2007-03-31, 10:05
|
|
|
winning
Reg.datum: Jan 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av shut teh face
Låt metal tro vad han vill. Istället kan ni ju förlöjliga alla religioner eller liknande, det är en ärorikt jobb
|
Religionerna är ju mer uppenbara i sin orimlighet. Ingen utmaning liksom.
|
|
|
2007-03-31, 10:05
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2006
|
Citat:
Låt metal tro vad han vill. Istället kan ni ju förlöjliga alla religioner eller liknande, det är en ärorikt jobb
|
Ska vi börja med att förlöjliga ateisterna? Nej, fan, jag själv är ju ateist
|
|
|
2007-03-31, 10:08
|
|
|
Mother love bone
Reg.datum: Aug 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Englund
Ska vi börja med att förlöjliga ateisterna? Nej, fan, jag själv är ju ateist 
|
Well. Troende personer drar ju upp kraffs likt Metal Boy gör, lite långsökt sett.
Då undrar jag varför det är så okay att förlöjliga metal för hans tro på detta, när miljarder i världen får tro på idiotsaker bara för det står i en bok.
Get em1!1
|
|
|
|
2007-03-31, 10:10
|
|
|
Banned
Reg.datum: Nov 2006
|
Citat:
Well. Troende personer drar ju upp kraffs likt Metal Boy gör, lite långsökt sett.
Då undrar jag varför det är så okay att förlöjliga metal för hans tro på detta, när miljarder i världen får tro på idiotsaker bara för det står i en bok.
Get em1!1
|
Där sa du det själv. Lättare att försöka omvända EN vilsen själ, än flera miljarder.
|
|
|
2007-03-31, 10:11
|
|
|
winning
|
Funderar på att bilda en egen religion. Vore rätt coolt faktiskt. Och jag kommer bara anses som knäpp om jag inte har tillräckligt med följeslagare. Om jag skriver ihop en massa tjafs som inte går att motbevisa just nu, kommer det ju vara "fakta" om 2000 år. Tydligen. Vem hänger på?
|
|
|
2007-03-31, 10:12
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Dnepr
Där sa du det själv. Lättare att försöka omvända EN vilsen själ, än flera miljarder.
|
Säger han som citerar Jesus  "där sa du det själv" sade även Jesus enligt bibeln ^^
|
|
|
2007-03-31, 10:13
|
|
|
winning
|
Citat:
Säger han som citerar Jesus  "där sa du det själv" sade även Jesus enligt bibeln ^^
|
Jesus fanns och sa en jävla massa bra grejer. Tycker/tror jag också, som nog är den störste ateisten/realisten på Kollo.
|
|
|
2007-03-31, 10:13
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Ganymedes
Funderar på att bilda en egen religion. Vore rätt coolt faktiskt. Och jag kommer bara anses som knäpp om jag inte har tillräckligt med följeslagare. Om jag skriver ihop en massa tjafs som inte går att motbevisa just nu, kommer det ju vara "fakta" om 2000 år. Tydligen. Vem hänger på?
|
Count me in
|
|
|
2007-03-31, 10:14
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Jesus fanns och sa en jävla massa bra grejer. Tycker/tror jag också, som nog är den störste ateisten/realisten på Kollo.
|
Sant, dock så är många av hans handlingar överdrivna. Men jag tror helt klart att Jesus var en vis profet.
|
|
|
2007-03-31, 10:14
|
|
|
winning
|
Citat:
Count me in 
|
Då är vi redan dubbelt så många! Fan, det går ju bättre än väntat. Ska genast slipa lite på en skapelseberättelse.
|
|
|
2007-03-31, 10:16
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Då är vi redan dubbelt så många! Fan, det går ju bättre än väntat. Ska genast slipa lite på en skapelseberättelse.
|
Om medlemsantalet fortsätter dubbleras för varje minuet så betyder det att efter 20 minuter så har vi över en miljon anhängare
|
|
|
2007-03-31, 10:16
|
|
|
Mother love bone
|
Citat:
Sant, dock så är många av hans handlingar överdrivna. Men jag tror helt klart att Jesus var en vis profet.
|
Du grundar hans existens och handlingar, helt och hållet på diverse skrifter om honom?
|
|
|
|
2007-03-31, 10:19
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Du grundar hans existens och handlingar, helt och hållet på diverse skrifter om honom?

|
Vad brukar man grunda personers existens och handlingar på om inte skrifter eller andra saker, så som filmer t.ex?
|
|
|
2007-03-31, 10:20
|
|
|
winning
|
Citat:

|
Kan inte svara för Englund, men jag själv grundar hans existens på otaliga samtida skrifter från opartiska håll som nämner honom som en vis profet, men utan att upphöja honom till löjliga nivåer. Så det är väldigt troligt att han fanns, helt klart.
|
|
|
2007-03-31, 10:20
|
|
|
Mother love bone
|
Citat:
Vad brukar man grunda personers existens och handlingar på om inte skrifter eller andra saker, så som filmer t.ex?
|
Så religösa skrifter i det här fallet är en bra källa?
Du menar alltså på att religösa skrifter i allmänhet stämmer, alright. Du kanske ska bli kristen.
Innan jag går och äter frukost: jag jävlas bara med dig
|
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:56.
|

|