2007-11-04, 13:04
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av k4l_2007
Så ifall man vill hålla sig till +500kcal, men äter bara tex +300 en dag, går det bra att istället äta +800 dagen efter och sen fortsätta som vanligt?
|
Det går bra att bara äta +300 nästa dag också, men det leder till mindre muskler (noshitsherlock). Orka räkna sådär maniskt iaf, ät på bara!
|
|
|
2007-11-04, 13:34
|
|
Finlands svar på Schenkenberg
Reg.datum: Apr 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av k4l_2007
Så ifall man vill hålla sig till +500kcal, men äter bara tex +300 en dag, går det bra att istället äta +800 dagen efter och sen fortsätta som vanligt?
|
Finns ingen som helst möjlighet för dig att veta om du ligger på +500 eller +300.
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
|
|
|
|
2007-11-04, 13:43
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Slartibartfast
Finns ingen som helst möjlighet för dig att veta om du ligger på +500 eller +300.
|
+1
2 veckor brukar krävas för att veta vilket snitt man har haft per dag, men du kan inte veta varja dag för sig då du inte vet dina energiutgifter utan endast kan uppskatta dem med några 100 kcal felmarginal (som bäst).
|
C4L
|
|
|
2007-12-26, 17:23
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2007
|
Det måste väll krävas någon energi för att bygga muskler, själva anabola-fasen, hur mycket energi görs av med där? för att bygga say 10 gram fettfri massa. Något är det ju som händer, alltså krävs energi? Om jag normalt gör av med 1000 kcal per dag, äter 1050 kcal, kanske det överskottet bara räcker till själva proccessen att GÖRA muskler, men det finns inget att bygga utav?
Uppskattar svar.
|
|
|
2007-12-26, 18:46
|
|
Korsordet
Reg.datum: Oct 2007
|
En fråga som inte besvaras här eller någon annanstans på hela internet är om man under bulk inte kan ta energi från sitt nuvarande kroppsfett.
|
|
|
2007-12-26, 19:21
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Slartibartfast
Som jag ser det så kommer en liten viktökning under vinterhalvåret att producera noll gram muskler efter deffen. Den lilla mängd muskler som byggs av att gå upp ca fem kilo under vintern äts upp av deffen. Man måste lägga på sig rejält med vikt under offseason för att inte den lilla mängd muskler som bildas ska försvinna i deffen.
Det verkar t.o.m som om en liten viktuppgång och deff varje år skulle göra att man efter några år har mindre muskelmassa än då man började, eftersom deffen äter upp mer än bulken bygger. Det är förvisso bara mina egna observationer.
|
Vad är det som gör att lång bulk och lång deff ger bättre resultat?
Än FLera korta bulkningar och flera korta deffningar?
Exempel:
Istället för att bulka 6 mån och sen deffa 6 mån:
bulka månad, deffa månad, bulka månad, deffa månad. Osv.
|
|
|
2007-12-26, 20:13
|
|
Symmetrisk moderator
Reg.datum: Aug 2001
|
Citat:
Ursprungligen postat av C.E.J.
En fråga som inte besvaras här eller någon annanstans på hela internet är om man under bulk inte kan ta energi från sitt nuvarande kroppsfett.
|
Är inte säker på vad du frågar om ?
Du skickar ju hela tiden in och ut fettsyror från fettdepåerna. Vid kaloriöverskott ( bulk ) kommer inlagringen vara större än frisättningen.
|
|
|
2007-12-26, 20:16
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Kovalchuq
Vad är det som gör att lång bulk och lång deff ger bättre resultat?
Än FLera korta bulkningar och flera korta deffningar?
Exempel:
Istället för att bulka 6 mån och sen deffa 6 mån:
bulka månad, deffa månad, bulka månad, deffa månad. Osv.
|
En månad är ingenting i träningssammanhang. Det lilla du åstadkommer på en månad kommer att försvinna direkt när du ligger på kcal-underskott månaden efter. Ett hyfsat vettigt exempel är: Bulk och deff varannan månad är som att ta ett steg framåt och ett steg bakåt. Bulk sex månader och deff två månader (man ska inte behöva deffa lika länge som man har legat på kcal-överskott) är som att ta sex steg framåt och två steg bakåt.
|
|
|
2008-01-02, 02:38
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2007
|
Om man kollar på mig som väger ca 10kg (75/65 kg)mer än vad jag gör som "standard", och det iform av fett nu ska ta upp träning igen efter väldigt lång frånvaro, rekomenderar nu då att man:
1. Börjar bygga för att sedan gå på diet/deff.
2. Går ner i vikt först och sedan börjar bygga när man tunnat ur endel??
|
2008-01-02, 02:52
|
|
Korsordet
Reg.datum: Oct 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sverker
Är inte säker på vad du frågar om ?
Du skickar ju hela tiden in och ut fettsyror från fettdepåerna. Vid kaloriöverskott ( bulk ) kommer inlagringen vara större än frisättningen.
|
Läs tredje stycket i detta inlägget
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...6&postcount=45
Det är vad jag frågar. Jag har aldrig sett svaret på just den frågan (folk brukar fråga om man kan lägga på sig muskler och gå ner i fettvikt samtidigt, någon säger nej och det hela lämnas därhän), har du ett svar skulle jag bli väldigt glad - eller om det du sa ovan om inlagring/frisättning ÄR svar på frågan så ber jag snällt om du kan utveckla hur du menar?
|
|
|
2008-01-02, 03:00
|
|
She-man
Reg.datum: Aug 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av basselona
Om man kollar på mig som väger ca 10kg (75/65 kg)mer än vad jag gör som "standard", och det iform av fett nu ska ta upp träning igen efter väldigt lång frånvaro, rekomenderar nu då att man:
1. Börjar bygga för att sedan gå på diet/deff.
2. Går ner i vikt först och sedan börjar bygga när man tunnat ur endel??

|
När jag tog upp träningen efter ett långt uppehåll hade jag ungefär 10kg övervikt. Jag valde att bygga/bulka i stället för att försöka gå ner i vikt från början, vilket resulterade i att jag hade 20kg övervikt i stället för 10 när det väl var dags att deffa.
Detta är inget jag rekomenderar eftersom man ser ut som en säck potatis och får en extra lång väg för att ta sig tillbaka till målvikten.
|
|
|
2008-01-02, 07:30
|
|
Symmetrisk moderator
Reg.datum: Aug 2001
|
Citat:
Ursprungligen postat av C.E.J.
|
Ifall jag förstår påståendet och frågan rätt så:
Kommer person B som har lite mer fett att ta av uppleva svält. Kroppen kommer att ställa om hormonbalansen till mindre insulin och mer glukagon. Halterna av kortisol kommer säkert att smyga upp lite vilket KANSKE minskar frisättningen av testosteron. Den anabola miljön blir sämre helt enkelt.
|
|
|
2008-01-02, 12:46
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2007
|
så någon som är fet från början kan alltså inte bygga muskler med fettet som energi och ligga på kalloriminus på det han får i sig utan han måste blir ännu fetare när han tränar för att lägga på sig några muskler? har jag fattat det rätt då?
anledningen till frågan är att jag har kompisar som vill börja träna och eftersom jag hållt på rätt länge så frågar dom ju mig hur dom ska bära sig åt. men dom kan väl använda styrketräningen till att gå ner i vikt men dom kommer då inte lägga på sig ett smack med muskler eller bli starkare, vill dom ha mer muskler får dom först deffa bort fettet och sen köra bulk på det eller börja bulka och lägga på sig ännumer fett, det senare tror jag inte är intressant för någon överviktigt person.
|
|
|
2008-01-02, 13:02
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
Reg.datum: Mar 2002
|
Fett, varken från kost eller kroppsfett, kan användas som byggstenar till muskeluppbyggnad.
|
|
|
2008-01-02, 13:03
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2005
|
Man kan få muskelmassa även när man går ner i vikt, det är ovanligt dock.
De som har störst chans att göra detta är folk som är:
1. Överviktiga
2. Aldrig tränat
3. Följer någon erfaren persons råd för bästa resultat
4. Är tonåring
Dessutom är det rätt lätt att luras att tro att man fått muskler under tiden man gått ner i vikt eftersom när fettet försvinner så framträder musklerna och man ser större ut. Detta är bara en illusion och det kanske är därför man ofta hör folk påpeka att de minsann fick muskelmassa under tiden de dietade när fallet oftast inte är så.
|
C4L
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:40.
|

|