jag lever har handlat om att städa upp bland de saker som tyngt mig. Gjort mig av med ansvar och sådant jag inte har velat ha/klarat av, lagt till mig nya vanor som jag trivs med, och så.
* ihop med att jag ändrade en del beteende som satt käppar i hjulen för mig. För man kan inte alltid skylla på "meh, jag är ju bara mig själv, bara idioter som inte gillar mig".
Citat:
Nix.
|
...så hur tungt väger hennes låtsasdiagnosticering?
Senast redigerad av mikaelj den 2012-06-28 klockan 21:03.
|
|
|
2012-06-28, 21:11
|
|
Banned User
|
Citat:
...så hur tungt väger hennes låtsasdiagnosticering?
|
Mjaah, vet inte, hon är fan rätt smart alltså...
|
|
|
2012-06-28, 21:36
|
|
Workaholic
Reg.datum: Jul 2004
|
Det måste du komma med insikt Spartansk, du kan förändras. Ibland får jag känslan att du gett upp på förhand, det gör mig lite ledsen inombords. Det tar lite längre tid ibland, för mig krävdes 6 års festande o raggande för att hitta mig själv. Inte sagt att det behöver ta så lång tid för dig. En bra start att du är medveten att du är alldeles för "on" o känslofull. Det skrämmer tjejer, speciellt i början. Kanske kan fungera i ett långvarigt förhållande liksom, men inte när du knappt känner tjejen ifråga. Så det jag kan glädja dig med är att när du är i förhållande får du visa lite känslor iaf. Men även där, håll på dig, låt henne visa mest o visa henne då o då bara så hon inte får för mycket av kakan. Bästa sättet är såklart att vara sjukt upptagen, då blir du sådan automatiskt utan att behöva tänka på det. Som Micke var inne lite på, fyll tomrummet med något annat.
Jag har lämnat kolozzeum p.g.a. kolo admins mörkning av statistik rörande brott, integration och asylsökande. När vi får en fri debatt endast då har Sverige en chans att komma på fötter igen. Jag lämnar efter mig en raggningsguide för dig som gillar att ragga tjejer på nattklubben
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...ostcount=13997
|
|
|
2012-06-28, 21:48
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av MrBoris
Det måste du komma med insikt Spartansk, du kan förändras. Ibland får jag känslan att du gett upp på förhand, det gör mig lite ledsen inombords. Det tar lite längre tid ibland, för mig krävdes 6 års festande o raggande för att hitta mig själv. Inte sagt att det behöver ta så lång tid för dig. En bra start att du är medveten att du är alldeles för "on" o känslofull. Det skrämmer tjejer, speciellt i början. Kanske kan fungera i ett långvarigt förhållande liksom, men inte när du knappt känner tjejen ifråga. Så det jag kan glädja dig med är att när du är i förhållande får du visa lite känslor iaf. Men även där, håll på dig, låt henne visa mest o visa henne då o då bara så hon inte får för mycket av kakan. Bästa sättet är såklart att vara sjukt upptagen, då blir du sådan automatiskt utan att behöva tänka på det. Som Micke var inne lite på, fyll tomrummet med något annat.
|
Ja... Jag går och grämer mig över att jag tog för lite initiativ med den här senast tjejen, kunde låta det gå flera dagar utan att jag hörde av mig! Så jag trodde det var det som dödade intresset. Men med det du sagt i åtanke så kanske det inte är något jag ska gå och banka huvudet i väggen för.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:00.
|

|